• De stelling van deze week luidt:
    Betrapt worden met drugs op een festival, zou niet geprocedeerd moeten worden

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Natuurlijk wel.
    Ik zie niet in waarom de regels op een festival anders zouden moeten zijn in het dagelijks leven.


    The soul needs autumn.

    Ik vind dat je gewoon drugs moet kunnen nemen op een festival. Vind het onwijs hypocriet dat alcohol (een fucking hard drug) wel overal maar getolereerd wordt, maar een XTC-pil (die veel lager op de opiumlijst staat qua gevaar) ineens niet kan.

    Edit: Spelfout

    [ bericht aangepast op 13 jan 2019 - 14:32 ]


    ars moriendi

    Sasageyo schreef:
    Ik vind dat je gewoon drugs moet kunnen nemen op een festival. Vind het onwijs hypocriet dat alcohol (een fucking hard drug) wel overal maar getolereerd wordt, maar een XTC-pil (die veel lager op de opiumlijst staat qua gevaar) ineens niet kan.

    Edit: Spelfout


    Sowieso!! Dit is niet zozeer OT, om drugs op een festival, maar over drugsbeleid algemeen: alcohol is echt zó gevaarlijk. Je hoort echt niet zomaar verhalen over mensen die een raam uitspringen of een gevecht aangaan onder invloed van wiet of XTC, alcohol doet écht hele rare dingen met je hoofd en het is zó normaal en geaccepteerd, wat het alleen maar gevaarlijker maakt. Ik vind ook eigenlijk dat het idee van '0,2 promile achter het stuur' wel mag ook absurd. Laat iedereen ajb gewoon sober de weg op gaan. En iedereen die bezopen rijdt, doet aan poging tot doodslag...


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Helemaal mee eens, (dealers niet obviously) maar reacreatief gebruik op een festival vind ik niet iets dat op een strafblad hoort te staan.


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    Ik vind dat de regels niet opeens anders moeten zijn omdat je op een festival bent. (Neemt niet weg dat ik wel voor de legalisering van bepaalde drugs ben, maar ik zou het niet oké vinden als het wel strafbaar is als ik het straks in het park van ons dorp doe, maar niet als ik opeens op een festival ben.)


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ik denk tot een bepaalde hoogte — wat moeilijk te bepalen is, natuurlijk (persoonsgebonden, subjectief, etc.). Bijvoorbeeld: personen die té veel hebben gedronken en zich daarnaar gedragen, worden veelal van festivalterreinen verwijderd.

    Maar, like I said, dat is moeilijk te behalen. . .


    •

    Nee, waarom zou het op een festival ineens legaal zijn? Ik ben redelijk anti-drugs, dus ja, dit komt er bij mij niet in, lol.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    MadaIena schreef:
    Nee, waarom zou het op een festival ineens legaal zijn? Ik ben redelijk anti-drugs, dus ja, dit komt er bij mij niet in, lol.



    De stelling is ook niet of het legaal is, maar of ze het moeten procederen of niet.


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    Gewoon naar de VIP gaan, daar is de bewaking omgekocht ¯\_(ツ)_/¯

    Maar real talk, ik heb op veel festivals gewerkt. Het gaat zo veel vaker fout met drugs dan met alcohol. Misschien ook omdat mensen meer gewend zijn aan alcohol dan aan drugs en daarmee hun grenzen beter kennen, maar iedereen die ik knockout van de wc's heb moeten bevrijden had drugs gesnoven/geslikt. En dat zijn dan de drugs die binnengesmokkeld zijn, kun je nagaan als het legaal mee naar binnen mag.
    En zoals hierboven wordt gezegd, als je teveel gedronken hebt en je aso gedraagt heb je gelijk de beveiligers op je dak en wordt je van terrein verwijderd - bandje vaak doorgeknipt ook. Daarnaast weigeren barmedewerkers je ook wel eens bier te verkopen als zij denken dat het gevaarlijke situaties creëert. Het is iets makkelijker te reguleren of in de gaten te houden.

    Op sommige festival in Nederland mag je een klein beetje bij je dragen, maar dat is vaak zo weinig dat mensen er overheen gaan. Maar als een festival een zero drugs-policy heeft, houd je je daaraan. Bij Tomorrowland mochten wij als personeel ook geen flesjes met dop of blikjes meenemen het terrein op, dus hoe stom we die regel ook vonden, daar houden we ons aan. Ook geen glasflessen op personeelscamping, dus drank etc overgegoten in plastic flessen haha.

    Long story short; Ik ben het niet eens met de stelling. Houd je gewoon aan het beleid van het festival.

    [ bericht aangepast op 13 jan 2019 - 15:52 ]


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Krikke schreef:
    (...)


    De stelling is ook niet of het legaal is, maar of ze het moeten procederen of niet.
    Voor mijn gevoel betekent dat min of meer hetzelfde. Gedogen dan, ook goed. Mijn punt is dat het zinloos lijkt om niet te procederen als je mensen bijvoorbeeld wel arresteert. Dan is het gewoon 'niet meer doen' en vervolgens laat je ze vrij rondlopen, zonder enige consequenties.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    MadaIena schreef:
    (...)Voor mijn gevoel betekent dat min of meer hetzelfde. Gedogen dan, ook goed. Mijn punt is dat het zinloos lijkt om niet te procederen als je mensen bijvoorbeeld wel arresteert. Dan is het gewoon 'niet meer doen' en vervolgens laat je ze vrij rondlopen, zonder enige consequenties.


    Ik denk dat ze het beste net als met wiet kunnen doen, voor persoonlijk gebruik wordt het gedoogd, maar bij controlle wel afgenomen. Hierin laat de politie duidelijk zien het mag niet. Maar iedereen snapt ook wel dat een pilletje op zak je geen crimineel maakt, en ik vind dat je daar geen strafblad voor hoort te krijgen. Ze hebben tegenwoordig bij festivals dat je de keuze hebt een boete te betalen en verder mogen feesten. Of weg gaan de rechtzaak afwachten. Maar dat komt gelijk op je strafblad, en probeer dan nog maar eens een VOG te krijgen. Kan je natuurlijk zeggen moet je maar niet gebruiken want het mag niet. En zo kortzichtig is een groot deel van de maatschappij helaas. Maar ik vraag me wel af of je iemand die een pilletje doet en een leuk feest wil beleven nou echt een crimineel kan noemen. Ik ben niet tegen consequenties, maar het procederen en een strafblad aan iemands broek hangen ben ik zeer op tegen.


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    Grace schreef:
    Natuurlijk wel.
    Ik zie niet in waarom de regels op een festival anders zouden moeten zijn in het dagelijks leven.


    26 - 02 - '16

    Krikke schreef:
    Helemaal mee eens, (dealers niet obviously) maar reacreatief gebruik op een festival vind ik niet iets dat op een strafblad hoort te staan.


    I'm a warrior, and you can never hurt me again.

    @Krikke: ik vind het gewoon raar dat het op een festival ineens wel zou mogen. Regels zijn er voor een reden. Als je die overtreedt, is het toch echt je eigen schuld.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    MadaIena schreef:
    @Krikke: ik vind het gewoon raar dat het op een festival ineens wel zou mogen. Regels zijn er voor een reden. Als je die overtreedt, is het toch echt je eigen schuld.


    Het zou dan nog steeds niet mogen. Gedoogd is iets anders dan legaal. Regels zijn er inderdaad voor een reden, maar het is ook altijd goed om kritisch te blijven kijken naar ze. En het is erg kortzichtig om te zeggen regels zijn regels. Ik vraag me namelijk sterk af of iemand die een pil gebruikt een crimineel is. En ik zeg niet dat er geen consequenties op mogen staan, maar het lijkt me wel goed om te kijken of ze ook bij de overtreding passen. Een strafblad krijgen voor zoiets vind ik namelijk aardig heftig. Een verplichte cursus of taakstraf lijkt me hierin meer gepast.


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.