• EXPERIUM - THE PREQUEL

    Voordat de Zuivering begon, speelden er heel andere verhalen...



    LIONS
    ⚜️
    Fire Vuur
    Fox In dieren veranderen.
    Astreal Astral projection.
    Tony Onzichtbaar in het donker.
    Emil Dupliceren
    Onna Ondoordringbare huid
    Vera Vliegen
    Serena Stembeheersing
    Heidi Groene vingers.
    8226 Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    Vision Met zintuigen spelen
    Dalit Immuniteit voor gaven
    Rai Electriciteit
    [Onbekend] [Onbekend]
    [Onbekend] [Onbekend]
    Kijo Veranderen in een Oni.
    Stella Licht ombuigen.
    Vera Leugendetector.
    Helene Genezing.
    Cherry Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    Romeo Emoties manipuleren
    Damon Dementor
    Peter Spiderman
    Azrael Krachten afnemen en aanvullen
    Darian Objecten materaliseren
    Maaya Hallucinates.
    Melissa Fauna manipulatie.
    Alice Spiegelloper
    Medusa Verstenen onder haar blik
    Naamloos Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    Ednoces Tijd bevriezen voor 10 sec
    Nish Aanwezigheid verbergen
    Goliath Ant-Man
    Klaus Necromancer
    8167 [Onbekend]
    Evelin Reizen tussen werelden/dimensies
    8034 Gevarensonar
    Nemesis Vloeistoffen sturen
    Maevis [Onbekend]
    Sarah Binding



    Oud-studenten
    Conway Lion [Onbekend]
    Raz Lion [Onbekend]
    Ylva Lion [Onbekend]
    Tuuli Lion Wind
    Kris Buffalo Edelstenen manipulatie
    Safira Buffalo Drakengedaante
    Zebediah Rhino Manipulatie
    Thor Rhino Sterk
    Moacir Rhino [Onbekend]
    Adrasteia Rhino Via bloed gave overnemen
    Ryan Panther [Onbekend]

                     
    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^

    ~
    Rollentopic

    ~
    Tijdlijn
    ✧ (2009) - Aankomst 1 (Zebediah)
    ✧ (November 2011) - Aankomst 861 (Fire)
    ✧ (Februari 2012) - Aankomst Romeo
    ✧ (2012) - Aankomst 1694 (Onyx)
    ✧ (2012) - Aankomst 1695 (Maaya)
    ✧ (Juni 2013) - Aankomst 2194 (Fox)
    ✧ (Mei 2015) - Aankomst 4184 (Jester)
    ✧ (Juli 2015) - Aankomst 4585 (Dezi)
    ✧ (Juli 2015) - Aankomst 4965 (Vienna)
    ✧ (September 2015) - Aankomst 5666 en 5667 (Fersephone en Fayr)
    ✧ (September 2016) - Aankomst 6445 (Yrla)
    ✧ (Augustus 2019) - Aankomst 7223 (Merrin)
    ✧ (Juli 2020) - Aankomst 8102 (Nenya)
    ✧ (Augustus 2020) - Aankomst 8175 (Adam)


    [ bericht aangepast op 20 maart 2021 - 22:28 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx


    Onyx’ ogen zakten dicht terwijl hij zich liet kussen. Zoals altijd flitste de hitte door hem heen en hij trok zijn vriend helemaal boven op zich. Spelend met zijn krullen, keek hij Jester weer aan. Nog altijd begreep hij niet dat anderen niet een moord zouden doen voor deze gast. Hij had het gedaan – realiseerde hij zich. Zou het ook zo weer doen.
          ‘Het gebeurt wel vaker dat de grootste schreeuwlelijk leider wordt, in plaats van iemand die werkelijk capabel is.’ Hij kuste zijn vriend opnieuw.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    'Goed punt.' Jester schoof iets naar voren en dichter tegen zijn vriend aan. Het werd de laatste tijd al rap frisser 's nachts en daarmee ook steeds aangenamer om van die onuitputtelijke warmte van Onyx gebruik te maken. 'Wat gaan we doen als er toch nog mensen met irritante vingertjes richting de panthers gaan lopen zwaaien?'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx


    ‘Niks? Niemand kan toch wat bewijzen. Niemand weet dat 8175 kan teleporteren. Bij de Buffalo’s zitten veel betere kandidaten. Die droplul die de tijd stil kan zetten, of die gast met z’n invisiblity-cloak.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Alternatieve tijdlijn – Zondag 23 oktober 2020

    Adam
    ———
    Adam voelde zich vreselijk omdat hij niets voor Fox deed. Omdat hij hem liet stikken, juist op het moment dat hij hem het hardst nodig had. Bij het middag- en avondeten kreeg hij geen hap door zijn keel. In de avond nam hij zich voor om naar Fox te gaan, ervan uitgaande dat de verhoren inmiddels achter de rug waren. Toen hij bij de campus van de Lions aankwam, zag hij echter door het raam dat alle Lions in de woonkamer zaten en dat er een paar kaarsen brandden. Zijn vriend kennende had hij een soort afscheid voor Fire willen organiseren, iets wat de school vertikte te doen. Met hangende schouders keerde Adam zich weer van de campus af, wetend dat de jongen gehoopt had dat Adam deze avond aan zijn zijde zou zijn.
          Omdat hij vermoedde dat zijn vriend hierna de rust zou opzoeken, besloot Adam elders op hem te wachten. Fox had weleens verteld dat hij soms urenlang op het dak van de Buffalo’s zat als hij Kris miste. Nu Adam hem gedumpt had en hij zijn beste vriend was kwijtgeraakt, wist hij wel zeker dat Fox zijn ex zou missen. Hij liep naar de campus toe. Hoewel hij wist welke het was, was hij er nog nooit eerder geweest. Gelukkig was het donker en zou niemand hem zien. Zodra hij het dak kon zien, transformeerde hij ernaartoe en klom naar de andere kant zodat niemand merkte dat hij hier was.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Alternatieve tijdlijn – Zondag 23 oktober 2020

    Fox


    Fox voelde zich… uitgemergeld.
          Alsof hij wekenlang in een kelder opgesloten had gezeten en slechts af en toe een homp brood toegeworpen had gekregen. Hij was doodop en emotioneel murw gebeukt. Samen met Yrla was hij naar de ziekenboeg gegaan, maar daar was Fire niet geweest. Hij had geen afscheid van zijn vriend kunnen nemen. Niet fysiek.
          Troostende armen waren er ook niet geweest. Niet van degene van wie hij ze wilde.
          Uiteindelijk had hij zijn zinnen gezet op een soort herdenking, zodat ze als afdeling toch afscheid van hun vriend, klasgenoot en leider konden nemen, net zoals ze vorig jaar hadden gedaan toen er ook drie afdelingsgenoten gestorven waren.
          Het was emotioneel en mooi geweest, maar uiteindelijk voelde hij zich ontzettend eenzaam. Hoewel hij bang was dat hij zich alleen maar rotter zou gaan voelen, landde hij nu toch op het dak van de Buffalo’s en veranderde daar terug naar zijn eigen gedaante. Het was lang geleden dat hij hier met Kris had gezeten, maar ergens hoopte hij troost te vinden in de herinnering aan de jongen.
          Hij trok zijn knieën op en sloeg zijn armen eromheen. Het was akelig stil.
          Hij deed zijn ogen dicht en beeldde zich Kris’ armen om zich heen in.
          Het lukte niet. Hij bleef zich bewust van het feit dat hij er niet was.
          Dat hij nooit meer terugkwam.
          Tranen glipten langs zijn wangen en voor hij het wist, zat hij te huilen.
          En plotseling was daar wel iemand. Twee armen die hem vasthielden, die hem in een omhelzing trokken. Ze waren niet zo sterk als die van Kris, realiseerde hij zich.
          ‘Het spijt me,’ fluisterde een stem.
          Adams stem.
          ‘Ik raakte in paniek. Ik meende niet wat ik zei. Er is – er is niemand anders.’
          Door een waas van tranen keek Fox opzij. Hij begreep er niets van.
          Adams duim ving zijn tranen op en veegde ze zachtjes weg. ‘Ik vind het zo erg wat er met Fire is gebeurd.’
          Fox zag dat Adam ook huilde. Misschien was het medelijden waardoor Adam bij hem wilde blijven, maar dat kon hem niets schelen. Hij kroop dicht tegen de jongen aan en nestelde zich in zijn omhelzing.
          ‘Hoe wist je dat ik hier was?’ vroeg Fox met een schorre stem. Het was helemaal geen belangrijke vraag, maar hij wilde gewoon… zijn stem horen.
          ‘Ik ken je toch?’ Adam kuste zijn slaap. ‘Ik hou van je, Fox. Echt waar.’
          Fox veegde langs zijn ogen. Hij wilde het zo graag geloven… maar die woorden van vanochtend moesten toch ergens vandaan komen?
          ‘Waarom zei je dan van niet?’
          ‘Omdat ik in paniek raakte. Ik – ik zal het je uitleggen. Kom je mee naar mijn kamer?’
          Fox knikte stilletjes.

    Ze hadden niet veel gezegd terwijl ze terugliepen naar de campus van de Panthers. Fox zag aan zijn vriend – als hij hem nog zo mocht noemen – dat hij ergens mee worstelde.
          Net als vanochtend.
          De stilte vrat hem op en hoewel hij wist dat hij geduldig moest zijn, vond hij dat verrekte moeilijk. Uiteindelijk zocht hij naar Adams hand, hij wilde toch weten of die hem zou wegtrekken of niet.
          Dat deed Adam niet. In plaats daarvan gaf hij een kneepje, waardoor Fox zich toch weer een beetje gerustgesteld voelde.
          Eenmaal in zijn slaapkamer leek Adam weer een beetje terug te schieten in zijn cocon. Hij meed zijn blik en verstijfde van top tot teen. Fox’ bezorgdheid nam de overhand. Hij ging op de rand van het bed zitten en trok Adam overdwars bij zich op schoot. Die vervlocht hun vingers, maar weigerde hem aan te kijken.
          Adam haalde diep adem. ‘Ik was het,’ fluisterde hij. ‘Ik heb Fire vermoord.’
          Fox staarde zijn vriend aan. Die bewering was zo belachelijk dat hij er niet eens om kon lachen.
          ‘Het was alsof ik wakker werd. Opeens stond ik naast zijn bed, met een bebloed mes in mijn handen. En hij was dood.’ Hij veegde langs zijn ogen. ‘Ik dacht dat ik een psychose had gehad. Daarom maakte ik het uit. Jij deed zo lief toen je zag dat er wat aan de hand was, terwijl ik jouw vriend had gedood. Ik wist niet hoe ik je moest troosten met de wetenschap dat ík je die pijn had aangedaan. Ik wilde niet dat je weer samen was met… met een monster.’
          De tranen gleden weer langs Adams wangen. Fox was te overdonderd om iets te zeggen of te doen, hij had geen idee wat hij moest voelen.
          ‘Merrin gelooft niet dat ik een psychose had. Hij gelooft dat Jester me overtuigd heeft om dat te doen. Vannacht, misschien. Ik herinner me niet dat ik Onyx en hem gesproken heb, maar misschien droegen ze jou op om verder te slapen en dwongen ze mij om het te vergeten. Ik weet niet waarom ze Fire zouden willen doden. Waarom íémand dat zou willen. Maar zij zijn degenen die me hebben leren teleporteren. Iets wat ik zelfs niet tegen mijn mentor mocht zeggen. Misschien… was dit al die tijd de reden dat ze me in bescherming namen. Om me dit te laten doen. Om een m-moordenaar van me te maken.’
          Zijn laatste woorden braken Fox’ hart – of wat daar na vandaag nog van over was.
          Merrin had gelijk. Adam kon zoiets nooit uit zichzelf hebben gedaan. Hij had geen enkele reden om Fire iets aan te doen, terwijl Jester en Onyx hem als een sterke concurrent beschouwden. Er kwam een dierlijke grom uit zijn keel toen hij aan de twee jongens aan de andere kant van de gang dacht. Adam schoot naar achteren toen hij dat hoorde en keek hem met bange ogen.
          Vlug sloeg Fox’ zijn armen om zijn middel om te voorkomen dat hij viel. ‘Sorry,’ zei Fox. ‘Die boosheid is niet op jou gericht. Ik geloof dat Merrin gelijk heeft. Je bent geen moordenaar, Adam. Ik geloof niet dat je dat in je hebt. En die twee… dat zijn twee rotte appels.’
          Adam sloeg zijn ogen neer. ‘En toch… was ik degene met het mes in mijn hand. En…’
          Fox hief Adams gezicht en keek hem aan. ‘Niet doen,’ zei hij op een zeldzaam strenge toon. ‘Ik ken zulke gedachten maar al te goed. Ze hebben je gebruikt om iemand kwaad te doen, Adam, net zoals Zebediah mij vorig jaar op eenzelfde manier gebruikte. Jij bent degene geweest die me daar een soort van vrede mee liet sluiten en dat moet je nu zelf ook doen. Ook al weet ik dat dat tijd kost. Ze hadden hier iedere student voor kunnen uitkiezen, maar jouw gave en jouw onervarenheid kwamen hen goed uit. Niemand zal een Naamloze verdenken.’
          Nu was hij het die de tranen van Adams gezicht veegde.
          Hij wist dat zijn vriend Onyx en Jester nooit écht vertrouwd had, maar toch moest het ontzettend pijn doen dat ze je zo’n misdaad in de schoenen schoven.
          Adams onderlip trilde en hij sloeg zijn vochtige ogen naar Fox op. ‘Denk je… dat je me ooit nog kan aankijken zonder aan Fires dood te denken?’
          ‘Ja,’ zei hij met een vastberaden glimlach. ‘Als ik in de spiegel kan kijken zonder daar een drievoudige moordenaar in te zien, kan ik ook naar jou kijken zonder dat te zien. Jij hebt me nota bene geholpen om weer zo naar mezelf te kijken.’ Hij omvatte Adams kaak en kuste zachtjes zijn lippen. ‘Onyx en Jester maken zo veel kapot – maar we laten hen niet onze relatie verwoesten, toch? Ik – ik wil jou niet verliezen. Nooit.’
          Er kroop een blos langs Adams wangen – een blos die hem voor het eerst vandaag iets anders liet voelen dat een peilloos verdriet. Hij liet zich achterover op het bed zakken en trok zijn vriendje met zich mee.
          Adams lippen versmolten met de zijne, ook hij was op zoek naar iets anders dan het schuldgevoel waar hij al de hele dag mee geworsteld had. Fox zou het hem geven. Alles wat hij maar kon.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Alternatieve tijdlijn - Dinsdag 25 oktober 2020

    Merrin


    Merrin stond nogal zenuwachtig voor het kantoor van zijn aardrijkskundeleerkracht. Hij had gisteravond en vandaag de hele middag zitten nadenken hoe hij het onderwerp van Adam naar Maxwell kon vertellen, zonder zijn beste vriend te verraden bij de leerkrachten. Hij klopte aan op de deur en een vriendelijke stem vroeg hem binnen te komen. Maxwell keek met een glimlach naar Merrin op, toen hij binnen kwam. Merrin begroette zijn aardrijkskundeleraar vrolijk. Maxwell was altijd al een van zijn favoriete docenten geweest en dat was alleen maar gegroeid, sinds Maxwell hem zo geholpen had. Merrin sloot de deur achter hem en zakte neer in een van de zachte fauteuils. Merrin twijfelde of hij het nu al aan moest kaarten of moest wachten.
          "Zo te zien spookt er wat door je hoofd." Merrin keek even op naar Maxwell en glimlachte, blij dat zijn leerkracht het gezien had. "Ja, professor. Ik.." Hij zweeg even. "Ik weet alleen niet zo goed hoe ik het moet vertellen." Maxwell kwam overeind van zijn bureaustoel en kwam in een stoel vlak naast die van Merrin zitten. "Probeer het maar, ik zeg wel als ik je niet kan volgen." Merrin knikte, aarzelde nog voor een moment en verschoof iets in zijn stoel. Hij vouwde zijn handen iets in elkaar en begon toen te praten zonder zijn leerkracht aan te kijken.
          "Ik denk.. Nee, ik weet zeker. Professor, wat moet ik doen als.." Ai, dit was toch lastiger dan hij verwacht had. Misschien moest hij Fire maar gewoon buiten dit alles laten. "Een vriend van mij zit diep in de problemen. Hij heeft dingen moeten doen waar hij niet helemaal achter stond. En uhm.. Hij was bang dat hij aan het slaapwandelen was geweest. Maar ik weet gewoon zeker dat het Jester was die hem die dingen heeft laten doen. Ik heb alleen niets om dat te bewijzen," zei hij zachtjes. Merrin schudde zijn hoofd. "Mijn vriend en ik zijn echter bang dat het nog een keer gebeurd, dat Jester ons gebruikt voor iets. En ik weet.. Ik hoopte dat u misschien hiermee kon helpen."


    It's never gonna happen, Guys.

    Maxwell



    Hij keek even peilend naar de jongen die naast hem zat. Misschien was dit de kans waar hij al een paar maand op wachtte. "Ik ben bang dat ik niets voor je kan doen dan wat we nu al doen. Als je geen bewijs hebt tegen Jester, dan kan ik hem niet straffen. Maar je weet dat zelfs daarmee ik niet heel ver kom en waarschijnlijk je alleen maar jezelf ermee hebt." Plus Jester genoot ook nog eens van de bescherming van zijn pappie. En Maxwell had absoluut geen zin in die discussie.
          Maxwell zuchtte. De school was er het afgelopen jaren alleen nog maar verder op achteruit gegaan. Ook hij zag heus wel wat er gebeurde op de campussen, wat de leerlingen elkaar aandeden. Maar het hele schoolbestuur deed net alsof hun neus bloedde en keek de andere kant op. Als er een extra leerling gewond raakte of doodging tijdens de zuivering, dan hadden ze alleen maar extra inkomsten en een kostenpost minder. Ze moesten maar leren om in een extreme situatie met hun gave om te gaan, dat zou hen meer motiveren om sneller te leren omgaan met hun gave, om harder te groeien. Maxwell vond het belachelijk en zag alleen maar meer Hailey's om zich heen. Een flits van pijn schoot door zijn ogen bij de gedachte aan zijn dochter en hij schudde gauw haar beeld van zijn dochter van zijn netvlies af.
          Een jaar geleden had hij in een waanzin van wraak Zebediah de school uitgelokt, maar Zebediah was alles behalve onder zijn controle. Hij kon niet wachten op het moment dat Zebediah de school neer zou halen, maar zijn gezonde verstand vertelde hem ook dat dat niet veel beter zou worden voor al die leerlingen die hij hier zag rondlopen. En dus probeerde hij een verzekering in te bouwen, tegen een deel van zijn eigen plan. "Er is misschien een manier," zei hij zachtjes.

    [ bericht aangepast op 4 april 2021 - 9:47 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Juli 2014

    Fox

    Kris was nog zoveel leuker en liever dan hij had gedacht! Hij begreep niet waar Safira zich zo druk over had gemaakt. Hij deed helemaal niet klootzakkerig, hij was hartstikke aardig en lief en cool. Zijn hand was een stuk groter dan die van Fox. In plaats van zich los te trekken, had hij zijn vingers om die van Fox geslagen en hij kon wel dansen en zingen omdat hij zich zo gelukkig voelde. Hij gluurde even opzij, naar de glitters in zijn haren en op zijn muts. Zijn buik gloeide toen hij terugdacht aan hoe Kris hem gewaarschuwd had voor het gruis, hoe hij zijn handen zachtjes had schoongeveegd en nog fijnere glitterstof had achtergelaten.
          Hij was perfect, echt perfect.
          En hij hield nu zijn hand vast. Fox kon het nog niet geloven.
          Kris draaide nu ook zijn hoofd opzij. Hij zou zweren dat hij vleugeltjes had gekregen en van de grond opsteeg toen hun blikken elkaar kruisten – en toen knalde hij met zijn rechterschouder tegen een boom aan.
          ‘Au!’ De schrik en de schaamte was groter dan de pijn.
          Kris grinnikte zacht. ‘Ben ik zo oogverblindend?’
          Fox voelde zijn wangen gloeien. ‘Ja,’ zei hij zachtjes.
          Kris’ duim streek langs die van hem.
          Opeens wilde Fox hem heel graag knuffelen, maar dat durfde hij niet. Ademloos keek hij de oudere jongen aan, die nu heel dicht op hem stond. Kris’ blik dwaalde van zijn ogen naar zijn lippen.
          Zou de jongen hem weer zoenen?
          Zijn benen voelden al week bij dat vooruitzicht. Bij iedere seconde die verstreek kreeg hij het warmer. Moest hij iets doen? Iets zeggen?
          ‘Je – je bent lief,’ hakkelde Fox. Verlegen beet hij op zijn lip.
          Kris strekte zijn hand uit en streek door zijn krullen. Zachtjes raakten zijn lippen zijn slaap. ‘Vertel dat maar aan niemand,’ fluisterde de jongen, zijn stem heser dan hij net was geweest.
          Fox knikte wezenloos terwijl hij opkeek in die lichte ogen en genoot van de vingers die door zijn haren gleden. Niemand had ooit zo door zijn haren gestreken, maar zoals Kris het deed voelde het bijna vertrouwd.
          Uiteindelijk liet Kris zijn hand zakken, die daarna in zijn zak verdween. Iets aan zijn houding veranderde en hij leek oogcontact te mijden. Meteen voelde Fox zich onzeker. Had hij iets verkeerd gedaan?
          Hij overwoog om het gewoon te vragen, maar Kris begon op hetzelfde moment te vragen. ‘Wat wilde je me laten zien?’
          Hij klonk vriendelijk – niet verveeld, zoals Fox even gedacht had.
          ‘O ja.’ Fox was alweer helemaal vergeten waar hij naar onderweg was geweest. ‘We zijn er bijna!’
          Hij zette zichzelf weer in beweging en lette ietsje beter op waar hij liep. Stiekem miste hij Kris’ hand in de zijne, want hij vond het eigenlijk best een beetje eng in het bos en Kris zorgde ervoor dat hij zich veiliger voelde. Gelukkig was het maar een klein stukje, al snel kwamen ze bij de open plek aan waar hij naar onderweg was geweest. De maan gaf het ijslandschap een blauwe gloed en hij keek op naar Kris.
          ‘Dit hebben Safira en ik gemaakt,’ zei hij. ‘Nou ja, Safira heeft het gemaakt, maar sommige sculpturen heb ik bedacht. Mooi hè?’ Hij schuifelde voorzichtig het ijs op. ‘Deze hebben we gisteren gemaakt.’ Hij legde zijn hand op een houten plank, die met een dik touw aan een ijsconstructie was vastgemaakt. Hij hees zich op de schommel en bewoog met zijn benen totdat hij flinke vaart maakte. Zodra hij op het hoogste punt was, liet hij los.
          ‘Fox!’ klonk het geschrokken.
          Even vloog hij door de lucht – daarna nam hij de gedaante van een vogel aan, cirkelde door de lucht en landde op Kris’ schouder. Hij liet een opgewonden gekwetter horen.
          Toen hij weer van Kris’ schouder afsprong en terug veranderde, werd dat beantwoord door een reeks scheldwoorden. ‘Ik schrok me wild, man.’
          De jongen keek hem met een felle blik aan en Fox kromp ietsje in elkaar.
          ‘Ik wilde je niet aan het schrikken maken,’ zei hij zachtjes. ‘Sinds gisteren kan ik voor het eerst vanuit beweging in een vogel veranderen. Ik – ik was gewoon enthousiast.’
          Kris keek een beetje langs hem heen. Het was hem niet duidelijk of hij nu nog boos was en een beetje onzeker wipte Fox op zijn tenen op en neer.
          ‘Wil je terug?’ vroeg Fox zacht. ‘Misschien was het stom en vind je het helemaal niet leuk om dit te zien.’
          Kris liet zich op de schommel zakken. Voor Fox wist wat er gebeurde, gleed Kris’ arm om zijn middel en trok hem op zijn schoot.
          ‘Die onzekerheid is nergens voor nodig, Foxie. Ik vind het een fantastische avond en je mag me zo al je kunstwerken laten zien.’
          Kris zette zich met zijn voeten ietsje af zodat de schommel in beweging kwam. Nog een beetje verbluft door het ongeloof, nestelde Fox zich met zijn rug tegen Kris’ borst aan. Op dit moment konden al die kunstwerken hem gestolen worden – hij bleef net zo lief de hele nacht zo tegen Kris aan zitten.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Juli 2014

    Kris

    Het kostte hem echt verdomd veel moeite om de Lion niet te zoenen. Er waren momenten dat Fox hem aankeek op een manier die zijn hart twee keer zo snel liet slaan. Hij wilde het ook.
          Toch kreeg hij Safira’s woorden maar niet uit zijn hoofd.
          Dat Fox smoorverliefd op hem was. Dat hij hun bruiloft al aan het plannen was.
          Dat hij kwetsbaar was, dat Kris hem geen hoop mocht geven.
          Dat Kris hem pas zou moeten zoenen als het iets voor hem betekende.
          En hoe frustrerend die woorden ook waren geweest, hij besefte wel dat ze gelijk had. Hij wilde Fox niet kwetsen – dat voelde als een puppy een trap verkopen.
          De jongen leunde comfortabel tegen hem aan terwijl de schommel nog zachtjes heen en weer ging. Hem op schoot trekken was gebeurd voor hij er erg in had en stiekem moest hij bekennen dat het wel iets enorm rustgevends had om hem zo vast te houden. Het verwarde hem alleen een beetje. Met Onyx was dit echt nooit gebeurd. Met Nish kon hij het zich ook niet voorstellen. Dat waren de enige twee jongens met wie hij over een relatie gefantaseerd en hij zag in dat een relatie met Fox er heel anders zou uitzien. Hij was veel minder stoer, minder mannelijk dan de andere twee en hij had gedacht dat dát het type was waartoe hij zich aangetrokken voelde.
          Fox was veel zachter, veel kinderlijker. Niet op een negatieve manier, maar hij was gewoon naïever, onschuldiger, gelukkiger leek het wel, alsof hij niet helemaal begreep op wat voor plaats ze waren. Iemand die overal het positieve van in probeerde te zien.
          Ze waren ontzettend verschillend – en dat was de grootste reden dat hij die zoengrens niet durfde over te gaan. Kon het wel goed gaan? Iemand die zijn tegenpool was?
          Fox deed geen vlieg kwaad, hij zou nog een mug uit zijn kamer proberen te lokken in plaats van hem dood te meppen. En hijzelf? Hij had zijn wiskundeleraar vermoord. De enige reden dat hij daar spijt van had, was omdat hij zijn slachtoffer inmiddels meer haatte dan de kerel zelf. Hij was in staat geweest om Maaya óók in een wolk gruis te veranderen als Onyx daarmee niet hetzelfde lot onderging.
          Fox keek over zijn schouder, alsof hij had aangevoeld hoe de herinnering aan Maaya en Barnes zijn gemoed overschaduwde. ‘Waar denk je aan?’
          Dingen die hij de jongen nooit zou vertellen. Hij liet zijn blik over Fox’ knappe gezicht gaan. ‘Dat ik niemand ken zoals jij.’
          ‘Oh.’ Er trok een rode zweem over zijn wangen. ‘Omdat ik – omdat ik raar ben?’
          Hij grinnikte. ‘Ik ben nog geen normale mensen tegengekomen hier.’
          Iets warms verspreidde zich door zijn borstkas terwijl hij in Fox’ ogen keek. Hij wilde niet dat de jongen zich onzeker voelde, in zijn woorden proefde hij wel dat hij een buitenbeentje was, dat hij misschien wel gepest werd. Met zijn vrolijkheid wekte hij in de indruk dat dat hem niets uitmaakte, maar Kris voelde dat dat niet zo was.
          Weer streelde hij door die zachte krullen, zijn vingertop gleed langs zijn oorschelp toen hij die tegenkwam. Knappe, lieve Fox. ‘Je bent niet raar. Wel een beetje anders misschien. Als een zonnestraal tussen de grauwe wolken.’
          De jongen beet op zijn lip terwijl de blos op zijn wangen nog dieper werd. Hij draaide zich iets op zijn schoot en hief zijn hand. Zijn vingers trokken warme sporen langs zijn kaak. Kris wist niet wat hem overkwam toen zijn hart haast uit zijn borst dreigde te springen.
          ‘Ik ben op je verliefd,’ zei Fox zachtjes. Met eerlijke, oprechte ogen keek hij hem aan. ‘Heel erg verliefd.’
          Kris slikte moeizaam. Hij was zo goudeerlijk. Net al toen hij zo plotseling zei dat hij hem lief vond, nu dit… Hij vond zijn spontaniteit echt leuk. Weer raasde het verlangen door hem heen om zijn lippen tegen die van Fox te drukken.
          Maar durf je het al aan? Hem uitzicht geven op iets serieus?
          Hij kon Fox’ hart al voelen breken als het niet zou werken.
          ‘Ik weet het,’ antwoordde Kris in plaats van toe te geven aan zijn verlangens. ‘Maar zo goed kennen we elkaar nog niet. Laten we eerst eens vrienden worden, hmm? Wat vaker samen het bos in trekken?’ Hij trok een mondhoek op. ‘Kijken of ik echt zo leuk ben als je denkt?’
          ‘Ik weet het zeker,’ zei Fox zonder zijn blik neer te slaan. ‘Ik vind je iedere minuut leuker.’
          Ik jou ook.
          Hij zei het niet – rustig aan doen leek hem de wijste beslissing.
          ‘Dat denk je maar,’ plaagde Kris in plaats daarvan. ‘Wacht maar tot wij samen een steensculptuur hebben gemaakt waarbij die van Safira verbleekt. Dan hoor je de rest van de week alleen maar shit over me.’
          Fox grinnikte zachtjes. ‘Ze zeg maar wat ze wil, ik luister toch niet.’ Hij liet zich van zijn schoot glijden. ‘Maar ik ben wel benieuwd naar jouw artistieke talent.’
          Kris grijnsde. Hij kwam overeind en gleed bijna uit omdat hij vergeten was dat ze op ijs stonden, maar hij kon zich ternauwernood vastgrijpen. ‘Michelangelo is er niets bij.’

    Het was helemaal niet de bedoeling om zó lang in het bos te blijven, maar de zon kwam alweer op toen ze het hek achter zich lieten. Gelukkig waren ze vandaag vrij. Fox was net zo energiek als altijd en maakte zelfs af en toe een huppeltje. Ze hadden nog een tijd door het bos gestruind, hij had een heuse imitatie van een Egyptische sfinx gemaakt terwijl Fox hem een verhaal uit de Egyptische mythologie vertelde en daarna waren ze samen in een enorme boom geklommen en hadden ze leunend tegen elkaar aan naar een zwerm vuurvliegjes gekeken. Daardoor had de avond écht een beetje magie gekregen. Toen hij de rozen vandaag vond, had hij nooit verwacht dat het tot zo’n leuke avond zou leiden en hij baalde ervan toen het over was en hij voor de campus van de Lions stond.
          Fox had zijn vingers in elkaar gevlochten – een zenuwticje, had hij ontdekt – en keek naar hem op. ‘Ik ehm – ik ben blij dat je vanavond bent gekomen. Ik vond het heel leuk. En ik – ik hoopte dat ik je een knuffel mocht geven.’
          ‘Nou vooruit,’ zei hij met een scheve grijns. ‘Omdat je het zo lief vraagt.’
          De jongen stapte dichterbij, liet zijn armen om hem heen glijden en ging dicht tegen hem aan staan. Heel dicht. Het was geen snel afscheid, maar een innige knuffel die hem bewust liet worden van ieder lichaamsdeel dat die van Fox’ raakte. En dat waren er een hoop. Hij sloeg zijn armen ook om Fox heen en voelde hoe zijn lichaam ook ontspannen tegen dat van hem aan smolt.
          Het was fijn. Nieuw – maar fijn, en hem weer loslaten was verdraaid moeilijk.
          Uiteindelijk was het Fox die zich iets terugtrok. Hij strekte zijn nek en kuste zijn wang.
          ‘Welterusten, Kris,’ zei hij zachtjes.
          Kris wilde hem helemaal niet laten gaan, zijn lichaam voelde koud nu Fox zich er los van had gemaakt. De enige plek die verhit was, was zijn wang.
          ‘Slaap lekker, Fox. Tot snel.’
          Voor hij zich tóch tot een kus liet verleiden, stapte hij achteruit en draaide zich om.
          De zwerm vuurvliegjes die ze net in het bos hadden bewonderd, leek nu in zijn buik te zitten. Met een glimlach liep hij terug naar zijn campus, er langzaam van overtuigd rakend dat Fox niet de enige was die verliefd was.

    [ bericht aangepast op 7 april 2021 - 12:39 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Augustus 2014

    Kris


    Kris stopte de opgerolde deken in zijn rugtas en hing hem over zijn schouder. Moest hij nog meer meenemen? Hij voelde zich er stompzinnig door, maar hij was toch een beetje zenuwachtig. Het sloeg nergens op, want hij wist allang dat Fox gek op hem was. Hij was zelf degene geweest die meer tijd nodig had, die meer zekerheid zocht. Maar inmiddels kon hij echt niet meer om de waarheid heen. Hij was als een blok voor die kleine Lion gevallen. De afgelopen maand hadden ze veel tijd met elkaar doorgebracht en iedere keer werd hij weer bevestigd in zijn gevoelens. En toch vond hij het een hele stap.
          Straks was hij echt geen vrijgezel meer. Dan had hij een vriend – een relatie. Voelde hij zich min of meer verantwoordelijk voor het welzijn en het geluk van iemand anders. Niet dat Fox nou iemand was die moeilijk gelukkig te maken was – in tegendeel – maar heel af en toe was hij toch bang dat het allemaal leuker klonk dan het daadwerkelijk zou zijn.
          Hij stapte de gang op en botste daar bijna tegen Nish aan, die ook net zijn kamer uit kwam.
          ‘Hé!’ Zijn vriend glimlachte naar hem. ‘Ik wilde net naar je toe gaan. Heb je zin om wat te doen?’
          ‘Eh – ik heb al plannen.’
          ‘Oh.’ Nish’ gezicht betrok. ‘Alweer?’
          Kris haalde ongemakkelijk zijn schouders op. De teleurstelling was van zijn gezicht af te lezen, maar hij wist niet echt wat hij ermee aan moest. Het was lastig dat Nish Fox niet mocht. Nish was één keer met hen meegegaan naar het bos, maar erg gezellig was het niet geweest. Fox had vrolijk tegen hem lopen kletsen, maar Nish had steeds met zijn ogen gerold of kutopmerkingen gemaakt.
          ‘En morgen?’ vroeg Nish. ‘Kun je dan wel? Of moet ik mijn beste vriend al een week van tevoren reserveren?’
          Er zat een scherpe ondertoon in zijn stem – eentje die hij steeds vaker opmerkte. Bracht hij dan echt zoveel tijd met Fox door? Meestal waren het twee avonden in de week, ze zagen elkaar toch nog genoeg?
          ‘Morgen kan wel, oké?’ stelde Kris voor.
          ‘Wat ga je nu doen dan? Als je zelfs een tas meeneemt?’
          Nish’ blauwe ogen staarden hem argwanend aan.
          ‘Gewoon – het bos in. Misschien dat we er blijven slapen.’
          ‘Slápen?’ viel Nish uit. ‘Slaap je met dat hoerenjong?! Jullie waren toch alleen vrienden?!’
          Kris wilde kwaad uitvallen omdat Nish Fox een hoerenjong noemde – maar toen zag hij de tranen in Nish’ ogen en zweeg hij. Hij had zich al eerder afgevraagd of Nish jaloers was, maar toen die dat ontkende had hij het naast zich neergelegd. Ze waren toch immers altijd eerlijk tegen elkaar?
          ‘We zijn tot nu toe ook alleen vrienden.’ Hij zocht Nish’ blik, al vond hij het moeilijk om de tranen erin te zien. ‘Maar ik wil hem vanavond vertellen dat ik meer voor hem voel.’
          Nish draaide met een ruk zijn gezicht weg.
          ‘Sorry,’ zei Kris een beetje verloren. ‘Ik wist niet dat jij… ook zulke gevoelens voor me had.’
          ‘Nou ik laat me niet door iedereen aftrekken, als je dat soms dacht,’ snauwde hij. ‘Maar zo te zien neuk jij liever een varken dan mij.’ Hij haalde diep adem en veegde langs zijn ogen. ‘Veel plezier ermee.’ Hij draaide zich om en ramde zijn slaapkamerdeur achter zich dicht.
          Verbijsterd bleef Kris staan. Schuld deed zijn maag samentrekken. Die nacht had nooit mogen gebeuren. Hij voelde zich geneigd om achter zijn vriend aan te gaan, maar wat moest hij zeggen? Hij kon niets veranderen aan zijn gevoelens voor Fox, noch aan die van Nish.
          Hij wist niet of hij een slechte vriend was of niet, maar hij besloot Nish wat ruimte te geven en morgen met hem te praten. Niettemin voelde hij zich rot toen hij de campus achter zich liet en onderweg naar het bos mijmerde hij door over wat Nish net gezegd had en wat dat voor hen zou betekenen. Had Nish al die tijd al gevoelens voor hem gehad? Of waren die na het Zomerfeest pas gegroeid? Kris voelde zich stom omdat hij zijn vermoedens nooit serieuzer had genomen en steeds met iets te veel gemak van tafel had geveegd. Maar zelfs als hij dat wel had gedaan – wat dan? Het was niet alsof hij dan opeens wél gevoelens voor Nish had gekregen, of dat hij niks voor Fox was gaan voelen. De uitkomst was hetzelfde geweest, hij had Nish er hooguit wat beter op kunnen voorbereiden.
          Hij was halverwege de tocht naar het bos toen er een vogel door de lucht scheerde en Fox even later naast hem verscheen.
          ‘Hoi!’ zei de jongen vrolijk.
          Bij het zien van zijn glimlach verdween de situatie met Nish weer een beetje naar de achtergrond. Daar zou hij morgen wel weer verder over nadenken.
          ‘Hé,’ glimlachte hij terug.
          ‘Kijk eens wat ik kan!’ Fox veranderde terug in een vogel, die in een rap tempo uitgroeide tot het een spanwijdte van twee meter had. De jongen sloeg met zijn vleugels, keek om en slaakte een rauwe kreet.
          ‘Holy shit,’ zei Kris onder de indruk. Hij stapte dichterbij en streek met zijn hand over het zachte verenkleed. ‘Denk je me houdt?’
          Fox knikte bevestigend. Een stoot adrenaline vaagde de restjes van gesprek aan Nish weg en hij klom op de reusachtig adelaar, die daarna zin vleugels uitsloeg en de lucht in schoot.

    Geen dag was hetzelfde met Fox. Waar Nish en hij vaak achter de gameconsole eindigden, deden Fox en hij altijd nieuwe dingen. De vlucht door de lucht was een van de vetste dingen die had gedaan en toen hij weer op de grond stond, keek hij Fox met een grote grijns aan.
          ‘Dat was fucking vet.’
          Fox glom van trots.
          Kris sloeg een arm om zijn middel, trok hem tegen zich aan en kuste zijn slaap. Bijna vertelde hij hem gelijk wat er op zijn hart lag, maar uiteindelijk besloot hij zich aan zijn plan te houden. Fox had hem naar de plaats gebracht waar ze eergisteren ook waren geweest. Kris had toen een toren gebouwd waar ze samen naar de sterren hadden gekeken. Deze keer bouwde hij een kristallen wigwam.
          ‘Laten we hier vannacht blijven,’ zei hij toen het bouwwerk af was.
          Fox wreef in zijn handen. ‘Het is koud.’
          Kris grinnikte. ‘Stel je niet aan. Ik hou je wel warm.’ Hij wiebelde met zijn wenkbrauwen.
          Een heerlijke blos trok over Fox’ wangen, die heviger werd toen Kris zijn hand vastpakte en hem naar binnen trok. Hij spreidde het deken dat hij had meegenomen over de grond en legde er een ander overheen. Hij zakte erop neer en gebaarde dat de jongen zijn voorbeeld moest volgen. Kris draaide zich op zijn zij en ondersteunde zijn hoofd met zijn elleboog. Hij bestudeerde het gezicht van zijn vriend, die niet echt leek te weten wat hij moest verwachten. Uiteindelijk ging hij ook op zijn zij liggen en keek hem aan.
          ‘Zal ik je eens wat vertellen, Foxie?’
          ‘N-nou?’ hakkelde Fox.
          Kris’ mondhoek krulde omhoog. Hij bleef cute. ‘Ik ben op je verliefd. Ik ben vreselijk op je verliefd.’
          ‘O-o.’
          ‘Oh zegt ie,’ zei Kris hoofdschuddend. ‘Mooie ben jij.’ Lachend haalde hij zijn muts van zijn hoofd en trok die over Fox’ gezicht.
          Zodra Fox niets meer zag, kuste hij de jongen. Eindelijk. Hitte stormde door hem heen toen hij Fox naar adem hoorde snakken. Met één arm om Fox heen trok hij de jongen dichterbij, zonder zijn lippen los te laten. Fox’ lippen weken van elkaar en Kris reageerde er meteen op.
          De kus was minder stuntelig en voorzichtig dan hun eerste. Kris had zijn verlangen een maand weggestopt en nu barstte het los; hij zoende Fox met een passie die hem over zijn hele lijf liet gloeien. Fox’ vingers woelden door zijn haren terwijl hij de zoen met net zoveel vuur beantwoordde.
          Bij elke seconde die voorbijging, werd Kris meer gesterkt in zijn besluit.
          Hij wilde dit. Hij wilde Fox.
          Het kon hem niet meer schelen hoeveel ze van elkaar verschilden; ze vonden er wel wat op.
          Een beetje buiten adem beëindigden ze uiteindelijk hun kus. Fox kroop zo dicht tegen hem aan dat hij de warmte door hun kleren heen kon voelen. Een honger naar meer stak op, maar hij damde het meteen in. Het zou nog wel een tijdje duren voordat Fox daaraan toe was en hij zou geduldig wachten tot hij zeker wist dat zijn vriend dat ook wilde.
          Tevreden streek hij door Fox’ krullen, die af en toe kleine kusjes tegen zijn lippen drukte en verlegen naar hem glimlachte.
          ‘Betekent dit ehm… dat we… verkering hebben?’
          Het een na laatste woord fluisterde hij bijna.
          ‘Verkering,’ herhaalde Kris grinnikend. ‘Gebruiken mensen dat woord nog?’
          De jongen kleurde rood en sloeg zijn ogen neer.
          Kris tilde zijn kin op zodat Fox hem aankeek. ‘Ja, Foxie. Ik wil verkering met jou.’
          Ze verloren zich in een nieuwe zoen – en er volgden er nog velen die nacht.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Augustus 2014

    Fox


    Het kristal filterde het zonlicht in een zachtpaarse gloed, waardoor met name Kris’ haar een paarse glans had. Fox was al een tijdje wakker. Heel voorzichtig had hij zich omgedraaid. Kris’ hand had op zijn heup gerust, al durfde hij dat pas te geloven toen hij zich had omgerold en de jongen zag.
          Zijn vriendje.
          Het was zo onwerkelijk.
          Inmiddels lag hij al een tijdlang naar hem te staren, naar zijn donkere haar dat deels voor zijn gezicht hing en zachtjes bewoog door zijn ademhaling, zijn mond die een stukje open was gezakt en het vroege zonlicht dat zijn weerslag op Kris’ gezicht vond.
          Hij zag er vredig uit – en lief.
          Hij kreeg het weer helemaal warm toen hij terugdacht aan de vorige avond. Kris had gezegd dat hij op hem verliefd was. Dat hij verkering met hem wilde. De vlinders in zijn buik waren nog nooit zo hyperactief geweest.
          Toch werd hij opeens zenuwachtig toen Kris’ ogen opengingen. Wat als hij zich bedacht had? Als hij het allemaal een grote vergissing vond? Als hij zich realiseerde dat Fox helemaal niet zo goed kon zoenen? Nerveus beet hij op zijn lip. Afwachtend staarde hij de jongen aan.
          ‘Morgen,’ zei Kris met een schorre stem.
          Een hele sexy schorre stem.
          Fox wilde zich onder de deken verstoppen toen die gedachte in hem opkwam en hij bang was dat Kris die op de een of andere manier kon horen.
          ‘Hoi,’ piepte hij, hevig blozend.
          Kris’ ogen rustten in die van hem. Ze waren dieppaars.
          Langzaam kroop zijn mondhoek omhoog in een plagende grijns. ‘Waarom bloos je zo, Foxie? Had je stoute dromen?’
          Fox schudde vlug zijn hoofd. ‘N-nee hoor.’
          ‘Hmm.’ Kris’ hand bewoog zich van zijn heup naar zijn onderrug en trok hem dichter naar zich toe, zo dicht dat hun lichamen tegen elkaar aan lagen. Fox kreeg het bloedheet en was ervan overtuigd dat er bijna stoom uit zijn oren kwam. Een prettige rilling gleed langs zijn rug toen hij Kris’ ademhaling langs zijn oor voelde gaan. ‘Als je ze wel krijgt, mag je ze me best vertellen.’
          Fox kreeg het nog warmer. ‘W-wat voor stoute dromen?’
          Kris grinnikte zacht. Zijn vingers vonden een weg in zijn krullen. Weer streek zijn ademhaling langs zijn oor, tot zijn lippen zijn nek vonden en hij daar kussen achterliet. ‘Dromen waar je het bloedheet van krijgt. Waar ik iedere centimeter van je heerlijke lijf kus en jij me aanraakt waar je maar wil.’
          Fox kreeg het daar al gloeiendheet van. Hij schrok toen het bloed naar zijn middel trok en wist niet waar hij kijken moest toen daar iets omhoogkwam.
          Kris’ grijns werd groter. Kon hij het voelen? Er trok een vlaag van paniek door hem heen. Voor hij doorhad wat er gebeurde, begon hij te krimpen en werd zijn huid roziger. O nee!
          Er kwam een knorrend geluidje uit zijn mond. Zoals iedere keer dat de schaamte de overhand nam, wilde hij wegvluchten. Voor hij zich helemaal omgedraaid had en naar de uitgang van de wigwam wilde sprinten, schepte Kris’ hem van de grond en zette hem op zijn borst.
          ‘Hier blijven jij,’ lachte hij. Hij kriebelde hem achter zijn oren. ‘Kom eens terug, Foxie.’
          Zijn vingers streelden zijn rug en Fox knorde zacht. Hij liet zich op zijn buik zakken en de spanning trok weg, zodat hij kon terug veranderen. Gelukkig had hij deze keer in ieder geval zijn kleding meegenomen tijdens de transformatie.
          Kris sloeg een arm om hem heen en streek met zijn andere hand langs zijn gezicht toen hij terug veranderd was. Fox bloosde toen hij zich realiseerde dat hij nog steeds boven op zijn vriend lag. Kris kuste hem teder en keek hem toen aan.
          ‘Bij mij hoef je je nergens voor te schamen, Fox. Niet voor de dingen die je voelt, noch voor de dingen die je wilt.’ Hij hield zijn blik vast. ‘Of voor de dingen die je juist niet wilt. Afgesproken?’
          Fox knikte een beetje wezenloos, verloren in het paars van zijn ogen. Hij was ervan overtuigd dat hij daar uren naar kon kijken.
          Uren.
          ‘Hoe laat is het?’ vroeg hij zich opeens af. Het was maandagochtend – vandaag hadden ze les!
          ‘Te vroeg om daar over na te denken.’
          Toen hij wilde protesteren, ving Kris zijn lippen en algauw ebden al zijn bezwaren weg.

    Het was zijn knorrende maag die het onderwerp opnieuw aansneed.
          ‘Oké oké, we gaan al terug.’ Kris liet nog een zinderende zoen in zijn nek achter en ging toen rechtop zitten. ‘Ik had ontbijt mee moeten nemen.’
          Fox reikte naar zijn iNet. Zijn ogen werden groot toen hij zag dat het al half elf was geweest.
          ‘We zijn veel te laat!’
          Kris haalde zijn schouders op. ‘Kunnen we romantisch samen nablijven.’
          Fox sloeg nooit zomaar lessen over. Hij kwam dikwijls te laat of werd eruit gestuurd omdat hij te veel praatte, maar zulke dingen gingen altijd per ongeluk.
          ‘Fire wordt vast boos,’ mompelde hij.
          ‘Wel, fuck Fire.’ Kris snoof. ‘Schijnheilige lul.’
          Fox keek de jongen verward aan. ‘Hoezo?’
          ‘Hij is echt niet zo’n heilig boontje als hij iedereen wil laten geloven.’ Kris begon zijn schoenen aan te trekken. ‘En je kan heus af en toe een les overslaan. Je moet gewoon een beetje creatief met je smoezen zijn. Zeg dat je per ongeluk tegen een boom aan vloog, ofzo. Geloven ze heus wel.’
          Een beetje ongemakkelijk trok Fox zijn schouders op. Moest hij dan liegen? Dat kon hij vast niet.
          De hardheid trok uit Kris’ gezicht weg toen de jongen hem weer aankeek. ‘Leef gewoon een beetje, Foxie. Waar denk je dat je aan terug zal denken later, aan die goddelijke zoen van net of een saaie geschiedenisles? Had je die kus echt willen missen?’
          ‘Nee,’ zei hij met rossige wangen.
          ‘Nou dan.’ Kris gaf hem een knipoog. ‘Je moet selectief zijn met het maken van je herinneringen. Ze spelen al genoeg met ons hoofd hier.’
          Kris pakte zijn tas van de grond en ging de wigwam uit. Fox ging hem vlug achterna en nam zijn hand een beetje zenuwachtig in de zijne, niet wetend of Kris dat te klef vond.
          Hij zei dat je je niet hoefde te schamen voor wat je wilt. Daar bedoelde hij dit vast ook mee. Met ietsje meer zelfvertrouwen verstevigde hij zijn greep.
          Alsof Kris zijn gedachten kon volgen, keek hij opzij, glimlachte en gaf hem daarna een kneepje.

    ‘Heb je al eens goed misbruik met van je gave gemaakt?’ vroeg Kris toen ze bij het schoolgebouw aankwamen. Een ondeugende grijns sierde zijn gezicht. Het zien ervan liet iets in zijn maag kriebelen.
          ‘Wat bedoel je?’
          ‘Je kunt zo de keuken in sneaken toch? Door je in een spin of een muis te veranderen?’
          ‘En iets stelen?’ vroeg hij met grote ogen.
          Kris gaf hem grinnikend een kus op zijn neus. ‘So what? Ze hebben onze herinneringen gestolen, af en toe wat te bikken jatten is het laatste wat ze mogen terugverwachten.’
          Daar… zat natuurlijk wat in.
          ‘Komen ze daar dan niet achter?’
          Kris haalde zijn schouders op. ‘Nish kan onzichtbaar worden. Hij jat zo vaak wat voor ons en we zijn nooit betrapt. Jij kan ook praktisch onzichtbaar worden.’
          Fox beet zenuwachtig op zijn lip. Hij vond het eng, maar hij wilde zich ook niet laten kennen.
          ‘Ik ben nog aan het oefenen om dingen mee te nemen. Maar als ik het in jouw tas doe, lukt het denk ik wel.’
          Kris deed zijn tas af en gaf die aan hem. Fox’ vingers trilden van de zenuwen toen hij hem aanpakte.
          ‘Relax,’ zei Kris en hij sloeg een arm om zijn middel. ‘Er is echt geen fluit aan. Ik loop mee tot de deur van de keuken, dan hoef je er alleen maar onderdoor te glippen.’
          Fox gaf een knikje. Dat stelde hem ietsje gerust.
          Samen liepen ze het uitgestorven schoolgebouw door. De klok die ze passeerden liet zien dat de bel over een kwartier zou gaan. Pas dan werd het weer druk op de gang. Voor de deur van de keuken hielden ze stil.
          Fox haalde diep adem en veranderde daarna in een spin, waarna hij onder de deur door liep. Zijn negen ogen vertelden hem al vlug dat er niemand was. Meteen nam hij zijn eigen gedaante weer aan en ging de kastjes en koelkast af. Uiteindelijk sprokkelde hij twee sesambollen met kaas bij elkaar en twee flesjes Fristi, die hij gauw in de tas stopte. Hij transformeerde vlak voor de deur weer in een spin en stond even later weer naast Kris.
          Trots ritste hij de tas open en liet Kris de inhoud zien.
          ‘Dat worden de lekkerste broodjes kaas ooit.’ Kris gaf hem een plagende stoot met zijn elleboog. ‘Kom, we eten het buiten op.’
          Fox nestelde zich heerlijk tegen zijn vriendje aan op de grashelling terwijl ze de bolletjes opaten. Stiekem gaf het hem wel een kick – samen spijbelen en ontbijt stelen – en hij grijnsde uitgelaten naar Kris.
          Wel vroeg hij zich af hoe het nu verder ging. Wanneer zouden ze elkaar weer zien? Mocht hij het al aan anderen vertellen?
          ‘Morgen is de verjaardag van Tuuli,’ zei hij. ‘Heb je ehm – heb je zin om mee te gaan? Als ze – als ze dat goed vindt?’
          Hij dacht van wel, want Tuuli was altijd aardig tegen iedereen.
          ‘Sure. Eens kijken of jullie Lions een beetje weten hoe jullie een feestje moeten bouwen.’
          Fox glimlachte van oor tot oor. Dan konden ze aan iedereen laten zien dat ze samen waren!
          De bel kondigde het laatste les voor de lunch aan. Fox had natuur/scheikunde – en Kris gym, vertelde hij, waardoor ze allebei een andere kant op moesten.
          ‘Dan zie ik je morgen?’ vroeg Fox een beetje onzeker.
          Kris knikte. ‘Ja – ik had beloofd om vanmiddag wat met Nish te doen.’ Er trok een zorgelijke trek over zijn gezicht, maar er was niet echt tijd om erover door te vragen. ‘Dus ik zie je in elk geval morgen. Al kom ik misschien nog wel een nachtkusje halen.’
          ‘Dat zou ik fijn vinden,’ zei Fox zacht en hij strekte zijn hals om zijn vriendje een kus te geven. ‘Succes vandaag!’
          ‘Jij ook! En vergeet niet je boom-crash-verhaal op te hangen.’
          Ze kusten elkaar nog een keer, daarna liep Fox naar zijn eigen klaslokaal. De anderen zaten er al en Fox ging op de enige lege plek zitten.
          Fire draaide zich om op de stoel voor hem. ‘Waar heb jij vanochtend uitgehangen?’
          Ik ben tegen een boom gevlogen.
          Hij kreeg de zinnen niet over zijn lippen. Niet tegen Fire. Zijn smeulende ogen leken iedere leugen te verslinden.
          ‘Ik ben bij mijn vriendje blijven slapen,’ zei hij op fluistertoon. ‘En – we zijn de tijd een beetje vergeten.’
          ‘Je hebt een vriendje?’
          ‘Ja, sinds gisteravond.’ De warmte trok naar zijn wangen. ‘Kris. Hij – hij is een Buffalo.’
          Fire vernauwde zijn ogen iets. Fox werd een beetje zenuwachtig van het onrustige geflakker van zijn ogen.
          Voor Fire echter iets kon zeggen, kondigde Gates het begin van de les aan.
          Fox was blij toe – hij had het nare voorgevoel dat Fire niets aardigs zou hebben gezegd.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Alternatieve tijdlijn – Woensdag 26 oktober 2020

    Adam
    ———
    Fox was ontzettend lief voor hem. Adam was Merrin dankbaar dat hij hem toch had overgehaald om alles op te biechten, want hij geloofde dat hun relatie er een stuk sterker door werd. Door wat Fox zelf had meegemaakt, begreep hij maar al te goed hoe Adam zich voelde.
          Makkelijk was het allemaal echter niet. Adam was woest op Jester en Onyx. Het had hem het beste geleken om niet te laten merken dat hij wist dat zij erachter zaten, maar hij wist echt niet hoe hij zich rondom hen moest gedragen. Eén keer ging hij bij hen aan tafel zitten, maar hij kon het echt niet opbrengen om één van hen aan te kijken. De moord op Fire was drie dagen geleden en hoewel hij de twee zo veel mogelijk meed, kwam hij toch de hele tijd met hen in aanraking. Hij twijfelde er niet aan dat zij ook doorhadden dat hij zich anders gedroeg…
          En toen hij zijn slaapkamerdeur opendeed en Onyx onbeschaamd op zijn bed aantrof, wist hij dat zeker. Er hing een smerige sigarettenwalm in zijn kamer en Adam keek de oudere jongen verongelijkt aan.
          ‘Je mag hier binnen niet roken.’
          Onyx grijnsde donker. ‘Het schijnt dat ik wel vaker dingen doe die niet mogen.’
          Adam bleef in de deuropening dralen, zich afvragend waarom hij überhaupt zo gek was om te proberen daar een gesprek mee te voeren. Wegteleporteren was waarschijnlijk een beter idee.
          ‘We moeten maar eens praten,’ zei Onyx. ‘Het liefst voor die playboy van jou terugkomt, anders moet ik dit schatje in zijn oren stouwen en dat geeft weer zo’n bende.’
          Met grote ogen staarde Adam naar het mes in Onyx’ hand, dat hij nonchalant op zijn vingers liet balanceren. Vlug deed Adam de deur dicht. Na het vreselijke gebeuren van Fire nam hij ieder dreigement serieus.
          ‘Wat wil je van me?’ vroeg Adam toch wat mokkend. Hij bleef een meter voor de deur staan, klaar om ieder ogenblik weg te schieten.
          ‘Een paar dingetjes duidelijk maken. Kom hier.’
          Hoewel het zijn roodharige vriend was die commando’s gaf die je niet kon negeren, kwamen Adams benen nu ook bijna als vanzelf in beweging. Voor de zwartharige jongen bleef hij stilstaan, zijn ogen op het mes gefixeerd.
          ‘Hoe gaat het tussen jou en de krullenbol?’
          Adam haalde zijn schouders op. Dat ging hem niets aan.
          ‘Best goed, geloof ik.’ Zijn grijns werd breder. ‘Tenslotte zijn het hier maar dunne muurtjes.’
          Adam voelde een blos naar zijn wangen kruipen.
          ‘Ik neem in elk geval aan dat je hem niet wil kwijtraken, hmm?’
          Er verscheen een ijsklont in zijn maag.
          ‘Nee, dat dacht ik al. Weet je – ze zeggen altijd dat ik niet zoveel inlevingsvermogen heb. Maar dat is bullshit; ik laat het gewoon niet merken. Zal ik je een geheimpje vertellen? Jes is alles voor mij. Echt alles. Denk je eens in wat er gebeurt als ik hem kwijtraak? Dan ben ik alles kwijt. En mensen die alles kwijt zijn – die draaien door. Ze noemen me nu al een sociopaat – kun je je voorstellen wat ik doe als ik hem kwijt ben?’ Hij draaide het mes weer tussen zijn vingers. Adam slikte nerveus. ‘Ik kan je wel een idee geven.’ Onyx stond op. Een tel later priemde de punt van het mes tegen zijn borst. Langzaam liet de jongen het naar beneden glijden, tot aan zijn buik. Adam kon zich niet bewegen, zijn hart bonkte zwaar in zijn borstkas. ‘Ik snijd je van onder tot boven open en ruk al je ingewanden eruit. Daarna dwing ik je vriendje om ze op te vreten.’
          Gal prikte achter in Adams keel. De blik in Onyx’ ogen was ijskoud.
          Die gestoorde psychopaat meende het ook nog.
          ‘Dat wil je niet, hm?’ Onyx trok zijn mes weer terug. ‘Dan moet je er maar verdomd zeker van zijn dat ik mijn maatje niet kwijtraak. Wat je ook denkt dat er die nacht gebeurd is – je houd je bek erover of ik ruk echt je darmen uit je lijf vandaan en stouw ze bij je stoeipoes naar binnen. Is dat duidelijk?’
          De angst brandde in zijn borstkas; Adam kreeg er geen woord uit.
          Onyx grinnikte terwijl hij een rookwolk in zijn gezicht blies.
          ‘Sprakeloos ben je, zo te zien. Goed zo.’ De donkerharige jongen gaf hem een knipoog. ‘Lang leve de liefde.’
          Hij gooide het stompje van zijn sigaret voor Adams voeten op de grond en wandelde de kamer uit.

    [ bericht aangepast op 12 april 2021 - 8:04 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Alternatieve tijdlijn - Dinsdag 25 oktober 2020

    Merrin


    "Kun je een geheim bewaren, Merrin?" De zwartharige jongen keek een beetje verbaasd op naar zijn leerkracht die hem nogal ernstig aankeek. Hij knikte haastig met zijn hoofd. "Ja, natuurlijk professor," zei hij verbaasd. Maxwell stond op van zijn stoel en liep naar zijn bureau. Daar ging hij op de rand zitten. Merrin had zijn leerkracht nog nooit zo ernstig zien kijken. "Ik meen het, Merrin. Voor wat ik je nu ga vertellen kan je van school gestuurd worden. Maar het is waarschijnlijk de enige manier om aan al je gemene afdelingsgenoten af te komen. En naast hen zijn er nog meer gevaren." Merrin keek zijn leerkracht niet begrijpend aan. "Hoe bedoelt u meer gevaren?" vroeg hij de man. Hij werd wel enigszins nerveus van het praatje van zijn leerkracht. Maar als Maxwell misschien een uitweg wist van Toph, van Vienna, van Jester en Onyx, dan zou hij ervoor gaan.
          Maxwell zuchtte. "Er is een oud-leerling ontsnapt, wat de school natuurlijk ten volle ontkent. Die oud-leerling kan met zijn gave je een opdracht geven en die opdracht moet je uitvoeren. Het maakt niets uit wat je ervan denkt, wat je er zelf van vindt, je moet het doen." De blik waarmee Maxwell hem aankeek was ijskoud. "Hij zou zo tegen je vriend kunnen zeggen om je te vermoorden en je vriend zou het doen, omdat hij het moet." Merrin slikte een brok in zijn keel weg. Yrla? Was Yrla in gevaar? Of hijzelf, omdat Yrla zijn vriend was? "Waarom vertelt u mij dit, professor?" En precies op dat moment zag hij de glimlach terugkeren op Maxwell zijn gezicht. "Omdat jij er zelf wat aan kan doen, Merrin. Jij bent een van de weinigen die bestand is tegen de gave van Zebediah."
          Het voelde opeens alsof de kamer begon te draaien, alsof alle lucht eruit gezogen werd. Angstvallig keek hij zijn leerkracht aan. Wat verwachtte Maxwell van hem? "Ik heb je hulp nodig, Merrin. Ik heb geen gave en alleen mijn bril beschermd mij van Zebediah zijn gave. Ik kan alleen niets tegen hem doen. Help me hem te verslaan en in de tussentijd zal ook je eigen problemen oplossen. Ik zoek, met een aantal leerlingen, een weg uit de school. Stel je voor dat je straks kan lopen buiten de muren. Dat jij en Yrla nooit meer bang hoeven te zijn voor je klasgenoten. Dat je samen met je tijdreisvriend nooit meer bang hoeft te zijn voor wat je jou aan zouden willen doen?" Merrin keek even ongelovig naar zijn leerkracht. Om heel eerlijk te zijn klonk dat een beetje te mooi om waar te zijn. Om nooit meer bang te boeven zijn voor Toph, om nooit meer over zijn schouder te hoeven kijken of er daar niet iemand op de loer lag. Merrin keek een beetje glazig naar zijn leerkracht, die achter hem in het bureau rommelde. Hij kwam aanzetten met een dikke, bruine map. "Denk erover na. Het is verschrikkelijk wat er hier in de school gebeurd en het liefst zou ik jullie vandaag weghalen, als ik daartoe in staat was. Maar helaas ben ik niet de enige hier op school."
          Merrin knikte een beetje verbluft naar zijn leerkracht, dankbaar dat hij de informatie op een rij mocht zetten. De man drukte de dikke map in zijn handen. "Hier, ik hoop dat het je wat extra overtuiging geeft om me te helpen. Maar denk eraan. Alleen deze map openen op je kamer, er mag niemand bij zijn. Niemand. En als je hoofdpijn krijgt in de les moet je direct wegwezen, heb je dat begrepen?" Merrin knikte en stond toen haastig op. Toen hij op de gang stond, stopte hij haastig de map in zijn tas. En pas toen de deur dicht zat en hij er enkele meters van verwijderd was, begon hij te rennen. Zo hard mogelijk te rennen als hij kon...


    It's never gonna happen, Guys.

    Alternatieve tijdlijn - Woensdag 26 oktober 2020

    Merrin


    Trillend zat hij met de map in zijn handen. De tranen liepen over zijn wangen, maar van binnen kookte Merrin. Hij was zo woest dat de knokkels om het dossier wit wegtrokken. Adam had hem zojuist verteld wat er met Onyx op de kamer was gebeurd. Tegenover Adam had hij zich best groot kunnen houden, maar nu hij alleen was, trokken de tranen van woede sporen op zijn gezicht. Zo konden ze toch niet doorgaan?! Ze konden toch niet toestaan dat die klootzakken zoveel invloed hadden op hun leven? Dat hij zich niet eens veilig voelde als hij in de nacht ging slapen, ondanks dat Yrla er was?
          Yrla zou er vanavond niet zijn. Hij was met Fersephone op pad, wat Merrin alle kans gaf om de dikke bruine map te bekijken die hij uit zijn tas haalde. Hij zat in de hoek van zijn favoriete lokaal op de bovenste verdieping van de school. Een van de weinige plekken waar hij nooit Toph of Vienna of Jester of Onyx tegenkwam. Zijn veilige plekje. Mocht er iemand binnenkomen, zou niemand hem snel zien, plus hij kon het dossier snel verstoppen onder de losse steen achter zijn rug. Merrin ging met zijn rug tegen de muur zitten. Voor een tel nam hij een diepe teug adem voor hij het dossier opende. Maxwell had gezegd dat het hem zou helpen bij zijn beslissing, vandaar dat hij er nu toch maar in keek. Al had hij er eerder nog over getwijfeld of hij überhaupt wel wilde weten

    Leerlingnummer: 7223
    Naam: Michiel Meijers


    Was dit zijn dossier? Van hemzelf? Stonden hier de dingen in over vroeger? Bovenaan het dossier zat een foto met een paperclip vast en Merrin pakte het met trillende vingers vast. Op de foto stonden een oudere vrouw, een oudere man, een meisje en een jongetje die hij aan zag voor zichzelf. Merrins ogen bleven echter bij de oudere man hangen en direct vulden zijn ogen met tranen. "Pap," zei hij ademloos. En met dat het woord zijn mond verliet, voelde Merrin een stekende pijn opzetten. Uit afgrijzen greep de jongen naar zijn hoofd en een laatste schreeuw van pijn verliet zijn mond, voor Merrin het bewustzijn verloor.


    It's never gonna happen, Guys.

    Alternatieve tijdlijn – Woensdag 26 oktober 2020

    Adam
    ———

    Er waren stille tranen langs zijn wangen gegleden nadat Onyx de deur had dichtgedaan. Hoe kon hij nou zo harteloos zijn? Adam had hem toch nooit iets misdaan? Hij kon de punt van het mes nog voelen. Gal brandde achter in zijn keel bij de gedachte dat Onyx hem had “beschermd” tegen Vienna en Toph, terwijl hij net zo erg – of erger was. De gedachte dat hij Fox iets zou aandoen, kneep zijn hart fijn.
          Hij verlangde naar zijn vriend, wilde hem vasthouden en er zeker van zijn dan hij veilig was. Fox was echter bezig met een huiswerkopdracht met Emil, hij zou hem pas vanavond weer zien. Bijtend op zijn lip overwoog hij om naar zijn beste vriend toe te gaan. Merrin wist toch al wat er zaterdagnacht was gebeurd – Adam had hem al in gevaar gebracht. Plotseling herinnerde hij zich dat zijn vriend met zijn leraar zou gaan praten. Had hij dat al gedaan? Wat als Onyx dacht dat hij gepraat had?
          Een golf paniek sloeg over hem heen. Een paar tellen later stormde hij de slaapkamer van Merrin en Yrla binnen. De oudste jongen was er gelukkig niet en hortend en stotend vertelde Adam wat Onyx had gedaan en dat absoluut niemand mocht weten wat Onyx en Jester gedaan hadden.


    Every villain is a hero in his own mind.