• Hallo lieve mensen van Q!
    DaVenesta en ik organiseren een wedstrijd!

    De opdracht luidt als volgt: lever een Zeer Kort Verhaal (ZKV) in van maximaal 500 woorden met een thema naar keuze, vóór 20 juni 2018 23:59 uur. Het mag een oud verhaal zijn wat je al eerder op Q hebt gepost, maar het moet wel Nederlandstalig zijn. Er is maar één ronde, dus er is maar één winnaar en er valt niemand af. Iedereen is welkom! Oh enne, je kunt maar liefst 30 credits winnen!

    Een voorbeeldje van een ZKV kun je hier vinden!

    FAQ

    Wie is de jury?
    DaVenesta en Koffie

    Is uitstel mogelijk?
    Nee. De deadline staat vast.

    Wat als er sprake is van plagiaat?
    Uitsluiting van de wedstrijd.

    Wanneer is de uitslag?
    Als alles verloopt zoals het plan: 30 juni!

    Hoe lever je je ZKV in?
    Plaats de link van je ZKV in het topic.

    Is er een maximum deelnemeraantal?
    Nee, iedereen mag meedoen!

    Wordt de prijs ook weggegeven als er maar één inzending is?
    Ja!

    Krijg je ook feedback of een beoordeling?
    Ja! Volgens dit lijstje:
    Opdracht: /5
    Originaliteit: /5
    Vlotheid en boeiendheid: /5
    Inleiding: /5
    Spelling + Interpunctie etc.: /10
    Totaal: /30

    DaVenesta heeft ook een youtubefilmpje gemaakt met tips voor hoe je een kortverhaal kunt maken:


    Geef ook aub naamswijzigingen door! (:
    En uiteraard gelden ook de algemene huisregels van Q!

    [ bericht aangepast op 3 juni 2018 - 11:10 ]


    And then we'll see it.

    DaVenesta schreef:
    (...)
    Mede organisator hier:

    Het is de bedoeling dat je verhaal alleenstaand is en dus geen vervolg heeft/hoeft te hebben. Wat betreft de indeling/vorm is het geheel vrij. Als je verhaal niet uit een duidelijke inleiding, midden, eind bestaand, maar wel alleenstaand gelezen kan worden is het goed.

    We zullen eraan proberen te denken een aantal dagen voor de deadline een herinnering in dit topic te sturen!


    Oke stel je voor je zkv is een deel van een groter geheel (verhaal waarnaar gehint wordt) maar het kan ook los gelezen worden voor de mystery, kan dat dan ook?


    The truth is out there.

    @Okoye, zolang het voor de lezer los te begrijpen is. Als het dus zegmaar ook een alleenstaand verhaal zou kunnen zijn is het goed.


    We dwaalden en verdwaalden en noemden sterren naar onszelf.

    Koffie en ik hebben nagedacht over een aantal tips voor korte of zeer korte verhalen, en deze heb ik in het volgende filmpje verwerkt:




    Hopelijk hebben jullie er iets aan, we zijn heel benieuwd naar jullie inzendingen!


    We dwaalden en verdwaalden en noemden sterren naar onszelf.

    Nog een vraag: mogen we het verhaal gewoon hier onder de spoiler-knop posten of moet het in een story?


    The soul needs autumn.

    Grace schreef:
    Nog een vraag: mogen we het verhaal gewoon hier onder de spoiler-knop posten of moet het in een story?

    Het moet in een story, dus plaats het linkje van je ZKV in het topic (:


    And then we'll see it.

    Ik wil wel mee doen!


    I didn't trip! I just simply gave the floor a hug! We haven't seen each other in a while!

    Impala schreef:
    Ik wil wel mee doen!

    Leuk om te horen! (:


    And then we'll see it.

    Ik heb al een ideetje in mijn hoofd, echter wel heel druk met school dus ik hoop hem op tijd in te kunnen leveren.


    Als je altijd jong bent, heb je nooit een jeugd.

    Heyy wat leuk!
    Even een vraag, wat moet je in de inleiding zetten? Er staat dat je op inleiding wordt beoordeeld maar vervolgens zegt Davenesta in haar YouTube filmpje dat dat niet hoeft. Natuurlijk zal dat filmpje misschien niet speciaal hiervoor zijn gemaakt haha, maar de vraag blijft :D


    SIC | PARVIS | MAGNA

    nu organiseer ik dit niet,
    ik vermoed dat ze het begin van het verhaal bedoelen: hoe pakkend de eerste regels zijn

    maar that's a guess


    Als je altijd jong bent, heb je nooit een jeugd.

    Ohh dat kan ook nog ja haha


    SIC | PARVIS | MAGNA

    Cayline schreef:
    Heyy wat leuk!
    Even een vraag, wat moet je in de inleiding zetten? Er staat dat je op inleiding wordt beoordeeld maar vervolgens zegt Davenesta in haar YouTube filmpje dat dat niet hoeft. Natuurlijk zal dat filmpje misschien niet speciaal hiervoor zijn gemaakt haha, maar de vraag blijft :D

    Goed dat je het vraagt! Met de inleiding bedoelen we idd hoe pakkend de eerste paar regels zijn. Dus je hoeft geen aparte inleiding te schrijven. Misschien was 'pakkendheid aan het begin' een betere verwoording geweest.


    And then we'll see it.

    Dus ehh, hoe schrijf je precies in?
    Moet je dat hier zeggen, en dan via een pb een link sturen naar het verhaal, voor 20 juni? Ben best wel geïnteresseerd om het schrijven een beetje op te pakken. :3


    "If there’s one thing that life has taught me, it’s that people fear what they don’t know."

    Lorem schreef:
    Dus ehh, hoe schrijf je precies in?
    Moet je dat hier zeggen, en dan via een pb een link sturen naar het verhaal, voor 20 juni? Ben best wel geïnteresseerd om het schrijven een beetje op te pakken. :3

    Je zegt hier dat je meedoet en zet hier in het topic een link naar het verhaal, voor 20 juni 23:59 uur (:


    And then we'll see it.

    Hier heb ik wel interesse in. ^^ Misschien doe ik mee.


    Ik wil een tuin vol egels