• St. Julian's Bay


    St. Julian, California — USA. 2018.



          ‘‘Pretty girls with pretty smiles all decked out in the latest styles
    Breathtakin', hip-shakin' cuties now. . .’’


          De zomerbeats vliegen je om de oren — en dat kan maar één ding betekenen: het hitteseizoen is officieel begonnen en in St. Julian's staat men een mega drukke zomer te wachten.
          Het toevluchtsoord loopt vol vreemdelingen die grootse plannen hebben voor de komende weken — evenals de locals, die zich opmaken om bergen geld binnen te harken voor de rest van het jaar. St. Julian's Bay is een parel van God dat voor iedereen een plekje lijkt te bieden: nergens ter wereld lijkt het zo makkelijk om overnieuw te beginnen of een compleet nieuwe identiteit aan te nemen. De inwoners zijn er vriendelijk en open en doen er alles aan om een assortiment aan activiteiten en feestjes te organiseren.
          Net als alle voorgaande jaren beloofd het een kwartaal aan overvloedig genieten te worden — met zoete zomerliefdes, oneindige BBQ's en overdadige feestjes.
          Tot het misdaadpijl langzaamaan hoger stijgt dan het kwik en de broeierige warmte voor een onaangename sfeer zorgt in het lokale Sheriff—station. . .


    Regels

    • Minimaal 50 woorden per post.
    • Houd aantallen gelijk.
    • 16+ is toegestaan mits gewaarschuwd.
    • Relaties mogen worden besproken mits dat netjes in het praattopic wordt geregeld.

    Rollen

    • Arsonist | Montana Stonehouse | 19 | Raven Lyn | 1.2 | The Runaway | Local
    • KingRichard | Alyx Carlton | 22 | Margot Robbie | 1.2 | The Heiress | Tourist
    • Remiinds | Naam | Leeftijd | FC | Pagina | Status
    • Egorova | Naam | Leeftijd | FC | Pagina | Status | Tourist
    • Gashina | Soyeon Lee | 20 | Kim Jennie | 1.2 | The Orphan | Local
    • AroonCat | Arabella Egberdina Miora Mackenzie | 21 | Lily Collins | 1.3 | (Secret)Drugsdealer/Artist | Tourist

    • Amari | Tobin Steele | 21 | FC | 1.2 | Sheriff's son | Local
    • LittleOwlet | Amory Aero Madden | 21 | FC | 1.1 | Psychopath | Local
    • Oriole | Mateo Nelo Huerta | 20 | FC | 1.3 | The Puppy | Tourist
    • Eostre | Jett Orion Zealand | 21 | Jay Alvarrez | 1.3 | The Australian Surfer | Tourist
    • | IrisWestAllen | Hugo Mason Velásquez | 23 | Gabriel Medina | 1.3 | The Lifeguard | Local


    Beginning

          Terwijl de inwoners St. Julian's hebben omgetoverd tot een inheems paradijs (foodtrucks met het beste eten en drinken, BBQ's aan het meer, late night bonfires op het strand, thema feestjes voor elke leeftijd, sportieve activiteiten in, op en naast het water etc.) hebben de lokale autoriteiten hun handen vol aan binnenkomende meldingen.
          Uit alle windstreken druppelen er personen binnen. Hele families, teruggetrokken individuen, jonge koppels, oude veteranen, losbandige tieners. . . Allemaal zijn ze op zoek gegaan naar een uitweg voor de zomermaanden. . . Ze hebben hun geheimen, verlangens, gevaren en hoop meegenomen naar St. Julian's en het beloofd een zomer te worden die nooit meer vergeten zal worden.

          ‘‘Ever since you got here —— this is the better place.’’


    [ bericht aangepast op 4 juni 2018 - 13:42 ]


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    Begin



          Vrijdagmiddag | 12 Juli | 17:40 —— 29℃ ☼
    Op deze zonovergoten dag zijn veruit de meeste mensen in St. Julian aangekomen. Terrasjes zitten vol, strand is afgeladen en alle BBQ's staan klaar om een heerlijke avond tegemoet te gaan. Vanavond wordt een een Hawaiiaans themafeestje gegeven in het veruit populairste strandbarretje: Hula.
          Terwijl locals zich mengen met tourists en er rijkelijk geproost wordt op de komende avond — rijden er patrouille wagens rond en maakt de schaduwkant van St. Julian zich op voor een heel ander soort avond. . .


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    MT.


    •

    MT


    Bowties were never Cooler

    Amari schreef:
    MT.


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    MT (btw, ik heb mijn naam veranderd van Wildfowls naar Eostre (; )

    [ bericht aangepast op 4 juni 2018 - 13:38 ]


    We were the forever that didn't last

    MT


    « The "earth" without "art" is just "eh." »

    Jett Orion Zealand
    ‘‘I'm just a guy surfing in a sea full of sharks.’’

    21 • The Australian Surfer • heading towards his beach hut • alone • outfit
    De hitte is overweldigend, merk ik terwijl ik met mijn all stars door het zand slof richting mijn gehuurde beach hut. Onder mijn ene arm heb ik twee surfplanken geklemd en op mijn rug heb ik mijn backpack met alles wat ik nodig heb. In mijn vrije hand heb ik mijn telefoon en het sleuteltje dat ik zojuist had opgehaald bij een oudere mevrouw.
    Ik was blij om eindelijk weer dichtbij de zee te zitten. Tijdens mijn vorige twee stops in Grover Beach en Morro Bay, zat ik midden in de stad zelf. Ik was na de tweede dag al vrij snel klaar met het heen en weer gesleep van mijn surfplanken.
    Ik kwam aan bij het strandhutje, dat ik had weten te huren via AirB&B. Ik liep het trapje op, en dumpte mijn surfplanken op de veranda, en opende de deur met het sleuteltje.
    Binnen was het klein, maar wel heel licht en schoon. Het hutje was ingericht met de zee in gedachten: overal lagen verschillende soorten schelpen, alles was licht blauw met wit en hier en daar wat rood en marineblauw. Godzijdank had de oude mevrouw een aircosysteem geïnstalleerd, die heerlijke koelte naar binnen blies.
    Na een kleine inspectie, concludeerde ik dat alles er goed uit zag. Ik dumpte mijn tas op bed en liep terug naar de kleine keuken met woonkamer.
    In de keuken zag ik een flyer liggen, met alle evenementen die St. Julian in petto had voor de zomer, samen met nog een paar flyers over de lokale cuisine en leuke hotspots. Mijn oog viel op de evenementennflyer, op de datum van vandaag. Ze hadden een Hawaiiaans thema feestje georganiseerd in een barretje dat Hula heette. Ik gniffelde. Dat zou een goede manier kunnen zijn om mensen te ontmoeten, en daarnaast was ik altijd wel in voor een feestje. Ik had niet echt Hawaiiaanse kleding tot mijn beschikking, maar ik kon vast wel zo'n bloemenslinger vinden in een van de shops die ik was tegengekomen in het voorbijgaan hier naar toe.
    Ik pakte het sleuteltje en voelde in mijn broekzak of ik mijn telefoon en portemonnee bij me had, en liep vervolgens de hitte weer in, op weg naar de winkels.

    [ bericht aangepast op 4 juni 2018 - 14:58 ]


    We were the forever that didn't last

    Hugo 'Foca' Velásquez
    23 || Local || The Lifeguard || the Beach || Hopefully no one will be acting like an idiot in the next couple of hours || Alleen

    Het was een prachtige dag aan het begin van de schoolvakantie. Dit betekende dat er veel mensen op het strand waren, waaronder ook veel toeristen die lang niet altijd konden zwemmen. De zee leek redelijk kalm, maar dat was maar schijn. Er stonden op een aantal plekken langs het strand verraderlijke en gevaarlijke muien, waardoor we al best wat zwemmers hadden moeten gaan redden. Ik snapte dat soort mensen echt niet. Er stonden duidelijk borden op de plekken waar je wel en niet mocht zwemmen, maar toch gingen mensen, zelfs met kinderen, het water in buiten de aangegeven zwemzones. Misschien kwam het omdat op die plekken de zee juist kalm leek of omdat er soms nog wel surfers bezig waren. Het was alleen dat die de zee een stuk beter kenden dan de zwemmers, surfers beter konden zwemmen, en je met een surfplank meestal makkelijker uit de mui was dan zwemmend.
    Nu zat ik in een buggy ter hoogte van een van de gevaarlijkste permanent aanwezige muistromen. Gelukkig bleven de zwemmers er grotendeels weg, maar van tijd tot tijd moest ik echt nog wel roepen dat ze ergens anders moesten gaan zwemmen. Intussen droogde mijn haar een beetje van de redding van een uur geleden. Het werd dan wel avond, maar onze dienst was van 6 uur 's ochtends tot 8 uur 's avonds in het hoogseizoen, dus ik mocht nog een paar uur. Ik had om 6 uur gelukkig wel een korte pauze waarin ik even een snack kon pakken, maar tot dan zat ik hier. Over de radio hoorde ik de gesprekken van de anderen. Ik lette wel op, maar hield mijn concentratie bij de zee en de badgasten om me heen. Plots zag ik een klein meisje op een bodyboard naar de stroming zwemmen, zonder dat ze het echt wist. Ik probeerde nog om te roepen, maar zodra ze zich om had gedraaid om weg te zwemmen was het te laat. "Fuck" vloekte ik zacht. Ik trok mijn shirt over mijn hoofd en riep intussen om over de radio dat ik het water in ging bij de Spinster's Rip. Ik pakte de plank en rende het water in. Ik zou het zelf moeten kunnen, maar de jongens moesten het wel weten.
    Pas in het water merkte ik hoe sterk de stroming vandaag was. Ik had hier nog niemand uit hoeven halen, en dat was maar goed ook. Dit werd namelijk ook nog zwaar voor mij. Ik kwam uiteindelijk gelukkig wel vrij snel bij het meisje aan en trok haar van haar bodyboard op mijn plank. Ze was moe en wist duidelijk niet dat je nooit tegen een mui in kon zwemmen. Ik haalde haar bodyboard van haar enkel af en bond die om mijn enkel, voor ik zelf mijn best begon te doen de stroming uit te komen. Het probleem van deze mui was, dat die z'n naam waar maakte en echt bijna een draaikolk vormde, waar je enorm lastig uit kwam, zeker met een bodyboard aan je enkel. Toch moest ik het proberen. Er was een uitweg, en dat was de volgende stroming verder de zee in, maar alleen al in die stroming komen kostte me een letterlijk een kwartier. Daar liet ik ons meesleuren tot de kracht afnam, en ik met een grote boog terug kon peddelen naar de kust. Het meisje uitgeput en duidelijk van slag. Ze kon er weinig aan doen, maar toch was het wel begrijpelijk. Gelukkig stond haar vader te wachten toen we het strand op kwamen. Het meisje rende meteen naar hem toe en gelukkig werd de vader niet boos, wat soms wel zo was, en dat was eigenlijk altijd heel naar. Ik gaf hem het bodyboard en wenste ze een goede avond, voor ik terugliep naar de buggy om me af te drogen en de plank weer op te hangen. Ik plofte in de bestuurdersstoel neer en hoorde geplaag en complimenten van mijn collega's. Ik zuchtte en veegde wat vermoeid de handdoek wat over mijn haren. Hopelijk was dit de laatste vandaag, want ik had echt geen zin om dit nog een keer te doen.


    Cuídame del agua mansa, que de la brava, yo sólo me cuidaré.


    [ bericht aangepast op 4 juni 2018 - 14:32 ]


    Bowties were never Cooler

    mt


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    MT.

    MT


    ‘You must go on’. thrishanakru —> Gashina

    Arabella Egberdina Miora Mackenzie
    21 • Alone • The dock --> hotel --> The beach • Outfit

         

    Vermoeid liep ik op de plank van de boot af. Wat een drukte, ik had niet verwacht dat deze plek zo toeristisch is. Eenmaal uit de drukte rekte ik me uitbundig uit. Gelukkig had ik me er wel al op gekleed, het kon ook niet anders dan warm zijn hier. Ik pakte mijn mobiel erbij en keek even op de kaart om het hotel te vinden dat ik had geregeld. Het stond misschien op de rand van een wat minder gedeelte van de stad, maar hier kon ik wel het best zaken doen. Ik had al contacten geregeld, dus het zou een eitje worden. Ik kon me dus vooral focussen op de vakantie, want dat was toch hoe ik dit vooral voor me zag. Dat Amory hier toevallig ook ergens woonde was een grappige bijkomst. Afgezien van zijn gezicht had ik alleen geen idee hoe hij er uit ziet, dus het zou me verbazen als ik hem zou tegenkomen.
    Bij het hotelletje aangekomen regelde ik meteen mijn sleutels en ging ik de kamer binnen. Het leuke aan dit hotel, was dat ze moeten compenseren voor de onfortuinlijke ligging om toch nog klanten te krijgen. Het was dus niet duur en toch redelijk luxe. Tevreden keek ik de kamer rond. Ja hoor, hier kon ik me prima vermaken voor zo lang ik besloot hier te blijven.
    Toen ik mijn spullen had uitgestald besloot ik de plek eens te verkennen, misschien was er vanavond wel ergens een leuk feestje. Voor ik het doorhad hadden mijn voeten me naar het strand gebracht. Het kon ook niet anders. Het water zag er aantrekkelijk uit, en het begon al wat rustiger te worden op het strand vanwege de tijd. De gezinnen maakte plaats voor de jongeren. Ik nam plaats op een stukje gras aan de rand van het strand en pakte mijn pocket schetsboek erbij.


    « The "earth" without "art" is just "eh." »

    MATEO NELO HUERTA
    20 Years Old • The Puppy • Walking Towards The Beach • Alone • Kinda Lost And Hoping To Get Less Lost

    Met fronsende wenkbrauwen houd ik het papier voor mijn gezicht. Het is het soort kaart waar je kinderen mee ziet lopen om een verborgen schat te vinden. Een verborgen schat, nee bedankt. Eerder een verborgen restaurantje. De aardige vrouw bij wie ik mijn kamer heb gehuurd en wiens naam mijn geheugen uiteraard alweer is uitgeglipt, heeft mij zeer, zeer, zeer ernstig aangedrongen bij haar favoriete tentje te gaan eten. En dat klonk op het eerste gezicht als een prima idee. Ik ben net vers uit het vliegtuig gestapt, mijn kamer vertoont karaktertrekken van een sauna en het enige wat ik vandaag nog wil ondernemen is het bezoeken van één of ander themafeestje waar ik wat over heb gehoord. Op momenten dat ik niets te doen heb, begint mijn hoofd aan eten te denken. En nee, dat ga ik dus niet zelf in elkaar zetten. Uiteindelijk zal het daar wel op neer komen op de latere vakantiedagen, wanneer het zielige hoopje geld op mijn rekening mij weer heeft verlaten. Geld is niet mijn ding, dus ik geniet ervan zolang dat mogelijk is. Nu heb ik al gemerkt dat er op St. Julian's Bay meer plekken zijn om iets eetbaars te halen dan het aantal muggen dat hier rondzwerft, maar als ik eenmaal ergens heen wil, dan zal ik er komen ook. Dat is dan ook de reden dat ik hier na zes minuten nog steeds op dezelfde plek met mijn uitgestrekte handen een kaart vasthoudt en mijn lichaam een perfecte uitvoering geeft van 'het stereotype toerist' karakter. 'Erg handig weer Mateo', zeg ik tegen mezelf, zuchtend. Mijn enige strategie die me het idee geeft dat ik nog iets logisch aan het doen ben, is het volgen van het strand. Ik ben dan ook een beetje hopeloos aan het dwalen wanneer ik op het briljante idee kom om gewoon te vragen of iemand misschien heel toevallig weet waar ik mijn restaurant kan vinden. De vraag is alleen aan wie. De meeste mensen hier zijn toeristen, van wie ik niet denk dat zij deze buurt nou zo goed kennen. Wiebelend op mijn benen kijk ik rond, al komt mijn blik steeds weer terug bij een jongeman op het strand. Hij geeft een vermoeide indruk, doordat ik zijn borst vaak en snel op en neer zie gaan. Ach, ik moet dit uiteindelijk toch aan iemand gaan vragen als ik ooit nog in dat ene restaurant wil gaan eten.
    "Ehm, sorry om je te storen, maar bestaat er misschien enige mogelijkheid dat jij weet waar ik, hoe het het ook alweer?..." Die laatste vijf woorden mompel ik een beetje in mezelf, terwijl ik het frommelige papiertje in mijn handen uitvouw. Mijn ogen glijden over het schuine handschrift van de vrouw die de woorden op papier heeft gezet. "Fernando's kan vinden?" Nadat ik mijn zin heb afgemaakt, kijk ik naar de jongen voor me.

    [ bericht aangepast op 6 juni 2018 - 19:28 ]

    Montana Stonehouse
    Local • The Runaway • Jett • Town





          Montana laat het royale strandhuis dat ze zeventien jaren haar thuis heeft genoemd — zachtjes in het slot vallen. Het is leeg: haar broertjes en zusjes zijn bij andere mensen. Haar moeder heeft het crematorium nog niet verlaten sinds de dienst vanmorgen. De jongedame veegt een losgebroken krul achter haar oor, alhoewel het met haar opstandige lokken nooit lang vast blijft zitten, terwijl ze de huissleutel ronddraait in haar vingers.
          St. Julian is geen enkel beetje veranderd sinds ze eruit is vertrokken anderhalf jaar geleden: de zomer hangt echter in de lucht — wat haar als kind al kriebels in haar buik bezorgde. Daarom is ze nu ook teruggekeerd. Montana zal haar familie steunen in het drukke seizoen, nu haar vader niet langer onder hen is. Ze voelt zich leeg bij de gedachte aan haar oudste demon, en ze heeft nog niet besloten of dat iets goed of slechts is.
          Met een klein rugzakje over haar schouder geslagen, zet ze koers naar de kleine binnenstad van St. Julian: daar waar zich het hoofdkantoor van de huisjesverhuur zich bevindt en waar oude bekenden ronddolen als geesten uit een ander leven.
          Montana is nog geen twee dagen terug in het stadje of ze heeft de diverse roddels al haar kant op horen waaien: een klein nadeel aan het wonen in een normaliter zo uitgestorven gemeenschap. De opgewekte toeristen doen haar echter goed: en het kost haar geen enkele moeite om terug te glijden in de rol van enthousiaste local. Ze dacht dat ze zich een vreemdeling zou voelen, maar niets blijkt minder waar — ze is thuis, waar de wind door haar onverbiddelijke haren strijkt en de zeemeeuwen langs haar oren scheren en de zon haar tint nog net eens extra kust. Ze heeft een enorme glimlach op haar lippen als ze het eerste winkeltje bereikt dat haar tegemoet komt vanaf het strand: het ijsbarretje.
          ‘Eén blueberry scoop met spikkels, alsjeblieft.’
    Zodra ze de bestelling heeft uitgesproken komt de eigenaar haar bijna met een sprintje tegemoet.
          ‘Montana bella! Laat me je bekijken!’
    De oude Italiaan draait haar rond en woelt door haar haren en kust haar wangen alsof ze zijn verloren dochter is. Haar goede humeur kan bijna niet meer beter, tot hij haar condoleert met haar vader.
          ‘Dankje, Mario. Ik help je graag deze zomer, als je nog een ijsmeisje zoekt.’
    Ze gniffelt, terugdenkend aan haar eerste baantje: hier, in het hoogseizoen.
          ‘Ik zal je in gedachten houden, Momo. Die jongens waren zeker gek op mijn zaak toen jij erin stond!’
    Hij laat haar pas gaan als ze een veel te groot ijsje in haar handen heeft, waarna ze haar wandeling voortzet.
          ‘Staat je goed.’
    Montana houdt haar ijsje grijnzend op naar een jongen die net een goedkope bloemenkrans om zijn hals laat glijden. De jacht naar Hawaaiiaanse accessoires kan maar één ding betekenen: Hula houdt zijn jaarlijkse feest vanavond weer.
          ‘Je mist alleen nog een rokje.’
    De jongedame knikt naar een stel meisjes dat uitgebreid selfies aan het maken is bij een rek met rieten rokjes. Toeristen zijn er in alle soorten en variaties.

    [ bericht aangepast op 6 juni 2018 - 16:36 ]


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    Jett Orion Zealand
    ‘‘I'm just a guy surfing in a sea full of sharks.’’

    21 • The Australian Surfer • outside a store • Montana • outfit
    Ik vond al gauw een klein winkeltje in de kleine binnenstad. Het zweet stond praktisch op mijn voorhoofd, en plakte mijn shirt aan mijn rug.
    Het winkeltje had een heel schap vol met feestartikelen, waaronder Hawaïaanse rieten rokjes en slingers. Ik had me vriendelijk excuserend een baan door de selfies makende meisjes gewurmd om een slinger te pakken. Niet dat ze echt wat uitdeden op mijn pardon en sorry's.
    De caissière had gegrinnikt toen ik er mee aan kwam. " Ik kan wel raden waar jij heen gaat vanavond." Had ze gezegd. Ik gniffelde en had geknikt. "
    Ik had net betaald, en liep de winkel uit terwijl ik de felgekleurde Hawaïaanse slinger om mijn nek hing.
    " Staat je goed." Ik kijk op, recht in de ogen van een heel mooi meisje met prachtige krullen. Ze houdt grijnzend haar ijsje omhoog, bij wijze van begroeting.
    " Je mist alleen nog een rokje." zegt ze. Ik volg haar blik terug de winkel in, naar de meisjes die nog steeds selfies staan te maken bij de rietrokjes. Ik probeer niet met mijn ogen te rollen. Het duurde vast niet lang tot de caissière de groep naar buiten zou sturen.
    " Hmm.. Ik denk niet dat het me zo goed zal staan. Oh, en daarnaast denk ik niet dat ik die groep hongerige selfie wolven nog eens aandurf." gaf ik met een lach toe als ik me weer omdraai naar het meisje.
    Mijn Australische accent is naar mijn verbazing nog steeds zo sterk als een half jaar geleden, wat ik ook weer merkte toen ik had gereageerd op het meisje.
    " Ik ben Jett. Zoals een Jetpack." grap ik, en steek mijn hand naar haar uit. " Zoals je al wel kan horen, kom ik hier niet vandaan."
    " Trouwens, ga je ook naar het feestje vanavond?" Vraag ik, wijzend naar mijn Hawaiiaanse slinger.


    We were the forever that didn't last