• Voor het eerst in lange tijd heb ik weer een boek gekocht, deze keer bij de AKO. Ik wilde graag een Engels boek, omdat ik mijn vocabulaire wil uitbreiden. Ik hoopte dat er een heleboel fysiek aanbod zou zijn in de winkel, ik had namelijk op de website gezien dat ze honderden Engelse boeken in het assortiment hebben. Maar dat viel helaas vies tegen. Uiteindelijk viel mijn oog wel op een pareltje dat ik eerder nog niet had gezien.

    Ik kan zo blij worden van nieuwe boeken! Dit boek heeft een heerlijke feel; het is lekker dik, de pagina's zijn dun en ruiken stoffig en het is een lekker handzaam boekje. En het lettertype is ook zo lekker klein!

    Dit is 'm! Het is niet de meest duidelijke foto helaas.



    Hier gaat het boek over:

    Leningrad, Russia, 1968.
    From an early age it is clear that Alexander Karpenko is destined to lead his countrymen. But when his father is assassinated by the KGB for defying the state, Alexander and his mother will have to escape Russia if they hope to survive. At the docks, they have an irreversible choice: board a container ship bound for America or one bound for Great Britain. Alexander leaves the choice to a toss of a coin . . .

    In a single moment, a double twist decides Alexander's future. During an epic tale, spanning two continents and thirty years, we follow Alexander through triumph and defeat as he sets out on parallel lives, as Alex in New York and Sasha in London. As this unique story unfolds, both come to realize that to find their destiny they must face the past they left behind as Alexander in Russia.


    Kort gezegd gaat het over een jongen die Rusland ontvlucht en onbedoeld een dubbelleven gaat leiden, nadat zijn vader is vermoord door de KGB.
    Aangezien ik zeer geïnteresseerd ben in de Russische geschiedenis en veiligheids/-inlichtingendiensten, ging mijn hart onmiddellijk sneller kloppen! Wat ben ik blij dat ik tegen dit prachtboek aan ben gelopen.

    Wanneer zijn jullie voor het laatst zo blij geweest met een nieuwe aanwinst?

    Ziet er gaaf uit! Ik heb vandaag een ouderwetse stoel gekocht voor €7,50 en vrijdag komt het boek wat ik bestelde binnen (:


    26 - 02 - '16

    Oe, de cover looks pretty^^
    Ik heb persoonlijk wel een hekel aan kleine letters en dunne pagina's, want de pagina's scheuren zo snel en bij kleine lettertypes lees ik een zin vaak 2x of sla ik er per ongeluk een over.

    Ik werd het laatst door een vriendin geforceerd om Caligula van Simon Truney te kopen in een random boekenwinkel (ze wilde me aanzetten tot historisch) en man, ik heb geen spijt gehad, want het is serieus een van mn favoriete boeken nu :')


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Veel leesplezier ermee! Klinkt als een spannend boek.

    Ik heb laatst een impulsaankoop gedaan in de Action. Een telefoonhoesje voor €2. Ik ben er blij mee, want ik had een openklaphoesje die wat versleten was en vind het openklappen niet leuk, maar het leek me altijd veiliger tegen barsten in het scherm. Maar zonder klep is het fijner vast te pakken. :p


    Ik wil een tuin vol egels