• Meetlat!

    Jouw school niveau


    Let's drink Jasmin tea!

    Alsjeblieft niet


    Mhm?

    Luftmensch schreef:
    Alsjeblieft niet


    Wat niet?


    Let's drink Jasmin tea!

    Ik kom uit het BLO (Buitengewoon Lager Onderwijs), ben gestart in BSO, gestegen naar TSO en doe nu een Professionele Bachelor.

    Niveau is relatief. Ik het perfect kunnen verder stijgen in het middelbaar naar ASO en met succes een diploma op dat niveau kunnen halen, maar ik zat op mijn plaats in het toerisme en zit daar nog steeds op mijn plaats. Misschien ga ik voor een master op universitair niveau, misschien ook niet.

    Wat ik wil zeggen is, trek je niet zoveel aan van het niveau, dat zegt echt 0% over wie je bent of wat je allemaal kan bereiken. Toen ik naar BSO ging waren mensen al sceptisch "hoort zo iemand niet thuis in BUSO?" en kijk waar ik nu sta. Ik heb op mijn examens (behalve op Frans) minimaal 15/20 gehaald en sta tegelijkertijd op het punt om ondervoorzitter van de Studentenraad te worden waar ruim 300 studenten zijn op aangesloten. En toch heb ik nog altijd een leerstoornis.


    Queer zijn is gewoon alles

    Debbaut schreef:
    Ik kom uit het BLO (Buitengewoon Lager Onderwijs), ben gestart in BSO, gestegen naar TSO en doe nu een Professionele Bachelor.

    Niveau is relatief. Ik het perfect kunnen verder stijgen in het middelbaar naar ASO en met succes een diploma op dat niveau kunnen halen, maar ik zat op mijn plaats in het toerisme en zit daar nog steeds op mijn plaats. Misschien ga ik voor een master op universitair niveau, misschien ook niet.

    Wat ik wil zeggen is, trek je niet zoveel aan van het niveau, dat zegt echt 0% over wie je bent of wat je allemaal kan bereiken. Toen ik naar BSO ging waren mensen al sceptisch "hoort zo iemand niet thuis in BUSO?" en kijk waar ik nu sta. Ik heb op mijn examens (behalve op Frans) minimaal 15/20 gehaald en sta tegelijkertijd op het punt om ondervoorzitter van de Studentenraad te worden waar ruim 300 studenten zijn op aangesloten. En toch heb ik nog altijd een leerstoornis.


    Wat voor niveau is BUSO?


    Let's drink Jasmin tea!

    Morseljongen schreef:
    (...)

    Wat voor niveau is BUSO?


    Buitengewoon Secundair Onderwijs.

    [ bericht aangepast op 21 april 2019 - 15:52 ]


    Queer zijn is gewoon alles

    Debbaut schreef:
    (...)

    Buitengewoon Secundair Onderwijs.


    Is dat lager dan BSO?


    Let's drink Jasmin tea!

    Morseljongen schreef:
    (...)

    Is dat lager dan BSO?


    Kan je gewoon stoppen? In je eerdere topic is al gezegd dat wij met richtingen werken en niet met niveaus. Er is je al honderd keer gezegd dat je zo niet moet denken met hoger en lager, en je blijft maar gaan. Stop met provoceren en ga iets anders doen.


    Mhm?

    Morseljongen schreef:
    (...)

    Is dat lager dan BSO?


    Nee, en van een hoger niveau dan deze reactie.
    Heb je eigenlijk iets gelezen van wat ik hiervoor getypt heb?


    Queer zijn is gewoon alles

    Buitengewoon onderwijs is hier een onderwijsnet naast het ‘normale’ onderwijs. Het is voor leerlingen die extra hulp nodig hebben, waar in het normaal onderwijs geen plaats voor is (omdat dat op het niveau van doorsnee leerling werkt. Maar denk dus maar bijvoorbeeld aan leerlingen met een visueel probleem. Zij kunnen dan naar het buitengewoon onderwijs waar ze dan aangepast materiaal hebben en leerkrachten zich specifiek kunnen focussen op deze doelgroep.)

    Verder denk ik niet dat je veel behaalt met topics hierover te maken. Wat doet een niveau ertoe? Je lijkt mij er echt een beetje obsessief over. Dat haalt niets uit. Stop je tijd in de dingen die jij bereiken wilt.
    Wat is belangrijker: iemand die een niveau/richting met gemak zonder veel werk haalt of iemand die heel hard werkt en iets bereikt? Voor dat laatste heb ik meer respect hoor.


    A to the Z

    Luftmensch schreef:
    (...)

    Kan je gewoon stoppen? In je eerdere topic is al gezegd dat wij met richtingen werken en niet met niveaus. Er is je al honderd keer gezegd dat je zo niet moet denken met hoger en lager, en je blijft maar gaan. Stop met provoceren en ga iets anders doen.


    SIC | PARVIS | MAGNA