• Dag lieve Q'ers!
    Natascha (HiddIeston) en ik zijn, zoals jullie kunnen lezen, op zoek naar een lees/schrijf groepje. We zijn namelijk allebei bezig met manuscripten voor uitgeverijen en zijn op zoek naar kandidaten om die manuscripten na te lezen en feedback te geven. We willen dan natuurlijk ook dezelfde diensten bieden aan anderen, die ook met een manuscript of serieus verhaal bezig zijn.
    Concreet gezien zijn we op zoek naar de vorming van twee groepen:
    1) Een groep om afgesloten manuscripten/verhalen te bekijken
    2) Een groep om verhalen/manuscripten in ontwikkeling te bekijken.

    Aangemelde leden
    Groep 1: Cayline, Catmint, DaVenesta
    Groep 2: Trajan


    We hopen natuurlijk op veel reacties, maar willen ook dat het nog doenbaar blijft om elkaars verhalen te lezen. Ons lijkt een maximum van 6 personen dus ideaal, waarbij iedereen elkaars verhaal bekijkt en beoordeelt. We kunnen natuurlijk wel meerdere groepjes maken, zodat iedereen geholpen wordt (:
    Zijn er users op Q die hiervoor geïnteresseerd zouden zijn?

    EDIT : we wachten tot 1 juni, zodat iedereen tijd heeft om te beslissen. Na 1 juni maken we de groepjes.

    [ bericht aangepast op 16 mei 2018 - 15:59 ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Yay *O*

    Bij de groep 2 lijkt het me overigens handig om bijvoorbeeld allemaal elke maand max 10K voor feedback aan te bieden, zodat er een beetje een ritme in blijft en het ook behapbaar blijft. (:


    Every villain is a hero in his own mind.

    Dit klinkt mega tof! Ik heb hier helaas geen tijd voor (door examens enzo XD), maar ik wens jullie veel succes (:


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    HiddIeston schreef:
    Yay *O*

    Bij de groep 2 lijkt het me overigens handig om bijvoorbeeld allemaal elke maand max 10K voor feedback aan te bieden, zodat er een beetje een ritme in blijft en het ook behapbaar blijft. (:


    + Dat motiveert ook weer om iedere maand 10K te schrijven (: een win-win situatie!


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Dit is een heel tof initatief, vind ik! Ik zou graag mee willen doen, maar ik ben nog niet zo ver dat ik echt zo serieus schrijf. Hebben jullie het idee dat dit echt een langdurig project blijft waar je na verloop van tijd nog aan mee kan doen?


    look at the stars, look how they shine for you;

    Holographic schreef:
    Dit is een heel tof initatief, vind ik! Ik zou graag mee willen doen, maar ik ben nog niet zo ver dat ik echt zo serieus schrijf. Hebben jullie het idee dat dit echt een langdurig project blijft waar je na verloop van tijd nog aan mee kan doen?


    Dat hopen we natuurlijk wel, als we meerdere leden hebben ^^


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Dit is inderdaad echt een fantastisch initiatief! Ik zou me hier graag bij aan willen sluiten, het verdient oprecht een staande ovatie. Echter zit ik op dit moment met mijn examens - pas wanneer deze voorbij zijn, kan ik weer serieus aan de slag gaan met het schrijven van mijn verhalen. Maar zeker ben ik in staan om feedback te geven op geschreven kunstwerken van ieder ander! ^^


    I have seen my own sun darkened

    Stormbreaker schreef:
    Dit klinkt mega tof! Ik heb hier helaas geen tijd voor (door examens enzo XD), maar ik wens jullie veel succes (:

    Ik weet ook nog niet helemaal wanneer we beginnen. Voor juni begin ik toch nog niet aan een nieuw verhaal, haha. Maar ik weet niet wanneer jouw examens klaar zijn?


    Every villain is a hero in his own mind.

    HiddIeston schreef:
    (...)
    Ik weet ook nog niet helemaal wanneer we beginnen. Voor juni begin ik toch nog niet aan een nieuw verhaal, haha. Maar ik weet niet wanneer jouw examens klaar zijn?


    Voor HAVO geldt in ieder geval dat deze op 14 mei beginnen en duren tot de 25ste. In juni is het de bedoeling dat je hoort of je slaagt ^^


    I have seen my own sun darkened

    Sumner schreef:
    (...)

    Voor HAVO geldt in ieder geval dat deze op 14 mei beginnen en duren tot de 25ste. In juni is het de bedoeling dat je hoort of je slaagt ^^

    En België?

    Het gaat natuurlijk wel om een lang project, dus we zullen allemaal weleens momenten hebben met minder tijd. Als je voor jezelf maar kunt inschatten of je die 10K een maand later kunt inhalen, is het vast niet zo'n probleem.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Sumner schreef:
    Dit is inderdaad echt een fantastisch initiatief! Ik zou me hier graag bij aan willen sluiten, het verdient oprecht een staande ovatie. Echter zit ik op dit moment met mijn examens - pas wanneer deze voorbij zijn, kan ik weer serieus aan de slag gaan met het schrijven van mijn verhalen. Maar zeker ben ik in staan om feedback te geven op geschreven kunstwerken van ieder ander! ^^


    Op zich is dat wel een idee. Als jij bijvoorbeeld nu al wil joinen, maar nog geen tijd hebt om je eigen creaties te delen, kan jij beginnen met ons feedback te geven en wanneer jij er klaar voor bent, staan wij klaar voor jou (:
    Zie jij / zien de anderen dat misschien zitten?


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    J0Y schreef:
    (...)

    Op zich is dat wel een idee. Als jij bijvoorbeeld nu al wil joinen, maar nog geen tijd hebt om je eigen creaties te delen, kan jij beginnen met ons feedback te geven en wanneer jij er klaar voor bent, staan wij klaar voor jou (:
    Zie jij / zien de anderen dat misschien zitten?


    Ja, dat zou prima werken voor mij! Ik heb er nu al zin, hihi ^^

    @Hiddleston, voor België heb ik echt geen flauw idee. Volgens mij moet dit gewoon online te vinden zijn. (:


    I have seen my own sun darkened

    Sumner schreef:
    (...)

    Ja, dat zou prima werken voor mij! Ik heb er nu al zin, hihi ^^

    @Hiddleston, voor België heb ik echt geen flauw idee. Volgens mij moet dit gewoon online te vinden zijn. (:


    Joepie! In welke groep zou je dan willen zitten?


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    HiddIeston schreef:
    (...)
    Ik weet ook nog niet helemaal wanneer we beginnen. Voor juni begin ik toch nog niet aan een nieuw verhaal, haha. Maar ik weet niet wanneer jouw examens klaar zijn?

    Mijn examens eindigen 29 juni (de examenperiode valt ieder jaar in januari en juni hier in België op de univ). Maar ik weet niet of ik daarna genoeg tijd ga hebben. In de vakantieperiode lukt het sowieso wel (aangezien ik vermoed dat ik geen, of iig niet veel herexamens zal hebben), maar ik heb het doorheen het jaar ook al redelijk druk. 10K schrijven is geen probleem (ik schrijf in de blok meestal ook meer dan gewoonlijk), maar hoeveel zou ik ongeveer moeten lezen? Is het de bedoeling dat ik van de vijf anderen dan telkens 10K lees en aan alle vijf feedback geef in één maand?


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Stormbreaker schreef:
    (...)
    Mijn examens eindigen 29 juni (de examenperiode valt ieder jaar in januari en juni hier in België op de univ). Maar ik weet niet of ik daarna genoeg tijd ga hebben. In de vakantieperiode lukt het sowieso wel (aangezien ik vermoed dat ik geen, of iig niet veel herexamens zal hebben), maar ik heb het doorheen het jaar ook al redelijk druk. 10K schrijven is geen probleem (ik schrijf in de blok meestal ook meer dan gewoonlijk), maar hoeveel zou ik ongeveer moeten lezen? Is het de bedoeling dat ik van de vijf anderen dan telkens 10K lees en aan alle vijf feedback geef in één maand?

    Ja, dat is inderdaad wel de bedoeling! Maar als mensen dat te veel vinden, zouden we natuurlijk ook groepjes van vier kunnen maken ofzo. Een beetje afhankelijk van of daar meer mensen over struikelen. (:


    Every villain is a hero in his own mind.

    HiddIeston schreef:
    (...)
    Ja, dat is inderdaad wel de bedoeling! Maar als mensen dat te veel vinden, zouden we natuurlijk ook groepjes van vier kunnen maken ofzo. Een beetje afhankelijk van of daar meer mensen over struikelen. (:

    Hm, 50K lezen en kritische feedback geven vind ik misschien toch wat te veel. Ligt er ook een beetje aan wat voor feedback het is, natuurlijk, en hoe ver het schrijven zelf staat. Als het alleen op de inhoud is, dan zou het misschien wel lukken. Maar ik weet niet of ik genoeg discipline heb daarvoor en ik wil ook niet degene zijn die de anderen altijd laat wachten. Het dilemma :') Het is ook zo stom om erin te stappen en er dan toch weer uit te moeten gaan omdat het te veel is.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.