• Hey! Ik ben een soort van nieuw hier in de zin van dat ik vroeger eens wat heb gepost.

    Sinds 2017 reis ik elke zomervakantie in m'n eentje, oftewel solo. Ik neem m'n backpack dan mee en reis van hostel naar hostel, van stad naar stad en van land naar land. Het is super cool! Ik zie onderweg super veel en ontmoet ook superveel mede-soloreizigers. De beste weken van het jaar kan ik wel zeggen. Voor de komende zomervakantie is tevens het plan om een blog of vlog bij te houden. Dus voor de geïnteresseerden...? ;)

    Nu ongeveer is de tijd aangebroken dat ik weer nieuwe plannen moet maken voor de zomervakantie 2019. In ieder geval staan de Baltische Staten (Estland, Letland en Litouwen) op m'n lijstje. Maar dan is de vraag: trek ik naar het noorden, zuiden, oosten of westen? Het oosten denk ik niet, want dan kom ik in Rusland terecht en daar heb ik een visum voor nodig. Voor dit jaar geen zin om te regelen. :p
    Dan houden we het noorden, zuiden en westen over. Richting noorden kom ik uit in Scandinavië, richting zuiden kom ik uit in Polen en verder, en richting het westen kom ik uit in Zweden en Noorwegen.

    Nou is mijn vraag: dit is geen reizigersforum, maar wellicht heeft één van jullie toffe ervaringen met de omliggende landen? zo ja, dan zou ik die graag willen lezen! Wellicht dat dat mij kan overtuigen om naar die richting te trekken. Alles staat verder nog open.

    Bij voorbaat dank! (doeg)

    [ bericht aangepast op 30 dec 2018 - 18:22 ]

    Crochan schreef:
    (...)

    HAHA, inderdaad. Ik heb vorig jaar twee maanden samen gereisd met m’n beste vriendin en dat ging me verrassend goed af. Er is maar een handjevol mensen met wie ik samen kan (en wil) reizen, maar alleen geeft toch een compleet ander gevoel.

    Ik woon momenteel bij m’n moeder en ben ook flink aan het sparen, maar dan vooral om op mezelf te gaan wonen. Waarom is leven zo duur?

    Herken het! Ik reis dan ook liever alleen dan met iemand samen.

    Goed bezig! Mijn geld is inmiddels op, dus nu maar weer gaan sparen. :W
    Heb je voor de komende zomervakantie ook plannen?

    PolarJag schreef:
    (...)
    Herken het! Ik reis dan ook liever alleen dan met iemand samen.

    Goed bezig! Mijn geld is inmiddels op, dus nu maar weer gaan sparen. :W
    Heb je voor de komende zomervakantie ook plannen?


    Ik heb helaas nog geen plannen voor de zomervakantie (op wat festivallen na). Daar ga ik aankomende maanden eens goed over nadenken. :Y)


    Crochan schreef:
    (...)

    Ik heb helaas nog geen plannen voor de zomervakantie (op wat festivallen na). Daar ga ik aankomende maanden eens goed over nadenken. :Y)

    Nice! Mocht je nog tips willen hebben voor leuke bestemmingen, contact mij maar! Vind het leuk om erover te praten! :)

    [ bericht aangepast op 31 dec 2018 - 16:30 ]