• ArabelIa has left the building en ervaart is nu Mamihlapinatapai. “Mamihla-wattes?” — Mamihlapinatapai.

    Ik heb deze username wel al eens eerder gehad, maar ik vind het zo'n awesome woord dat ik 'm opnieuw móest nemen. Helaas is het woord met één letter te lang, dus heb ik de h weggelaten (oops).

    Voor iedereen die niet weet wat dit woord nu eigenlijk betekent. Het komt uit het Yaghan, een taal die werd gesproken op Tierra del Fuego (Vuurland), een eiland in de buurt van Zuid-Amerika. Het is één van de moeilijkste woorden om te vertalen en/of uit te leggen, omdat de betekenis heel specifiek is.
    Mamihlapinatapai is de blik die twee vreemden delen die elkaar voor het eerst zien en allebei hopen ze dat de ander een move gaat maken, maar geen van beiden durft dat ook daadwerkelijk te doen — uhm, relatable?

    Kennen jullie nog bizarre woorden die waarschijnlijk niemand tot bijna niemand zal kennen?

    [ bericht aangepast op 15 april 2020 - 12:23 ]


    I just caught the wave in your eyes

    Heel mooi! Ik kan zo even niets bedenken maar I'm digging this


    Spinning around, I'm weightless.

    Wow I really like it, de betekenis er achter ook, ik zit veel te vaak in zo'n situatie :')

    [ bericht aangepast op 4 juni 2018 - 16:24 ]


    Life is a beautiful struggle

    Nog nooit van gehoord haha, maar ik vind het echt een hele toffe naam en een hele toffe betekenis!

    Ik heb ook een ding met aparte woorden, en ook met scheldwoorden in andere talen, zoals dùin do ghob

    Schots/Gaelic voor stfu

    En dat soort zinnetjes hehe (':

    Zo heb ik bijvoorbeeld nu taigh nam gasta ort in m'n IG bio staan, en ik vraag me nog steeds af of iemand het ooit al heeft gegoogled lmao

    [ bericht aangepast op 4 juni 2018 - 16:36 ]


    We were the forever that didn't last

    I like it!^^


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Ehm met filosofie heb ik het panpsychisme behandeld. Dan geloof je dat ALLES een ziel heeft.


    Als je altijd jong bent, heb je nooit een jeugd.

    Ahhhhh I love it, Yu. <3


    •

    Oehh i love it!


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Zelf ken ik niet echt bizarre woorden, maar ik ben er vrij zeker van dat dit het bizarste woord is dat ik ooit heb gezien en dat ik het niet eens kan uitspreken.

    Al is er zo'n dorp/stadje in Wales dat ook echt verschrikkelijk om uit te spreken is, maar ik ben de naam allang vergeten (ik zou het toch niet juist kunnen schrijven haha)


    The soul needs autumn.