• Hey iedereen,

    Mijn vriend heeft last van kleinne vliegjes in zijn badkamer
    maar ook op de gang van zijn slaapkamer. En we weten niet hoe we het probleem kunnen oplossen. Hij heeft geen insectenspray
    daar gaat hij morgen om.
    Dus kan iemand ons helpen met dat probleem?

    Mercie al. Je mag ook in prive sturen daar reageer ik sneller :)


    I love Cameron Bright,Nick Jonas,Joe Jonas,Kevin Jonas,

    Dan zul je het vast over fruitvliegjes hebben? Dat heeft vooral te maken met rottende fruit en de hygiëne. Zorg dus dat je het goed schoon houdt. Zelfs met koffiepads, meteen weggooien. Die beestjes hebben een kink daarop.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Zijn het van die vliegjes met zwarte vleugels?
    Zo ja, dan kan het best komen vanuit de leidingen. Ik zou aanraden om die even goed schoon te maken (van dat schoonmaakspul voor leidingen even door de douche heen gooien en door de wasbak etc. en iets van bleek ofzo door het toilet.). Dan pak je de oorzaak van het probleem aan en niet het gevolg.

    Het kan ook zijn dat ze ergens anders door komen, maar met insectenspray los je dit niet op denk ik.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Buccaneer schreef:
    Dan zul je het vast over fruitvliegjes hebben? Dat heeft vooral te maken met rottende fruit en de hygiëne. Zorg dus dat je het goed schoon houdt. Zelfs met koffiepads, meteen weggooien. Die beestjes hebben een kink daarop.


    Ja fruitvliegjes. Zo heet ik ze nu ook altijd :) Fruit hebben ze geen last van want de keuken is beneden. hygiëne valt mee.
    Er staan wel producten gewoon in de badkamer dat ze niet gebruiken. Kan dat ook een probleem zijn?
    Iemand zei dat hij best zijn toilet en pompbak uitkuist. Ma ik heb geen idee. Hmm koffiepads doet hij derect weg.


    I love Cameron Bright,Nick Jonas,Joe Jonas,Kevin Jonas,

    Derks schreef:
    Zijn het van die vliegjes met zwarte vleugels?
    Zo ja, dan kan het best komen vanuit de leidingen. Ik zou aanraden om die even goed schoon te maken (van dat schoonmaakspul voor leidingen even door de douche heen gooien en door de wasbak etc. en iets van bleek ofzo door het toilet.). Dan pak je de oorzaak van het probleem aan en niet het gevolg.

    Het kan ook zijn dat ze ergens anders door komen, maar met insectenspray los je dit niet op denk ik.


    Ja ik noem ze fruitvliegjes. Wel mijn zus hare vriend had het al gezegt dat het van de leidingen zouden komen.
    Maar wat ik dan niet snap ze wonnen er nu zeker al ver een jaar.
    En nu krijgen ze pas dat probleem. Mijn vriend zit nu ook te denken of hij er wel goed aan gedaan
    heeft om te verhuizen. Want hij zit in zo'n sociale woning. Pff. Hmm zal het doorgeven aan mijn vriend.

    Bedankt iedereen al


    I love Cameron Bright,Nick Jonas,Joe Jonas,Kevin Jonas,

    GossipGirl21 schreef:
    (...)
    Ja fruitvliegjes. Zo heet ik ze nu ook altijd :) Fruit hebben ze geen last van want de keuken is beneden. hygiëne valt mee.
    Er staan wel producten gewoon in de badkamer dat ze niet gebruiken. Kan dat ook een probleem zijn?
    Iemand zei dat hij best zijn toilet en pompbak uitkuist. Ma ik heb geen idee. Hmm koffiepads doet hij derect weg.

    Het ligt vooral aan de hygiëne. Met het minste of geringste komen ze alweer terug en ze planten zich razendsnel voort. Dus als je bijv een dagje of twee niet hebt schoongemaakt omdat je er geen erg in zag, dan zou ik de boel heel grondig schoonmaken. In die tijd hebben ze zich namelijk al voortgeplant. Zelfs het prullenbakje regelmatig goed legen in de badkamer. Ik heb geen idee of dat er staat, maar anders toch doen. Je ziet er waarschijnlijk nu iets onschuldigs in, maar over tijd ga je het echt merken.

    [ bericht aangepast op 24 feb 2019 - 21:57 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Als het vliegjes zijn met bredere, zwarte vleugels dan zijn het geen fruitvliegjes, maar een andere soort vliegjes. Die komen (zoals Derks hierboven al zei) op een bepaalde geur van de leidingen af en aangezien ze bij de badkamer zitten, zal dat het probleem zijn. Ik zou naar de winkel gaan en heftig schoonmaakmiddel halen van bijvoorbeeld HG, zodat je alle leidingen (doucheputje, wasbak, wc, et cetera) goed uit kan spoelen.

    [ bericht aangepast op 24 feb 2019 - 22:15 ]


    Witte wijnazijn in een bakje met plastic folie erover met graatjes er in geprikt dat doe ik altijd als ik last heb van vliegjes maar dat zijn wel voornamelijk fruitvliegjes.


    The truth is out there.

    Buccaneer schreef:
    (...)
    Het ligt vooral aan de hygiëne. Met het minste of geringste komen ze alweer terug en ze planten zich razendsnel voort. Dus als je bijv een dagje of twee niet hebt schoongemaakt omdat je er geen erg in zag, dan zou ik de boel heel grondig schoonmaken. In die tijd hebben ze zich namelijk al voortgeplant. Zelfs het prullenbakje regelmatig goed legen in de badkamer. Ik heb geen idee of dat er staat, maar anders toch doen. Je ziet er waarschijnlijk nu iets onschuldigs in, maar over tijd ga je het echt merken.


    Hmm ja denk dat er daar wel nog wat vuil zit. Als ik bij hem ben deze week
    ga ik die zeker leegmaken. Insectenspray halen we morgen ergens vandaan.


    I love Cameron Bright,Nick Jonas,Joe Jonas,Kevin Jonas,

    Rodent schreef:
    Als het vliegjes zijn met bredere, zwarte vleugels dan zijn het geen fruitvliegjes, maar een andere soort vliegjes. Die komen (zoals Derks hierboven al zei) op een bepaalde geur van de leidingen af en aangezien ze bij de badkamer zitten, zal dat het probleem zijn. Ik zou naar de winkel gaan en heftig schoonmaakmiddel halen van bijvoorbeeld HG, zodat je alle leidingen (doucheputje, wasbak, wc, et cetera) goed uit kan spoelen.


    Awel ik dacht al aan die producten voor de leidingen. Mercie nu ben ik al iets verders geraakt. :)


    I love Cameron Bright,Nick Jonas,Joe Jonas,Kevin Jonas,

    Lohse schreef:
    Witte wijnazijn in een bakje met plastic folie erover met graatjes er in geprikt dat doe ik altijd als ik last heb van vliegjes maar dat zijn wel voornamelijk fruitvliegjes.


    Daar ga ik ook eens voor kijken. Bedankt voor de tip :)


    I love Cameron Bright,Nick Jonas,Joe Jonas,Kevin Jonas,

    Lohse schreef:
    Witte wijnazijn in een bakje met plastic folie erover met graatjes er in geprikt dat doe ik altijd als ik last heb van vliegjes maar dat zijn wel voornamelijk fruitvliegjes.
    @Sarah: Dit trucje kan je ook met confituur doen. ^^ Je moet er wel wat geduld voor hebben voordat alle vliegjes erin zitten. :p En prik de gaatjes met een tandenstoker (geen vork).

    Maar zoals de rest zegt, blijft de hygiene belangrijk. Anders blijven ze terugkomen.


    Ik wil een tuin vol egels

    Rubin schreef:
    (...) @Sarah: Dit trucje kan je ook met confituur doen. ^^ Je moet er wel wat geduld voor hebben voordat alle vliegjes erin zitten. :p En prik de gaatjes met een tandenstoker (geen vork).

    Maar zoals de rest zegt, blijft de hygiene belangrijk. Anders blijven ze terugkomen.


    Ach mercie voor de tips dat kan ik gebruiken ook :)
    Ja dan gaat hijj toch veel moeten kuisen.


    I love Cameron Bright,Nick Jonas,Joe Jonas,Kevin Jonas,

    Lohse schreef:
    Witte wijnazijn in een bakje met plastic folie erover met graatjes er in geprikt dat doe ik altijd als ik last heb van vliegjes maar dat zijn wel voornamelijk fruitvliegjes.

    Als je fruitvliegjes hebt, werkt dit als een malle inderdaad. Zelf maak ik wanneer ik last heb van fruitvliegjes (en goddomme, die dingen vermenigvuldigen zich extreem snel, echt niet grappig) een mixje van sterk ruikende, zoete aanmaaksiroop of appelsap, eventueel azijn en een flinke laag afwasmiddel. Vervolgens span ik er een dun plastic folie overheen waar ik met mijn vork gaatjes in prik. De fruitvliegjes zullen op de hevige geur van siroop en azijn afkomen, in het glas klimmen doormiddel van die gaatjes, er vervolgens niet uit kunnen kruipen en vervolgens vast komen te zitten in het mengsel. Het afwasmiddel werkt als een soort drijfzand waardoor ze langzaam naar beneden zinken. Beetje ziek ofzo, maar het werkt supergoed.

    MAAR dan is het wel belangrijk om te weten dat je daadwerkelijk last hebt van fruitvliegjes, en niet die kleine, brede vliegjes waarover hierboven al gesproken werd. Fruitvliegjes zijn van die zwevende puntjes als het ware. Ze zwermen met zijn allen weg wanneer je te dichtbij komt. Heel naar zijn die kutkrengen.


    ars moriendi