• Hallo redder in nood, bedankt dat je mijn topic binnenkomt en eventjes de tijd neemt!
    Hier neem een kopje *wat jij lekker vindt* en een koekje (want dat vindt iedereen lekker). (flower)




    Ik heb een heel leuk, realistisch en toch romantisch verhaal in mijn hoofd, met als thema, of course, Kerst! Yayy (hoera)




    Alleen het verhaal komt er gewoon niet uit. Ik schrijf drie zinnen en dan weet ik het doel van mijn scène niet meer. Dan schrijf ik een totaal andere drie zinnen en dan krijg ik stress over hoe ik het ooit tot één verhaal om ga smelten. En het vervelendste is dat het verhaal in mijn hoofd als een soort zoete, maar realistische kerstfilm zich afspeelt - en ik kan er dus letterlijk geen woorden voor vinden.

    Aan jou de vraag om tips: hoe krijg ik dit uit mijn vingers, op (digitaal) papier?

    Als je geen concrete tips voor dit vraagstuk hebt, verblijd je mij ook met tips en tricks die jou normaliter helpen (H) Super bedankt alvast (K)

    [ bericht aangepast op 11 dec 2018 - 22:36 ]


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Wat bij mij helpt, is om het letterlojk op papier te zetten. Gewoon een groot blad met een lijn erin en dan zet je het in kernwoorden neer. Maakt niet uit of het goed of slecht is, zorg eerst dat je een begin, midden en einde hebt. Dan is dat al uit je systeem en kan je systematisch gaan schrappen en bijvullen en meer details toevoegen (:


    Uh, I'm not dealing with this

    Omg, dit heb ik dus ook. Ik zie alles als een film voor me, maar kan de woorden niet vinden. (zip) Ik heb helaas geen oplossing voor je...

    Schrijven, gaan schrijven
    Zet alles wat je denkt in je hoofd op papier, al ziet het op papier er nog zooo onlogisch uit.
    Ga niet direct verbeteren, ga niet direct je fouten na of kijk of je zinnen wel loopt.
    Speel de scene in je hoofd af, schrijf alles op waar je aan denkt en dan na een tijdje ga het pas controleren.
    Misschien helpt dat (;


    It's never gonna happen, Guys.