• Ik ben leiding op scouting en daar leer je om iets te doen voor anderen.

    Vandaag hadden we een beetje een nood programma door het voorspelde weer.
    Dus gingen we koekjes bakken en kaarten maken.

    Met Kerst was er een samenwerking tussen het Ouderenfonds en Scouting Nederland. Als groep kon je gratis je zelfgemaakte kaarten versturen naar het Ouderenfonds voor eenzame ouderen. Dit hoorde ik pas na Kerst helaas.

    Gezien mijn moeder werkt bij dementerenden besloten mijn mede leidsters en ik dit te onthouden om gewoon af en toe eens te doen.

    Dus vandaag met een groep van 9 jongens tussen de 6 en 10 tussen de koekjes bakken door dit gedaan.

    Ik heb ze eenzaamheid en dementie simpel uitgelegd en enthousiast gingen ze aan de slag. Het was even afwachten omdat ze normaal niet van knutselen houden. Ik had dus voorbeeldjes mee genomen en het gehele lokaal stond vol met overal materialen.

    Dus ik had op het einde van onze opkomst een stuk of 40 geplakte, getekende, gelijmde en onderdelen uit het bos kaartjes. De stoerste van de 9 gingen gelijk enthousiast hartjes schilderen wat mij verbaasde.

    Een deel ligt nog op scouting te drogen en een deel heb ik mee genomen naar huis. Nu ben ik er teksten in aan het schrijven. 4 regel gedichten gebaseerd op wat de kaart moet zijn of is.

    Volgende week donderdag ga ik op mijn vrije dag mee met mijn moeder. Ik trek mijn scouting outfit aan en mag ze persoonlijk gaan overhandigen. Ik mag wat foto's maken en we krijgen een kaartje terug.

    Zo kunnen de kinderen zien hoe blij de ouderen er mee zijn.

    En terwijl ik gedichtjes schrijf bedacht ik mij ook gelijk. Ik , als iemand die graag kaarten maakt, ga wat vaker dit doen en ze mee geven aan mijn moeder voor de eenzame ouderen.

    Ik vond het gewoon heel erg bijzonder hoe de kids hier op reageerden en hoe goed ze alles begrepen en echt heel erg goed hun best hebben gedaan dat ik het even wilde delen.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Wat een hartverwarmend verhaal! Erg lief hoe de kinderen zo aan de slag gingen voor de ouderen. En ook erg lief van jou dat je dat samen wilt gaan doen met je moeder! (:


    Every scrap of you would be taken from me, watched as you signed your name Marjorie

    Oh wat word ik hier ontzettend blij van, wat een fijn initiatief en ook zo leuk dat ze er zo enthousiast mee aan de slag zijn gegaan!


    Life is a beautiful struggle