• Hier ben ik weer met mijn titel struggles :')
    Ik was er van overtuigd dat ik de perfecte titel had voor mijn NaNo-verhaal, maar die bleek dus al te bestaan. Daarom dat ik jullie hulp inroep!
    De verhaallijn:

    Het verhaal gaat over een Frans bordeel in de 18e eeuw, ten tijde van de Franse revolutie. Het hoofdpersonage is een man die opgroeide in het bordeel en daar alle kneepjes van het vak leerde kennen. Nu verleidt hij rijke vrouwen van adel, om belangrijke informatie uit hen te krijgen. Die gebruikt hij om beide kanten van de Franse revolutie te helpen: de revolutionisten aan de ene kant en de rijke adel aan de andere, die de revolutie koste wat het kost willen tegenhouden.
    Alles verandert echter als hij verliefd wordt op een blind meisje. Niet alleen hebben zijn manoeuvres geen effect op haar, ze is ook nog de dochter van één van zijn slachtoffers.


    De titel die ik had was 'Robijnrood', verwijzend naar de adel en rood als kleur van de passie. Hij was dus perfect (ween, ween). Mijn tweede optie was 'Scharlakenrood', maar ohja, die bestaat ook al (bij het boek 'lelieblank, scharlaken rood'). Mijn derde optie was Rozenrood and I kinda like it, maar ben niet volledig overtuigd (EDIT: HIJ BESTAAT OOK AL. Jezus, wat hebben mensen met rood in de titel).
    Dus please, mijn creatieve Q'lingen, hebben jullie enig idee?

    [ bericht aangepast op 31 okt 2018 - 10:23 ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Ik weet dat ik spam, I'm so sorry, MAAR hoe meer ik erover nadenk, hoe beter Avondrood klinkt. Cuz:
    - Rood: de kleur van de liefde
    - Het avondrood is de kleur van de hemel tussen dag en nacht, precies zoals het hoofdpersonage tussen het bordeel (nacht) en de adel (dag) zit.
    * drops mic *

    Wat denken jullie?

    [ bericht aangepast op 31 okt 2018 - 14:38 ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien