• Hi guys,

    vandaag is het precies een jaar geleden dat ik ten val kwam van een paard. Ik brak mijn heup en liep een hersenschudding op (die achteraf pas bevestigd is). Nog steeds heb ik erg veel last van geluid en als ik overdag eens wil rusten, word ik gestoord van al het omgevingsgeluid hier (woonachtig op een boerderij, altijd mensen over de vloer, machines aan de gang buiten, dieren die geluid maken).
    Eén van mijn therapeuten adviseerde me om eens naar oordopjes te kijken maar dat vind ik lastig omdat niet alles even goed dempt en de prijzen nogal verschillen van een paar euro's tot een paar honderd euro. Dus ik vraag liever of mensen hier tips hebben over welke goed zijn om achtergrondgeluiden te dempen.

    Als er iemand ook tips heeft voor oordopjes die echt het geluid van blaffende honden dempen maar waardoor je nog wel stemmen kan horen, zou ik het ook graag horen. Vanaf volgende week ga ik stage lopen bij een dierenarts en ik weet niet of überhaupt zulke oordopjes bestaan maar het valt te proberen natuurlijk c:

    Ik ga ze niet constant dragen, het is meer op momenten dat het hier in huis druk is en ik zelfs op mijn kamer alle geluiden nog hoor.

    Als er iemand ook meteen tips heeft om jeukende gehoorgangen tegen te gaan, ik hoor het graag (:

    [ bericht aangepast op 8 nov 2018 - 14:00 ]

    Ik denk dat je het best eens aan een oorarts vraagt? ^^ Ik heb ook iets gelezen dat je een tussenkomst kan krijgen en op maat kan laten maken.


    Ik wil een tuin vol egels

    Ik heb alleen ervaring met muziek oordopjes maar dat is weer heel anders. Inderdaad het beste bij een arts of apotheek navragen


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Ik heb oordoppen van Pluggerz. De mijne dempen 15 dB en dat is genoeg om geroezemoes te dempen, maar je kunt nog steeds een gesprek voeren (al moet je je dan wel iets meer concentreren op het stemgeluid van je partner). Je kunt ook kiezen voor iets meer of iets minder demping.
    Ze stonden onder de 'Read' categorie en volgens mij betekende dit dat ze hoge tonen (dus blaffende/keffende honden) meer dempen dan lage tonen. Ik vind dat heel fijn omdat ik ook het meest last heb van hoge tonen. Ik heb er geloof ik 140 euro voor betaald, maar ze gaan een leven lang mee (en je laat ze op maat maken). Het geeft me echt rust in mijn hoofd en ik denk dat dat ook is wat jij wilt hebben. Ik heb ze besteld via de Berry Naber in Tilburg (daar heb ik ze ook laten aanmeten), maar ik weet zeker dat er ook andere winkels zijn in Nederland die ze aanbieden (want het zou wel heel toevallig zijn als jij ook in de omgeving van Tilburg woonde lol). Veel succes ermee in elk geval.

    [ bericht aangepast op 10 nov 2018 - 17:19 ]

    Je kan ze ook op maat laten maken, maar dat gaat je dan wel een gat in de hand kosten. Even navragen bij de dokter.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Vliegtuig oordopjes dempen alle harde geluiden, maar geen gespreksgeluiden.
    Het merk durf ik zo niet te zeggen, maar ik kocht de mijne in een geel doosje bij de etos.


    Love the world and the world will love you