• Want ik ben weer hardcore aan het lezen geslagen^^ Ik lees heel graag in het YA genre (vooral fantasy en sci-fi), maar ik sta eigenlijk wel open voor alles (van Stephen King tot Thomése XD). Dus, hebben jullie nog aanraders?
    (Poëziebundels zijn ook heel erg welkom!)

    De eisen:
    - geen extreem dikke boeken (ik spreek over 500 max, liefst zelfs niet meer dan 400)
    - liever geen series (maar als je hem echt goed vindt, wil ik het eerste boek wel een kans geven en dan zien we wel)
    - liefst boeken met een Nederlandse vertaling, of waarvan het Engels niet te hoogstaand is (Carry On van Rainbow Rowell heb ik helemaal in het Engels gelezen en dat was geen probleem, dus iets op dat niveau zou tof zijn) (dit geldt niet voor poëzie, dat lees ik enkel in het Engels, lol)
    - liefst geen boeken die heel veel focussen op beschrijving, dat vind ik saai :')
    - ietwat origineel (ik raak heel erg gefrustreerd van al die cliché boeken die vol zitten met liefdesdriehoeken en elkaar gewoon na-apen met hun 'sterke vrouwelijke personages' ugh)
    - ik ben niet heel erg into high fantasy of dingen met goden, maar je mag je aanraders wel dumpen, want wie weet is het de uitzondering op mijn regel of zo

    En om jullie een idee te geven van wat ik tof vind:
    Laatste boek waarvan ik écht heb genoten:
    Carry On van Rainbow Rowell
    Laatste boek dat ik écht haatte:
    De glazen troon van Sarah J. Maas (Sorry, ik kon de MC echt niet uitstaan en de liefdesdriehoek was shit)

    Oh ja, als iemand nog aanraders heeft op vlak van graphic novels: tell me (want ik houd van graphic novels). Laatste graphic novel die ik heb gelezen (en van genoten, maar ik heb eig nog geen graphic novel gelezen waarvan ik niet genoten heb lol XD): My Friend Dahmer

    Also, zijn er nog mensen die ik toe kan voegen op goodreads? Had een eeuw geleden een account aangemaakt, maar ben er nu eigenlijk pas mee bezig, maar ik heb dus 0 vrienden :') Mijn accountje

    [ bericht aangepast op 18 aug 2018 - 17:07 ]


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    OEH, hier kom ik zo even op terug! Hier heb je alvast m'n goodreads zodat je me kunt toevoegen en alvast wat kunt rondsnuffelen? Er zijn een paar boeken die ik echt AMAZING vind en die kun je daar ook wel terugvinden. klik


    look at the stars, look how they shine for you;

    Mijn goodreads
    En ik wil je toch Caraval aanraden, van Stephanie Garber. Het is de eerste uit een serie maar ik heb er echt intens van genoten en er waren zoveel plottwists <3 Verder vond ik The Catastrophic History of You and Me van Jess Rothenberg ook heel erg goed. (Het rampzalige verhaal van jou en mij, in het Nederlands). Het had wel romantiek enzovoort, maar het was geschreven op een manier die ik erg fijn en origineel vond.

    Edit: ARISTOTELES EN DANTE ONTDEKKEN DE GEHEIMEN VAN HET UNIVERSUM IS EEN MUST READ EN IK KAN NIET GELOVEN DAT IK DAAR NIET METEEN AAN DACHT

    [ bericht aangepast op 18 aug 2018 - 17:52 ]


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    De beste boeken serie die ik heb gelezen is The Lunar Chronicles! Het gaat over de aarde die is verwikkelingen raakt met Lunar (de maan). Daar wonen mensen die een aangepast gen hebben waardoor ze mensen kunnen manipuleren. Ik hou absoluut niet van fantasy, maar dit vond ik geweldig.
    Wat Marissa Meyer eigenlijk doet, is het verwerken van sprookjes in haar boeken. Ik hou echt niet van cliché en fantasy, maar zoek het alsjeblieft even op en lees een flaptekst. Raak verliefd


    Ga je mee verdwalen? Ik weet de weg.

    Laat me alsjeblieft weten wat je er van vond en of je hem gaat lezen!


    Ga je mee verdwalen? Ik weet de weg.

    IngridBirdy schreef:
    De beste boeken serie die ik heb gelezen is The Lunar Chronicles! Het gaat over de aarde die is verwikkelingen raakt met Lunar (de maan). Daar wonen mensen die een aangepast gen hebben waardoor ze mensen kunnen manipuleren. Ik hou absoluut niet van fantasy, maar dit vond ik geweldig.
    Wat Marissa Meyer eigenlijk doet, is het verwerken van sprookjes in haar boeken. Ik hou echt niet van cliché en fantasy, maar zoek het alsjeblieft even op en lees een flaptekst. Raak verliefd

    Die heb ik zelfs al op mn e-reader staan, klaar om te lezen haha :') Ben er een beetje kritisch over omdat het redelijk vreemd klinkt, maar op zich ben ik wel geïnteresseerd.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    mt
    i love me some good books


    A to the Z

    Ik heb je een vriendenverzoek gestuurd (dit is mijn account, mochten mensen meer vrienden willen #ikwel #sad) :3
    Ik heb ook goodreads een collectie met series recommendations, daar kun je tussen kijken. Zelf lees ik eigenlijk nooit zoveel alleenstaande boeken. Ik vond 19 keer Katherine van John Green wel leuk?


    There are poems inside of you that paper can't handle

    IngridBirdy schreef:
    De beste boeken serie die ik heb gelezen is The Lunar Chronicles! Het gaat over de aarde die is verwikkelingen raakt met Lunar (de maan). Daar wonen mensen die een aangepast gen hebben waardoor ze mensen kunnen manipuleren. Ik hou absoluut niet van fantasy, maar dit vond ik geweldig.
    Wat Marissa Meyer eigenlijk doet, is het verwerken van sprookjes in haar boeken. Ik hou echt niet van cliché en fantasy, maar zoek het alsjeblieft even op en lees een flaptekst. Raak verliefd

    Deze kan ik ook erg aanraden! Ik vond Cinder een beetje mwah, maar Scarlet en Cress heb ik echt verslonden (fish)


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Hawks schreef:
    (...)
    Die heb ik zelfs al op mn e-reader staan, klaar om te lezen haha :') Ben er een beetje kritisch over omdat het redelijk vreemd klinkt, maar op zich ben ik wel geïnteresseerd.


    Trust me: dat dacht ik ook, maar ik heb alle boeken echt verslonden. ^^ Het is een geweldige serie! Verder heb ik op dit moment niet echt aanraders. Deze vakantie lees ik voor het eerst in jaren en jaren weer vrijwillig leuke boeken. :')


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Misschien vind je His Dark Materials (The Golden Compass) leuk? Het is een trilogie wel, maar de boeken zijn niet super dik. Ik vond ze zelf heel tof!


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    The Amazing story of the man that cycled from India to Europe for love - Per J Andersson (Waargebeurd verhaal maar heel goed geschreven met veel insights in hoe india in die tijd was).

    Even zuiver als een ongeschreven brief - Rogi Wieg (Gedichtenbundel van een overleden dichter, hij is een van de eerste mensen geweest die euthenasie voor zijn depressie heeft gepleegd.)


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.