• Heyyy allemaal, sinds kort gebruik ik voor mijn diabetes de Freestyle Libre sensoren. Deze sensoren meten continue je bloedsuikers met een simpele scanner of je telefoon. Echter de sensor die dus gedurende zomer maanden vrij zichtbaar is op je arm, is nogal wit en saai.



    En nu heb ik lekker mijn scanner gepimpt en mijn komende 6 sensoren, dus ik zit snor voor tenminste drie maanden! (:




    [ bericht aangepast op 26 feb 2019 - 19:06 ]


    You were born original, don't die as a copy.

    Dat is een goede oplossing! 2 klasgenoten van mij hebben nu ook zo'n scanner


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Wauw, echt mooi

    Wat goed dat je dan denkt. Ik pimp hem op .
    Heel mooi en een resultaat die je met trots kan dragen.

    Wat handig dit trouwens ik weet nog een m'n stage BSO elke keer prikken


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Fenrys schreef:
    Dat is een goede oplossing! 2 klasgenoten van mij hebben nu ook zo'n scanner


    Oooh echt? (:
    Ik ken helaas niemand in mijn directe omgeving die diabetes heeft....nou ja 'helaas', ik wens het natuurlijk niemand toe, maar ik mis wel eens een buddy waar ik er mee over kan praten en die het ook écht begrijpt en niet alleen sympathie heeft ervoor yk.

    Nu weet ik niet of hun misschien ook zouden willen pimpen, maar ik heb hier besteld :'D
    https://www.diastuff.de/


    You were born original, don't die as a copy.

    IrishNialler schreef:
    Wauw, echt mooi

    Wat goed dat je dan denkt. Ik pimp hem op .
    Heel mooi en een resultaat die je met trots kan dragen.

    Wat handig dit trouwens ik weet nog een m'n stage BSO elke keer prikken


    Yessss, me excited :'D
    Jaaa, ik zat er al een tijdje naar te kijken, maar ik vond het 'zonde geld', maar aan de andere kant kijk ik hier dus wel de hele dag naar zeg maar. Dus ik dacht, als het dan een beetje mooi en vrolijk uitziet is dat alleenmaar mooi meegenomen :3

    Yes, scannen is heel handig! Ik scan nu soms wel 10 keer in 10 minuten als ik zie dat er grote veranderingen zijn. Het scheelt je zoveel vingerprikken, mijn vingers zijn weer veel mooier egaal in plaats van al die prik plekjes en hij meet ook als je niet scant! Je moet wel minstens elke 8 uur scannen, maar ik scan makkelijk 50 keer op een dag. Het resultaat is ook dat mijn bloedsuikers veel beter zijn nu en ik voel me zó veel beter. Echt ik lever deze sensoren nooit meer in :')
    Het is alleen nogal triets dat de verzekering ze niet voor iedereen vergoed, want 1440 euro per jaar is ook niet echt bepaald betaalbaar voor iedereen.


    You were born original, don't die as a copy.

    SPECS schreef:
    (...)

    Yessss, me excited :'D
    Jaaa, ik zat er al een tijdje naar te kijken, maar ik vond het 'zonde geld', maar aan de andere kant kijk ik hier dus wel de hele dag naar zeg maar. Dus ik dacht, als het dan een beetje mooi en vrolijk uitziet is dat alleenmaar mooi meegenomen :3

    Yes, scannen is heel handig! Ik scan nu soms wel 10 keer in 10 minuten als ik zie dat er grote veranderingen zijn. Het scheelt je zoveel vingerprikken, mijn vingers zijn weer veel mooier egaal in plaats van al die prik plekjes en hij meet ook als je niet scant! Je moet wel minstens elke 8 uur scannen, maar ik scan makkelijk 50 keer op een dag. Het resultaat is ook dat mijn bloedsuikers veel beter zijn nu en ik voel me zó veel beter. Echt ik lever deze sensoren nooit meer in :')
    Het is alleen nogal triets dat de verzekering ze niet voor iedereen vergoed, want 1440 euro per jaar is ook niet echt bepaald betaalbaar voor iedereen.



    Oei dat is wel vaak, maar dat zal wel nodig zijn. Ik geloof best dat dat heel erg veel scheelt op je vinger. Waarom medicijnen en dit soort spullen zo duur moeten zijn snap ik ook nooit. Zag net een stukje in het journaal over online medicijnen bestellen, dat het levensgevaarlijk is. daarna lieten ze facebook reacties erop zien.
    Iemand gaf aan 780 voor 2 puffers voor astma, in spanje betaal je 7,50 euro per stuk. En maar gek vinden dat we online bestellen, maak die dingen dan eens goedkoper


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    IrishNialler schreef:
    (...)


    Oei dat is wel vaak, maar dat zal wel nodig zijn. Ik geloof best dat dat heel erg veel scheelt op je vinger. Waarom medicijnen en dit soort spullen zo duur moeten zijn snap ik ook nooit. Zag net een stukje in het journaal over online medicijnen bestellen, dat het levensgevaarlijk is. daarna lieten ze facebook reacties erop zien.
    Iemand gaf aan 780 voor 2 puffers voor astma, in spanje betaal je 7,50 euro per stuk. En maar gek vinden dat we online bestellen, maak die dingen dan eens goedkoper


    Jaaa nou ja, ik prik niet 40 keer per dag in mijn vingers hoor, maar dan is je suikerwaardes ook gewoon minder goed geregeld dan nu met al die scans. :')
    En ja dat zag ik net ook inderdaad, maar mijn moeder die in de zorg werkt riep ook meteen dat ze er van uit ging dat die van 7,50 ook niet dezelfde waren als die dure en dat er vast iets niet in de haak is. Het risico is dus dat je dat niet weet.
    Mijn sensoren worden maar door een bedrijf gemaakt en zijn ook overal even duur in principe, ookal zou ik het niet eens overwegen, het is dus ook niet mogelijk om ze goedkoper te krijgen.


    You were born original, don't die as a copy.

    Dat ziet er wel echt gaaf uit! Je maakt het je toch eigen, altijd leuk om zoiets te zien.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Buccaneer schreef:
    Dat ziet er wel echt gaaf uit! Je maakt het je toch eigen, altijd leuk om zoiets te zien.


    Yesss, word er helemaal vrolijk van :3


    You were born original, don't die as a copy.

    Oh dat is wel echt leuk dat je het zo wat kan oppimpen en zo! Dat maakt het ook leuker om aan te doen en zo denk ik dan.
    Even een vraagje: Ik heb een klasgenoot die dit ook moet dragen en zo maar hoe werkt dit dan? Als in, hoe zit dit bevestigd op je arm? (is dat met een prikker zoals je soms je bloed moet prikken op je vinger? Doet dat dan geen pijn?) :o


    A to the Z

    Ohorat schreef:
    Oh dat is wel echt leuk dat je het zo wat kan oppimpen en zo! Dat maakt het ook leuker om aan te doen en zo denk ik dan.
    Even een vraagje: Ik heb een klasgenoot die dit ook moet dragen en zo maar hoe werkt dit dan? Als in, hoe zit dit bevestigd op je arm? (is dat met een prikker zoals je soms je bloed moet prikken op je vinger? Doet dat dan geen pijn?) :o


    Jaaa vind ik wel vet leuk! Maakt het een stukje vrolijker voor mij (:
    Nou ik hoef hierdoor juist geen bloed meer te prikken, je verwisselt deze sensor eens in de 14 dagen. De sensor heeft een klein flexibel 'haartje' wat in je arm zit en deze zit in je bloedstroom. Met de scanner (het apparaat wat je ziet) of met je telefoon kun je de sensor dan uitlezen, deze werkt via NFC technologie. Dus als je dan de scanner of je telefoon in de buurt van de sensor brengt dan wordt de data overgebracht van sensor naar telefoon. Om zeker te weten dat je geen informatie mist moet je minimaal elke 8 uur scannen, ik mis dus soms wel wat als ik lang slaap, maar meestal scan ik in de nacht als ik naar de wc moet ofzo ook nog. De sensor meet namelijk continue, ook als je niet scant, maar hij kan maar 8 uur aan informatie opslaan. De eerste 24 tot 48 uur moet de sensor stabiliseren in je lichaam en heeft hij de grootste afwijking in waardes in vergelijking met de vingerprik, je kunt er dus ook voor kiezen om een dag of twee dagen van te voren de nieuwe sensor te plaatsen zodat deze kan opwarmen in je lichaam voordat je hem daadwerkelijk gaat gebruiken. Je start de sensor pas op als je hem voor het eerst scant en bevestigd dat je de nieuwe sensor wilt starten, dat is dus allemaal niet zo moeilijk. Voor mij is het dan hoe dan ook waard, want nu zie je veel meer trends dan in vergelijking met vingerpprik waarin je alleen momentopnames ziet.

    Het inbrengen van de sensor klinkt een stuk enger dan het is, ik ben er langzaam aan het wennen want ik vond het idee zelf ook wel eng in eerste instantie. Dit is echter veel pijnlozer dan andere hulpmiddelen die je zelf moet inbrengen. Je hebt namelijk een setje wat bij de sensor komt en deze doe je na het klaarmaken voor gebruik op je arm zetten. Vervolgens duw je erop en schiet de sensor als het ware uit het setje in je arm. Het haartje van de sensor word met een naald ingeschoten, maar de naald blijft niet achter in je arm.

    Hieronder een kort filmpje van 35 seconden (:



    [ bericht aangepast op 26 feb 2019 - 22:08 ]


    You were born original, don't die as a copy.

    Wat ik me af vraag is of die stickers op de plakkers wel blijven zitten met douchen? Heb je het al getest? Ik vind het echt super tof Jol!


    The truth is out there.

    Lohse schreef:
    Wat ik me af vraag is of die stickers op de plakkers wel blijven zitten met douchen? Heb je het al getest? Ik vind het echt super tof Jol!


    Yes! Tot nu toe wel. Er zijn ook mensen bij wie het niet blijft zitten en ook allergische reacties komen voor, maar er zijn allerlei manieren om dat op te lossen.
    Zo zijn er houders die je er om heen kan doen en dan met een band blijft de sensor op zijn plaats, of met skintac werken wat een plakkerig laagje over de huid legt zodat de sensor beter hecht. Of simpelweg vastmaken met een pleister er over heen zoals kynesiotape.
    Ook voor de allergische reactie zijn diabeten erg creatief. Zo zijn de meeste mensen niet allergisch voor het gedeelte in de arm, maar voor de lijm waarmee hij vast zit aan de arm. Dan plakken ze een pleister op de arm, maken er een klein gaatje in en schieten daar de naald dan doorheen waardoor de lijm niet in aanraking komt met de huid.

    Maar ik heb tot nu toe nog best veel geluk, ik kan me alleen voorstellen dat tijdens hele warme zomer maanden als ik ga bewegen en excessief zou zweten dat ik dan moet uitkijken. Heb wel eens last gehad dat andere hulpmiddelen dan losweken van de huid.


    You were born original, don't die as a copy.

    Wauw wat gaaf heb je dat gedaan! Het ziet er echt tof uit!


    26 - 02 - '16

    Leuk! Lekker vrolijk zo!


    ars moriendi

    Leuk gedaan, ziet er fancy uit! : D


    Ik wil een tuin vol egels