• A HOGWARTS HALLOWE'EN PARTY
    Double, double toil and trouble; Fire burn and caldron bubble.
















    Het schooljaar is nog maar een klein maandje bezig of de school wordt geteisterd door een gruwelijke ontdekking: op de eerste regenachtige dag van het jaar werd een eerstejaars door professor Anderling aangetroffen dichtbij het verboden bos. Het jonge meisje was de dood ter nauwe na ontsnapt. Wat er precies gebeurd is, is nog steeds niet duidelijk. De professoren zwijgen als het graf. De leerlingen verzinnen de meest bizarre verhalen. Van een geest die de leerlingen na al die jaren zat is geraakt, tot Slakhoorn die het jonge meisje zou hebben vergiftigd omdat ze maar bleef zeuren of ze bij de Sluggers mocht, tot enkele leerlingen die verdacht worden van deze brute aanval. Het herfstweer slaat toe en een groep zevende jaars studenten probeert om tot de bodem te komen van dit verdachte verhaal.

    Ondanks al deze rumoer in de school, zullen de lessen doorgaan en zal ook het grote Hallowe'en-feest worden gehouden aan het eind van de maand. Het meenemen van een date is hierbij verplicht. De meeste leerlingen zijn dus al druk bezig met het aanhalen van de banden en hier en daar wordt er al wat geflirt. Maar dat valt niet mee wanneer er onderling zoveel wantrouwen bestaat. In deze RPG volgen we leerlingen die in hun zevende jaar van Hogwarts zitten.

    PROFESSORS
    • Transfiguration - Minerva McGonagall
    • Potions - Horace Slughorn
    • Defence Against the Dark Arts - Patricia Rakepick
    • Herbology - Pomona Sprout
    • Care of Magical Creatures - Silvanus Kettleburn
    • Study of Ancient Runes - Bathsheda Babbling
    • Astronomy - Aurora Sinistra
    • History of Magic - Cuthbert Binns
    • Arithmancy - Septima Victor

    CHARACTERS
    Naam
    Leeftijd
    Bloedstatus
    Afdeling
    Vakken (Welke keuzevakken? Beste/Slechtste vakken?)
    Innerlijk
    Uiterlijk
    Verleden
    Familie
    Relaties
    Extra

    Naam — Faceclaim — User — Pagina
    Gryffindor [2/2]
    • Pippa Victoria Westcott — Sasha Kichigina— calice — 1.2 x prefect
    • Naam — Faceclaim — Klaar — Pagina

    • Ezra Benjaming Addington— Noah Centineo—Egorova — 1.3
    • Maxwell "Maxi" Oliver Hayes — Tom Webb— Garett— 1.3

    Ravenclaw [1/2]
    • Naam — Faceclaim — Forgarty— Pagina
    • Lola Angie Davis —Nicole Gardiner — calice— 1.4

    • Jayden Daley Howard— Faceclaim — DarkOne— 1.2
    • Asher Felix Wolf— Matous Tichy— Garrett— 1.2

    Hufflepuff [2/2]
    • Halley Elin Halle— Carrington Durham— WrittenWords — 1.2 x Headgirl
    • Caitriona Muirgen Rowan— Sophie Skelton— IrisWestAllen— 1.3

    • Naam — Faceclaim — Remiinds — Pagina
    • Alexander 'Ace' Jason Scofield — Kian Lawley— AdoreDelano— 1.1


    Slytherin [2/2]
    • Zara Isabella Alami — Rania Benchegra— Sprouse—1.3
    • Xia-xing 'Davina' Zhuang— Faceclaim — DarkOne— 1.2

    • Myles August Rosier— Faceclaim — Forgarty—1.3
    • Chase Lennon Nox— Lucky Blue Smith— WrittenWords — 1.3

    VAKKEN

    • Astronomy
    • Charms
    • Defence Against the Dark Arts
    • Herbology
    • History of Magic
    • Potions
    • Transfiguration
    • Alchemy
    • Arithmancy
    • Care of Magical Creatures
    • Divination
    • Muggle Studies
    • Study of Ancient Runes



    QUIDDITCH

    Commentator: Alexander 'Ace' Jason Scofield

    Gryffindor
    • Captain: personage Egorova
    • Keeper:
    • Chaser:
    • Chaser:
    • Chaser:
    • Beater:
    • Beater:
    • Seeker: personage Klaar

    Slytherin
    • Captain: Xia-xing 'Davina' Zhuang
    • Keeper: personage Forgarty
    • Chaser: Xia-xing 'Davina' Zhuang
    • Chaser:
    • Chaser:
    • Beater:
    • Beater:
    • Seeker:

    Ravenclaw
    • Captain: Asher Felix Wolf
    • Keeper:
    • Chaser:
    • Chaser:
    • Chaser:
    • Beater:
    • Beater:
    • Seeker: Asher Felix Wolf

    Hufflepuff
    • Captain:
    • Keeper:
    • Chaser:
    • Chaser:
    • Chaser:
    • Beater:
    • Beater:
    • Seeker:



    RULES
    • Schrijf minimaal 200 woorden (naam, codes etc is uitgezonder)
    • De huisregels van Quizlet gelden ook hier.
    • Posts worden in correct Nederlands geschreven
    • 16+ (sex, extreem geweld, etc) is toegestaan, maar geef dit aan aan de bovenkant van je post.
    • Alleen ik (calice) maak nieuwe topics aan.
    • Als je twee weken niet reageert, zal ik je een PB sturen. Als je een geldige reden hebt zal je niet uit de RPG gezet worden.
    • Als je niet meer met plezier meespeelt of niet meer mee wilt doen, meld je dan netjes af én schrijf nog minimaal een post over hoe je personage het gesprek af rond o.i.d.
    • Bespeel andermans personages niet zonder toestemming
    • Meerdere rollen nemen is toegestaan.



    "The school was happily anticipating their Hallowe'en feast'; the Great Hall had been decorated with the usual live bats, Rubeus Hagrid's vast pumpinks had been carved into lanterns large enough for three men to sit in, and there were rumours that Albus Dumbledore had booked a troupe of dancing skeletons for the entertainment".
    - J.K. Rowling


    [ bericht aangepast op 4 okt 2018 - 19:41 ]

    Thursday the 4th of October






    The Great Hall, thursday night, 19:00

    De grote zaal was gevuld met alle leerlingen van Hogwarts. Buiten had het de hele dag geregend; de leerlingen die vandaag kruidenkunde hadden zaten inmiddels doorweekt aan het avondmaal. De tafel stonden beladen met de lekkerste maaltijden, welke door de huiselven met grote zorgvuldigheid was bereid. De pompoensap vloeide in overvloed. Toch was er een donkere schaduw over deze dag. Het was nu een week geleden dat het eerstejaars meisje aan de rand van het bos was gevonden. Ze was door haar ouders van school af gehaald toen ze naar het St. Holisto werd overgeplaatst. Madame Pleister kon helaas haar mysterieuze verwondingen niet genezen. De professionele helers van het St. Holisto moesten eraan te pas komen. Helaas was dat niet het laatste wat ze van deze mysterieuze gebeurtenis zouden merken. Vandaag was opnieuw een slachtoffer gevallen: een tweedejaars uit Slytherin had verklaard dat toen hij vanochtend naar de uilenvleugel ging om een brief naar zijn ouders te sturen, hij was aangevallen. Hij vertelde aan professor Sneep dat hij bewusteloos op de grond viel en toen hij wakker werd was er 'mudblood' in zijn arm gekerfd. Natuurlijk is het niet zeker dat deze twee incidenten aan elkaar zijn gelinkt. Het eerstejaars meisje was een halfblood, maar toch worden er door de leerlingen allerlei theorie beraamd.

    In de grote zaal waren leerlingen druk met elkaar aan het praten en aan het genieten van de maaltijd. Tot dat professor Perkamentus opstond om wat te gaan zeggen. Vrijwel meteen hield iedereen zijn mond en keek vol verwachting naar het schoolhoofd.
    "Het doet mij goed jullie vanavond allemaal te zien." Begon Perkamentus rustig. Hij keek uit over al zijn leerlingen en liet even een stilte vallen. "Toch vrees ik dat ik me vanavond moet uitlaten over wat er is voorgevallen de afgelopen weken."
    Veel leerlingen keken hun buurman of buurvrouw aan.
    "De samenleving lijkt meer verdeeld te raken dan ooit te voren. En ik wil benadrukken dat onze kracht ligt in samenwerking. Onder omstandigheden kan het misschien lijken alsof je afscheiden van anderen je sterker zal maken; dit is echter nog nooit zo geweest. We zullen juist bruggen moeten bouwen en elkaar de hand reiken." Perkamentus keek erg serieus. "Vooroordelen zijn alleen dat: vooroordelen. Leer elkaar kennen. Dan zul je ontdekken dat iedereen in de essentie hetzelfde is."
    Men luisterde zonder iets te zeggen naar Perkamentus. Toch leek Perkamentus zijn speech niet helemaal aan te sluiten op wat er was gebeurd. In het verleden had hij incidenten altijd direct benoemd. Nu leek hij om de zaken heen te draaien. Waarom was dat? Waarom had nog geen enkel afdelingshoofd zich uitgelaten over de aanvallen? Waarom zweeg iedereen?
    "Graag zou ik jullie op het hart willen drukken om niet wantrouwig naar elkander te worden. Vertrouw elkaar, praat met elkaar, maak een connectie. Alleen op die manier kunnen we voorkomen dat we verdeeld raken en dat de duistere forces zullen overnemen en slachtoffer van ons maken." Opnieuw liet Perkamentus een stilte vallen, om vervolgens te zegen: "Afin, laat mij niet de avondpret drukken. Geniet van de maaltijd, geniet van elkaars gezelschap. En ook zou ik graag alle zesde en zevendejaars leerlingen veel plezier te wensen bij hun kleine bijeenkomst vanavond. Ik hoop dat er net zoveel boterbier gedronken gaat worden als wij deden toen ik op school zat." Hij glimlachte flauwtjes. "Maar, wees wel op tijd weer terug in jullie leerlingenkamer. Geniet van de avond!"

    Voor de zesde- en zevendejaars wordt vanavond een klein feestje gegeven op de vierde verdieping. Er zal wat boterbier worden geschonken en er zal muziek worden gedraaid. Elk jaar is het feest een groot succes en de meeste leerlingen kijken dan ook al weken uit naar deze avond. De eerste lessen zijn op vrijdagochtend uitgevallen voor de zesde- en zevendejaars. Echter worden ze 's middags wel weer in de les verwacht.

    mt


    Bowties were never Cooler

    Mt

    MT

    Mt


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Mt


    ''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''

    MT.


    and what about it?!

    MT


    Vodka was easier to swallow than the fact that you were not coming back.

    Mt

    E Z R A      B E N J A M I N      A D D I N G T O N     
                      Hogwarts, Gryffindor — 7th year • Quidditch Chaser & Captain • @Great Hall • With Maxwell

    Ezra was blij om weer in de Grote Hal aan het avondmaal te zitten na een lange schooldag. Vandaag had hij een dubbel blok kruidenkunde gehad — in de stromende regen. Zijn nog natte haar drupte af en toe op zijn schouders, maar het deerde hem niet nu hij binnen zat.
    Aandachtig luisterde hij naar de speech van Perkamentus, al fronsend nam hij een slok van zijn pompoensap. Vandaag was er weer een slachtoffer gevallen, de tweede al. En wat was de connectie tussen die twee incidenten — vielen ze alleen muggleborns en halfbloods aan? Dan zou het niet langer meer duren totdat een volgende verdween..
    Hij keek naar de tafel van Hufflepuff tegenover hem, waar zijn zusjes plaats hadden genomen. Zijn jongste zusje, Mila glimlachte zacht naar hem. Het was haar jaargenootje geweest die gevonden werd bij de rand van het Verboden Woud. Hij probeerde de gedachtes dat het zomaar zijn zusje had kunnen zijn weg te drukken. Clara, de middelste van de drie, slaat een arm om Mila heen — het was alsof ze zijn gedachten kon lezen. Ezra beantwoord hun blikken met een geruststellende knipoog. Zijn zusjes hoefden niet te weten hoe zeer hij zich druk om ze maakte.
    Terwijl Ezra zijn glas pompoensap bijvult draait hij zich naar Maxwell, zijn beste vriend.
    “Dus,” Begon hij, twijfelend of hij over nog over dit alles door zou gaan — het zou immers een leuke avond moeten worden, met het feest en zo. Met zijn vork prikte hij wat rond in zijn groenten. “Vreemde situatie.” Zei hij dan maar.

    [ bericht aangepast op 3 okt 2018 - 21:10 ]


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Cat
    Hufflepuff • 17 • Great Hall • Is it really party time? • Haley

    Ik had stil zitten luisteren naar Dumbledore. Hij had meer dan gelijk dat we samenhorig moesten zijn nu. Dit was de enige manier om het kwade te overleven en te overwinnen. Toch kon ik het nare gevoel niet van me afschudden dat dit het begin was van iets veel groters. Het was hetzelfde gevoel wat ik kreeg als het licht begon te miezeren, maar later die week of maand een heel zware storm over kwam. Binnekort zou het All Hallows' Eve zijn, wat betekende dat de kracht van divination extra sterk zou zijn die nacht. De geesten van iedereen die voor ons was gegaan, zouden kunnen helpen om inzicht te krijgen in de toekomst. Normaal kreeg ik alleen echt heldere dingen door over het weer, maar dit was de enige nacht waar alle kaarten op tafel konden komen. Ik nam een hap aardappelpuree en zuchtte. Het schooljaar was pas een maand bezig, maar ik kon niet wachten om weer naar huis te gaan, puur en alleen door de nare sfeer hier en de kriebels die ik kreeg van alles wat er gebeurde. Ik keek langzaam de tafel rond en zag dat Clara en Mila iets verderop zitten. Ik had al een paar jaar de afspraak met Ezra dat ik een beetje over zijn zusje zou waken, en dit jaar was dat uitgebreid naar allebei. Ik deed het graag en zo te zien hadden die twee het goed, allebei met een bord vol lekkernijen en weinig zorg over wat er allemaal gaande was. Ik keek even naar hun grote broer aan de Gryffindor tafel, zocht contact, en glimlachte om te laten weten dat alles goed met ze ging. Ik zou hem vanavond niet lastigvallen met updates over zijn zusjes van de laatste tijd. Vanavond zou leuk moeten zijn, zonder de zorgen van wat er was gebeurt, en zonder het nare onderbuikgevoel wat ik maar niet van me af kon schudden. Ik nam nog een hap puree en draaide me naar Haley die naast me zat. "Dus mevrouw de Headgirl, kunnen we vanavond echt zo'n wild feest verwachten als Dumbledore ons doet geloven? Of is het net als het Yule ball waar iedereen ongemakkelijk op armlengte bleef schuifelen met elkaar?" zei ik met een kleine grijns op mijn gezicht. Hopelijk zou het echt even mijn hoofd uit het duister trekken. Ik was dat namelijk helemaal niet gewend en om eerlijk te zijn wilde ik er ook echt niet aan wennen. "Als het echt zo wild is, vinden we vanavond misschien wel een vent." voegde ik eraan toe met een knipoog. We waren inmiddels wel oud genoeg om langzaam aan te gaan denken aan een vriendje en een toekomstig huwelijk, toch? Ik wist niet echt hoe dat hier lag, maar eigenlijk iedereen die ik kende was toch zeker wel getrouwd met een kind voor ze 25 waren. De middelbare was de plek om een echtgenoot te vinden, of de universiteit, maar gezien dat niet leek te bestaan in de magische wereld, leek Hogwarts mijn beste kans. Jammer genoeg kende ik de meeste heren hier al, en de meeste waren toch wel erg kinderachtig, of echt veel te Engels. Maar goed, zelfs als dat niet zou gebeuren, zou het in elk geval een leuke nacht met vrienden en vriendinnen worden, toch?


    Kindness is the only language you need

    [ bericht aangepast op 8 okt 2018 - 15:58 ]


    Bowties were never Cooler


    DIANA 'DI' ADELINE ARKWRIGHT

    Ravenclaw , aan de ravenclaw tafel met Jayden




    De woorden van ons schoolhoofd ontgingen me zeker niet en met grote ogen had ik toegekeken hoe de oudere man het akelige nieuws verkondigde. Hier en daar klonk er geroezemoes en ik voelde de kriebels over mijn armen glijden waardoor ik even rilde en de mouwen van mijn gewaad wat meer over mijn armen probeerde te trekken. Wat eigenlijk zinloos was gezien mijn armen eigenlijk al verdronken in de veels te grote mouwen. Maar het idee zorgde wel dat het koude gevoel wegbvloog. Eens Dumbledoor ons dan ook gerust stelt en ons een fijne avond wenst, komt er weel leven in de zaal en ging menig student verder met zijn of haar leven. En zo ging ook ik verder met mijn aardappelpuree kunstwerk. Lichte bewegingen met mijn vork zorgden voor de laatste handjes aan mijn kattenpuree, waarna ik vol enthouasiame de gravy nam en deze over mijn meesterwerk goot om alles vervolgens samen te mengen en een lepel hiervan in mijn mond te steken. Heerlijk. Rustig kauwend keek ik de jongeman voor me aan, ookwel gekend als Jayden. "Je zou je kunnen afvragen wat een eerstejaars student bij the forbidden forrest doet, niet?" kwam er zonder enige aanleg over mijn lippen terwijl ik Jayden bestuderend aankeek. "Het is... best vreemd." ik nam een slokje pompoensap en richtte lijn blik daarna weer op mijn eten. "En die arme jongen uit slytherin, wat als... Iets hem gebeten zou hebben en de beet net zo lijkt op 'dat' woord" kwam er dromerig over mijn lippen, waarna ik het me al kon voorstellen. Een uil die met zijn klauwen zou kunnen spellen, een erg gemene uil toch wel.
    "Ben jij ooit al aangevallen door een uil?" vroeg ik dan ook oprecht aan Jayden, de vreemde blikken van enkele tafelgenoten totaal niet doorhebbend.







    MYLES AUGUST ROSIER

    Slytherin / Seeker, aan de Slytherin tafel met Chase.




    Het was haast nog nooit zo stil geweest in de great hall, Dumbledore hield een uitzonderlijke speech wat iedereens aandacht nam. Het gerucht deed al enkele dagen de ronde van de aanvallen, zeker nu Harper Harrowitch , een tweedejaars slytherin in de ziekenboeg lag. "Als het enkel modderbloedjes en bloedveraders zijn heb ik er geen problemen mee." kwam er harteloos over mijn lippen tegen Chase. Hij mocht dan misschien van onze afdeling zijn, echt erg vond ik het niet voor hen. Mijn neus ging dan ook automatisch afkeurend omhoog eens onze headmaster begon over bruggen bouwen en het elkaar vertrouwen. Hartverwarmend, echt waar maar na deze opleiding zou ik enkel nog connecties hebben met de tovenaars die er echt toe doen en daar zal een eerstejaars modderbloedje zeker niet toebehoren. Wie weet waar ze zouden eindigen? Want zelf zat ik nog dik in de knoop wat ik van mijn eigen toekomst wilde maken en deze mysterieuze gebeurtenissen hielpen me hier niet bij. Ik nam een hap van het heerlijke eten dat ik op mijn bord geschept had en liet mijn haast zwarte poelen even over mijn gezeldschap glijden. "Wedden dat als er een dode valt, het een Griffendor word?" kwam er vervolgens lichtelijk sadistisch, maar ook grotendeels sarcastisch over mijn lippen.
    Ik keek even naar Chase die een stuk voorzichtiger moet zijn met het maken van deze grappen zeker nu hij iedere avond kon pronken met zijn headboy badge. Daarom vond ik het net ook leuk om hem iets uit te dagen en niet alleen Chase kon mijn laatste woorden horen. Ik stootte mijn vriend dan ook even in zijn ribben en grijnsde onschudig naar hem, een ander onderwerp aanhalend. "Zeg Headboy, jij hebt zeker geen weet of er echt butterbeer geschonken word vanavond ofniet soms?" Ik mocht misschien wel een serieuze kerel lijken, opgevoed met strenge regels en eisen. Ik was nogsteeds een tiener die zeker kon genieten van enkele glazen alcohol. DIt jaar werd mijn jaar, als seeker en mijn poging om dit jaar teamcaptain van de ploeg te worden. Chase was misschien wel mijn maatje, maar ik ging hem niet zomaar met de eer van Slytherin lopen.







    (hope you guys like them ;'))


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH



    Jayden Daley Howard
    Het was moeilijk om aandachtig naar de woorden van de schoolhoofd te luisteren als er een prachtige meisje tegen over je zit, met prachtige blauwe ogen waar ik maar elke keer in verdrink als ze me aankijkt en ik ineens niet meer weet wat ik wilde zeggen. De woorden van de schoolhoofd waren belangrijk, gingen over de aanvallen wat op iedereen indruk achtergelaten heeft. Ik wist zelf niet wat ik er van moest denken, natuurlijk is het verschrikkelijk en natuurlijk zal er eigenlijk wat meer aangedaan moeten worden om te zorgen dat het niet meer gebeurt, dan deze woorden die de schoolhoofd uitspreekt, verder zal ik er maar niet mee bemoeien, zolang ze Diana maar met rust laten, zolang zei het meisje waar ik al vanaf de derde jaar verliefd op ben maar met rust laten dan zal ik er me nergens mee bemoeien. "Je zou je kunnen afvragen wat een eerstejaars student bij the forbidden forrest doet, niet?" Ik schrok op uit me gedachtes en wende me snel tot Di, ze keek me bestuderend aan waardoor ik even verlegen naar mijn bord keek, ik nam snel even een slokje van mijn drinken en keek daarna Di aan. Ik wist even niet meer wat ik moest zeggen maar algauw hervond ik mezelf weer. 'Ik... uhm...ja' stotterde ik even. 'Het is inderdaad raar wat een eerstejaars doet, ik bedoel elk jaar word er gezegd dat we er niet heen mogen.' ik nam snel nog een slok. 'Misschien is ze wel gelokt door iets.' zei ik en dacht even na over het gebeuren. Ze richtte zich weer op het eten wat ik ook maar weer gauw deed. "En die arme jongen uit slytherin, wat als... Iets hem gebeten zou hebben en de beet net zo lijkt op 'dat' woord" Ik keek haar weer aan, wist even niet wat ze bedoelde met 'dat' woord maar al gauw herinnerde ik me het weer. "Ben jij ooit al aangevallen door een uil?" Zei ze, ik keek even naar de leerlingen die ons vreemd aanstaarde. 'Uhm... nou nee, nee nog nooit eigenlijk, jij wel dan?' ik keek haar en was even weer aan het wegdromen door haar schoonheid.



    ◈ Maxwell "Maxi" Oliver Hayes ◈

    Gryffindor 17 Beater Great hall, Gryffindor tafel Ezra



    De woorden van Dumbledore zouden meer indruk moeten maken op Maxi, maar dat deden ze niet en eigenlijk vond Maxi dat helemaal niet erg. Zijn gedachten zaten bij veel belangrijkere dingen. Het door Hogwarts georganiseerde feestje van vanavond, de, veel betere, Gryffindor afterparty en natuurlijk zijn verjaardag die eraan kwam. Het was nog minder dan een maand voordat hij achttien zou worden. Hoewel achttien worden minder significant was dan zijn zeventiende verjaardag, maakte dat voor Maxi weinig verschil. Het was een verjaardag en die moest gevierd worden. Het was niet voor niets dat Maxwell een perkament had met daarop elke verjaardag van elke Gryffindor die in zijn tijd op Hogwarts had gezeten. Verjaardagen waren misschien wel Maxi's specialiteit als het om feestjes ging al stonden quiditch overwinningen op een snel volgende tweede. Een verjaardag was immers de makkelijkste dag om iemand speciaal te laten voelen; een klein cadeautje hier, meestal wat lekkers van Honeydukes of iets leuks van Zonko's, of een klein feestje daar, gewoon wat lekkers en wat drinken uit de keukens en de hele Gryffindor common room op stelten.

    "Dus," reageerde Maxwell op cue nadat hij Ezra naar zich toe zag draaien. Natuurlijk was de jongen bezorgd, dat kon niet anders met die lichaamshouding en zo weinig woorden.
    "Oh relax, het komt wel goed. Dumbledore en de andere docenten gaan dit fixen en je zusjes zijn echt wel veilig, die zijn vast niet zo stom om richting het bos te gaan of alleen rond te lopen na alles wat er gebeurt is. Wat die Slytherin betreft, lekker boeien, zou me niks verbazen als die alles verzonnen had voor aandacht en er alleen een uil was die per ongeluk tegen hem aan vloog." Maxi had niet zoveel medelijden met die jongen en at in alle rust verder van zijn Sheppard's pie, het was ondertussen al de derde keer dat hij zijn bord vol geschept had en de jongen keek nu al uit naar het toetje.
    "Gewoon niet teveel aan denken, dat heeft toch geen zin gezien je niks kunt veranderen. Vanavond wordt sowieso leuk en het is bijna Halloween!" zei Maxi met een glimlach. "En beter nog, we hebben zowaar geen strafwerk! Dus vanavond kunnen we ook gewoon lang doorgaan en morgen uitslapen!" Voor zover Maxi het zag kon zijn dag haast niet beter.


    Life is so much better when you're laughing.






    ✖ Asher Felix Wolf ✖

    Ravenclaw 18 Captain & Seeker Great hall, Ravenclaw tafel Alleen-ish



    De grote hal was misschien wel een van Asher's minst geliefde plekken om zijn tijd te besteden. De afwezigheid van rust en de overvloed aan mensen maakten dat Asher hier het liefst zo min mogelijk tijd doorbracht. Toch had hij af en toe geen keus en het avondeten was een van die momenten. Ook al was Asher omringd door zevende jaars hij was niet in gesprek, precies zoals hij zijn avondeten graag doorbracht. Rustig luisterde hij naar de conversaties om zich heen. Hij hoorde Diana en Jayden praten over het hele gebeuren dat Dumbledore net benoemd had, aan zijn andere kant hoorde hij mensen over het feest van vanavond. Hoewel de gesprekken die ze hardop voerden niet perse interessant waren, waren de interne gesprekken dat vaak wel.

    Zoals zo vaak gebeurde zat Asher ook dit avondmaal over zijn notitieboek gebogen. Het was een mooi, dik, in leer gebonden boek dat vol stond met haast onleesbare, tekst. Dat was een van de manieren waarop Asher zijn aantekeningen en zijn gedachten, of eigenlijk de gedachten van zijn medeleerlingen, veilig hield. Het was haast onmogelijk om zijn woorden te ontcijferen en als iemand dat wel voor elkaar kreeg, konden ze het nog steeds niet lezen. Alle aantekeningen die Asher in zijn notitieboek maakte, schreef hij in het Noors. Terwijl hij verder schreef, nam hij af en toe afwezig een hap van hetgeen dat op zijn bord lag. Het kon Asher werkelijk weinig schelen wat hij precies opgeschept had. Meestal veranderde gedurende het avondeten toch alles in een grote brei en at hij alles door elkaar op, of het bij elkaar paste of niet.


    The less you reveal, the more people can wonder.



    ~ Lola Angie Davis ~
    Ravenclaw • 18 • Pureblood • Chaser
    Faceclaim: Nicole Gardiner





    Great Hall, with Asher

    De Grote Zaal, het was voor Lola een verademing. De mensen, de drukte, het gaf haar zo enorm veel energie. Ze was kort naar het toilet geweest, maar toen ze de Grote Zaal weer in kwam lopen was iedereen stil. Geschrokken had ze in de deuropening staan wachten en Dumbledore zijn speech aangehoord. De gebeurtenissen van de afgelopen weken hadden haar enorm aangegrepen. Aangezien beiden van haar ouders werkten als Aurors, had Lola een gevoel voor het oplossen van duister zaakjes. Haar ouders hadden het vanaf jongs af aan een spelletje gemaakt. Ze vond het geweldig als haar ouders weer een mysterie hadden bedacht die zij dan moest oplossen. Meestal lag aan het eind van de speurtocht een klein cadeautje of wat lekkers. Het was een geweldige manier van haar ouders geweest om Lola haar nieuwsgierigheid en leergierigheid aan te wakkeren. Maar nu het echt was voelde ze pas echt het vuur in haar branden. Ze moest en zou ontdekken wie deze gruweldaden had gepleegd. Wat zouden haar ouders trots zijn als zij erachter kwam! Dumbledore was gestopt met praten en de meeste leerlingen begonnen weer met kletsen. Lola liet haar ogen door de zaal glijden en uiteindelijk vielen ze op Asher die aan de Ravenclaw tafel zat.

    Zonder erover te twijfelen liep ze af op de jongen. Hij was met zijn 1.92 en zijn blonde haar een mooie verschijning. Toch wist Lola nooit echt goed wat ze van de jongen moest vinden. Hij was nu niet bepaald een open boek en ook niet de meest praatgrage jongen die ze ooit had ontmoet. Maar desalniettemin vond ze hem wel fijn om bij te gaan zitten. Ze speelden samen in het quidditch team en Asher was nu zelfs hun captain.
    Toen Lola's ogen die van Asher kruisten glimlachte ze naar hem.
    "Hee." ze ging bij hem zitten en schepte een bord eten op. "Ik ben echt zoveel honger!" vertelde ze de jongen. Haar ogen vielen nu op het notitieboekje dat Asher voor zich had liggen en waar hij in had zitten schrijven. Lola wist inmiddels wel dat het niet te veel nut had om dingen aan Asher te vragen. Hij was goed in het ontwijken van antwoord geven. "Heb je zin in het feest vanavond?" vroeg ze hem dan ook maar.