• Hoi lieve allemaal,

    De laatste maanden ben ik niet zoveel meer op Q als voorheen en de reden hiervoor is eigenlijk dezelfde reden als waarvoor ik dit bericht aanmaak. Ik hoop dan ook van harte dat jullie de tijd nemen om tot het einde van dit berichtje te lezen, want ik weet het allemaal even niet meer... 😞

    Zoals sommigen van jullie weten werk ik al 7 jaar (deels vrijwillig) bij een opvangcentrum voor exotische dieren (reptielen, amfibieën, geleedpotigen, nachtdieren, roofdieren etc.) en inheemse nachtdieren (egels en vleermuizen). Het probleem waar we al jaren tegen aan lopen is dat we totaal geen subsidie krijgen van de overheid, provincie of gemeente. Met andere woorden: voor elke cent moeten wij kei hard knokken om deze te kunnen bemachtigen, om vervolgens meer dan de helft van onze inkomsten op te maken aan voedsel, water, stroomkosten, etc. 😟 Onze grootste inkomstenbron zijn educatieve arrangementen, waaronder kinderfeestjes, dierenpresentaties en gastlessen met als doel om bewustwording te creëren en impulsaankopen te voorkomen (of in ieder geval te verminderen). Maar dit vergt veel energie, van zowel ons als de dieren en eerlijk is eerlijk, het is geen vetpot. 😥

    Nu zijn we helaas op het punt gekomen dat er dingen moéten veranderen, willen we kunnen blijven bestaan. Maar ik weet gewoon niet meer wát, voor mijn gevoel hebben we alles al geprobeerd (zonder al te veel succes). Af en toe krijgen we een donatie, maar ook nooit meer dan een tientje. Begrijp me niet verkeerd, elke euro is het één. Maar ik heb meer dan een tientje per maand nodig om alle dieren (+150) te kunnen verzorgen. Het probleem is denk ik dat onze dieren niet "schattig" genoeg zijn. 🤔 Onze dieren zijn het "zwarte schaap" uit de dierenfamilie, mensen vinden onze dieren bij lange na niet zo leuk als een hond, kat of konijn (etc.). Dat is zó ontzettend frustrerend, omdat juist de dieren die wij opvangen het ontzettend zwaar hebben anno 2018. Dit zijn de dieren die worden gekocht als impulsaankoop, om vervolgens verwaarloosd, mishandeld of getraumatiseerd te worden door de onkunde van mensen die wél stoer willen doen maar niet de moeite nemen om zich te verdiepen in het dier waarmee ze stoer willen doen. 😠

    Dus als jullie ideeën, tips, trucs of wat dan ook hebben om ons te helpen LAAT ALSJEBLIEFT EEN BERICHTJE ACHTER. Want ik zit met de handen in het haar.😭


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Aiii, dat is echt ontzettend rot. Zet je je zoveel in voor de dieren maar heb je eigenlijk de middelen bijna niet meer :c
    Ik weet niet waar je zit (NL/België?), maar misschien kan je contact opnemen met Archaeopteryx, de veterinaire studentenvereniging voor Vogels en Bijzondere Dieren. Zij kunnen via de studentenvereniging mogelijk wat van hun contacten (dierenartsen/diergeneeskundestudenten/docenten) aanspreken en misschien nog wat voor jullie betekenen?

    Btw, is het misschien niet handiger als dit topic subforum terecht komt? Dan is het tenminste ook zichtbaar bij actieve topics.


    From these ashes, I will rise

    Ik zou het eerst via social media doen denk ik..
    In ieder geval heel veel succes en ik hoop dat er een oplossing komt!


    Life is a beautiful struggle

    Cantabile schreef:
    Aiii, dat is echt ontzettend rot. Zet je je zoveel in voor de dieren maar heb je eigenlijk de middelen bijna niet meer :c
    Ik weet niet waar je zit (NL/België?), maar misschien kan je contact opnemen met Archaeopteryx, de veterinaire studentenvereniging voor Vogels en Bijzondere Dieren. Zij kunnen via de studentenvereniging mogelijk wat van hun contacten (dierenartsen/diergeneeskundestudenten/docenten) aanspreken en misschien nog wat voor jullie betekenen?

    Btw, is het misschien niet handiger als dit topic subforum terecht komt? Dan is het tenminste ook zichtbaar bij actieve topics.


    Nederland, Limburg. Dankjewel voor de tip, ik ken de vereniging nog niet maar ik ga zeker kijken!
    Hmmm... Zie inderdaad dat het bericht niet tussen de actieve topics verschijnt. Dat was me nog niet eens opgevallen, joh!

    Khalid schreef:
    Ik zou het eerst via social media doen denk ik..
    In ieder geval heel veel succes en ik hoop dat er een oplossing komt!


    Het probleem is dat social media erg beperkt is, als je niet wilt betalen. In onze regio zijn wij een bekend begrip, maar daarbuiten is het moeilijk door te breken zonder dat daar kosten aan verbonden zitten.

    [ bericht aangepast op 17 sep 2018 - 14:11 ]


    I'll lick the poison from right off your kiss