• Origineel topic:

    Zondagnacht belde mijn beste vriend me op, dronken as hell. We hebben tot 5 uur 's ochtends aan de telefoon gezeten en life was good. Ik heb hem al 2 jaar niet meer gezien en we hebben de afgelopen jaren ook niet veel contact gehad omdat hij een relatie had, maar inmiddels appen we vaker enz. Nu zei hij tijdens dat gesprek om de paar minuten dat ik deze week moest langskomen, en dat we gezellig boodschappen konden doen, chillen, film kijken, de stad in enz. Hij had het over samen in de woonkamer slapen en naar de sterren kijken en het klonk leuk, dus ik ging ermee akkoord. Wel zei ik nog een paar keer dat hij me dat vroeg omdat hij gedronken had, maar volgens hem meende hij het.

    Dus toen werd het maandag en hoorde ik niks van hem, en ik heb hem net even gesproken en hij zei dat ie "niet precies meer weet" wat hij heeft gezegd aan de telefoon. Ik ben niet over het langskomen begonnen, want ik durf niet :') Het punt is dus dat ik altijd een hele sterke klik met hem heb gehad en wel vaker heb gedacht dat hij dat ook zo voelde, in de zin van meer dan vriendschap. Telkens als hij iets gedronken heeft, lijkt hij daar ook een beetje op te zinspelen. Een paar jaar geleden heeft hij me ook eens gezoend, na een paar biertjes gedronken te hebben. We hebben het er nooit meer over gehad en ik weet niet eens zeker of hij het wel weet. Door de jaren heen heeft hij wel eens vaker gemixte signalen gegeven waardoor ik het vermoeden had dat er meer aan de hand was.

    Het punt is dus dat ik wel degelijk gevoelens voor hem heb, maar er ook heel lang geleden al vrede mee heb gesloten dat we gewoon vrienden zijn en meer niet. Alleen door het telefoongesprek van laatst (plus nog wat andere opmerkingen) komen al die gevoelens weer boven en ik ben nu echt intens sad dat hij het gewoon is vergeten. Ik snap heus wel dat je soms dingen doet onder de invloed van alcohol die je normaal niet zou doen, maar het is echt heel frustrerend en ik weet niet hoe ik dat duidelijk kan maken zonder op te biechten dat ik wel degelijk iets voor hem voel. Iemand tips?


    De update:
    Want ik moet gewoon heel even ranten en vond het onzin om nog een topic voor mijn liefdesleven aan te maken :')
    Vannacht belde mijn beste vriend dus weer en zaten we wat te praten en kwamen we dus uit op 6 jaar geleden, toen ik stage liep bij het bedrijf waar hij werkte. Hij vroeg of ik wist dat mensen dachten dat we een geheime affaire hadden samen. Dus wat blijkt?
    Hij had al die tijd al gevoelens voor me en durfde die niet te uiten. Ik had destijds een soort lijstje gemaakt met alles waar mijn droomman aan moest voldoen en hij zei dat hij zo graag wilde dat hij die op 100% kon krijgen voor me, en dat hij andersom ook een lijst had -waar hij me nooit over had verteld- en dat ik overal aan voldeed, maar dat durfde hij ook niet te zeggen. Toen heeft ie een relatie genomen met een collega van ons, waarvan hij wist dat het niet stand hield en waarvan hij nu zegt dat het eigenlijk met mij had moeten zijn. En dat hij altijd een zwak voor me heeft gehouden, enz enz.
    Dus ik zou nu super blij moeten zijn?
    Alleen inmiddels zijn we 6 jaar verder, heeft zijn laatste relatie hem een beetje beschadigd en wil hij nu niets meer met niemand en zijn die gevoelens een beetje weggesleten (hoewel hij dus ook zei dat ze weggestopt zitten, dus idk). Dus hé, het goede nieuws is dat mijn perfecte, kan-zo-uit-een-boek-komen jongen bij wie alles klopte, ook zo over mij dacht. Het slechte nieuws is dat het, ondanks dat, dus nooit iets gaat worden. (Hoewel ik soms nog steeds denk dat het iets kan worden als we elkaar maar zouden zien). Maar ugh, dit is gewoon zo verschrikkelijk. Ik kan er gewoon niet over uit hoe de jongen, waarvan ik echt dacht dat het mijn soulmate was (lekker dramatisch, but you get the point), dat andersom ook zo voelde en HET GEWOON NOG STEEDS NIETS WORDT. WAAR DE FUCK IS CUPIDO MEE BEZIG??????????
    Voor het geval je ooit denkt dat jouw liefdesleven een puinhoop is: je kunt ook mij zijn :')

    [ bericht aangepast op 28 mei 2019 - 17:22 ]


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Ok, alsjeblieft: niet op die toer gaan, helemaal niet als het je zogenaamde 'beste vriend' is maar je elkaar al twee jaar niet hebt gezien / bijna niet hebt gesproken. Dit klinkt echt alsof hij gewoon toenadering zoekt als hij gedronken heeft en dan allerlei vage dingen zegt, die hij vervolgens niet nakomt. M'n ervaring daarmee is dat je er hard voor weg moet rennen.


    Oh nee nee nee nee, haha. Nee, we wonen heel ver uit elkaar vandaan en zaten allebei in een relatie de afgelopen jaren. Zijn ex wilde ons niet bij elkaar in de buurt hebben en ik ben daar nooit echt tegenin gegaan. Verder is hij sowieso niet het type dat veel op zijn telefoon zit, en we zagen elkaar eigenlijk alleen op Elfia, maar die klik blijft telkens hetzelfde. Het klinkt een beetje vaag, maar trust me; zo’n type is hij echt niet (:


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Inderdaad word het wel zo veel gecompliceerder als ie dronken is haha, dan is het nog moeilijker in te schatten dan het al is.

    Het punt is dus dat ik wel degelijk gevoelens voor hem heb, maar er ook heel lang geleden al vrede mee heb gesloten dat we gewoon vrienden zijn en meer niet.


    Super lame advies, maar doe wat goed voelt. En daarnaast... ik weet dat het scary is, maar als je helemaal gek wordt van de gemixte signalen en de onzekerheid, zou ik het hem gewoon vragen en toegeven wat je voor hem voelt. Meest rechtdoorzee antwoord, maar anders is het inderdaad signalen interpreteren en daar ben ik zelf echt heel slecht in.


    SIC | PARVIS | MAGNA

    Ik snap dat het wat eng is, maar ik zou het gewoon eerlijk vertellen. Hij zit niet meer in een relatie heb ik begrepen en dan zou je zoiets wel moeten kunnen vertellen aan je beste vriend, vind ik. Als het toch blijkt dat het zatte praat was en het niet wederzijds is, dan ben je tenminste van de frustraties af dat je het niet weet.
    En geloof me, als je eenmaal heel open en eerlijk tegen iemand bent geweest over iets dat je in eerste instantie niet durfde te vertellen, dan ga je voor de rest van je leven veel sterker in je schoenen staan met zulke dingen. En dat is veel fijner, minder twijfels en frustraties. (Eigen ervaring. (A) )


    Ik wil een tuin vol egels

    Als mensen dronken zijn, komen ze soms gewoon wat meer los. Bij mijn vriendinnen is dat ook soms zo. Als een jongen nuchter is, durft hij zijn aantrekking niet goed te tonen, maar eenmaal hij te veel gedronken heeft, verklaart hij haar ineens de liefde of probeert hij haar te kussen. Je kunt wel denken, het is misschien ongemeend, maar misschien is het wel gemeend. Soms komt de aap pas uit de mouw wat gevoelens betreft, eens mensen een paar glazen ophebben. Misschien voelt hij zich stiekem wat of veel tot je aangetrokken en brengt de drank dat alleen in hem omhoog. Dat wilt niet zeggen dat het fake is. Trouwens gezoend? Ik zoen mijn vrienden niet. Trouwens als dit elke keer gebeurd, kan hij je moeilijk onaantrekkelijk vinden hé.... Probeer een diepere relatie op te bouwen met je vriend als je wat meer voor hem voelt. Probeer wat te flirten en de romantische spanning wat op te bouwen als je nuchter bent. Er is duidelijk een spanning aanwezig tussen jullie twee. Volgens mij ziet hij je best wel zitten hoor. Als je verliefd bent op hem, ga ervoor en probeer een relatie te krijgen met hem. Je kunt het maar proberen. Beter dan in de friendzone belanden met je gevoelens. Ik zou er niet mee blijven rondlopen, gewoon voor gaan! (:

    [ bericht aangepast op 17 april 2019 - 19:17 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Bedankt voor de tips iedereen! <3

    Het punt is dus dat ik al jaren geleden heb opgebiecht dat ik gevoelens voor hem had en hij zei toen dat hij ook een sterke band voelde, maar meer als broer en zus. (Fun fact: die kus was dus 2 uur na dit gesprek). Daarnaast heeft zijn eigen zus me ooit eens gevraagd of ik nog gevoelens voor hem had toen hij inmiddels alweer in een andere relatie zat en ik zei dat ik het niet precies wist, maar nooit of te nimmer iets zou ondernemen om zijn relatie kapot te maken. Ze zei toen heel fel dat hij nooit iets met mij zou beginnen, maar "niet waarom ik dacht." (Geenidee wat ze daarmee bedoelde). Idk, dat was echt jaren geleden, en ik wil niet weer over gevoelens beginnen om vervolgens te horen dat we broer en zus zijn, om 2 uur later in een Cersei en Jaime Lannister relatie te belanden.
    Daarnaast praat ie atm ook niet meer tegen me, dus ik begin te vermoeden dat ie helemaal niet is vergeten wat ie heeft gezegd, maar gewoon doet alsof :')

    Aaaah mannen. Zulke duidelijke wezens (quote)


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Wel ik wil ook geen grote oordelen vellen want ik lees het maar op het internet en weet daarom het fijne niet, maar het klinkt toch alsof je behoedzaam moet zijn. Misschien vindt hij je wel een mooi en aantrekkelijk meisje of vindt hij het leuk dat jij hem leuk vindt maar is hij niet echt overtuigd. Ik zou goed op mezelf passen als ik jou was. Mannen zijn soms zo, ze zeggen niet altijd snel nee tegen een kus of een relatie zonder dat ze echt gevoelens hebben voor haar. Mannen zijn anders soms dan meisjes en iets minder kieskeurig. Als jij er heel serieus of serieuzer over bent is dat wel stom voor jou. Als je een open type bent en daar geen probleem mee hebt, kun je er nog steeds voor gaan maar als je relaties heel serieus opneemt en lichamelijk meer gereserveerd bent en loyaal bent voor het leven, zou ik wel uitkijken dat hij geen misbruik van je maakt. Je wilt je niet in een relatie storten met iemand en je hart en lichaam helemaal kwetsbaar opstellen met iemand die het niet honderd procent met je meent en je uiteindelijk dumpt terwijl jij daar gebroken achter blijft.
    Geef het misschien nog een kans, maar let goed op je grenzen. Laat hem niet met je sollen. Met zo'n onduidelijke type's moet je gewoon op je strepen staan zodat je niet in de grijze zone beland tussen relatie en geen relatie want dat is erg pijnlijk voor jou. Als hij nog meer romantisch getinte zaken onderneemt zou ik het nogmaals opbrengen over die gevoelens en aangeven dat je een relatie wilt. Als hij dan weer begint van "maar ik wil geen relatie", maar wel kussen en flirten en ongepast zijn voor een vriendschap, moet je hem afwijzen en zijn van: sorry maar mijn kussen, knuffels, liefde, genegenheid.... zijn een privilege en alleen voor mannen waarmee ik in een relatie mee zit. Echt niet aan toegeven, aan halve interesse. Anders kan hij van twee walletjes eten. Een vrije vogel zijn en jou hebben zonder relatie en die bevestiging/romantische aandacht dat hij uitgeeft, voelt misschien wel even goed, maar op de lange termijn ga je er onderdoor aan gaan, dus je moet op je strepen staan met hem en zeggen dat het ongepast is. Dan zal hij oftewel inzien dat hij inderdaad gevoelens heeft en je behandelen met duidelijkheid en een relatie, zoals het hoort of zal hij je respecteren en verder met rust laten zodat hij je niet in de war brengt. Ik begrijp het volledig, het is gemakkelijk om vrijgevig te worden en extra affectie geven en toegeven aan je eigen gevoelens als je verliefd op iemand bent, maar let goed op jezelf en geef je grenzen aan.

    [ bericht aangepast op 18 april 2019 - 18:33 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Oké, ik bump dit topic. In het startbericht staat de update, en ik moest gewoon heel even ranten, danku :')


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Een beetje cru om dit zo rechtuit te zeggen maar hij verspilt echt je tijd gewoon.
    Bij mij komt dit zo over van: ‘ah maar ik heb momenteel geen relatie dus laat ik ervoor zorgen dat zij er ook geen heeft.’
    Ik ken hem niet en ik ken jou niet, maar als iemand je leuk vindt nog steeds dan zou die er duidelijk iets mee doen. En niet vaag rond de pot blijven draaien. Hij speelt met je gevoelens omdat hij zich wss ook verveelt gewoon.


    A to the Z

    Ja, ik bump dit topic weer effe. Het is een heel lief en schattig verhaal en ik denk echt van wat ik hieruit op lees dat jullie daadwerkelijk een goede band hebben, máár (ja, ik kom met de gevaarlijke maar aan) het komt bij mij over alsof hij enkel contact weet op te zoeken als hij zich alleen voelt. Geen idee of dit zo is en of hij wel zo'n iemand is die eigenlijk vaak tot altijd in een relatie zit? Ik vind het best wel bs dat hij komt met dat hij toentertijd een relatie had met een collega en dan zegt dat "jij dat eigenlijk had moeten zijn."
          IDK, waarom neemt hij dan überhaupt een relatie met diegene als hij van tevoren al zoiets heeft van; hé, dit is eigenlijk niet degene met wie ik samen wil zijn.
          Ik ben echt meer degene van; als je het wilt dan zeg je het eerlijk en oké, verlegen of durft niet maar je hebt later wel een kans? Neem die kans dan aan en bewijs het. Tot die tijd geloof ik er niets van.
          Dat is alleen mijn mening erop, but ok. Doe waar jij je goed bij voelt!


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Oh god, en ik dacht dat mannen gewoon gecompliceerd waren. Dit exemplaar spant anders wel de kroon.

    I get it tho. Er is vuur, kriebels als je elkaar aanraakt, het voelt allemaal hemels en toch een klein beetje "stiekem" / spannend, het is je beste vriend... Maaaar, hij mag dan misschien geen asshole zijn, hij gedraagt er zich wel naar. Zet je leven niet on hold voor hem. Dat heeft hij niet voor jou gedaan en dat verdiend hij nu niet ook.

    Wie weet ziet hij opeens het licht van volwassenheid en wil hij nu oprecht proberen, misschien verveelt hij zich gewoon en weet hij dat jij altijd wel zal antwoorden. Time will tell dan maar zeker?

    Maar zet je leven aub niet stil voor hem. Dat is hij zo niet waard.


    You can't keep dancing with the devil and ask why you're still in hell

    Als hij zoveel gevoelens voor je had, waarom heeft hij dan ook dingen gedaan met een ander meisje? Dat is echt niet oké. Ik zou me daar persoonlijk niet goed bij voelen. Persoonlijk zou ik beginnen redeneren van, als je oog kan hebben voor ook andere meisjes, ben je dan wel genoeg aan mij om te kunnen vertrouwen? Hij kan wel zeggen dat hij hield van jou, maar als hij van je hield, waarom gaat hij dan ook met andere meisjes naar bed? Wat hij ook zegt, je kunt moeilijk zeggen dat je de enige voor hem was, als hij talloze malen met een ander heeft geslapen. Ik weet niet hoe jij daartegenover staat, maar ik zou daar persoonlijk echt een probleem mee hebben. Als je van iemand houdt, moeten zij de enige zijn en moet je niet met allerlei andere personen relaties mee aan hebben en seksuele dingen mee gaan doen. Ik vind dit echt verkeerd, misschien is dat liefde in zijn ogen, maar in mijn ogen is dit geen liefde. Ik snap dat je gevoelens hebt voor hem, maar ik zou goed op mezelf letten. Persoonlijk zou ik deze jongen niet vertrouwen, hoe charmant hij ook kan zijn. Ik zou mijn hart en lichaam persoonlijk niet aan hem geven. Het is jou keuze, maar pas goed op jezelf dat hij je niet gebruikt voor aandacht of wat fysiek contact. Zo diep zullen zijn gevoelens wel niet gaan als hij met andere meisjes is geweest. Je zou het enige meisje moeten zijn die hij ziet en dat is niet zo. Je verdient iemand die voluit voor jou gaat en alleen voor jou.

    [ bericht aangepast op 22 juni 2019 - 19:53 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.