• Ik zit nu echt kapot veel topics te schrijven maar dat boeit niks

    Heyy, ik heb een probleem. Ik ben dus al 8 jaar met diegene. maar ik heb het gevoel dat onze vriendschap al 2 jaar niet meer echt is. het begon al aan het begin van groep 8 (ik zit nu in de 1e), mensen waren mij aan het treiteren en zij deed gwn mee Het waren allemaal negatieve dingen over mijn kleding enz. en ik had een crush (nu nog steeds lees dat topic van mij ook ff) en zij vond iemand anders leuk maar op een feestje van een meisje uit mijn klas zei hij dat hij dus tja mijn vriendin leuk vond en ik wist dat zij iemand anders leuk vond en toen ie haar vroeg zei ze ja. ik snapte dat niet want zij vond iemand anders leuk. ik voelde me ook vaak buitengesloten als zij er was. ik weet niet of dit echte vriendschap is. Is het echte vriendschap?

    Mensen die jou zo behandelen, zijn het niet waard tbh. Ik zou het er met haar over hebben en anders opzoek gaan naar mensen die jou wel fijn behandelen.


    look at the stars, look how they shine for you;

    Ik kan je verklappen dat dit geen echte vriendschap is

    Als vrienden steun je elkaar en ben je er voor elkaar wat er ook is. Je moet je veilig voelen en bij hen terechtkunnen. Dat is overduidelijk niet het geval.

    Het is moeilijk maar kies voor jezelf, aan het einde van je rit heb je daar het meeste aan


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Nope, geen echte vriendschap. Het is moeilijk om mensen los te laten die je al zo lang in je leven hebt, maar als je je niet goed voelt bij die persoon, moet je voor jezelf kiezen. De dingen die zij doet zijn ook absoluut geen dingen die echte vrienden elkaar aandoen.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Weetje, het probleem is dat je, wanneer je in de puberteit zit, enorm veel veranderingen gaat doorstaan. Zowel persoonlijk als in je omgeving. Want iedereen gaat nieuwe dingen leren kennen en ieder kiest zijn pad. Als jouw vriendin dan een ander pad kiest dan jij, moet je daar vooral niet mee gaan zitten; laat het los en zoek nieuwe mensen die dezelfde dingen leuk vinden als jij.
    En voor jongens: Die komen en gaan in je puberteit. Persoonlijk vond ik dat allemaal onzin tot ik een jaar of 17 werd, haha, ik had geen zin in dat gedoe, zag al mijn vriendinnen huilen en verdrietig zijn om jongens die totaal niet bij hun pasten of iets anders in hun hoofd hadden. Dat verdriet vond ik het niet waard en zo leuk vond ik het allemaal ook niet.
    Dat is dan ook totaal niet belangrijk, en evenals vriendinnen gaan vriendjes ook met de leeftijd veranderen. Pas wanneer je volwassen begint te worden ga je een beetje blijven hangen in gewoontes etc en als je dan mensen vind die dezelfde interesses hebben als jij is de kans heel groot dat je dan samen alleen maar meer gaat groeien met elkaar, in plaats van elkaar af. Je hebt echt super veel geluk als je tussen 10 en 18 jaar iemand vind die zelfs na die periode bij jou blijft passen(want dat gebeurt niet vaak)

    En dit is helemaal niet om negatief te zijn, maar meer om je een beetje voor te bereiden op wat er kan gaan komen. Kies je eigen pad, en doe waar jij je goed bij voelt. Mensen die jou niet goed laten voelen moet je niet bij blijven hangen; vind de mensen die jou gelukkig maken en die jij ook gelukkig maakt.


    Little do you know

    MT. Ik zal hier later op reageren.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    PluviophiIe schreef:
    En dit is helemaal niet om negatief te zijn, maar meer om je een beetje voor te bereiden op wat er kan gaan komen. Kies je eigen pad, en doe waar jij je goed bij voelt. Mensen die jou niet goed laten voelen moet je niet bij blijven hangen; vind de mensen die jou gelukkig maken en die jij ook gelukkig maakt.

    Dit dus.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Dumpen die ellendige vrienden


    Let's drink Jasmin tea!

    Je hebt niks aan mensen die niet loyaal zijn aan je. Mensen die achterbaks zijn, zijn geen echte vrienden. Ik zou haar links laten liggen, mensen die jou niet naar waarde schatten, zijn je vriendschap niet waard.


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.