• Hey, ik kreeg gisteren een ideetje wat misschien leuk is om te doen op Q, mocht hier genoeg animo voor zijn.

    Het idee: blind-dates met Q'ers. Het is de bedoeling dat een aantal mensen zich inschrijven en ik ga die mensen vervolgens koppelen voor een gesprekje (ik ga zelf ook nog wat originele vragen verzamelen om een gesprek op gang te brengen bijvoorbeeld). Het is de bedoeling dat Q'ers die elkaar nog nooit gesproken hebben elkaar kunnen leren kennen (daarom dat ik waarschijnlijk ook ga vragen wie de goede vrienden zijn van een Q'er, zodat hij/zij zeker weten bij een nieuwe persoon terecht komt). Het zou cool zijn als je het helemaal blind zou kunnen doen (dus dat je ook niet weet welke user je voor je hebt), maar ik denk niet dat zoiets mogelijk is (mocht dit wel mogelijk zijn op de een of andere manier: ik sta open voor suggesties). Mochten er mensen zijn die echt een hekel hebben aan een bepaalde user, kan ik daar ook rekening mee houden in het koppelen, maar het zou ook leuk zijn als mensen er misschien voor open staan om een user die ze niet zo tof vinden op een andere manier te leren kennen en misschien verborgen gelijkenissen te ontdekken (oké, dit is misschien een beetje wishfull thinking). Als het meevalt, zou ik misschien ook verschillende rondes kunnen doen, maar zover zijn we nog niet :')

    Over hoe ik het allemaal precies zou aanpakken, ben ik niet helemaal uit. Maar mijn eerste vraag is of dit een leuk idee lijkt of dat hier misschien helemaal geen nood voor is. Mocht er genoeg animo voor zijn: iemand om te helpen organiseren is ook zeer welkom :')


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Dit lijkt me een erg leuk idee!


    "Doesn't exactly sound like "Welcome to the neighbourhood"." ~ Travis Mayweather

    Mijn sociale skills zijn ongeveer gelijk aan die van een dode duif, dus dit is perfect. Count me in!


    What’s tasty in Busan?

    Square schreef:
    (...)

    Nee, een soort wegwerpaccounts aanmaken lijkt me inderdaad wat te veel gedoe. Ik bedoelde meer dat als twee mensen allebei op Tumblr blijken te zitten, je ze elkaars username daar zou kunnen geven en dan kunnen ze daar contact leggen, zonder dat ze weten welke Q user bij het Tumblr (of Twitter, oid) account hoort. Maar goed, veel mensen hebben natuurlijk hun naam ook wel in een bio of zo staan op zulke websites, dus ik weet niet hoe zinnig dat idee uiteindelijk was. Omegle klinkt veel makkelijker. (krul)

    Het enige obstakel bij Omegle is dat de twee gesprekspartners wel op hetzelfde moment aanwezig moeten zijn, volgens mij. Je kunt niet een berichtje sturen dat iemand later leest (toch?), dus dat vergt wat coördinatie.


    Dat is wel zo, maar ja dat maakt het ook wel weer leuker want je hoeft weer niet heel lang te wachten wanneer er gereageerd word op je bericht (:
    En op omegle kunnen de twee dan ook de beslissing maken of ze elkaar willen zien via cam of gewoon volledig 'onzichtbaar' achter hun scherm blijven. Want als je bijvoorbeeld videochat gebruikt kan je ook gewoon je cam uit houden dus dan kan je nog altijd kiezen of je m aan doet of niet :P


    Little do you know

    Wat een leuk idee!


    Words are loaded pistols. Sometimes it's just better not to pull the trigger. | Vertrouwenspersoon

    Das een leuk idee!


    Seasons will change, but I shall remain