• Meetlat

    Jouw school niveau

    3.6% (2 stemmen)
     
    Praktijkonderwijs/lwoo

    9.1% (5 stemmen)
     
    Vmbo basis kader

    12.7% (7 stemmen)
     
    Vmbo gt/mavo

    27.3% (15 stemmen)
     
    Havo

    29.1% (16 stemmen)
     
    Vwo

    18.2% (10 stemmen)
     
    Gymnasium


    Let's drink Jasmin tea!

    Morseljongen schreef:
    2.9% doet praktijk onderwijs, 8.6% doet Vmbo basis kader 11.4% doet Vmbo gt/mavo, 22.9% doet havo, 31.4% doet Vwo, 22.9% doet of deed Gymnasium.

    Vooral veel (ex)vwo'ers en havisten hier. Sorry, maar ik kan een conclusie trekken. Jullie zijn nerd! (nerd)
    Ik ben geen nerd. Dat heeft voor mij een negatieve connotatie. Niemand is beter dan iemand anders als diegene een ander niveau aan kan. Dus.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Omg wat zijn we een stelletje nerds met elkaar. Kan ik van iemand nog wat tape lenen? Mn bril schuift steeds van m'n neus af.


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    Ferdinand schreef:
    (...)Ik ben geen nerd. Dat heeft voor mij een negatieve connotatie. Niemand is beter dan iemand anders als diegene een ander niveau aan kan. Dus.


    Ik noem mezelf zeer trots een nerd. 💪🏻 Maar dat is absoluut niet door m’n opleidingsniveau/studie, maar simpelweg door m’n hobbies etc.

    Dit hele ‘welk niveau heeft iedereen’ slaat sowieso nergens op.


    Havo tot en met leerjaar 3 gedaan en toen MBO (:


    26 - 02 - '16

    Zelf had ik vmbo bk gedaan


    Vieze vuile tyfus bitches hier hey!

    Ferdinand schreef:
    (...)Ik ben geen nerd. Dat heeft voor mij een negatieve connotatie. Niemand is beter dan iemand anders als diegene een ander niveau aan kan. Dus.


    Vind het zelf geen issues on als een nerd gezien te worden. Zie het eerder als een compliment dan een belediging. Zo had ik een stagiaire voor de grap nerd genoemd toen ze me een keer verteld dat ze gymnasium had gedaan op school. Je kan beter een nerd zijn dan iemand die dom is en lager cijfers haalt

    filosofie schreef:
    (...)

    Vind het zelf geen issues on als een nerd gezien te worden. Zie het eerder als een compliment dan een belediging. Zo had ik een stagiaire voor de grap nerd genoemd toen ze me een keer verteld dat ze gymnasium had gedaan op school. Je kan beter een nerd zijn dan iemand die dom is en lager cijfers haalt


    Waarom is het dan zo erg om 'dom' te zijn of om lage cijfers te halen? Dat slaat nergens op, tbh.

    Plus, nerds zijn niet altijd 'slim' en halen niet altijd hoge cijfers.


    Cornick schreef:
    (...)

    Waarom is het dan zo erg om 'dom' te zijn of om lage cijfers te halen? Dat slaat nergens op, tbh.

    Plus, nerds zijn niet altijd 'slim' en halen niet altijd hoge cijfers.


    Dat is een gezegd van mijn mentor en de logebidist in de brugklas

    filosofie schreef:
    (...)

    Dat is een gezegd van mijn mentor en de logebidist in de brugklas


    Well, het slaat drieduizend keer nergens op. Als we iedereen gewoon in z'n waarde laten, wat voor IQ (en dan heb ik het nog geeneens over creatieve, emotionele, etc. intelligentie) ze dan ook hebben.


    filosofie schreef:
    (...)

    Vind het zelf geen issues on als een nerd gezien te worden. Zie het eerder als een compliment dan een belediging. Zo had ik een stagiaire voor de grap nerd genoemd toen ze me een keer verteld dat ze gymnasium had gedaan op school. Je kan beter een nerd zijn dan iemand die dom is en lager cijfers haalt


    Totally agree, we moeten niet zo veel waarde hechten aan de woorden die ze voor mensen gebruiken. Als je je zoiets kleins persoonlijk aan je hart trekt ben je misschien nog dommer bezig dan degene die je zo noemen.

    [ bericht aangepast op 24 april 2019 - 15:31 ]


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    @filosofie: Waarom noem je andere mensen 'dom'? Waarom is dat slecht? Waarom zou je beter een nerd zijn dan een zogenaamd 'dom persoon' dat 'lage cijfers haalt'? Die redenering slaat nergens op. Ook zonder universitair diploma heb je grote kans op een goede baan. Iemand die wellicht niet zo goed is in studeren of theoretisch leren is niet dom, die heeft gewoon een andere manier van lesgeven nodig. Dus jouw opmerking over dat je liever een nerd bent dan een dom persoon is gewoon laag.

    Iemand (looking at you, TS) mij een nerd noemt alleen maar omdat ik (uiteindelijk) mijn vwo-diploma heb gehaald, mag weleens goed naar zichzelf kijken. Dat ik vwo heb gedaan betekent echt niet direct dat ik meteen goede cijfers haal. Sterker nog: ik was bijna gezakt en heb een herexamen moeten doen om mijn diploma te krijgen. Ben ik dan 'dom' voor vwo-niveau? Ben ik een nerd omdat ik het alsnog heb gehaald?

    Explain pls.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Ik heb de havo niet af kunnen maken (slechts tot en met leerjaar 3) doordat ik veel privé tegenslagen had. Heb nu geen havo diploma. Ben ik dan ook dom?


    26 - 02 - '16

    Ferdinand schreef:
    @filosofie: Waarom noem je andere mensen 'dom'? Waarom is dat slecht? Waarom zou je beter een nerd zijn dan een zogenaamd 'dom persoon' dat 'lage cijfers haalt'? Die redenering slaat nergens op. Ook zonder universitair diploma heb je grote kans op een goede baan. Iemand die wellicht niet zo goed is in studeren of theoretisch leren is niet dom, die heeft gewoon een andere manier van lesgeven nodig. Dus jouw opmerking over dat je liever een nerd bent dan een dom persoon is gewoon laag.

    Iemand (looking at you, TS) mij een nerd noemt alleen maar omdat ik (uiteindelijk) mijn vwo-diploma heb gehaald, mag weleens goed naar zichzelf kijken. Dat ik vwo heb gedaan betekent echt niet direct dat ik meteen goede cijfers haal. Sterker nog: ik was bijna gezakt en heb een herexamen moeten doen om mijn diploma te krijgen. Ben ik dan 'dom' voor vwo-niveau? Ben ik een nerd omdat ik het alsnog heb gehaald?

    Explain pls.


    Lol, er staat nergens dat je een nerd genoemd wordt. En er staat ook niet of je te dom bent voor vwo niveau dat je deed omdat je een keer gezet was. Lmao. Staat ook nergens dat je een nerd bent omdat je het gehaald hebt.
    Dus, waarom flip voor een reactie dat positief bedoelt is?

    Drauf schreef:
    (...)

    Totally agree, we moeten niet zo veel waarde hechten aan de woorden die ze voor mensen gebruiken. Als je je zoiets kleins persoonlijk aan je hart trekt ben je misschien nog dommer bezig dan degene die je zo noemen.


    ^Ja dit dus!^


    Vieze vuile tyfus bitches hier hey!

    Toby schreef:
    (...)

    Lol, er staat nergens dat je een nerd genoemd wordt. En er staat ook niet of je te dom bent voor vwo niveau dat je deed omdat je een keer gezet was. Lmao. Staat ook nergens dat je een nerd bent omdat je het gehaald hebt.
    Dus, waarom flip voor een reactie dat positief bedoelt is?


    Op de vorige pagina:
          "Vooral veel (ex)vwo'ers en havisten hier. Sorry, maar ik kan een conclusie trekken. Jullie zijn nerd!(nerd)"

    Dit staat er letterlijk. Dus ja, ik word wel degelijk een nerd genoemd. Ik ervaar deze reactie van de TS niet als een positief, goedbedoeld compliment. Echt niet.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Ik vond het erg lastig toen ik als enigste van de basisschool vmbo-t ging doen, althans erg is een groot word. Ik wist wat ik wilde worden, had havo mogen gaan doen maar wilde dit niet.

    Zo prachtig als ik vanaf mijn 19e al werk en nu al een jaar een vaste baan heb in een kinderdagverblijf van mijn dromen en dolgelukkig ben, zo zie ik de struggles van oud klasgenoten. Niveau's gezakt, moeilijke keuze's en zij, zij gaan nu nog naar school. Geen haar op mijn hoofd die nu nog aan school denkt.

    Ja, ik heb 'Maar' VMBO-T gedaan, maar hey. Als jij moet werken op je kantoorbaan en je hebt kinderen over een paar jaar. Dan heb jij mij toch echt nodig. Ik die voor jou kinderen zorgt omdat jij gaat werken. Iedereen heeft elkaar nodig. Ik heb iemand nodig die mijn tanden schoon houdt, waarmee ik in therapie kan, bij wie ik mijn boodschappen kan afrekenen en iemand die mijn vuilnis ophaal. Tevens hebben zij mij nodig om hun werk te kunnen doen.

    Ongeacht welk niveau, hoe slim of hoe het gaat. Iedereen draagt zijn steentje bij. Ja, de een gaat langer naar school, de ander verdient meer. Dat kan mij persoonlijk echt niets uitmaken want ik heb mijn baan. Op mijn 2e riepen ze al dat ik dit werk ging doen, mijn droombaan was een agrarisch kinderdagverblijf en inmiddels ben ik waar ik wilde zijn. Waar het bij mij gelijk goed gelukt is, duurt het bij een ander langer of met een omweg. Maar uiteindelijk gaat iedereen, althans bijna iedereen hopelijk, doen wat hij of zij graag wilde gaan doen.

    Dus dat geneuzel over slim, dom, en niveau's, houd er alsjeblieft over op. Je maakt er mensen onzeker mee en stampt mensen (onbewust) de grond in.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan