• Want vanavond/morgen ga ik de eerste hoofdstukken van mijn manuscript opsturen naar een uitgeverij. En dat terwijl het verhaal in zijn geheel nog niet rond is, maar het voelt gewoon heel erg goed. Plus, ik ben waanzinnig bang om te horen dat ik totaal niet kan schrijven, dus als mijn schrijversdroom naar de knoppen gaat, dan kan het maar beter nu meteen zijn :')

    Ik heb gekozen voor Blossom Books, omdat ze zich richten op young adult en één van mijn favoriete boeken komt daar vandaan. Het enige wat ik eigenlijk nog moet doen is het schrijven een synopsis, althans, ik moet hem nog perfectioneren. Maar al met al heb ik er veel zin in! Dus dat worden drie zenuwslopende maanden, ben ik bang :Y)

    Voor de mensen die ook hun verhaal willen laten uitgeven: hebben jullie al een uitgeverij op het oog? Of misschien het al eens geprobeerd?


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    You go girl!


    ~ When you fall asleep tonight, just remember that we lay under the same stars ~

    Oh wat leuk! Blossom Books is ook een van mijn favoriete uitgevers tbh ^^
    Veel succes!


    We were the forever that didn't last

    Ik heb ook Blossom Books benaderd, maar ik begreep dat ze vooral werk uit het buitenland vertalen. Maar wie weet, misschien heb je net mazzel. ;D

    Succes met wachten! Ik zit ook nog steeds in die vervelende fase, haha!


    Every villain is a hero in his own mind.

    Aaah gaaf! (:


    And then we'll see it.

    Ah super! Heel veel success!


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Wat ik me altijd afvraag bij alleen de eerste hoofdstukken doorsturen terwijl je verhaal nog niet rond is, ben je dan niet bang dat je het verhaal 'verliest'? Dus dat je het misschien beu raakt ofzo, daar heb ik altijd bang voor haha :') (en die angst wordt 50% van de tijd ook werkelijkheid lol)
    Anyway, veel succes^^ Gaat wrs een paar maanden zenuwslopend wachten worden haha. De tip die ik zonder ervaring mee kan geven, is dat je de moed niet mag opgeven. Iets uitgegeven krijgen is moeilijk en veel manuscripten worden afgewezen, dat betekent niet dat jij geen potentieel hebt als schrijver (:

    Ik plan ooit wel eens iets naar een uitgever te sturen als ik eens een keer quasi tevreden ben over een verhaal haha :') Ben eens een beetje rond aan het kijken, maar heb nog niet echt een uitgever op het oog voor mijn onbestaande verhaal :')


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Dank jullie wel iedereen <3

    Croweater schreef:
    Ik heb ook Blossom Books benaderd, maar ik begreep dat ze vooral werk uit het buitenland vertalen. Maar wie weet, misschien heb je net mazzel. ;D

    Succes met wachten! Ik zit ook nog steeds in die vervelende fase, haha!


    Ik hoop dat ik mazzel heb :') Ik zag indd veel vertaald werk bij ze, maar als ze geen Nederlands werk aannemen, dan zouden ze die optie ook niet geven, toch? Ik waag het er gewoon op. Maar jij sterkte nog met het wachten en ik hoop dat er iets goeds uitkomt!

    Island schreef:

    Wat ik me altijd afvraag bij alleen de eerste hoofdstukken doorsturen terwijl je verhaal nog niet rond is, ben je dan niet bang dat je het verhaal 'verliest'? Dus dat je het misschien beu raakt ofzo, daar heb ik altijd bang voor haha :') (en die angst wordt 50% van de tijd ook werkelijkheid lol)
    Anyway, veel succes^^ Gaat wrs een paar maanden zenuwslopend wachten worden haha. De tip die ik zonder ervaring mee kan geven, is dat je de moed niet mag opgeven. Iets uitgegeven krijgen is moeilijk en veel manuscripten worden afgewezen, dat betekent niet dat jij geen potentieel hebt als schrijver (:

    Ik plan ooit wel eens iets naar een uitgever te sturen als ik eens een keer quasi tevreden ben over een verhaal haha :') Ben eens een beetje rond aan het kijken, maar heb nog niet echt een uitgever op het oog voor mijn onbestaande verhaal :')


    Die angst heb ik ergens wel ja, hoewel ik moet zeggen dat dit verhaal compleet anders aanvoelt. Maar aan de andere kant: ik heb 3 maanden om het af te schrijven en de kans dat ze interesse hebben bij meteen mijn eerste stuk is gewoon nihil. Ik ga er niet vanuit :') Plus, dit is gewoon waanzinnig goede motivatie voor mezelf om door te gaan met schrijven.

    In elk geval heel veel succes wanneer je iets gaat uitgeven!


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Aaah super vet, veel succes! Ik zit nog in dubio welke kant ik op wil gaan, ik twijfel de laatste tijd echt veel aan alles wat ik schrijf :'D


    Slowly, yet surely I am slipping into the role that was made just for me.

    Hoe werkt dit precies? Stuur je enkele hoofdstukken op of moeten het perse hoofdstukken zijn van het begin van het boek? En wat vragen ze nog meer naast een synopsis?

    Heeeel veel succes trouwens! <3


    ars moriendi

    Ahhh wat gaaf. Ik hoop echt dat je een positieve reactie krijgt. :Y)

    Zelf ken ik Blossom Books alleen van vertalingen, et cetera. Maar ik vind het wel een super leuk bedrijf.


    Oooh wauw wat cool!
    Ik hoop dat je een positieve mail terugkrijgt of alleszins feedback waar je iets mee bent!

    Mag ik weten waarover het verhaal gaat of hou je dat liever nog even voor jezelf?


    The soul needs autumn.

    Wow! Succes :) Ik wilde misschien zelf ook Blossom Books benaderen, maar ik weet eigenlijk ook nog niet eens of ik selfpub wil doen of een uitgeverij wil aanspreken! Punt met uitgeverijen is , ze ontvangen duizenden manuscripten, en honestly denk ik niet dat de kans heel groot is dat zo'n grote uitgever een onbekende auteur zonder verder werk uitkiest. Desalniettemin, hoop ik voor je dat ze je snel positief bericht sturen!


    SIC | PARVIS | MAGNA

    Aaaaaah, super tof! Ik ben toevallig momenteel ook volop aan het werk aan mijn manuscript wat ik ook vrij snel op hoop te sturen. Geen idee welke uitgeverij, maar dat zien we dan wel weer.


    look at the stars, look how they shine for you;

    Wauw spannend! Ik zal voor je duimen!

    Ooit hoop ik het ook te durven, maar tot nu toe ben ik niet tevreden genoeg over mijn werk dus dat kan nog wel een tijdje duren haha.

    Heb je het ondertussen eigenlijk al opgestuurd? c:
    Btw, is het misschien ook niet slim om naar meerdere uitgeverijen op te sturen? Als het bij BB niet zou lukken, heb je misschien wel eens kans dat het bij een andere uitgeverij wel lukt (en dan hoef je niet twee keer zo lang te wachten). Maar een kleine tip haha :')


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.