• In 2016 ben ik begonnen met lessen bij een rijschool. Maar ik ben bij deze rijschool gestopt, omdat ik het niet goed combineren met mijn werk en enorm baalde dat ik mijn theorie examen niet haalde. Echter wil ik nu wel weer beginnen met rijlessen, theorie examen maken en halen en uiteindelijk natuurlijk praktijk examen doen en halen.

    Alleen ik weet niet zo goed waar ik op moet letten bij rijscholen. Ik heb bijvoorbeeld een rijschool gezien die een theoriecursus aanbied(als je een pakket koopt, zit die cursus erin) en dat spreekt mij wel aan. Zelf leren zorgde er niet voor dat ik mijn theorie examen haalde, dus vandaar dat een theoriecursus mij aanspreekt.

    Dus heeft iemand tips of advies waar ik op kan letten als ik rijscholen bekijk en vergelijk?


    Physics is awesome

    OpgeroldEten schreef:
    (...)

    Ik zou in totaal 8 uur hebben ( 4 lessen van ieder twee uur) en als ik wilde kon ik er ook nog bij kopen. Maar ik heb drie lessen gevolgd en toen mijn examen gedaan met het idee dat als ik het niet haalde ik nog een les had.
    Er waren bij ons niet veel mensen bij de les (ongeveer drie). Meestal maakten we dan gezamenlijk een oefenexamen en dan ging mijn lerares uitleggen wat we fout deden en waarom het andere antwoord goed was. Zo was het niet alleen maar saai luisteren.


    Bij de rijschool waar tijden bij stond, is het in totaal 10 uur (4 lessen van ieder tweeënhalf uur). Er stond ook dat als je de eerste keer niet slaagt dat je dan opnieuw naar de lessen mag dus dat vind ik een geruststellende gedachte.

    Fijn dat je het na drie lessen al haalde. Daarom wil ik ook informeren hoe het er dan bij de rijscholen die ik heb gezien aan toe gaat. Ik wil graag inderdaad niet alleen maar saai luisteren.


    Physics is awesome

    Ik heb zelf een pakket van 30 lessen, met praktijk en tussentijdse toets. Theorie heb ik zelf geleerd door het boek te lezen en te bestuderen, en online examens maken. Heb het in één keer gehaald. Ben inmiddels bij les 20 ongeveer, heb mijn tussentijdse toets gehad en net gehaald, en ben nu aan het verbeteren tot ik hoor dat ik af mag rijden.

    De keuze van rijschool bij mij is gemaakt door mijn vader. Toen ik 19 werd en nog niet bezig was omwille van geld hebben mijn ouders gezegd dat we het bedrag door 3 zouden splitsen, maar dan op voorwaarde dat ik bij een bepaalde rijschool ging - degene die mijn vader dus had uitgekozen. Ik heb er ook geen problemen mee, mijn instructeur is heel gezellig en hij is niet vervelend als je een fout maakt of iets vergeet, dus daar ben ik echt blij mee.

    Ik zou als tip geven, neem een proefles als ze die aanbieden en mocht je je niet op gemak voelen bij die instructeur, kijk dan verder, en zoals eerder gezegd, vraag rond waar mensen hebben gelest en hoe zij dit vonden.


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Catmint schreef:
    Ik heb zelf een pakket van 30 lessen, met praktijk en tussentijdse toets. Theorie heb ik zelf geleerd door het boek te lezen en te bestuderen, en online examens maken. Heb het in één keer gehaald. Ben inmiddels bij les 20 ongeveer, heb mijn tussentijdse toets gehad en net gehaald, en ben nu aan het verbeteren tot ik hoor dat ik af mag rijden.

    De keuze van rijschool bij mij is gemaakt door mijn vader. Toen ik 19 werd en nog niet bezig was omwille van geld hebben mijn ouders gezegd dat we het bedrag door 3 zouden splitsen, maar dan op voorwaarde dat ik bij een bepaalde rijschool ging - degene die mijn vader dus had uitgekozen. Ik heb er ook geen problemen mee, mijn instructeur is heel gezellig en hij is niet vervelend als je een fout maakt of iets vergeet, dus daar ben ik echt blij mee.

    Ik zou als tip geven, neem een proefles als ze die aanbieden en mocht je je niet op gemak voelen bij die instructeur, kijk dan verder, en zoals eerder gezegd, vraag rond waar mensen hebben gelest en hoe zij dit vonden.


    Redelijk pakket heb je dan. Dat heb je goed gedaan! Ik heb het drie keer geprobeerd en toen had ik er genoeg van.

    Gelukkig heeft je vader dan een goede rijschool uitgekozen. Dat is wel fijn. Met veel mensen kan ik wel overweg, maar met iemand zoals een rij instructeur heb ik het liefst wel een klik, want naar mijn idee werkt dat prettiger.

    Dat wil ook gaan doen om de instructeur inderdaad te leren kennen en of ik nog iets weet van rijden in een auto. Wij zijn vorig jaar verhuisd dus mensen die hier in de buurt les hebben gehad, ken ik niet echt. Wel via facebook een rijschool opgezocht en een paar mensen hadden een recensie achter gelaten. Dus een van die mensen heb ik een berichtje gestuurd in de hoop dat die mij iets meer kan vertellen.


    Physics is awesome