• You either love it or hate it; markeren in boeken.
    Persoonlijk behandel ik mijn boeken alsof het mijn kinderen zijn; geen kreukels, spine in tact houden en absoluut geen ezelsoren. Nu was ik ook altijd fel tegen het schrijven in boeken, maar bij mijn laatste paar boeken had ik erg sterk de neiging om een aantal zinnen te markeren. Ik heb het toch maar niet gedaan, want ik was bang dat ik er spijt van zou krijgen, maar hoe staan jullie daar tegenover? Wat is jullie favoriete quote uit een boek?

    Oh, en check m'n instagramstory voor een enormous bookswap. @flyingvorka

    [ bericht aangepast op 7 juli 2018 - 21:41 ]


    look at the stars, look how they shine for you;

    Nóóit. Markeren doen ik absoluut nooit. Boeken horen met liefde behandeld worden, en met respect. Schrijven en markeren is een grote no-no voor me. Als er zinnen belangrijk zijn, duid ik die pagina aan met zo'n kleinere post-it. Een favoriete quote heb ik niet echt, hoewel ik deze uit Redshirts (van John Scalzi) wel leuk vind: “I don’t care whether I really exist or don’t, whether I’m real or fictional. What I want right now is to be the person who decides my own fate. That’s something I can work on. It’s what I’m working on now.”


    Ex astris, sciencia

    Ik zou niet durven te markeren in boeken :o Heb niet echt een favoriete quote haha.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Het enige boek waarbij ik dat ooit echt heb gedaan was mijn oude copy van The Hobbit, want daar ging mijn PWS over. Bij mijn 'normale' boeken zou ik dat ook niet snel doen, nee. :')


    Caution first, always.

    Ik heb eigenlijk alleen in mijn studieboeken gemarkeerd


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Ik markeer niet in leesboeken, maar in schoolboeken wel. (Een dik handboek geschiedenis staat echt volgemarkeerd bij mij, maar dat was eigenlijk wel leuk om te doen)
    Mijn favoriete quote is uit The Song of Achilles van Madeline Miller: 'There are no bargains between lions and men. I will kill you and eat you raw."


    A to the Z

    Oh god, ik ben veel te paranoïde om ook maar een zin te markeren haha. Ik heb wel een tweedehands boek, Jane Eyre, waar zo ongeveer de hele handel gemarkeerd is. Dood zonde, want het leest echt heel naar.

    En ik heb me wel eens schuldig gemaakt aan het maken van ezelsoren, al waren dat altijd boeken die ik van de bibliotheek had geleend (':


    We were the forever that didn't last

    Vroeger markeerde ik niet, nu doe ik dat ook wel. Ik behandel mijn boeken niet bepaald alsof het baby's zijn want ik vind het juist nice als ze zo afgesleten zijn. Een beetje categeroie een plaat grijs draaien haha


    I just caught the wave in your eyes

    NEE echt verschrikkelijk! Als ik iets moet aantekenen doe ik het altijd met potlood etc.


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Ik ga al in allemaal vreemde vormen liggen om de rug van m’n boek niet te veel open te breken, maar dat ik het alsnog kan lezen. :W Dus nee, ik markeer niet in boeken. Dat heb ik alleen gedaan in studieboeken, zoals meerdere users hier.

    Stiekem zou ik dat wel een keer willen doen met wat boeken, want zo’n afgeleefd boek vind ik ook wel iets hebben. Maar tegelijkertijd ben ik ook zo’n perfectionist die helemaal van slag zou zijn als ‘de streep van de markeerstift’ scheef zou zijn, HAHA. I’ve got some problems, yeah.


    Ik heb niet de behoefte om dat te doen. Ik ga ook best voorzichtig met mijn boeken om.

    Aan de andere kant vind ik het ook zo mooi als boeken GELEZEN worden. Dat ze niet spiksplinternieuw zijn. Dan vertellen de letters in het boek een verhaal, maar de toestand van het boek vertelt weer een verhaal over de lezers die het letterverhaal lezen. Dat vind ik dus zo'n leuke en mooie gedachte. Bovendien is het heel vervelend om zacht gekafte boeken te lezen zonder de rug te willen breken...


    Als je altijd jong bent, heb je nooit een jeugd.