• Hoi allemaal,

    Zoals jullie gemerkt hebben zijn we afgelopen maandag overgestapt op een nieuwe server. Gelukkig zijn het aantal problemen beperkt gebleven en zijn de problemen die er nog waren als het goed is vanochtend opgelost.

    Ik had begrepen dat er wat onduidelijkheid is over de reden van de nieuwe server. Kost een hoop tijd en je hebt er niet direct veel aan. Helemaal waar, maar helaas is de beslissing daarover niet de mijne. We zijn gebonden aan onze host die al langere tijd aandrong op de overstap. Bij de nieuwe server maken we gebruik van nieuwere versies van PHP (voor het programmeren) en MySQL (voor de database). Deze versies zijn veiliger, stabieler en sneller. Niet heel sexy maar af en toe is het nodig om met de tijd mee te gaan. Als het aan mij had gelegen hadden we nog steeds op een server van 10 jaar geleden gezeten, maar dan had ongetwijfeld momenteel niets meer gewerkt.

    Daarnaast speelt nog de kwestie van de verdwenen PB's. Bij het overstappen naar de nieuwe server kwamen we erachter dat de database tabel met privé berichten inmiddels 16 miljoen berichten groot is. Veel te groot en lomp om normaal mee om te kunnen gaan. In mijn naïviteit dacht ik dat het geen probleem zou zijn om de wat minder belangrijke berichten zoals oude notificaties te verwijderen. Deze maken ongeveer 80% van alle berichten uit. Helaas is er toen bij het verwijderen iets niet helemaal goed gegaan waardoor niet alleen oude notificaties zijn verwijderd, maar ook recentere. Ik dacht dat dit niet ontzettend erg zou zijn aangezien het toch om automatisch gegenereerde berichten ging. Mijn excuses dat ik hier te licht over heb gedacht.

    Ten slotte is er ook kritiek op het gebrek aan communicatie. Ook hierbij moet ik hand in eigen boezem steken en toegeven dat dit een stuk beter kan. De reden hiervan is simpelweg tijdgebrek. De hoeveelheid tijd die we aan Quizlet kunnen besteden is redelijk beperkt wegens andere verplichtingen (werk, gezin). Mijn keuze is dan vaak om snel iets te fixen/programmeren ipv een bericht te schrijven over op dat moment speelt. Is niet handig en ik zal er beter op letten.


    Dit is mijn signature...

    Hey Rutger, ik vind het tof dat we toch nog wat van je horen 👍🏻
    Er was de afgelopen dagen inderdaad veel kritiek en onrust, zal niet altijd even leuk zijn om te lezen, maar goed.
    Bedankt voor je berichtje, denk dat veel users dat zullen waarderen 👍🏻


    You were born original, don't die as a copy.

    Als eerste: fijn dat de overstap goed is gegaan, ik heb zelf (nog) geen last gehad van eventuele bugs / problemen.
    Als tweede: bedankt voor het excuses en ik hoop echt dat het in de toekomst niet meer zal gaan gebeuren. Feit is dat we ook graag dingen van jou horen, Rutger — als creator van de website of course, maar ook gewoon omdat we nu eenmaal allemaal mensen zijn er niet ineens met zoiets geconfronteerd worden. Alsnog vind ik het bericht heel fijn!


    •

    Tof dat je de tijd neemt om een reactie op de situatie te geven. De situatie zoals jij hem hier zelf schetst vind ik heel begrijpelijk. Ik heb niet het idee dat er ergens moedwillig kwaad heeft plaatsgevonden. Had iedereen kunnen gebeuren zoiets. Dus lijkt me ook erg vervelend om te lezen hoe persoonlijk het wordt genomen in sommige gevallen. Wat mij betreft heb ik er echt waardering voor dat je wat van je laat horen ondanks alle negativiteit die hier om heen draait.

    [ bericht aangepast op 21 feb 2019 - 11:29 ]


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    Rodent schreef:
    Als eerste: fijn dat de overstap goed is gegaan, ik heb zelf (nog) geen last gehad van eventuele bugs / problemen.
    Als tweede: bedankt voor het excuses en ik hoop echt dat het in de toekomst niet meer zal gaan gebeuren. Feit is dat we ook graag dingen van jou horen, Rutger — als creator van de website of course, maar ook gewoon omdat we nu eenmaal allemaal mensen zijn er niet ineens met zoiets geconfronteerd worden. Alsnog vind ik het bericht heel fijn!


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Rodent schreef:
    Als eerste: fijn dat de overstap goed is gegaan, ik heb zelf (nog) geen last gehad van eventuele bugs / problemen.
    Als tweede: bedankt voor het excuses en ik hoop echt dat het in de toekomst niet meer zal gaan gebeuren. Feit is dat we ook graag dingen van jou horen, Rutger — als creator van de website of course, maar ook gewoon omdat we nu eenmaal allemaal mensen zijn er niet ineens met zoiets geconfronteerd worden. Alsnog vind ik het bericht heel fijn!


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Bedankt voor de toelichting Rutger!(:


    Queer zijn is gewoon alles

    Still your number one fan, Rutger.


    A to the Z

    Dankjewel voor de toelichting (:


    26 - 02 - '16

    Bedankt voor dit bericht Rutger!


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Bedankt voor de toelichting (:

    [ bericht aangepast op 21 feb 2019 - 17:33 ]


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Wat fijn dat je je laat horen!

    Hoewel ik zelf geen pb's open had staan begreep ik de frustratie erg goed van de anderen.
    Echter vond ik het een beetje overdreven de bakken negativiteit en kritiek die over jou en de mods heen gegooid werden.

    Goed, dat je de aanvraag van verschillende mensen gezien hebt voor een excuses en deze ook aangrijpt.
    Ook jij bent een mens en een mens denkt niet altijd als de rest, heeft soms haast en maakt fouten.
    Ja in dit geval zijn er velen bij betrokken maar in mijn ogen is dit het beste wat je kon doen.

    Tevens het feit dat we overstappen geeft mij het teken dat er daadwerkelijk moeite gestopt word in Q want ook
    ik geef toe, de laatste tijd was het zo erg stil en dood hier. Dat ik het af en toe wilde gaan opgeven.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan