• Hi there,

    ik loop al een tijdje met dit idee in mijn hoofd rond en ik heb dit nu al lopen in een ORPG - ik geniet er te veel van om het niet met de rest te delen.
    Mijn idee komt erop neer dat de overheid ingrijpt in de liefdeslevens van iedereen. Tussen je 18e en 24e levensjaar krijg je een brief thuisgestuurd waarop de naam van jouw soulmate vermeldt staat. Het is de bedoeling dat jij dan op zoek gaat naar deze persoon (als je diegene nog niet kent) en daar uiteindelijk een relatie mee begint en ermee trouwt.
    De overheid zit mensen hierover echt op de hielen, als je niet snel genoeg opzoek gaat naar deze persoon of niet snel genoeg trouwt met ze dan volgen er consequenties - niemand weet precies wat deze zijn maar ze willen er ook niet achter komen. Daarbij keurt het grootste deel van de samenleving het ook af als je je er niet aan houdt.

    Nu klinkt het alsof je echt veel ORPG's krijgt en daar ben ik ook bang voor, dus ik hoop stiekem dat jullie mij daar een beetje mee kunnen helpen. Ik zat er zelf aan te denken om mensen te verplichten om minstens vrienden / broers, zussen / whatever af te spreken met elkaar zodat ze daar wat speling in hebben. Daarnaast zullen er natuurlijk ook personages zijn die niet tevreden zijn met hun match en heil gaan zoeken bij anderen.

    edit; idee '2';
    credits to Britt voor het idee;
    Britt kwam dus met het idee dat er net een opstand achter de rug is en dat de overheid die de kop in gedrukt heeft. Ze willen nog steeds met soulmates werken maar ze hebben bedacht om een groepje tussen de 18 en 24 naar een luxe resort te sturen voor een paar weken, als experiment. Wat de deelnemers echter niet weten is dat één van de deelnemers hun soulmate is - maar dat krijgen ze pas later in het resort te horen. Dan kunnen er dus al relaties op gedaan zijn en als er dan regelmatig groepsactiviteiten zijn dan is het makkelijker om orpg te voorkomen c:

    What do you guys think?

    [ bericht aangepast op 23 mei 2018 - 17:41 ]

    Hmm, I like the idea, maar zoals jezelf ook al zegt, waarschijnlijk zullen dit vrijwel enkel ORPGs worden, gezien die eigenlijk altijd wel het geval is bij RPGs waar je matches hebt.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Shadowsinger schreef:
    Hmm, I like the idea, maar zoals jezelf ook al zegt, waarschijnlijk zullen dit vrijwel enkel ORPGs worden, gezien die eigenlijk altijd wel het geval is bij RPGs waar je matches hebt.


    Dit inderdaad.
    Maar verder klinkt het erg leuk!


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    Ik hoop daarom stiekem ook dat iemand een idee heeft hoe ik dat wat op kan lossen, al zat ik er zelf ook aan te denken om eventueel te zeggen dat er minstens 2 vriendengroepen moeten zijn zegmaar en dan ervoor te zorgen dat we af en toe skippen naar momenten dat die afspreken of iets dergelijks.

    En dat iedereen dus ook verplicht in een 'groep' zit

    [ bericht aangepast op 23 mei 2018 - 16:27 ]

    xJess schreef:
    Ik hoop daarom stiekem ook dat iemand een idee heeft hoe ik dat wat op kan lossen, al zat ik er zelf ook aan te denken om eventueel te zeggen dat er minstens 2 vriendengroepen moeten zijn zegmaar en dan ervoor te zorgen dat we af en toe skippen naar momenten dat die afspreken of iets dergelijks.

    En dat iedereen dus ook verplicht in een 'groep' zit


    Dat kan inderdaad wel. Anders misschien dat twee personen al met elkaar hebben, en allebei een andere soulmate krijgen, en dat dit dan bij meerdere koppels gebeurt. Wat misschien ook kan is een soort illegale verzetsgroep tegen deze matches, die sowieso al samenwerken en elkaar kennen. Die dan eventueel protesteren ertegen, enz.

    Of misschien dat er een fout in zit en de brieven opnieuw verstuurd worden, en mensen toch bij iemand anders terecht komen. (Al lijkt mij dit persoonlijk geen leuke optie.)


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    Misschien worden er veel dubbel-dates geregeld doormiddel van diezelfde brieven?

    Dat ze niet alleen soulmates vinden, maar ook vrienden.


    - thank you for existing -

    Hmm ik denk dat ik een echte opstand niet echt zie zitten tho, omdat mijn bedoeling dus was dat de overheid alles goed onder de duim heeft en de samenleving het ook niet oké vindt als je jezelf er niet aan houdt. Dan zijn er nog wel een aantal uitzonderingen natuurlijk maar dan zal het niet zo zijn dat iedereen een relatie stiekem met elkaar begint - want dat is dan ook taboe.

    Ik pm je even!


    Spinning around, I'm weightless.

    credits to Britt voor het idee;
    Britt kwam dus met het idee dat er net een opstand achter de rug is en dat de overheid die de kop in gedrukt heeft. Ze willen nog steeds met soulmates werken maar ze hebben bedacht om een groepje tussen de 18 en 24 naar een luxe resort te sturen voor een paar weken, als experiment. Wat de deelnemers echter niet weten is dat één van de deelnemers hun soulmate is - maar dat krijgen ze pas later in het resort te horen. Dan kunnen er dus al relaties op gedaan zijn en als er dan regelmatig groepsactiviteiten zijn dan is het makkelijker om orpg te voorkomen c:

    What do you guys think?

    [ bericht aangepast op 23 mei 2018 - 17:39 ]

    Heeeee leuk


    Spinning around, I'm weightless.

    Ja super leuk! Als je daarmee start, doe ik graag mee ^^


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    I like it! (: ik had ook al een idee om een ex on the beach idee te doen, maar dit is een wat lievere versie hahahahaha.


    - thank you for existing -

    I like it.


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    Wat zou de minimum woordengrens zijn? Want het klinkt ontzettend leuk, maar tijdsgebreeek en examens tho


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Wasikowska schreef:
    Wat zou de minimum woordengrens zijn? Want het klinkt ontzettend leuk, maar tijdsgebreeek en examens tho


    Ik denk dat ik die laag houd, op 150 i guess. Ik weet namelijk dat de meesten het wel rond deze periode erg druk hebben en ik zou het zonde vinden als mensen niet mee willen doen of het niet halen door de woordeneis - 150 lijkt me prima te doen?

    xJess schreef:
    (...)

    Ik denk dat ik die laag houd, op 150 i guess. Ik weet namelijk dat de meesten het wel rond deze periode erg druk hebben en ik zou het zonde vinden als mensen niet mee willen doen of het niet halen door de woordeneis - 150 lijkt me prima te doen?


    150 is inderdaad prima te doen c:


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28