• Ik wil graag weer eens een Engels boek lezen, maar dan wel graag een klassieker die je aan het denken zet. Ik zou die dan via Bol bestellen. Weten jullie boeken die echt interessant zijn en die een (verborgen) boodschap hebben? En kan je dan meteen in 1 zin meegeven waar het boek dan over gaat? :')

    Ik heb al op mijn lijstje:
    - The catcher in the rye
    - 1984
    - Strange case of Dr Jekyll and Mr Hyde
    - Brave new world

    alvast bedankt voor jullie suggesties (:

    [ bericht aangepast op 30 sep 2018 - 15:02 ]

    Animal Farm van George Orwell (dezelfde schrijver als 1984, maar Animal Farm vind ik beter, het zette me meer aan het denken dan 1984 iig, maar ik was ook gwn niet de grootste fan van 1984).


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    A Clockwork Orange!! (wel cru, maar dat is de rest ook best wel :'))


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    The picture of Dorian Gray - Oscar Wilde vond ik echt geweldig. Het gaat over

    Dorian, een jongeman die zelf niet ouder wordt maar in plaats daarvan verouderd er een schilderij van hem, en over hoe de youth and beauty, en de macht die hem daardoor gegeven wordt, hem corrupt maakt zeg maar. Super interessant, zeker als je wel houdt van verhalen over psychologische veranderingen/'how they lose their mind' zeg maar (sorry ik ben de hele dag al bezig met Engelse vakken dus ik kan even niet meer fatsoenlijk Nederlands denken :') )


    Heb je trouwens wel eens gehoord van de Gutenberg project? Dat is een initiatief om de klassiekers te behouden/bereikbaar voor mensen te maken zeg maar. Dus op gutenberg.org heb je heel veel oude klassiekers als gratis ebook staan.


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.