• Met de scoutingleiding proberen wij weer meer en regelmatig leuke activiteiten te gaan doen. Momenteel gaat dit erg goed en hebben we al toffe dingen gedaan en nu willen we dit doorzetten.

    Naast vrijwel elke zaterdag blijven hangen en samen eten, avonden met kampvuur gevuld nu het zo lekker is zoeken we ook zaterdagavond en zondag activiteiten.

    Vanavond gaan we ijskarten met zijn allen. Verder hebben we een slipcursus, quad rijden, boogschieten en 4x4 rijden gedaan. Poolen doen we regelmatig.

    Ik ben bezig met het plannen van een Escape Island en een Blotevoetenpad.
    Echter ben ik benieuwd of jullie nog inspiratie hebben.

    Zoals je leest variëren de activiteiten van vrij goedkoop tot, een best wel flinke prijs. Dit is omdat niet iedereen het even breed heeft en we dit willen afwisselen.

    Ik ben benieuwd of jullie nog leuke tips hebben voor mij/ ons


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Iets met een avond/dag vol oudhollandse spelletjes organiseren? Zaklopen, spijkerpoepen etc. Dan verbind je er een klein prijsje aan voor de winnaar. Dat is vrij low budget ook (:
    Of iets van een jeu de boules/klootschieten toernooi?

    En zijn bosspellen te normaal? Levend stratego, levend cluedo (hier heb ik nog wel kaartjes/uitgewerkte spelregels van voor je).

    Boomtopklimmen?

    Ik weet niet of ik nu te klein denk hoor :') het is natuurlijk niet zo groot als wat jij daar noemt haha.


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Wij hebben wel eens whatsapp kwartet gedaan en dat was echt lachen. Of dat je een hele lijst krijgt aan voowerpen/situaties waarvan je een foto moet maken en degene met de meeste geldige foto's wint. Kan je gewoon in je dorps/stads centrum doen en een telefoon per groepje. Wij hebben ons daar iig erg mee vermaakt.


    Stenenlikker

    Necessity schreef:
    Iets met een avond/dag vol oudhollandse spelletjes organiseren? Zaklopen, spijkerpoepen etc. Dan verbind je er een klein prijsje aan voor de winnaar. Dat is vrij low budget ook (:
    Of iets van een jeu de boules/klootschieten toernooi?

    En zijn bosspellen te normaal? Levend stratego, levend cluedo (hier heb ik nog wel kaartjes/uitgewerkte spelregels van voor je).

    Boomtopklimmen?

    Ik weet niet of ik nu te klein denk hoor :') het is natuurlijk niet zo groot als wat jij daar noemt haha.


    Leuke ideeën de bosspellen die doen wij met onze kinderen altijd.
    Het is meer dat ik dingen zoek om met de volwassen te doen en dan gaan wij niet persé door het bos rennen XD


    ij hebben wel eens whatsapp kwartet gedaan en dat was echt lachen. Of dat je een hele lijst krijgt aan voowerpen/situaties waarvan je een foto moet maken en degene met de meeste geldige foto's wint. Kan je gewoon in je dorps/stads centrum doen en een telefoon per groepje. Wij hebben ons daar iig erg mee vermaakt.


    Binnenkort is het weer de Iscout, daarbij moeten we altijd de meest rare opdrachten doen, van bowlen in een supermarkt met een watermeloen, tot trekker rijden over een weiland en dan komen er altijd wel gekke dingen langs.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Oooooh, ijskarten, supergaaf!

    Misschien lasergamen in het bos (of in zo'n indoor hall als dat goedkoper is), bowlen met z'n allen (met 6 personen op een baan is dat qua prijs ook wel redelijk te doen, denk ik), naar een meer/naar de zee om te zwemmen, te chillen, zandkastelen te bouwen, whatever, met z'n allen naar een stad en dan een soort 'speurtocht' doen met opdrachten (zoals het spel appel en ei, waar je iets probeert te ruilen voor iets veel groters oid en het team dat wint krijgt een drankje van het andere team oid), klimmen, kanoën ?


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Derks schreef:
    Oooooh, ijskarten, supergaaf!

    Misschien lasergamen in het bos (of in zo'n indoor hall als dat goedkoper is), bowlen met z'n allen (met 6 personen op een baan is dat qua prijs ook wel redelijk te doen, denk ik), naar een meer/naar de zee om te zwemmen, te chillen, zandkastelen te bouwen, whatever, met z'n allen naar een stad en dan een soort 'speurtocht' doen met opdrachten (zoals het spel appel en ei, waar je iets probeert te ruilen voor iets veel groters oid en het team dat wint krijgt een drankje van het andere team oid), klimmen, kanoën ?


    Oeh lasergamen is een goed plan, helemaal gezien wij zelf laserguns hebben op scouting met targets.
    naar een meer gaan wij inderdaad regelmatig tijdens de zomerstop.
    We hebben vorig jaar met stafuitje een soort crazy 88 gedaan met allerlei opdrachten in de stad en dat was zeker leuk.
    Kanoën heb ik een trauma aan overgehouden XD


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    IrishNialler schreef:
    (...)
    Leuke ideeën de bosspellen die doen wij met onze kinderen altijd.
    Het is meer dat ik dingen zoek om met de volwassen te doen en dan gaan wij niet persé door het bos rennen XD

    Natuurlijk wel! Zeker als je een beetje een competitieve groep hebt is dat best lachen hoor :'D


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Hephaistion schreef:
    Wij hebben wel eens whatsapp kwartet gedaan en dat was echt lachen. Of dat je een hele lijst krijgt aan voowerpen/situaties waarvan je een foto moet maken en degene met de meeste geldige foto's wint. Kan je gewoon in je dorps/stads centrum doen en een telefoon per groepje. Wij hebben ons daar iig erg mee vermaakt.

    Nu ben ik wel benieuwd wat Whatsapp kwartet inhoudt, haha (nerd)


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Misschien gewoon heel standaard een zwembad of bioscoop? En wandklimmen, paintball of lasergamen zijn hooguit nog iets minder standaard.


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.