• Ik hoop stiekem dat hier iemand is met lifesaving tips (onder het nom first world problems).

    Op het moment zit ik midden in mijn onderzoeksstage en zoals mensen met een bèta achtergrond weten, wordt er veel waarde gehecht aan hygiëne in dergelijke laboratoria. Daarnaast werk ik ook met dieren, wat ook het probleem geeft dat zowel ik als de dieren beschermd moeten worden tegen ziektes. Situatieschets: 's ochtends om half 10 gaat mijn haar in een strakke knot, daar een beschermend haarnetje overheen, dan een mondkapje op dat mijn gezicht volledig afsluit (waardoor ik alleen adem door een filter) en als laatste gaan er handschoenen over mijn handen. Vervolgens zit ik zo'n 5 uur in een kamer met alleen rood licht, waarna ik ga lunchen en soms terug moet. Dit proces ben ik deze week begonnen en moet ik nog 5 meer weken volhouden. Helaas krijg ik inmiddels pukkeltjes op mijn gezicht van het masker, scheuren mijn nagels in en is mijn haar heel erg snel dood aan het gaan aan de puntjes (overigens waarschijnlijk ook deels door het weer).

    Momenteel slik ik al vitamine D3, smeer ik dag- en nachtcrème (en draag sowieso geen foundations o.i.d.), maak ik mijn gezicht tweemaal daags schoon, zijn mijn nagels al volledig kort en smeer ik mijn haar al in met een crème eens per week.
    Jammer genoeg is mijn huid erg gevoelig voor huidproducten, dus zomaar iets uitproberen zie ik niet helemaal zitten. Recommendations zijn echter meer dan welkom! Wie heeft de gouden tip(s)? ^^


    From these ashes, I will rise

    Een insmeer product van olie ipv bodylotion werkt het best. Bodylotion bestrijd alleen de symptomen van droge huid, olie voedt de huid ook dadwerkelijk. Voor nagels,zo kort mogelijk houden idd. Olijfolie werkt goed voor je nagels, ook kun je hier vitamine E voor bij slikken. Voor je haar zou ik aanhouden, niet te vaak wassen, uitsluitend wassen met natuurlijke shampoos en conditioners (bv die van lush, duurder maar wel beter voor je haar). Ook de uiteindes van je haar zou je in kunnen smeren met olie voor je haar en ik zou overstappen op een haarmasker wat je twee keer in de week zou kunnen gebruiken. Probeer hoe veel je je haar borstelt ook te limiteren. Daarbij, gebruik alleen zachte haarelastiekjes zonder metaal. Het liefst van die hele zachte bijna scrunchie achtige elastiekjes die je misschien nog wel van vroeger weet. Misschien dat je wat hebt aan deze tips. (flower)

    [ bericht aangepast op 26 jan 2019 - 17:55 ]


    The truth is out there.

    Olie is inderdaad een goede! Je kan altijd even kijken bij The Ordinary voor dit, zij hebben hiervoor goede opties (olie die voor het gezicht én haar is).

    Ik kan je ook aanraden om biotine te nemen, dit is heel goed voor je haar en nagels. Meestal zit het in pillen hiervoor, maar je kan ook een hogere dosis kopen dat alleen biotine is bij bijvoorbeeld de Tuinen of Holland & Barrett.


    "It's the thessalhydra, I'm telling you"

    Zelf gebruik ik voor mijn haren een haarmasker van Kruidvat. Hij is oranje en ruikt heerlijk. Maar hij is ook al niet meer verkrijgbaar dacht ik.
    Met mijn haar vooral paar maanden terug had ik altijd alleen maar klitten en gedoe. Als ik de masker deed 1 keer per week dan was het heerlijk zacht, glanzend en klitloos.

    Voor mijn gezicht gebruik ik een blauw met doorzichtige tube gezichtscreme van de kruidvat. Een simpele en 1 van de goedkoopste maar onder mijn ogen heb ik soms ook bultjes van droogheid en binnen een week is het hiermee weg.

    Je kunt misschien ook eens kijken naar van die gekrulde plastic stieken. Ik heb een poos mijn haar altijd strak vast gehad en daardoor beschadigde ik juist mijn haar. Overdag waar mogelijk los dragen om het te herstellen en de stieken losser doen.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Ik heb laatst een video gezien dat gaat over 'The sixty second rule'. Het is dus een regel waarbij je zestig seconden lang je gezicht aan het wassen bent met je vingers. Normaal doen mensen er 10-20 seconden over om hun gezicht te wassen/schoon te maken. Maar door die zestig seconden reinigt je gezicht beter oid.

    Dit is de video;
    https://www.youtube.com/watch?v=a9yyZ9PysjI

    Ik weet niet of het werkelijk werkt maar ik wilde het even delen c:

    @Lohse Daar heb ik zeker wat aan! Ik ben al goed begonnen, want ik heb net vanmiddag alles al fijn ingesmeerd met een huidolie ^^ Helaas geen olie voor mijn gezicht in huis, dus daar zal ik even naar moeten zoeken. Ook een goede van de shampoo en conditioners: uit gewoonte/gemak gebruik ik al jaren die van Andrélon, omdat mijn daar het redelijk goed op doet, maar ik heb ook eigenlijk nooit veel verder gekeken (iets met een boer en vreten...). Moet wel zeggen dat ik Lush echt een hele heftige geur vind hebben, dus ik weet niet of ik me daar aan waag, maar ik ga zeker even kijken naar meer natuurlijke producten! Hetzelfde overigens met de haarmasker, dan ga ik wel meteen even voor iets fijns kijken. Borstelen doe ik ook maar eens per dag en voor elastiekjes heb ik die met de ijzeren deeltjes al lange poos afgezworen. Ik ga nog wel even op zoek naar iets zachts en hopen dat dat dan fatsoenlijk blijft zitten, dat vinden mijn krullen waarschijnlijk ook fijner! Vitamine E ga ik me nog even in verdiepen. Als het goed is krijg ik daar voldoende van binnen, gezien ik heel snel al aan mijn groente en fruit hoeveelheden op een dag zit.

    @Thessalhydra The Ordinary zal ik even naar kijken! Biotine zat ik net al even over te lezen en vind ik inderdaad ook een goede om bij te slikken (mijn huisgenoten zien me al aankomen: nog een pilletje die Suuz 's avonds staat te slikken voor het eten :') )

    @Yvon Kruidvat huismerk ben ik voor huid en haar heel voorzichtig geweest sinds ik al op 2 van hun "Gevoelige Huid"-lijn producten een allergische reactie heb gehad. De eerste keer was op een tonic en dat was met wat water afspoelen zo opgelost, maar de tweede keer met een facewash lag ik zo'n 3 uur met een stomend hoofd op de bank, terwijl ik mijn gezicht koelde met komkommerschijfjes (tot verbazing van mijn vriend: "De komkommer op je gezicht is heet." Yes, babe, I know). De gekrulde stiekjes blijven helaas ook niet in mijn haar zitten.
    Zodra ik mijn haarnetje af mag, trek ik ook meteen de staart uit, maar helaas betekent dat soms dat ik tot 3 keer die dag mijn haar opnieuw op moet steken...

    Overigens, nog een vraagje over de olie: Wordt je huid daar niet snel vet van? Naast een allergeen-gevoelige huid heb ik namelijk ook een gemengde huid, dus snel vet én uitgedroogd (en laat er nu altijd het één of het ander op de potjes staan).


    From these ashes, I will rise

    https://www.hollandandbarrett.nl/shop/product/jacob-hooy-vitamine-e-creme-60057780
    Voor je huid: vrij van parabenen en er zit vitamine E in. Mijn moeder mag bijna niks gebruiken naar aanleidi, maar hier kan ze wel tegen.


    You were born original, don't die as a copy.

    Feinics schreef:
    @Lohse Daar heb ik zeker wat aan! Ik ben al goed begonnen, want ik heb net vanmiddag alles al fijn ingesmeerd met een huidolie ^^ Helaas geen olie voor mijn gezicht in huis, dus daar zal ik even naar moeten zoeken. Ook een goede van de shampoo en conditioners: uit gewoonte/gemak gebruik ik al jaren die van Andrélon, omdat mijn daar het redelijk goed op doet, maar ik heb ook eigenlijk nooit veel verder gekeken (iets met een boer en vreten...). Moet wel zeggen dat ik Lush echt een hele heftige geur vind hebben, dus ik weet niet of ik me daar aan waag, maar ik ga zeker even kijken naar meer natuurlijke producten! Hetzelfde overigens met de haarmasker, dan ga ik wel meteen even voor iets fijns kijken. Borstelen doe ik ook maar eens per dag en voor elastiekjes heb ik die met de ijzeren deeltjes al lange poos afgezworen. Ik ga nog wel even op zoek naar iets zachts en hopen dat dat dan fatsoenlijk blijft zitten, dat vinden mijn krullen waarschijnlijk ook fijner! Vitamine E ga ik me nog even in verdiepen. Als het goed is krijg ik daar voldoende van binnen, gezien ik heel snel al aan mijn groente en fruit hoeveelheden op een dag zit.

    @Thessalhydra The Ordinary zal ik even naar kijken! Biotine zat ik net al even over te lezen en vind ik inderdaad ook een goede om bij te slikken (mijn huisgenoten zien me al aankomen: nog een pilletje die Suuz 's avonds staat te slikken voor het eten :') )

    @Yvon Kruidvat huismerk ben ik voor huid en haar heel voorzichtig geweest sinds ik al op 2 van hun "Gevoelige Huid"-lijn producten een allergische reactie heb gehad. De eerste keer was op een tonic en dat was met wat water afspoelen zo opgelost, maar de tweede keer met een facewash lag ik zo'n 3 uur met een stomend hoofd op de bank, terwijl ik mijn gezicht koelde met komkommerschijfjes (tot verbazing van mijn vriend: "De komkommer op je gezicht is heet." Yes, babe, I know). De gekrulde stiekjes blijven helaas ook niet in mijn haar zitten.
    Zodra ik mijn haarnetje af mag, trek ik ook meteen de staart uit, maar helaas betekent dat soms dat ik tot 3 keer die dag mijn haar opnieuw op moet steken...

    Overigens, nog een vraagje over de olie: Wordt je huid daar niet snel vet van? Naast een allergeen-gevoelige huid heb ik namelijk ook een gemengde huid, dus snel vet én uitgedroogd (en laat er nu altijd het één of het ander op de potjes staan).


    De tuinen heeft ook veel soorten natuurlijke shampoos en conditioners die minder heftige geur hebben. Die heb ik ook een tijd gebruikt. Bv yes to... Producten. Lush ruikt in de winkel vaak te heftig door de mix aan geuren. Twee losse producten zijn veel minder erg al. (:

    Edit: olie zou je huid niet vet van moeten worden. Een enkele keer de eerste week omdat je huid moet wennen. Met een gemengde huid is het juist noodzakelijk dat je geen producten gebruikt die de huid uitdrogen, als je dat doet gaat je huid alleen maar meer talg aanmaken en wordt het nog vetter. Als je iets vettere producten gebruikt is die balans beter.

    [ bericht aangepast op 26 jan 2019 - 19:55 ]


    The truth is out there.

    @M00NCHILD Heel interessant, dat ga ik in ieder geval meenemen in mijn routine! Klinkt ook wel erg logisch en aannemelijk.

    @SPECS Helaas haak ik dan wel weer af op het deel dat het een crème is die duidelijk niet gericht is op specifiek mijn huid. Omdat ik ook niet teveel wil aanmodderen met producten, haak ik af op het deel dat het heel erg gefocust is op rimpels en veroudering. Ik hoop ten eerste namelijk dat elke crème dat tot een bepaalde hoogte doet en ten tweede ben ik daar met mijn 21 jaartjes jong (gelukkig) nog niet aan toe. Maar ik ga wel even dat merk in de gaten houden, dankjewel!

    @Lohse De producten van de Lush die ik ooit cadeau heb gehad heb ik alweer weggegeven, want wat een lucht kwam daar vanaf :') Misschien was het overigens ook niet mijn "lijn" aan geuren, want lekkere luchtjes vind ik vaak heerlijk. De Tuinen vind ik überhaupt een prettige winkel, dus ik ga daar denk ik even inslaan. And I learned the hard way dat mijn huid niet vet maar gemengd was, toen ik na jaren heftige anti-acné spullen eindelijk begon te hydrateren... Either way, het is nu vaak heel lastig om de balans te vinden tussen een product dat mijn huid niet als een malle probeert te hydrateren en daardoor heel glimmend maakt, maar het ook niet uitdroogt en tegelijkertijd vrijwel hypoallergeen is. Want de keuze is vaak op een product voor "de normale of gemengde huid" of voor "de droge en gevoelige huid" en dan zit ik dubio :'D


    From these ashes, I will rise

    Voor je nagels kun je eventueel calcium tabletten nemen, de rest heb im vrij weinig verstand van c':


    Tommi, ich glaub, ich hab' Heimweh. Ich will mal wieder am Rhein stehen.

    Zou je dit dan misschien niet eens aan je dokters assistente kunnen uitleggen of iemand die hier wat meer en diepgaande info over weet?

    Misschien weten zij wel wat tips en trucks??


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Oeh, dit is wel een handig topic voor mij, gezien ikzelf ook een erg gevoelige huid heb (waar ik verder niet te veel op in wil gaan). Ik zoek een redelijke lange tijd naar natuurlijke douche-producten zonder enige bijgevoegde onzin. Hopelijk kan ik wat tips en advies meekrijgen in dit topic. ☺️


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik hou dit topic ook even in de gaten ^^ Ik was net zelf al onbewust mijn gezicht langer aan het wassen, haha!


    There are poems inside of you that paper can't handle

    IrishNialler schreef:
    Zou je dit dan misschien niet eens aan je dokters assistente kunnen uitleggen of iemand die hier wat meer en diepgaande info over weet?

    Misschien weten zij wel wat tips en trucks??

    Ik vrees dat de doktersassistente me niet veel zal kunnen vertellen. Ik bestrijd mijn tekort aan UV-straling al door vitamine D3 te slikken, de rest zijn gewoon narigheden die er nog bovenop komen door de omstandigheden. Ook niet dermate ernstig dat de dokter(sassistent) er iets mee kan, maar ik zou wel graag een beetje ongeschonden en fatsoenlijk de komende 5 weken doorkomen ^^

    Maandag ga ik na stage even langs De Tuinen in mijn dorp om te neuzen. Ik hou jullie op de hoogte!


    From these ashes, I will rise

    Aight, ik ben dus maandag even langs de Tuinen geweest, heb dinsdag nog wat via bol.com besteld en heb gisteren een laatste inkoop gedaan bij de apotheek. Sommige producten gebruik ik dus inmiddels een week en so far lijk ik het redelijk onder controle te kunnen krijgen. Als er nog mensen zijn die geïnteresseerd zijn naar de producten, kan ik wel een uitgebreidere update geven?


    From these ashes, I will rise

    Yes, me!


    Don't walk. Run, you sheep, run.