• De stelling van deze week luidt:
    Betrapt worden met drugs op een festival, zou niet geprocedeerd moeten worden

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Een taakstraf krijg je ook pas na een proces, lijkt me. Ik blijf erbij dat ik het raar vind dat wanneer je een festivalterrein op stapt, je in niemandsland bent en er andere regels gelden. Dat ondermijnt de complete wet en lijkt me echt niet de bedoeling. Maar ja, dat ben ik.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    MadaIena schreef:
    Een taakstraf krijg je ook pas na een proces, lijkt me. Ik blijf erbij dat ik het raar vind dat wanneer je een festivalterrein op stapt, je in niemandsland bent en er andere regels gelden. Dat ondermijnt de complete wet en lijkt me echt niet de bedoeling. Maar ja, dat ben ik.


    Als je te hard rijd komt dat bijvoorbeeld ook niet op je strafblad, het heeft consequenties die bij de overtreding passen. Ik denk dat er best kritisch gekeken mag worden naar de straffen die er nu op staan en wat ze ook voor iemands toekomst inhouden. En ja het is je eigen schuld het mag niet regels zijn regels bla bla bla. Maar goed om zoiets kleins een blijvende impact op iemands leven te geven vind ik nogal overdreven. En daar blijf ik bij.


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    Eh. Vind het een beetje te ver gaan in deze stelling. Denk dat ze het in z'n geheel moeten bekijken van wat voor eventuele straf erbij past en wat wel en niet kan op het festival. Een goede middenweg zou de juiste oplossing zijn ervoor.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Allereerst wordt er bij een kleine hoeveelheid geen proces gestart, dus dat wordt al gedoogd.
    Verder heeft volgens mij het festival zelf ook altijd een drugsbeleid opgezet, dat volgens mij in sommige gevallen zelfs meer is dan de gedoogde hoeveelheid drugs (en mogen ze dit in sommige gevallen ook zo stellen, hoewel dat de laatste jaren niet meer is gebeurd). Dan ben ik van mening dat je je te houden hebt aan het beleid van het festival, want bij het kopen van zo'n kaartje kan je ook al wel verzinnen of je het daar mee eens bent. Als een zero-tolerance beleid vanuit het festival je dan niet aanstaat, dan kan je dat best negeren en toch gebruiken, maar ga dan niet klagen over de consequenties die daarmee gepaard gaan.

    Overigens staat dit voor mij natuurlijk compleet los van de alcohol vs. harddrugs discussie.


    From these ashes, I will rise

    Laat een festival zelf hun drugsbeleid bepalen (met grenzen, ofc) en kijk dan naar passende straffen. Maar je hebt je altijd te houden aan de regels van het festival. Je bent daar te gast, dus als zij geen drugs willen, doe je dat niet. Bij het kopen van een kaartje ga je daarmee akkoord.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    MadaIena schreef:
    @Krikke: ik vind het gewoon raar dat het op een festival ineens wel zou mogen. Regels zijn er voor een reden. Als je die overtreedt, is het toch echt je eigen schuld.

    Nah, de regels zijn heel krom. Als je bijvoorbeeld naar een tof technofeest gaat kun je er donder op zeggen dat 70 a 80 procent van de mensen gebruikt. En echt, die organisatoren WETEN dat. Om die reden is het fouilleren altijd maar een paar klapjes op je heupen en middel, ze weten dondersgoed dat mensen XTC en GHB meenemen. Als ze daar strenger op gaan controleren en daadwerkelijk drugs innemen, kunnen ze wel opdoeken want XTC maakt de beleving van technomuziek gewoon twintig keer beter. Omdat ze dit weten, controleren ze nauwelijks. Beetje hypocriet om dan vervolgens wel gebruikers de schuld te geven terwijl je zelf gewoon met je ogen dicht controleert omdat je weet dat het toch wel gebeurt en hier zelfs van moet bestaan. :')

    De laatste keer dat ik met mijn vrienden naar zo'n feest ben gegaan, had een goede vriendin een te grote "voorraad" zodat ze iedereen binnen de groep wat kon geven. Ze is daarmee binnengekomen, maar moest op een gegeven moment overgeven (van een drankje dat niet goed viel, ze had toen nog geen pil op. Go figure).
    Toen hebben ze die stach ontdekt. Maar maar maar nu komt het:
    Toen de beveiliger haar zei dat ze meer had dan de toegestane hoeveelheid, zei hij vervolgens "dat ze de volgende keer haar pillen wat meer moet verspreiden over haar vrienden zodat je minder makkelijk gepakt wordt."
    Dit zegt toch eigenlijk alles?

    Tsja.. drugs en de publieke opinie. X zal toch altijd een boeman blijven bij diezelfde politici van de oude stempel die elke vrijdagmiddag aan de harddrugs gaan wanneer ze gaan drinken. Maar hé, andere drugs are bad, m'kay?


    ars moriendi

    Kruml schreef:
    (...)