• Ik irriteer me mateloos aan mensen die zeggen dat ze emo zijn, en het helemaal niet zijn. Ik weet een klein gedeelde, maar .. veel mensen vinden je alleen emo als je, jezelf snijd. maar.. wat is nou écht emo? Is het gewoon een kleding styl, of.. ook een leefmethode?

    Misschien domme vraag, maar ik wil gewoon weten want je gaat jezelf niet zomaar emo noemen als je het niet eens weet wat het is ofzo.


    Ive Life Is Just A Joke, Then Why Am I Dead? x]

    oke niemand?


    Ive Life Is Just A Joke, Then Why Am I Dead? x]

    oké niemand weet wat emo is.
    duidelijk..


    Ive Life Is Just A Joke, Then Why Am I Dead? x]

    typ het eens bij google in... in vond daar ook heel veel info over emos


    Het leven is te kort om je bezig te houden met dingen die je ongelukkig maken.

    Muziek
    De muziekstijlen die door emo's beluisterd worden zijn voornamelijk Post-hardcore en afgeleide genres hiervan als emocore en screamo. Ook poppunk en andere alternatieve rockstijlen met teksten die gaan over gevoelens als een gebroken hart zijn in mindere mate populair. Jimmy Eat World wordt over het algemeen gezien als een typische emo-groep. Bands als Fall Out Boy, My Chemical Romance, Tokio Hotel en Panic at the Disco worden door jongeren als emo aanvaard.



    Kleding
    De stereotype emo-klederdracht bestaat uit stijl, één oog bedekkend, vaak zwart (geverfd) haar, skinny jeans, een (band)shirt, (oude, beschadigde) Converse All-Stars, stud-riem en accessoires zoals polsbandjes en dergelijke. Emo's dragen vaak zwart, maar gebruik van andere kleuren komt ook voor, voornamelijk in het haar door middel van haarverf. Zo zie je bij emo's ook vaak de kleur roze.


    Persoonlijkheid
    De emo-cultuur wordt gekenmerkt door emotionele, soms zelfs impulsieve buien. Emo's worden door andere emo's en onderzoekers beschreven als verlegen, gevoelige, emotionele, teruggetrokken personen. Tieners en soms ouders zien ze vooral als Gothics, soms zelfs als 'zielige en eenzame mensen, die maar moeilijk contact kunnen leggen met anderen'. Net als vele jongeren worstelen ze met de wereld rondom hen en de soms zware maatschappelijke verwachtingen. Doordat de emo cultuur de laatste twee jaar sterk opgekomen is, zijn er ook veel voorkomende misverstanden. Zo is automutilatie wel degelijk een kenmerk van de emo-cultuur, zoals is aangetoond in een studie uit 2007 van de British Medical Journal. Dit onderzoek stelt dat 50% van de emo's doet aan automutilatie.[bron?] Ter vergelijking: onder reguliere tieners is dit slechts 10%. Sommige personen die bij de emo-cultuur willen horen voeren dit uit. Emo's zijn niet slechts mensen met eenzelfde muziek- en kledingstijl, het gaat ook om de ideeën.


    Levensbeschouwing
    Hoewel dit kan variëren van persoon tot persoon, heeft de gemiddelde emo-volgeling een wereldbeschouwing die gefundeerd is op principes en concepten die zijn ontleend aan de ethisch-filosofische stromingen van het nihilisme en het fatalisme. Emo-volgelingen houden zich evenwel niet bezig met de actieve bestudering van deze leren; een kenmerk van de emo-cultuur is juist een verregaande distantiëring van constructieve bezigheden zoals studie en zelfontwikkeling. De emo-levensbeschouwing wordt verder gekenmerkt door het collectieve ontzag voor waarden als ledigheid, arbeidsschuwheid, zelfmedelijden, en emotionele extravertie. Verscheidene mogelijke psychische uitvloeisels van de cultuur zijn automutilatie, structurele depressiviteit, en manische depressiviteit.


    MWHAHA, van wikipedia, het blijft geniaal <3

    Oj, ik had btw op die topic van Black metal op jou gereageerd, dus ik negeer je lekker niet. PFUH. :'D

    whaha. ;'D ik was met me profiel bzig.


    Ive Life Is Just A Joke, Then Why Am I Dead? x]

    whaha. ;'D ik was met me profiel bzig.

    Ik dacht stiekem dat je op de wc zat. :'$

    Nee, ik heb allang afscheid genomen van de wc.


    Ive Life Is Just A Joke, Then Why Am I Dead? x]

    Nee, ik heb allang afscheid genomen van de wc.

    Arme wc. DDDD:

    neeee. arme IK!


    Ive Life Is Just A Joke, Then Why Am I Dead? x]

    neeee. arme IK!

    Oke, jij bent ook zielig. ^_^
    Maar de wc heeft nu niemand die op hem zit, dus nu krijgt hij het koud. x_x

    neeee. arme IK!

    Oke, jij bent ook zielig. ^_^
    Maar de wc heeft nu niemand die op hem zit, dus nu krijgt hij het koud. x_x

    moet hij vrienden gaan zoeken hé


    Ive Life Is Just A Joke, Then Why Am I Dead? x]

    haha , ze zeggen het hier all duz ik gaa het niet nog ene keer vertellen xD