• Binnenkort ga ik mijn bachelor in Leuven afmaken na vier jaar, en ga ik mijn master doen in Maastricht. De afgelopen vier jaar heb ik op kamers gezeten hier in Leuven in hetzelfde huis, in dezelfde kamer. En nu krijg ik te horen dat het verhuurd is voor volgend jaar. Uiteraard zou ik blij moeten zijn voor mijn kotbaas etc etc. Maar deze kamer is echt mijn kamer geworden, het is thuis voor mij. Een plaats waar ik me thuis voel, wat mij is. En het komt steeds dichter bij dat ik dit ga verlaten. Ik ga overigens ook niet naar een nieuwe kamer, maar ik ga terug thuis wonen. Dus het deel dat ik spullen van deze kamer ga verplaatsen naar een nieuwe kamer, en dat mijn nieuwe kamer maak, is er niet. Het is gewoon spullen van deze kamer mixen met spullen van thuis op mijn oude kamer.
    Maar dus, het komt dus steeds dichter bij dat ik deze kamer moet verlaten, en ik merk dat dat nogal moeilijk gaat zijn voor mij. Ik ben nog nooit verhuisd ergens vandaan, dus ik heb geen ervaring met het opgeven van kamer/huizen/etc waar je thuis bent. Heeft er iemand advies? Of bemoedigende woorden?


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ah, dat is ook best rot! Ik ben vorig jaar ook terug naar huis gegaan wegens persoonlijke omstandigheden, maar ik vond het ook best moeilijk om mijn studio in Breda te verlaten. Het was echt mijn huisje geworden en ik vond het een heel vreemd idee dat ik er in principe nooit meer naartoe zou kunnen gaan. Door mijn situatie wilde ik wel graag terug naar huis though, dus ik kon er nog redelijk makkelijk afstand van doen, maar heel af en toe kan ik het nog best missen.
    Bemoedigende woorden... Wel, ik weet niet hoe je thuissituatie is, maar ik vond het wel een fijn idee dat er weer elke avond gekookt zou worden en dat ik niet meer elke dag alleen boodschappen hoefde te doen. :'D


    Caution first, always.

    Ah, dus toch voor Maastricht gekozen?^^
    Maar ik kan me voorstellen dat het moeilijk zal zijn. Al helemaal als je terug thuis gaat wonen ipv weer op kamers. Echt nuttige tips heb ik niet, maar ik kan je wel vertellen dat het allemaal goed komt. You can do this.
    Because you're amazing. ❤


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Ik heb in totaal zes jaar op kot gezeten en ga vanaf nu weer thuis wonen aangezien ik afstudeer. Nu moet ik wel zeggen dat ik sowieso elk weekend al naar huis ging en gewoon eigenlijk elk moment dat het paste eigenlijk, zeker bij mooi weer want ik ben echt een tuin-mens.
    Als je een fijne thuissituatie hebt, is thuis wonen echt super omdat je altijd wel iemand hebt om op terug te vallen, je 's avonds gezellig samen tv kan kijken en je mama/papa lekker eten voor je kookt (of je spreekt een beurtrol af).
    Volgens mij ga je je ook gauw echt terug goed voelen in je eigen slaapkamer, zeker als je dingen van Leuven gaat mengen met die van thuis. Dan heb je toch een beetje een 'nieuwe' kamer. Of je kan echt je kamer schilderen of zo thuis en zo een nieuw plekje creëren!
    Het belangrijkste is een soort van routine ofzo vinden voor het dagelijks leven en natuurlijk ook hopen dat je ouders je voldoende vrijheid geven zodat je je niet opgesloten voelt.


    The soul needs autumn.

    Ohh mt ik heb ongeveer hetzelfde


    We dwaalden en verdwaalden en noemden sterren naar onszelf.