• Wij moet voor een project op een oud gebouw een nieuwe ingeving geven.
    We hebben een heel leuk groepje, maar we zijn allemaal niet zo extreem creatief. Dus vraag ik om jullie hulp.
    Ik zal de opdracht even uitleggen.
    Soms zie je wel eens dat ze een oude kerk of oude fabriek tot iets heel moois ombouwen, zoals een boekhandel of appartementencomplex. Dat is eigenlijk de hele opdracht. Verzin een nieuwe ingeving voor een oud gebouw.
    Dit is een foto van het gebouw:


    Ik zoek eigenlijk naar originele ideeën, dus niet 'sporthal' of 'middelbare school'.
    Denk bijvoorbeeld aan: Wat zijn dingen die jij mist in je eigen woonplaats of wat zou jij leuk vinden?

    [ bericht aangepast op 30 aug 2018 - 19:57 ]


    Ga je mee verdwalen? Ik weet de weg.

    Bij mij doet de foto het niet (huil). Als ik de foto had kunnen zien, zou ik wel willen helpen, (Ik mis trouwens zo'n ouderwets snoepwinkeltje in mijn buurt).

    KoningTriton schreef:
    Bij mij doet de foto het niet (huil). Als ik de foto had kunnen zien, zou ik wel willen helpen, (Ik mis trouwens zo'n ouderwets snoepwinkeltje in mijn buurt).

    Klopt, de link deed het niet. Ik heb nu de afbeelding er gewoon in gezet. Ik denk dat een snoepwinkeltje iets te kleinschalig is voor het gebouw, maar dat zal je zelf ook wel zien, haha :P

    [ bericht aangepast op 30 aug 2018 - 19:59 ]


    Ga je mee verdwalen? Ik weet de weg.

    Mijn toeristisch hart zou hier direct een modern hotel van maken!


    Queer zijn is gewoon alles

    Een trampolinehal zou gaaf zijn!

    Wat leuk! Ik moest meteen denken aan flex-werkplekken voor mensen die bijvoorbeeld net een bedrijf zijn gestart en daardoor nog geen eigen ruimte hebben. Een hotel is ook nooit verkeerd (al moet het daar dan wel echt groot genoeg voor zijn). Mijn laatste idee is om het juist iets meer als Ahoy in Rotterdam te maken, dus een gebouw dat heel makkelijk voor verschillende evenementen gebruikt kan worden, van sportdingen tot concerten en conferenties (:

    Ik kan je ook aanraden om met je groepje gewoon even op internet te kijken, er zijn zoveel dingen gedaan die je echt inspiratie kunnen geven!


    Good people are like candles, they burn themselves up to give others light

    Chilton schreef:
    Een trampolinehal zou gaaf zijn!


    Ik moest ook denken aan een indoor speelparadijs oid! Of een escaperoom. Of een bowlingbaan, daar heb je ook wel flink wat ruimte voor nodig.
    Ik denk dat een winkelcentrum/markthal 2.0 te afgezaagd is, anders kan dat ook nog!
    En een bioscoop misschien? Of een zwembad is ook leuk. Eigenlijk zou je ieder grote gebouwen-functie er in kunnen zetten denk ik :')

    Succes met je opdracht nog!


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    Een food/culture market? Dat je daar van allemaal verschillende winkeltjes dingen uit het buitenland kan kopen en dat er ook een grote foodcourt in zit. Ik mis foodcourts namelijk erg in Nederland in het algemeen...

    Hopelijk raak je door iets geïnspireerd voor je opdracht ^^


    From these ashes, I will rise

    Een food court / craft market!

    In Zuid-Afrika bij het Victoria&Alfred waterfront hadden ze echt een geeeeeeeeeeeeeweldige food court en craft market.
    Bij de food court was het eten fantastisch en de craft market verkocht allemaal creatieve dingen en handgemaakte dingen, maar ook traditionele kleding enzo.

    Ik wil zoiets ook in Nederland!


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Ik dacht aan appartementen voor studenten of een food court idd


    There are poems inside of you that paper can't handle