• Hi there, mede-bullet journalists!

    Jullie weten vast dat ik een fervent bullet journalist ben. Voor degene die niet weten wat zo’n journal is: het is een soort gepersonaliseerd agenda/dagboeksysteem. Het wordt in Nederland langzaam populairder.

    Ik doe het nu sinds september vorig jaar en ik vind het heerlijk. Ik word er productiever van en het is een lekker momentje van ontspanning als ik een spread maak. Het wakkert mijn creativiteit lekker aan ^^

    In dit topic deel ik mijn spreads. Een overzicht zet ik hieronder. De afbeeldingen zijn aanklikbaar!

    Ik vind het ook leuk om die van jullie te zien! Plaats je foto’s, deel geweldige Youtube-accounts en Instagrammers, vraag tips/feedback en vooral: let the creativity flow!

    Wie zijn jullie favoriete bullet journalists? Ik vind de stijl van Christine My Linh heel mooi, maar ook die van Amanda Rach Lee! (:

    Mijn supplies:
    Als journal gebruik ik de Leuchtturm 1917.

    Ik gebruik Pigma Micron fineliners (allerlei diktes), evenals Tombow dual brush pens. Ook heb ik Crayola supertips (50 pack voor ongeveer € 10), en enkele Zebra mildliners. De mildliners gebruik ik echter ook voor het studeren, dus het is de vraag hoe lang zij meegaan. Ik houd niet echt van donkere kleuren, zoals je ziet. Ik ben meer van de pastel kleuren, dus ik gebruik niet alle Crayola's en ook niet alle mildliners.



    Spreads voor het jaar 2017-2018
    Januari
    Ik weet niet waarom deze op z'n kant is, sorry x)





    Februari





    Maart (dikke faal)





    April






    Mei






    Juni





    Juli
    …

    Augustus
    …


    Spreads voor het jaar 2018-2019 (hiervoor ga ik een nieuwe journal gebruiken)
    September
    …

    Oktober
    …

    November
    …

    December
    …



    [ bericht aangepast op 30 april 2018 - 14:14 ]


    oi, suzy

    Heb je toevallig ook foto's van de pennen die je gebruikt of linkjes waar je ze gekocht hebt? Ik zoek al een tijdje goede pennen voor mijn bj c:


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Oeh je January spread vind ik echt heel tof! Ik heb dus ook een bullet journal, waarmee ik echt eens moet beginnen maar me geen raad weet hoe tbh, ook al kijk ik zoveel bujo yt-filmpjes (':

    Ik vind de bujo'ers echt heel tof! Vooral Christine, omdat haar stem zo heerlijk rustgevend is (: Ik vind Jenny Journals, Creachick, Jordan Clark en roar ook heel tof om naar te kijken trouwens, wellicht dat je ze al wel kent haha.


    We were the forever that didn't last

    Wat leuk!! Ik vind het heel snoepig dat je stijl zo evenwichtig is, is wel erg rustgevend. Mijn journal gaat echt alle kanten op lol


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Oh wat moooooi!

    Ik heb een half jaar terug een tof schrift met stipjes gekocht. Maar ik ben te perfectionistisch voor een bulletjournal, tot nu toe is het nog niet gelukt, haha .En ik weet al wat voor agenda ik voor volgend jaar wil kopen, maar misschien dat ik dan voor mezelf wel na de examens rustig met een bulletjournal kan starten...


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Jaaaaa omg mijn topics


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    @ Shadowsinger
    Ik gebruik deze microns, ik heb ze gekocht bij aliexpress. Je kunt daar heel veel leuke dingen vinden, vaak lekker goedkoop ook.



    Mijn Crayola's heb ik bij bol.com gekocht evenals mijn Tombows.


    oi, suzy

    Ik kijk (en copy vaak, want 0 inspiratie) graag naar Amanda Rachel Lee (: op Instagram volg ik ook revisign (?)
    Ik heb ook drie pennen van AliExpress en verder gebruik ik potloden of mijn Stabilo pastel markers.

    Heeft er iemand nog aanraders voor zwarte fineliners? Ik gebruik er nu een van Stabilo, maar die schijnt best wel erg door...


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Oh dit is zo nice! Ik zoek al een tijd wat inspiratie voor mijn bj, want loop behoorlijk achter. Dus dank hiervoor!


    [ heaven knows ]

    Derks schreef:
    Oh wat moooooi!

    Ik heb een half jaar terug een tof schrift met stipjes gekocht. Maar ik ben te perfectionistisch voor een bulletjournal, tot nu toe is het nog niet gelukt, haha .En ik weet al wat voor agenda ik voor volgend jaar wil kopen, maar misschien dat ik dan voor mezelf wel na de examens rustig met een bulletjournal kan starten...


    Oh ik heb gemerkt dat een bullet journal juist echt een goede oefening is om van perfectionisme af te komen. Ik had echt zulk heftig perfectionisme dat ik erdoor blokkeerde, maar nadat ik een jaar had rondgekloot met goedkope notitieboekjes en telkens maar dat gevoel overhoudend dat ik er niet kunstzinnig genoeg voor was, heb ik nu een Leuchtturm1917 gekregen voor mijn verjaardag en ga ik die wel vol maken, want hij is focked op duur en mijn krenterigheid won het van mijn perfectionisme. Nu vind ik foutjes echt niet erg meer, want het is toch mijn eigen ding en niemand hoeft het te zien, leuk voor later


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Ik heb wel altijd moeite met het verzinnen van een maandelijks thema...

    Weet iemand nog leuke thema's, in de trant van bloemen/planten/andere natuur? Ik vind bloemen altijd lekker makkelijk en toch mooi. Zoiets als lavendel en rozen, en ik heb ook al de polyanthus plant en de campanula glomerata als thema voor een van de komende maanden gepland. Maar ik plan graag vooruit x)

    [ bericht aangepast op 30 april 2018 - 16:17 ]


    oi, suzy

    Spunlay schreef:
    Ik heb wel altijd moeite met het verzinnen van een maandelijks thema...

    Weet iemand nog leuke thema's, in de trant van bloemen/planten/andere natuur? Ik vind bloemen altijd lekker makkelijk en toch mooi. Zoiets als lavendel en rozen, en ik heb ook al de polyanthus plant en de campanula glomerata als thema voor een van de komende maanden gepland. Maar ik plan graag vooruit x)
    Amanda rach Lee's thema deze maand is lavendel, lol


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Vanserra schreef:
    (...)Amanda rach Lee's thema deze maand is lavendel, lol

    Had ik al gezien, daardoor kwam ik op het idee x) Maar hoe veel video's ik ook kijk, ik krijg niet echt meer inspiratie...


    oi, suzy

    Ik doe niet aan bullet journals wegens geen tijd, maar de jouwe is echt pretty :o
    Ik zou wrs meer tijdsteken in het perfectioneren van die journal dan de dingen doen die ik erin zet haha :')


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Spunlay schreef:
    (...)
    Had ik al gezien, daardoor kwam ik op het idee x) Maar hoe veel video's ik ook kijk, ik krijg niet echt meer inspiratie...


    Misschien anders het sterrenbeeld van die maand? Of dieren net zoals je vos van maart?

    Je bullet journal ziet er mooi uit! Ik heb ook een bullet journals gezien waarin mensen bijhouden welke boeken ze willen lezen of series die ze willen kijken. Doe jij dat ook?

    Want eigenlijk wil ik wel een bullet journal starten/maken, maar dat soort dingen er ook in verwerken.


    Physics is awesome

    Stroud schreef:
    (...)

    Misschien anders het sterrenbeeld van die maand? Of dieren net zoals je vos van maart?

    Je bullet journal ziet er mooi uit! Ik heb ook een bullet journals gezien waarin mensen bijhouden welke boeken ze willen lezen of series die ze willen kijken. Doe jij dat ook?

    Want eigenlijk wil ik wel een bullet journal starten/maken, maar dat soort dingen er ook in verwerken.

    Nee, ik kijk vrijwel geen series echt actief (op Netflix bijvoorbeeld?), hoewel ik dat wel iets meer wil gaan doen. Boeken die ik lees houd ik bij op Goodreads, dat is veel te groot en te wisselend voor in mijn journal. Also, ik gebruik mijn journal hoofdzakelijk als agenda voor de universiteit. Dan wil ik zo weinig mogelijk 'ruis' er tussendoor x)

    Ik wilde eigenlijk voor mijn nieuwe journal één dier kiezen dat de 'hoofdrol' speelt, zoals Christine My Linh ook doet (ik ga dan ook voor een konijn, omdat ze zo makkelijk te tekenen zijn, hoewel ik hertjes wel iets leuker vind). Ik denk dat juist plantjes en natuur-achtige dingen daar mooi bij zijn. Andere dieren wordt te onrustig, denk ik? Of zo?


    oi, suzy