• ^Hopelijk kunnen jullie de afbeelding lezen!^


    Dit was een artikel van het krant die ik paar dagen geleden las en erg beledigend is, vooral voor mensen die vmbo doen of hadden gedaan.

    Volgers de pedagoog Gerard Zilvers zijn vmbo'ers dom en hebben ze een laag IQ. Verder vertelde hij in het stukje dat het mooi was dat we een wat dommer prinsesje hadden die vmbo doet. Dat zegt hij, he. Niet ik.

    Alle eerst vond ik dit kranten artikel erg beledigend en bruut overkomen voor de mensen die vmbo doen of deden.
    Volgens hem zou de meeste vmbo'ers dom zijn, een laag IQ hebben, zijn het volgens hem moeilijk lerende hangjongeren, worden de vmbo'ers volgens hem tienermoeders of heftruckchauffeur en spreken de meeste met een Marokkaanse accenten. Dat vond ik echt enorm disrespectvol.
    Ik had vorig jaar een lijsje gemaakt over de mythe van het vmbo en had erbij staan dat de meeste vmbo'ers gewoon een gemiddelde IQ hebben. Is trouwens geen reclame, maar hij noemt in het artikel 65% van de samenleving als dom of laag IQ.

    Ik had zelf vmbo gedaan voordat ik havo ging doen. En ik heb zelf een gemiddelde IQ. Tijdens mijn intelligentie test die ik op mijn tienerjaren maakte stond dat ik voor sommige onderdelen hoger dan vmbo scoorde, maar had toen nog niet genoeg eisen voor havo.

    Ik wilde deze artikel delen, over de disrespectvol stuk van de krant, omdat hier ook (ex)vmbo'ers rondlopen. En waarschijnlijk ben je het eens dat het beledigend is.
    Ik wilde dit even kwijt omdat ik het best beledigend vond. En excuses voor spelling fouten.

    [ bericht aangepast op 9 april 2019 - 11:21 ]

    Het is Nieuwspaal - een soort Speld, zeg maar. Het is satire, niet serieus! (:

    [ bericht aangepast op 9 april 2019 - 11:25 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Nieuwspaal is toch een krant dat vaak/altijd satire schrijft? Ik zou het artikel dus niet te serieus nemen, zo is het ook niet bedoeld (:


    From these ashes, I will rise

    Klaar schreef:
    Het is Nieuwspaal - een soort Speld, zeg maar. Het is satire, niet serieus! (:


    Vond het wel een subjectieve artikel toen ik het las, en ik had het op internet zien voorbij komen. Maar als die site alleen onzin nieuws produceert, dan was het niet grappig. Had zelf reacties gelezen van andere dat ze het beledigend vonden, omdat de meeste van die reacties vmbo doen of deden.

    Ja, dit is overduidelijk satire en hoef je helemaal niet serieus te nemen!
    Ik wil trouwens wedden dat die Gerard Zilver helemaal niet bestaat, want als ik hem google kom ik alleen maar nieuwspaal posts tegen. Ze hebben hem waarschijnlijk in het leven geroepen om de satire een extra dimensie te geven.


    Stenenlikker

    Het is geen krant het is de nieuwspaal, net een soort platform als de speld. Gewoon satire.


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    O lord, issues.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Netjes is het niet, nee, maar goed, ik heb ook satireposts gezien over de aanslag in Newchurch bij de moskeeën. Satire is nou eenmaal geschreven om mensen tegen het been te schoppen


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Beetje een ironische post aangezien dit dus best wel heel duidelijk satire is en je dat niet door had..


    ars moriendi