• Kwam zomaar even uit de lucht vallen.

    Oké, het idee is dus als volgt:
    een discord server die zich specifiek richt op de schrijvers onder ons.

    But, why?
    Verschillende redenen.
    Om te beginnen merk ik dat ik schrijven steeds serieuzer begin te nemen en mijn omgeving dit eigenlijk helemaal niet doet. Nu is dat ook geen ramp, want iedereen heeft tenslotte verschillende interesses, maar soms merk ik dat ik het super leuk zou vinden om gewoon eens met iemand te brainstormen over bepaalde keuzes die mijn characters maken, ideeën die al tien jaar liggen te verstoffen of gewoon even mijn verdriet over een gestorven personage wil delen met iemand die dit begrijpt.
    Daarnaast motiveert het om te zien dat anderen ook aan het schrijven zijn en kunnen we allemaal van elkaar leren door elkaars proces te zien.

    En waarom maak je dan geen topics aan op Q? Het is hier al zo stil soms.
    True. Het ligt ook absoluut niet in mijn bedoeling om de activiteit op Q stil te leggen, want ik verwacht niet dat er veel interesse zal zijn. Daarnaast vind ik het soms redelijk eng om bepaalde ideeën te delen op het wijde internet. In de discord hoop ik juist dat er een klein groepje mensen zal zijn die serieus aan hun verhaal willen werken en daarnaast ook meedenken met jouw eigen verhaal.

    Ga verder?
    In de Discord zou iedereen die dit wil een eigen kanaal krijgen, met daarin sub-channels als personage's, plot, feedback en random ideeën. Persoonlijke aandacht voor iedereen dus, zodat niet alles door elkaar staat. Algemene vragen komen dus gewoon op Quizlet te staan, dit is puur voor meer inhoudelijke feedback.

    Dus, dat was een beetje het idee. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden en of jullie je er voor zouden aanmelden?

    Edit: Inmiddels is er een server aangemaakt: Klik!

    [ bericht aangepast op 9 nov 2018 - 23:46 ]


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Ik vind het wel een goed idee, alleen heb ik eigenlijk geen flauw idee wat een discord is (ik ga uit van een soort chatgroep).
    Zelf heb ik eigenlijk niet echt tijd om te schrijven, maar ik zou anderen best feedback willen geven?


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Jaa love it! Ik wil zelf weer gaan schrijven (los van mijn scriptie lol) dus ik ben van de partij c:


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Ik vind het wel een goed idee, maar ik zou het niet zo handig vinden dat het op Discord is.
    Ik zou een writing-support-groupschat op whatsapp veel makkelijker vinden bijv.


    A to the Z

    Ik snap het niet helemaal, maar het klinkt als een erg prettig iets! Dus ik meld me graag dan, ookal heb ik geen ervaring met discord en hoe het werkt..
    En is zoiets ook mogelijk in de Q chatroom? Want dan hieft niemand iets te downloaden, is het altijd beschikbaar als we op een ander apparaat zitten, en zitten we ook nig in de Q sfeer ^^ (maar zoals ik al zei heb ik gene ervaring met de opties van discord dus misschien is dat wel gewoon geschikter, idk)


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    Ik ken niks van discord, maar dit klinkt awesome!


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    aarsvogel schreef:
    Ik snap het niet helemaal, maar het klinkt als een erg prettig iets! Dus ik meld me graag dan, ookal heb ik geen ervaring met discord en hoe het werkt..
    En is zoiets ook mogelijk in de Q chatroom? Want dan hieft niemand iets te downloaden, is het altijd beschikbaar als we op een ander apparaat zitten, en zitten we ook nig in de Q sfeer ^^ (maar zoals ik al zei heb ik gene ervaring met de opties van discord dus misschien is dat wel gewoon geschikter, idk)



    Voor discord hoef je niks te downloaden en geen account aan te maken als je het via je browser doet. Je kan het ook op meerdere apparaten gebruiken. Zelf heb ik wel een account en een app op zowel me telefoon, laptop en tablet.

    [ bericht aangepast op 7 nov 2018 - 18:39 ]


    You were born original, don't die as a copy.

    Oeee, klinkt wel interessant, ik wil schrijven ook zeker serieuzer nemen, alleen schiet het er nu wat bij in door school en vrijwilligersactiviteiten. Misschien dat zo'n discord me dan extra zou motiveren :)


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Ik heb hier opzich ook wel interesse in. Hoewel ik momenteel bezig ben met het afronden van het verhaal en ik voor nu nog niet echt nieuwe ideeën heb, zou dit toch ideaal zijn voor een toekomstig verhaal.


    Stenenlikker

    Azriel schreef:
    Ik vind het wel een goed idee, alleen heb ik eigenlijk geen flauw idee wat een discord is (ik ga uit van een soort chatgroep).
    Zelf heb ik eigenlijk niet echt tijd om te schrijven, maar ik zou anderen best feedback willen geven?


    Het is inderdaad een soort chat. Je kan het downloaden, maar ook via je browser gebruiken of op je mobiel. En feedback geven is ook helemaal prima ^^

    Imelda schreef:
    Jaa love it! Ik wil zelf weer gaan schrijven (los van mijn scriptie lol) dus ik ben van de partij c:


    Heldin <3

    Pixielisje schreef:
    Ik vind het wel een goed idee, maar ik zou het niet zo handig vinden dat het op Discord is.
    Ik zou een writing-support-groupschat op whatsapp veel makkelijker vinden bijv.


    aarsvogel schreef:
    Ik snap het niet helemaal, maar het klinkt als een erg prettig iets! Dus ik meld me graag dan, ookal heb ik geen ervaring met discord en hoe het werkt..
    En is zoiets ook mogelijk in de Q chatroom? Want dan hieft niemand iets te downloaden, is het altijd beschikbaar als we op een ander apparaat zitten, en zitten we ook nig in de Q sfeer ^^ (maar zoals ik al zei heb ik gene ervaring met de opties van discord dus misschien is dat wel gewoon geschikter, idk)


    Ik reageer hier even tegelijk op want, zoals SPECS al zei, Discord is ook in een browser te gebruiken zodat er niets gedownload hoeft te worden.
    Over een Whatsapp zat ik ook even na te denken, maar dit heeft als nadeel dat, als jij bijvoorbeeld feedback wil over je plot, terwijl Margriet net een mening wil over het gebruik van vliegende nijlpaarden als worldbuilding, alles door elkaar gaat lopen. In een Discord zou iedereen een eigen kanaal hebben en is het overzichtelijk. Maar als er liever een whatsapp groep opgestart wordt, dan vind ik dit ook prima ^^

    //

    Ik heb een Discord server aangemaakt om even een screenshot te geven van hoe het er ongeveer uit zou zien. Hierbij heb ik Matty even als voorbeeld genomen :3



    Daarnaast heb ik even een poll gemaakt, zodat jullie kunnen stemmen op wat voor jullie het fijnst zou zijn: klik!

    [ bericht aangepast op 8 nov 2018 - 13:18 ]


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Ik ben een voorbeeld omg <3


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Imelda schreef:
    Ik ben een voorbeeld omg <3


    Haal je nou maar niks in dat koppie van je he <3


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Ik blijf wel voor het idee van een Discord server, juist omdat er dan meer ruimte is voor persoonlijke aandacht en dat zou ik opzich wel fijn vinden. In groepapps verzuip je idd zo makkelijk. Of er wordt door één op gereageerd, maar omdat anderen ook weer dingen hebben, ziet de rest het niet meer, terwijl meer feedback juist fijn is. In zo'n opzet in discord zal je dat nauwelijks hebben.


    Stenenlikker

    Maar kun je in discord dannook met meerdere mensen in een kanaal?


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    Hephaistion schreef:
    Ik blijf wel voor het idee van een Discord server, juist omdat er dan meer ruimte is voor persoonlijke aandacht en dat zou ik opzich wel fijn vinden. In groepapps verzuip je idd zo makkelijk. Of er wordt door één op gereageerd, maar omdat anderen ook weer dingen hebben, ziet de rest het niet meer, terwijl meer feedback juist fijn is. In zo'n opzet in discord zal je dat nauwelijks hebben.


    Jup, ik was er dus ook vooral bang voor dat je onder gesneeuwd raakt :')

    Aarsvogel schreef:
    Maar kun je in discord dannook met meerdere mensen in een kanaal?


    Jup! Elk kanaal is eigenlijk gewoon een chatroom, en je kan switchen tussen de verschillende rooms die er zijn (:


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Rozenthee schreef:
    (...)

    Haal je nou maar niks in dat koppie van je he <3
    Lief blijven tegen me of ik ban je oh shit dat kan niet meer <3


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.