• Die maker denkt echt dat alle vmbo leerlingen geweldadig xijn, altijd met kanker schelden, voor hun 18e al roken en drinken en altijd klooien in de klas. Ik voel me als ex-vmbo'er beledigt.

    Like als je dat ook beledigend vindt

    Like als je het ook beledigend vindt

    20.0% (2 stemmen)
     
    Ja, schaam me dood als vmbo'er

    40.0% (4 stemmen)
     
    Echt lachwekkende filmpje

    40.0% (4 stemmen)
     
    Heb nooit vmbo gedaan ging havo/vwo doen


    Let's drink Jasmin tea!

    Het is überhaupt jammer als een paar rotte appels het voor het geheel verzieken.


    26 - 02 - '16

    Omfg weer een topic over niveau en stereotypen? xD


    SIC | PARVIS | MAGNA

    The Lord himself must be embarrassed. I'm embarrassed. 🤦‍♀️

    PS. Wel een leuk onderdeuntje.

    [ bericht aangepast op 6 juni 2019 - 12:03 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik kan wel lachen om stereotypes, neem het leven niet zo serieus. Een beetje zelfspot is heel gezond. Dat is het hele punt van satire, om het met humor een minder zwaar gewicht te geven. Erg jammer dat er zo weinig mensen die mening delen.


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    Cayline schreef:
    Omfg weer een topic over niveau en stereotypen? xD

    Ja, dit dus wel een beetje...


    From these ashes, I will rise

    Ik ben een ex-VMBO’er en ik maak me er niet zo druk om wat anderen daarvan vinden. Overal heb je er rotte appels bij zitten. What’s new?


    Every scrap of you would be taken from me, watched as you signed your name Marjorie

    Als ex-vmbo'er vind ik deze video nog al hilarisch en stereotyisch.

    Oh lol echt de helft van deze dingen heb ik op de havo/het vwo ook gezien. Mijn klasgenoten gingen altijd elkaars fiets aan het drie meter hoge hek hangen. Massaal bolletjes klei op het plafond gooien. Het is niet het VMBO dat domme shit doet, het zijn alle vijftienjarigen die domme shit doen


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    Oh lol echt de helft van deze dingen heb ik op de havo/het vwo ook gezien. Mijn klasgenoten gingen altijd elkaars fiets aan het drie meter hoge hek hangen. Massaal bolletjes klei op het plafond gooien. Het is niet het VMBO dat domme shit doet, het zijn alle vijftienjarigen die domme shit doen


    Bij mij op school gebeurde dat nooit.

    Maar ik heb dus het idee dat niemand in die stereotypen gelooft behalve andere vijftienjarigen? Ik bedoel, ik wil best nog een keer bevestigen dat er echt nauwelijks individueel verschil is als het gaat om academisch niveau, maar ik heb niet het idee alsof iemand hier ook maar het idee opwekt alsof ze daar wél in geloven. Geloven in dat soort banale stereotypen zijn we hier allemaal wel ontgroeid al, lijkt me. Al zo'n vijf jaar.


    Tijd voor koffie.

    Spijt schreef:
    Maar ik heb dus het idee dat niemand in die stereotypen gelooft behalve andere vijftienjarigen? Ik bedoel, ik wil best nog een keer bevestigen dat er echt nauwelijks individueel verschil is als het gaat om academisch niveau, maar ik heb niet het idee alsof iemand hier ook maar het idee opwekt alsof ze daar wél in geloven. Geloven in dat soort banale stereotypen zijn we hier allemaal wel ontgroeid al, lijkt me. Al zo'n vijf jaar.


    ????


    Let's drink Jasmin tea!

    Spijt schreef:
    Maar ik heb dus het idee dat niemand in die stereotypen gelooft behalve andere vijftienjarigen? Ik bedoel, ik wil best nog een keer bevestigen dat er echt nauwelijks individueel verschil is als het gaat om academisch niveau, maar ik heb niet het idee alsof iemand hier ook maar het idee opwekt alsof ze daar wél in geloven. Geloven in dat soort banale stereotypen zijn we hier allemaal wel ontgroeid al, lijkt me. Al zo'n vijf jaar.



    Helemaal mee eens , I mean niemand gelooft tegenwoordig toch echt in stereotypen? I mean we weten dat niet elke Chinees slim is, en dat vrouwen wel goed kunnen rijden. Dat niet elke man bier drinkt. Dat niet elke Nederlander gierig is. Dat we echt niet allemaal melk drinken en kaas eten.

    En dat niet elke vmbo-student agressief is.

    Als kind geloof je wel in stereotypen ja, want waarom zou je iets dat anderen tegen je zeggen niet geloven. Maar dat zijn we nou toch wel ontgroeid?


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    -> Er zijn inmiddels genoeg topics aangemaakt waar het stereotype van de vmbo'er in besproken kan worden. Daarom gaat deze op slot.


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"