• Hallo lieve users,

    Het is al weer een goede vier jaar geleden sinds er een topic verscheen met een kijkje achter de schermen bij de mods. Omdat de site ondertussen al weer een hele nieuwe layout heeft gekregen, leek het ons leuk om dit opnieuw met jullie te delen, inclusief een kleine uitleg. Maar mocht deze uitleg niet voldoende zijn of heb je nog vragen, laat dan vooral een reactie achter in dit topic! Alle foto's zijn aanklikbaar voor een grotere versie.

    MCP: Overzicht met een aantal links die we veel gebruiken zoals: wekelijkse nieuwsbrief die we wekelijks invullen, meldingen waar uiteraard alles binnenkomt wat jullie melden, badge toekennen voor het geval er een badge ontbreekt en deze nog toegekend moet worden.

    Modforum: een overzicht van het complete forum van de crew.

    Moderatortaken: iedere mod heeft een aantal taken die ze mogen uitvoeren. Om het overzichtelijk te houden, is er voor iedere taak een topic aangemaakt waar in gewerkt wordt.

    Algemeen forum: zoals je ziet zijn er wat extra opties. Linksboven (onder de titel van het topic) zie je een extra balkje. Deze knopjes spreken wel voor zich. Rechts in de grijze balk hebben we als extra optie om een forumpost te modereren (aanpassen), dat is het knopje helemaal rechts. Ook kunnen we een ip-check uitvoeren, dat is het icoontje links (het pinnetje). Bij de reacties in een topic hebben we nog een extra icoontje (een prullenbakje) waarmee we reacties kunnen verwijderen (maar dit doen we in principe nooit, behalve wanneer er bijvoorbeeld iets mis gaat zoals het meermaals plaatsen van hetzelfde bericht).

    Strafblad: als voorbeeld het strafblad van het crewaccount. Zodra er een straf/ban wordt uitgedeeld, komt deze uiteraard hier in het rijtje te staan.

    Meldingen: als er een melding wordt gedaan, komen ze op deze pagina te staan. Een melding over een quiz, komt uiteraard onder "quizzen" te staan. Zo blijft het mooi overzichtelijk. Zodra een melding binnenkomt, zie je bovenin een getalletje verschijnen (op dit moment staat er een "1" in een rood bolletje). Deze kan iedere mod dan aannemen zodat ze er mee aan de slag kunnen gaan.

    Actieve moderatorzaken: het forumgedeelte waar alle actieve zaken worden behandeld en waar we projecten opstarten en bespreken. Als er een melding binnenkomt en er zijn meningen voor nodig, wordt hier bijvoorbeeld een topic voor aangemaakt. Zodra dit afgehandeld is, wordt dit topic verplaatst naar "Archief - Afgehandelde moderatorzaken" zodat het actieve forum overzichtelijk blijft.

    Crew forum: een forum waar de complete crew in kan kijken. Dit is handig voor overleg en besprekingen. Zoals je kunt zien, staat hier ook een topic in over Story of the Year. Zowel mods als bèta's werken hierin samen.

    Profiel: als voorbeeld even mijn eigen profiel. Onder mijn username bovenin staan twee balkjes waarvan de onderste alleen zichtbaar is voor de mods. Dit geeft ons een snelle toegang tot iemands strafblad of kunnen we iemands profiel modereren (aanpassen).

    Oh, tof! Heel leuk om te zien! Ook erg fijn dat jullie dat willen delen. (:


    look at the stars, look how they shine for you;

    Wat leuk om dit eens te zien zeg !


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Grappig om te zien :)


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    dang dat is echt een heel geheim genootschap van q lmao
    In alle serieusheid: echt leuk dat jullie dat tonen! Ik vroeg me al af hoe dat exact in zijn werk ging. :)


    A to the Z

    Alle credits naar Laura, die ontzettend veel tijd hierin gestoken heeft ^^


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Zo lijkt quizlet echt zo veel ingewekkelder :')
    Superleuk om te zien!

    Een vraagje ik ben te nieuwsgierig over nutteloze zaken whoeps; waarom zijn topics die voor ons ook zichtbaar zijn [MOD], en jullie topics *MOD*? Is daar een reden voor of is dat gewoon voor overzicht?

    [ bericht aangepast op 9 sep 2018 - 11:43 ]


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    aarsvogel schreef:
    Zo lijkt quizlet echt zo veel ingewekkelder :')
    Superleuk om te zien!

    Een vraagje ik ben te nieuwsgierig over nutteloze zaken whoeps; waarom zijn topics die voor ons ook zichtbaar zijn [MOD], en jullie topics *MOD*? Is daar een reden voor of is dat gewoon voor overzicht?


    Wij zetten zelf altijd [MOD] in de usertopicstitels, en *MOD* geeft aan dat het op het modforum staat, dat doet de computer zelf. (:


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Vraagje dat user A en B of Creatie A staat dit echt zo op het forum als algemene topics? Of hebben jullie de namen even aangepast wegens privacy?


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    GrohI schreef:
    Vraagje dat user A en B of Creatie A staat dit echt zo op het forum als algemene topics? Of hebben jullie de namen even aangepast wegens privacy?


    Die zijn aangepast wegens privacy (:


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    MaFlodder schreef:
    (...)

    Die zijn aangepast wegens privacy (:


    Dat vermoeden had ik ook wel vond het namelijk anders wel hele specifieke algemene topics xD Nee maar was gewoon nieuwsgierig :3


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    Frodo schreef:
    Alle credits naar Laura, die ontzettend veel tijd hierin gestoken heeft ^^
    <3

    Wat ontzettend leuk om eens te zien!


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Oh ik vind het echt vet leuk om de mod-knopjes ook eens in de nieuwe layout te zien, die versie heb ik nooit gezien ^^ Dit ziet er toch echt zo veel netter uit hahaha.

    ^Dat, ik vind het ook wel netter uitzien zo. ^^ Fijn dat jullie dachten aan een geüpdatete versie van het topic met de nieuwe lay-out.


    Ik wil een tuin vol egels

    Hehe het ziet er inderdaad strak uit, al was het nog zeker wel even wennen in het begin. ^^