• Ik heb dus sinds een maand nieuw vrijwilligerswerk, sinds ik met scouting gestopt ben, en het is echt heel gaaf!
    Ik werk nu namelijk als vrijwillig preparateur bij het oertijdmuseum in Boxtel!

    Zij hebben recent een ongeprepareerde Diplodocus, een langnek dino, aangekocht en deze moet natuurlijk eerst geprepareerd worden voor je m ten toon kan stellen. En daar help ik dus aan mee! :Y)
    De botten moeten schoongemaakt worden van sediment en dat is wel een flinke klus, waar je heel veel geduld voor nodig hebt.
    Plantenresten zijn trouwens mijn grootste vijand, gezien dat heel erg op bot lijkt en ook vrij fragiel is. Ik heb dus al zat hartaanvallen gehad, omdat ik dacht het bot kapot gemaakt te hebben, maar dat het plantenresten bleken te zijn. Dus dan ben je maar extra voorzichtig voor het geval het wel een bot is.
    Er wordt trouwens geschat dat we hier nog wel zo'n drie jaar mee bezig zijn, gezien het een hoop botten zijn en de meeste vrijwilligers maar een (mid)dag per week komen. Maar als we een beetje geduld hebben, staat er binnenkort weer een nieuwe echte dino in Nederland! (De meeste dinosaurus skeletten in Nederland zijn replica's).

    Maar, mocht je je een keertje vervelen op een vrijdag (want dan ben ik in het museum), kom dan naar het oertijdmuseum in boxtel en kom een kijkje nemen naar hoe ik aan het werk ben ^^. De rest van het museum is trouwens ook erg interessant als je een beetje interesse hebt in fossielen.


    Stenenlikker

    Oh wat tof, gefeliciteerd en veel plezier (en succes)! Dinosauriërs spreken zo tot de verbeelding - het lijkt me echt heel tof om daarmee te werken.

    Wat ontzettend leuk! Gaaf, dat je aan zo'n mooi project mag meewerken!
    Het Oertijdmuseum in Boxtel is trouwens echt leuk. Ik ben er een paar jaar geleden nog geweest met mijn moeder en mijn broertje, omdat mijn broertje een echte dino-fan is.

    Omg, dat is echt supergaaaaaaaaaf! Veel plezier!


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Dank jullie wel!

    Ik ben nu dus al een paar weken ermee bezig en blijf het supergaaf vinden ^^ Ik mag nu ook met wat zwaarder apparatuur werken dan de krabber, vooral omdat ik momenteel gewoon een laag sediment van een centimeter dik heb om weg te werken en dat duurt belachelijk lang met een krabber :S

    [ bericht aangepast op 25 feb 2019 - 19:47 ]


    Stenenlikker