• Hello Q'ers —

    Ik wil volgend jaar een midweek naar Londen en ben druk op zoek naar hostels / hotels. Heeft iemand hier de gouden tip?

    Zo even uit m'n hoofd enkele eisen:
    — Centraal gelegen
    — Geen bezwaar tegen slaapzalen (mits ze niet te groot zijn) / Mocht iemand een privé kamer tip hebben: GRAAG
    — Geen party hostel

    Alvast bedankt.

    Liefs,
    Mirte

    P.S. — Andere Londen tips zijn natuurlijk ook van harte welkom! (Maar daar ga ik nog een topic over maken als ik alles geboekt heb!


    Ik heb met mijn zusje in een hotel gezeten voor 2 dagen, op zich prima hotel bij Wembley Stadium, het St. George's Hotel Wembley, en met de Londen Underground ben je binnen een half uur in Londen dus als je daar geen bezwaar tegen hebt, is die buurt ook prima. Het was wel een beetje een zakenhotel maar aangezien ik er alleen was 's avonds vond ik dat niet erg. Ik had hem toen met een deal dus prijzen weet ik niet precies, maar als je wilt kan je dus ook die buurt doen als je een ander hotel wilt. Er zaten er meerdere in die hoek, evenals restaurantjes en een designer outlet mocht je dat leuk vinden (:
    Ik raad het je ook aan een Oyster Card te nemen als je in die buurt gaat zitten want je reist zo veel makkelijker en je hoeft niet elke keer een kaartje te kopen, ook makkelijk op te laden indien echt nodig en werkt eigenlijk gewoon hetzelfde als een OV-chipkaart. Je kan kijken naar zones etc. op sites daarvoor. Je kan hem namelijk ook thuis gestuurd krijgen in Nederland (:

    [ bericht aangepast op 26 nov 2018 - 19:12 ]


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Ik heb in Safestay gezeten in Elephant & Castle. Dat is een hostel, maar ik vond hem heel schoon en ik voelde me er ook heel veilig.
    Ik raad hotels in Londen af. Je betaalt er de hoofdprijs én ze zijn vaak smerig. Hostels in Central London zijn ook heel erg duur, dus je zult waarschijnlijk sowieso in zone 2 moeten gaan zitten. Bovendien is Londen groot en kun je beter kijken naar welke plekken je wilt bezoeken. Bepaalde toeristische attracties zoals Greenwich en Hampton Court liggen weer ver uit het centrum.
    Een Oyster Card zoals hierboven is zeker aan te raden, maar soms is een Travelcard goedkoper. Moet je even vergelijken.


    Take risks and conquer your fears.

    Ohja ik ben al twee keer bij Point A hotel Paddington geweest en die beviel me echt supergoed. Superschoon etc. Ik weet de prijs niet uit mn hoofd maar voor de locatie en wat je er voor terugkrijgt was ik mega tevreden.

    Ik ben 3x in het hostel St. Christopher's Inn geweest, nabij halte Shepherd's Bush (Central Line) en dat was wel prima, al is het volgens mij best prijzig (ik was met een groep, dus kon niet zelf een locatie kiezen 😉)

    Afgelopen juni ben ik met een vriendin via AirBNB geweest. Op zich ook wel aan te raden, maar ik zou dan niet van die kamers nemen als "speciaal voor jou hebben we nog een bed vrij" en die het dan voor 3 euro per nacht verhuren ofzo. Dat is gewoon niet pluis (maar dat voel je ook wel).
    Wij zaten toen 20 minuten met de metro van het centrum, we betaalden iets van 60 euro per persoon (inclusief eindschoonmaak) voor donderdag t/m maandag. De eerste ingeving van de buurt was niet zo fijn (we waren moe en het was toen ook Ramadan dus er was heel veel volk op straat etc., we voelden ons daar niet heel veilig) maar dat was eigenlijk alleen de eerste keer dat we naar het appartement toe liepen. Voor de rest was het wel prima, en goedkoop.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Ik heb afgelopen April in Clink78 gezeten en dat was echt heel chill! Minder dan 5 minuten lopen naar King's Cross station vanwaar eigenlijk alles makkelijk te bereiken is. Ik weet zo even niet meer de prijs uit mijn hoofd, maar duur was het niet!


    'I don't want to leave her just because she makes me a better person.'

    Armadillo schreef:
    Ik heb afgelopen April in Clink78 gezeten en dat was echt heel chill! Minder dan 5 minuten lopen naar King's Cross station vanwaar eigenlijk alles makkelijk te bereiken is. Ik weet zo even niet meer de prijs uit mijn hoofd, maar duur was het niet!


    Dit staat wel aangeschreven als een party hostel. Heb jij dat ook zo ervaren?


    Abraxos schreef:
    (...)

    Dit staat wel aangeschreven als een party hostel. Heb jij dat ook zo ervaren?


    Oh - wow! Nee, echt totaal niet. Er is een bar waar je een drankje kan doen, maar in de kamers en op de gang is het allemaal super rustig.


    'I don't want to leave her just because she makes me a better person.'