• Hoihoi
    Ik heb even wat advies nodig, het is best een lang verhaal dus als je geen zin hebt om het allemaal te lezen, helemaal prima 😅


    Ik heb al een lange tijd geleden een jongen ontmoet via een online spel (echt al zo’n 7 jaar geleden ofzo) we hadden toen al wel wat contact maar nooit zo extreem veel. 3 jaar geleden hebben we meer contact gekregen omdat hij mij toen heeft verteld mij leuk te vinden (hij had m’n foto wel eens gezien etc). We hebben toen nummers uitgewisseld en zijn gaan appen. We hebben elkaar toen ook 1x gemeet alleen was dit niet echt een groot succes. We zijn wel blijven doorappen maar op een gegeven moment was het voor mij klaar en heb ik het contact voor zo’n 2/3 maanden verbroken. Hij had het hier erg moeilijk mee omdat die mij nog steeds leuk vond en niet goed wist wat hij nou moest.

    Na deze 2/3 maanden hebben we weer contact gezocht en afgesproken om het verder als vrienden te proberen. Inmiddels is dit echter wer uitgelopen tot “meer dan vriendschap”. Hij heeft mij meerdere keren verteld dat hij me (weer) leuk vind en dat die me graag wil zien. Ik weet het echter niet zo goed, qua persoonlijkheid zijn we echt hetzelfde en ik kan wel echt mezelf zijn bij hem als we bijvoorbeeld bellen. (We hebben niet vaker dan die ene keer 3 jaar geleden gemeet, omdat ik echt tegen meeten etc op zie). Alleen weet ik niet of ik hem wel leuk vind, ik denk zelf namelijk van niet omdat ik hem niet aantrekkelijk vind. Hij is zeker niet lelijk maar ik kan me niet inbeelden dat ik ooit een relatie met hem zou kunnen hebben. Wanneer ik het hem dit dan zeg antwoord hij dat hij “in real” echt heel anders is. (Hiervoor zouden we dus moeten meeten wat bij mij dus een dingetje is). Gisteren hebben we na 3 jaar ook weer voor het eerst gecamt en hier zag ik dat ik me echt niet tot hem aangetrokken voel, alleen weet ik niet goed hoe ik nu hier mee moet om gaan, want zijn persoonlijkheid vind ik dus echt heel mooi alleen val ik niet op zijn uiterlijk.
    Zelf denk ik dan ook dat we veel beter vrienden kunnen zijn alleen kan hij hier niet goed mee omgaan (denk ik?)

    Heeft iemand tips? Ik weet namelijk even niet wat ik met de situatie aan moet. We hebben nu afgesproken om woensdag elkaar te gaan meeten, ik ben alleen bang dat dat weer zo’n fiasco wordt als 3 jaar geleden.


    Als niemand dit heeft gelezen trouwens no worries want het is al fijn dat ik het ff van me af kon schrijven 😂


    Als je niet kan winnen moet je zorgen dat je niet verliest.

    Nou je moet vooral niet iets forceren dat er niet is. Ik zou zelf hem gewoon vertellen hoe je erover denkt en wat je erbij voelt, en als hij dan wat tijd nodig heeft is dat even zo. We've all had crushes en we've all been turned down at some point. Daar komt ie echt wel overheen.


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    Ik zou vooral luisteren naar wat je zelf denkt en voelt — als hij daar niet mee om kan gaan, jammer. Zoals Reverberation hierboven zegt: het is niet het einde van de wereld en hij gaat er écht wel weer overheen komen. Daarbij zou hij simpelweg moeten respecteren dat jij die gevoelens niet met hem deelt. Als hij het niet aan kan om alleen vrienden te zijn, dan maar gewoon geen contact.


    Mag ik vragen waarom het zo'n fiasco was geweest?


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Buccaneer schreef:
    Mag ik vragen waarom het zo'n fiasco was geweest?

    Dit vroeg ik me ook af. Verder sluit ik me aan bij eerdere reacties ^^


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Ik zou hem tijdens het meeten eerlijk vertellen dat je geen klik voor meer voelt en dat het beter is om gewoon vrienden te blijven. Dat je wel de vriendschappelijke band fijn vindt, maar niet aangetrokken voelt voor meer. Als hij dat moeilijk vindt dan is het beter om (tijdelijk) het contact te verbreken. Hij zal er hoe dan ook mee moeten leren omgaan.
    En dat hij zegt dat hij "in real" anders is ehm.. Je moet hetzelfde gevoel hebben bij elk contact dat je hebt met de persoon met wie je een relatie hebt. Dat gaat niet werken als je een "just friends" gevoel hebt bij online contact en in real het wel zou klikken. Dat klinkt gewoon al niet juist. x) Je gaat daardoor niet blijven werken aan de relatie. Dat mag je hem gerust ook zo uitleggen.


    Ik wil een tuin vol egels

    Bedankt voor alle reacties! Ik denk dat dat inderdaad het beste is, al zal dat natuurlijk redelijk moeilijk zijn. Ik heb mezelf ook in deze situatie gewerkt en had het eigenlijk al eerder moeten minderen, maar daar is het nu gewoon te laat voor.



    Buccaneer schreef:
    Mag ik vragen waarom het zo'n fiasco was geweest?


    We hadden vanaf eind januari echt goed contact gekregen en hebben toen eigenlijk (naar mijn gevoel) veel te snel afgesproken (half maart namelijk). Het was voor mij de eerste (en laatste) keer dat ik iemand van online ging meeten dus ik was sowieso al gespannen er voor. Maar ook de dag zelf heb ik niet echt goed ervaren omdat ik toen al de klik miste die we via app wel soort van hebben. Wij hebben toen ook gemeet omdat we “elkaar leuk vonden” ofzoiets, maar dit kwam vooral vanaf zijn kant. (Ik heb en had nooit een relatie of iets gehad en weet niet goed hoe ik daar mee moet omgaan).

    Qua de dag zelf heb ik er gewoon geen goed gevoel van aan over gehouden, ik vond het awkward en vond het lastig om eigenlijk uit te spreken dat ik het een kut dag vond (gewoon omdat het niet was zoals ik me had voorgesteld, ofzo). Ik weet het eigenlijk ook niet zo goed 😅. Het is niet per se dat het echt een groot fiasco was maar het voelde gewoon ook niet als een succes. (Mede hierdoor wil ik hem eigenlijk nog wel een keer meeten).


    Als je niet kan winnen moet je zorgen dat je niet verliest.

    Maim schreef:
    Bedankt voor alle reacties! Ik denk dat dat inderdaad het beste is, al zal dat natuurlijk redelijk moeilijk zijn. Ik heb mezelf ook in deze situatie gewerkt en had het eigenlijk al eerder moeten minderen, maar daar is het nu gewoon te laat voor.



    (...)

    We hadden vanaf eind januari 2016 echt goed contact gekregen en hebben toen eigenlijk (naar mijn gevoel) veel te snel afgesproken (half maart namelijk). Het was voor mij de eerste (en laatste) keer dat ik iemand van online ging meeten dus ik was sowieso al gespannen er voor. Maar ook de dag zelf heb ik niet echt goed ervaren omdat ik toen al de klik miste die we via app wel soort van hebben. Wij hebben toen ook gemeet omdat we “elkaar leuk vonden” ofzoiets, maar dit kwam vooral vanaf zijn kant. (Ik heb en had nooit een relatie of iets gehad en weet niet goed hoe ik daar mee moet omgaan).

    Qua de dag zelf heb ik er gewoon geen goed gevoel van aan over gehouden, ik vond het awkward en vond het lastig om eigenlijk uit te spreken dat ik het niet zo’n geslaagde dag vond (gewoon omdat het niet was zoals ik me had voorgesteld, ofzo). Ik vond sowieso dat we te veel en tr lang hadden gepland, we gingen ergens eten en naar de bios maar ik vond zelfs dit al te lang duren, maar ik kon moeilijk nee zeggen omdat hij wel zo’n 3 uur heeft moeten reizen.
    Ik weet het eigenlijk ook niet zo goed 😅. Het is niet per se dat het echt een groot fiasco was maar het voelde gewoon ook niet als een succes. (Mede hierdoor wil ik hem eigenlijk nog wel een keer meeten).


    Als je niet kan winnen moet je zorgen dat je niet verliest.

    Maim schreef:
    Bedankt voor alle reacties! Ik denk dat dat inderdaad het beste is, al zal dat natuurlijk redelijk moeilijk zijn. Ik heb mezelf ook in deze situatie gewerkt en had het eigenlijk al eerder moeten minderen, maar daar is het nu gewoon te laat voor.



    (...)

    We hadden vanaf eind januari echt goed contact gekregen en hebben toen eigenlijk (naar mijn gevoel) veel te snel afgesproken (half maart namelijk). Het was voor mij de eerste (en laatste) keer dat ik iemand van online ging meeten dus ik was sowieso al gespannen er voor. Maar ook de dag zelf heb ik niet echt goed ervaren omdat ik toen al de klik miste die we via app wel soort van hebben. Wij hebben toen ook gemeet omdat we “elkaar leuk vonden” ofzoiets, maar dit kwam vooral vanaf zijn kant. (Ik heb en had nooit een relatie of iets gehad en weet niet goed hoe ik daar mee moet omgaan).

    Qua de dag zelf heb ik er gewoon geen goed gevoel van aan over gehouden, ik vond het awkward en vond het lastig om eigenlijk uit te spreken dat ik het een kut dag vond (gewoon omdat het niet was zoals ik me had voorgesteld, ofzo). Ik weet het eigenlijk ook niet zo goed 😅. Het is niet per se dat het echt een groot fiasco was maar het voelde gewoon ook niet als een succes. (Mede hierdoor wil ik hem eigenlijk nog wel een keer meeten).


    Het is best te begrijpen hoor Maim, je kan met iemand echt heel lang een goeie klik hebben via online/de telefoon maar elkaar echt meeten is heel wat anders. En misschien lees ik er wel over heen maar ik begrijp dat de afspraak voor de meeting meer van zijn kant af kwam dan van de jouwe? Want als dat zo is lijkt het net of ik mezelf terug lees van twee jaar terug omdat ik ongeveer hetzelfde heb meegemaakt.

    Het is jammer dat die klik er niet geweest is toen jullie elkaar voor het eerst zagen en het is ook helemaal geen ramp, en ik zou gewoon eerlijk zeggen dat je hem alleen als goede vriend ziet en dat hij dat ook moet respecteren van jouw kant uit. Want aan een dood paard kan je niet trekken. (Of klinkt dat nu heel verkeerd) ik weet dus niet hoe je vriendschap is met die jongen/persoon maar ik zou het wel gewoon steeds blijven aangeven dat je hem als vriend ziet. Want het kan zijn dat hij door verliefdheid dingen verkeerd kan gaan zien. (Of hij dat zo doet weet ik niet) maar niet dat je straks ruzie hebt terwijl jij al duidelijk hebt aangegeven dat het gewoon bij een vriendschap blijft. En als dat moeilijk voor hem is misschien even afstand houden?

    Als je wil kan je mij een GB of een PB'tje sturen als je er nog mee zit of er over wilt praten.


    Take me with you my dark prince, the last dance belongs to you.

    Misschien kan je eerst proberen een band met hem op te bouwen en elkaar wat ruimte geven, zonder direct te denken aan een relatie? Soms groeit aantrekkingskracht vanzelf met de tijd en hoe dieper je iemand kent, hoe meer je naar zijn persoonlijkheid kijkt en is het uiterlijk minder belangrijk. Misschien kunnen jullie het eerst wat rustig aan doen en van elkaars gezelschap genieten, zonder er meteen een label op te plakken? Je kunt hem zeggen dat je hem eerst wat wilt leren kennen en het wat tijd wilt geven, om eerst te zien of het ergens heen kan gaan door hem wat beter te leren kennen.
    Misschien is het een goede, trouwe jongen die van je houdt en kan je het nog een kans geven door eerst bevriend te worden en zien of je daardoor ook meer lichamelijk en emotionele aantrekking ontwikkelt. Als hij zich eeuwen in de friendzone voelt, kan ik wel begrijpen dat hij het contact wilt verbreken voor zijn eigen goed, maar het is niet erg om je tijd te nemen om een band met iemand op te bouwen voordat beslist dat je in een relatie wilt stappen. Je hoeft niet onmiddellijk te beslissen. Het klinkt alsof je er nog niet goed uit bent, misschien moet je gewoon je tijd nemen en vanzelf zien waar het heen gaat?


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Ik zeg altijd maar: "Je zult de rest van je leven naar diegene moeten kijken."
    Ja, het gaat voornamelijk om het innerlijk, maar als zijn uiterlijk je nu aan het begin van een mogelijke relatie al "stoort", dan zou ik er niet aan beginnen. De kans is klein dat hij met de jaren knapper wordt. Hij moet er inderdaad wel enigszins aantrekkelijk uitzien, wil je het lang volhouden. Of hij moet een rijke stinkerd zijn, maar dat lijkt me niet.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Hoi hoi! Nog bedankt voor deze twee reacties! Ik heb wel wat vorderingen gemaakt, ik heb hem verteld waar ik mee zit en dat ik ons contact eigenlijk even op een wat lager pitje wil zetten. Ik vond hem alleen maar vervelender worden waardoor ik alleen maar kortaf of chagrijnig reageerde. Daarbij ergerde ik me aan alles wat hij deed, oftewel niet deed (hij is gestopt met z’n studie en zegt al weken dat die iets gaat doen (hij doet dag in dag uit hetzelfde), alleen gebeurt dat niet. Omdat ik zoveel contact met ‘m had viel me dit dus op en irriteerde ik me er aan omdat ik zelf nou eenmaal wel heel druk ben.
    Maar, we appen nu dus minder en dit bevalt me tot nu toe erg goed.

    We praten eigenlijk al een aantal jaar met elkaar (soms wat pauzes) dus qua persoonlijkheid kennen we elkaar wel.
    En ik vind het misschien moeilijk om het m te zeggen maar ik zie geen toekomst met hem... tbh zie ik ons alleen online vrienden zijn en niet meer of minder. Iemand tips hoe ik dit zo duidelijk mogelijk kan zeggen? Mijn manieren werken blijkbaar niet goed genoeg 😓


    Meh soms denk ik echt had ik dit maar nooit zo ver laten komen maaaaarjaaaa


    Als je niet kan winnen moet je zorgen dat je niet verliest.

    Nou, gewoon, "Ik zie ons niet meer dan alleen online vrienden." Duidelijker dan dat kan niet.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ja dat heb ik al zo’n 10x gezegd


    Als je niet kan winnen moet je zorgen dat je niet verliest.

    Omdat hij weet dat je blijft. Waarom blijf je nog contact met hem houden?
          Je moet laten zien dat je die woorden meent. Daadkracht bij de woorden gooien, anders loopt hij over je heen.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Gwisin schreef:
    Omdat hij weet dat je blijft. Waarom blijf je nog contact met hem houden?
          Je moet laten zien dat je die woorden meent. Daadkracht bij de woorden gooien, anders loopt hij over je heen.


    En blijven herhalen, je kan het niet zo vaak genoeg zeggen, Want voor je het weet zegt hij dat je niks heb gezegd en gaat het misschien niet goed met hem en dan geeft hij jou de schuld dat je hem aan het lijntje hebt gehouden. ( Niet dat dat gaat gebeuren maar hou er wel rekening mee). Hij moet het gewoon accepteren je kan geen relatie forceren van iets wat er ook niet is. Een vriendschap is mooi maar als hij ook echt alleen online goed is dan is dat ook oké. Er is helemaal niks mis met alleen een vriendschap online.


    Take me with you my dark prince, the last dance belongs to you.