• De stelling van deze week luidt:
    Sporten moet gratis worden.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Ligt eraan. Voor arme mensen hier die naar de voedselbank gaan of in de bijstand of uitkering zitten en de sporten niet kunnen betalen. Voor die bepaalde doelgroep zou het gratis moeten zijn.

    Sporten is toch al gratis?
    Je kan gwn gaan hardlopen in het bos, sit-ups in je woonkamer doen of zo’n fitness parcour afleggen in het park.
    Het kost enkel geld als je lid wilt worden van een club of vereniging maar dat is ook logisch aangezien die mensen ook ergens het geld vandaan moeten halen om de vereniging draaiende te houden.
    Om het eventueel dan door de overheid te laten betalen vind ik dan ook onzin want als je wilt sporten is er niemand die jou tegenhoudt om hard te lopen door de polders of te gaan voetballen op een voetbalveldje


    And as we fall, time is frozen I know we break, but we're not broken (Aedion -> YoungbIood)

    In ieder geval betaalbaarder.


    26 - 02 - '16

    Snapple schreef:
    Sporten is toch al gratis?
    Je kan gwn gaan hardlopen in het bos, sit-ups in je woonkamer doen of zo’n fitness parcour afleggen in het park.
    Het kost enkel geld als je lid wilt worden van een club of vereniging maar dat is ook logisch aangezien die mensen ook ergens het geld vandaan moeten halen om de vereniging draaiende te houden.
    Om het eventueel dan door de overheid te laten betalen vind ik dan ook onzin want als je wilt sporten is er niemand die jou tegenhoudt om hard te lopen door de polders of te gaan voetballen op een voetbalveldje

    Hardlopen en sit-ups zijn idd sport en niemand houd je tegen dat te doen, maar sommige mensen hebben een voorkeur voor andere sporten of voor een sport in teamverband. Helemaal gratis is denk ik niet haalbaar, maar goedkoper mag zeker wel, zeker voor mensen die het financieel moeilijker hebben (en daardoor een risicogroep zijn voor gezondheidsproblemen).


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Gratis is niet haalbaar. De locatie, apparatuur en mensen kosten nou eenmaal geld.

    Echter denk ik wel dat het goedkoper moet. Ik betaal voor de sportschool best wel veel geld vind ik zelf. En ja ik kan rondjes rennen in het bos, alleen mag ik dat niet. Naast dat ik niet mag rennen is de ondergrond niet recht genoeg.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Volgens mij is deel van het verdienmodel van een sportschool al dat mensen een abonnement nemen en dan niet meer gaan, dus ik ben heel benieuwd hoeveel geld het dan daadwerkelijk gaat kosten. Verder ben ik het eens met bovenstaande: sporten kan al gratis. Voetballen kan je met een groepje vrienden ook al overal doen en er zijn genoeg parken al te vinden (in de grote stad dan) met o.a. cross-fit toestellen. Daarnaast, hoeveel keuze wil je iemand met een laag inkomen bieden? Een hockey stick is bijvoorbeeld ook niet gratis, om nog maar niet te beginnen over de ruitersport. Worden benodigdheden dan ook vergoed?

    Persoonlijk denk ik: waar een wil is, is een weg en deze weg is al gratis als je je een beetje verdiept.


    From these ashes, I will rise

    Ik vind dit niet zo'n goed idee. Dat geld is nodig om sport aan te kunnen bieden aan een goede kwaliteit. Als je het gratis maakt zou er minder aanbod zijn, gewoon omdat het niet haalbaar is of ze zouden de middelen niet hebben om het kwaliteitsvol te laten zijn. Bovendien, sport is al gratis. Als je voetbalt met een paar vrienden of een paar rondjes rond de blok loopt, blijft je gezondheid goed. Als je meer wilt, kost het geld. Dat is normaal.


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Sporten is gratis. Het gebruik van apparatuur kost geld. Als je echt kosteloos wil sporten, heb je daar alle ruimte voor.


    You dare to gaze upon me?

    filosofie schreef:
    Ligt eraan. Voor arme mensen hier die naar de voedselbank gaan of in de bijstand of uitkering zitten en de sporten niet kunnen betalen. Voor die bepaalde doelgroep zou het gratis moeten zijn.

    Technisch gezien is het al gratis. Maar de sportschool kost ook energie; lichten & airco. Apperatuur moet onderhouden worden. Zwembaden moeten schoongemaakt worden en beheerd zodat niemand verdrinkt.

    Elk kind zou de kans moeten hebben om een sport te doen, maar sport hoeft niet per se gratis. Zorg gewoon dat iedereen de mogelijkheid heeft, en laat mensen die het kunnen betalen gewoon betalen.


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Ik zou het niet direct gratis maken, maar eerder betaalbaarder — voornamelijk voor groepen die minder te besteden hebben (en daarbij kinderen, kinderen zouden voor een prikkie moeten kunnen sporten imo).

    Daarbij vind ik 'sporten is al gratis' ietwat kort door de bocht, want voor sommige sporten heb je toch écht begeleiding of training nodig. Ja, er zijn dingen die je 'zelf' kan doen, maar een professioneel oog is altijd fijn ivm het voorkomen van blessures etc.


    Sporten in Nederland is in principe al gratis voor kinderen uit een minderbedeeld gezin, je hebt genoeg potjes in Nederland die zulke dingen financieren tot een kind zijn of haar achttiende levensjaar, denk bijvoorbeeld aan stichting leergeld.
    En het ligt natuurlijk ook aan de sportschool \ organisatie waarbij je jezelf inschrijft, sporten hoeft echt geen klauwen met geld te kosten.

    [ bericht aangepast op 4 juli 2019 - 14:56 ]