• Hoihoi
    Ik heb even wat advies nodig, het is best een lang verhaal dus als je geen zin hebt om het allemaal te lezen, helemaal prima 😅


    Ik heb al een lange tijd geleden een jongen ontmoet via een online spel (echt al zo’n 7 jaar geleden ofzo) we hadden toen al wel wat contact maar nooit zo extreem veel. 3 jaar geleden hebben we meer contact gekregen omdat hij mij toen heeft verteld mij leuk te vinden (hij had m’n foto wel eens gezien etc). We hebben toen nummers uitgewisseld en zijn gaan appen. We hebben elkaar toen ook 1x gemeet alleen was dit niet echt een groot succes. We zijn wel blijven doorappen maar op een gegeven moment was het voor mij klaar en heb ik het contact voor zo’n 2/3 maanden verbroken. Hij had het hier erg moeilijk mee omdat die mij nog steeds leuk vond en niet goed wist wat hij nou moest.

    Na deze 2/3 maanden hebben we weer contact gezocht en afgesproken om het verder als vrienden te proberen. Inmiddels is dit echter wer uitgelopen tot “meer dan vriendschap”. Hij heeft mij meerdere keren verteld dat hij me (weer) leuk vind en dat die me graag wil zien. Ik weet het echter niet zo goed, qua persoonlijkheid zijn we echt hetzelfde en ik kan wel echt mezelf zijn bij hem als we bijvoorbeeld bellen. (We hebben niet vaker dan die ene keer 3 jaar geleden gemeet, omdat ik echt tegen meeten etc op zie). Alleen weet ik niet of ik hem wel leuk vind, ik denk zelf namelijk van niet omdat ik hem niet aantrekkelijk vind. Hij is zeker niet lelijk maar ik kan me niet inbeelden dat ik ooit een relatie met hem zou kunnen hebben. Wanneer ik het hem dit dan zeg antwoord hij dat hij “in real” echt heel anders is. (Hiervoor zouden we dus moeten meeten wat bij mij dus een dingetje is). Gisteren hebben we na 3 jaar ook weer voor het eerst gecamt en hier zag ik dat ik me echt niet tot hem aangetrokken voel, alleen weet ik niet goed hoe ik nu hier mee moet om gaan, want zijn persoonlijkheid vind ik dus echt heel mooi alleen val ik niet op zijn uiterlijk.
    Zelf denk ik dan ook dat we veel beter vrienden kunnen zijn alleen kan hij hier niet goed mee omgaan (denk ik?)

    Heeft iemand tips? Ik weet namelijk even niet wat ik met de situatie aan moet. We hebben nu afgesproken om woensdag elkaar te gaan meeten, ik ben alleen bang dat dat weer zo’n fiasco wordt als 3 jaar geleden.


    Als niemand dit heeft gelezen trouwens no worries want het is al fijn dat ik het ff van me af kon schrijven 😂


    Als je niet kan winnen moet je zorgen dat je niet verliest.

    Gwisin schreef:
    Omdat hij weet dat je blijft. Waarom blijf je nog contact met hem houden?
          Je moet laten zien dat je die woorden meent. Daadkracht bij de woorden gooien, anders loopt hij over je heen.



    Mmmm je hebt helemaal gelijk hoor! Ik ga vanavond eens goed met m praten en zeggen wat ik wil en als die dat niet wil is het voor mij klaar. En ja ik merk zeker dat hij soms over me heen kan lopen, dit is dan ook precies de reden dat ik er juist klaar mee ben haha.

    Thanks voor de hulp!


    Als je niet kan winnen moet je zorgen dat je niet verliest.

    Laten zien dat je het echt meent en bij dat standpunt blijven, anders krijg je dus dat hele effect (en vicieuze cirkel) dat hij over je heen loopt "omdat je het toch niet meent" of "van gedachten verandert." Je mag het ook best sterker verwoorden om te laten merken dat je het meent. Dit betekend nou ook niet dat je hem de huid vol moet schelden, maar wel je eigen grenzen trekken, want daar gaat hij overheen en dat is niet goed. Ik weet precies hoe het is, heb zelf in zo'n situatie gezeten. Ik heb me ook vaak machteloos gevoeld (o.a. met de gedachte wat nou het handigste was hoe te handelen), want ik wilde hem tevens niet kwijt.

    [ bericht aangepast op 20 maart 2019 - 12:23 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Wat betreft het feit dat je merkt dat hij soms over je heen loopt, kun je hem daar tevens op benadrukken met iets van "Ik merk dat je vaak over mijn grenzen heen gaat en ik wil dat je daarmee stopt. Als dit niet iets is waar jij aan wilt werken, is het contact voor mij klaar." Adresseer hem er sterk op dat jij dit vervelend vindt en dit dus niet kan.
          Wat ik tevens had gemerkt in mijn situatie was dat hoe korter en sterker ik de zinnen hield, hoe meer het overkwam bij diegene. Houdt de zinnen dus zo kort en krachtig mogelijk, wellicht werkt het ook bij jou.

    [ bericht aangepast op 20 maart 2019 - 12:27 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Hè! Hoe is het gesprek gegaan? Is het allemaal goed verlopen?


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Maim schreef:
    Hoi hoi! Nog bedankt voor deze twee reacties! Ik heb wel wat vorderingen gemaakt, ik heb hem verteld waar ik mee zit en dat ik ons contact eigenlijk even op een wat lager pitje wil zetten. Ik vond hem alleen maar vervelender worden waardoor ik alleen maar kortaf of chagrijnig reageerde. Daarbij ergerde ik me aan alles wat hij deed, oftewel niet deed (hij is gestopt met z’n studie en zegt al weken dat die iets gaat doen (hij doet dag in dag uit hetzelfde), alleen gebeurt dat niet. Omdat ik zoveel contact met ‘m had viel me dit dus op en irriteerde ik me er aan omdat ik zelf nou eenmaal wel heel druk ben.
    Maar, we appen nu dus minder en dit bevalt me tot nu toe erg goed.

    We praten eigenlijk al een aantal jaar met elkaar (soms wat pauzes) dus qua persoonlijkheid kennen we elkaar wel.
    En ik vind het misschien moeilijk om het m te zeggen maar ik zie geen toekomst met hem... tbh zie ik ons alleen online vrienden zijn en niet meer of minder. Iemand tips hoe ik dit zo duidelijk mogelijk kan zeggen? Mijn manieren werken blijkbaar niet goed genoeg 😓


    Meh soms denk ik echt had ik dit maar nooit zo ver laten komen maaaaarjaaaa


    Oei, dat is inderdaad lastig voor jou. Ikzelf trek in zo'n situaties gewoon de stekker uit. Het is belangrijk voor je mentale gezondheid om goede grenzen te hebben soms. Als iemand waar ik gevoelens voor heb, wel met me wilt chatten en op me wilt leunen maar ze om de één of andere redenen op dat punt niet toe zijn aan een relatie, zet ik ze gewoon uit mijn leven. Iedereen heeft recht op een relatie en niet op valse hoop en kruimels. Er komt niks goed van situaties waar de verhouding onevenwichtig is geworden. Het ziet er naar uit dat hij de kracht niet kan opbrengen om zich te vermannen en denkt iets is beter dan niks, maar ik betwijfel of het wel goed is voor hem om te veel met je om te gaan als het niet wederzijds is. Op de lange duur gaat hij er alleen maar onder door gaan. De friendzone is psychologisch niet goed voor hem, denk ik. Ik zou gewoon zoveel mogelijk ruimte nemen voor jezelf en in plaats van het hem proberen te zeggen, gewoon communiceren via acties. Bijvoorbeeld kan je nog honderd keer zeggen dat je hem zo niet ziet, maar als je te beschikbaar zult blijven, zal hij altijd blijven hopen. Je hoeft niet gemeen te doen, je kunt zeggen dat je graag wat meer ruimte voor jezelf wilt en niet meer op zijn berichten zal antwoorden. Omdat je geeft als hem als vriend en dat hij iemand verdient die stapelverliefd op hem is en geen twee keer zou nadenken en je hem niet wilt kwetsen door aan het lijntje te houden. Afstand nemen is goed in zulke situaties, want het lijkt voor jullie allebei erg vervelend. Het lijkt misschien harder, maar een duidelijke, propere breuk is op lange termijn altijd het minst pijnlijk dan in een situatie te blijven hangen waar de één iets wilt en de ander het maar half weet.

    [ bericht aangepast op 25 maart 2019 - 13:49 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Gwisin schreef:
    Hè! Hoe is het gesprek gegaan? Is het allemaal goed verlopen?

    Ik ben best wel benieuwd.


    Don't walk. Run, you sheep, run.