• De stelling van deze week luidt:
    Neutraliteit (of objectiviteit) bestaat niet

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Ik denk dat dit heel erg van de situatie/het thema afhangt, maar als persoon heb je natuurlijk altijd een verleden dat je manier van denken en reageren gaat beïnvloeden. Maar in de exacte wetenschappen bijvoorbeeld is objectiviteit veel gemakkelijker te bereiken dan in de humane wetenschappen. Dus ik denk dat het wel bestaat, maar dat het niet altijd mogelijk is om objectief te zijn (al denken we soms wel dat we dat zijn).


    The soul needs autumn.

    Ik zeg gewoon onjuist, puur uit persoonlijke ervaring.
    Ik ben van mijzelf heel neutraal, zelfs als er problemen zijn tussen mijn vrienden en mensen die ik niet ken. Het is wel zo dat je het liefst voor je vrienden wilt zijn, maar als het te maken heeft met eerlijkheid, fairness, of zoiets, dan kies ik daarvoor.
    Ik vind als jij je vrienden bovenop de echte waarheid gaat zetten, vind jij niet je echte vrienden.

    Oof, ik klink nu als een rotzak, maar ik koos specifiek dit gespreks punt, omdat dit voor heel veel mensen een grijs gebied is. Mensen stellen vaak hun eigen vrienden bovenop die van anderen. En dat volgt dan vaak tot "vriendjespolitiek".
    Misschien heeft dat te maken met een vertrouwelijk gevoel, but Im not sure. XD
    Ik heb wel genoeg gesproken. '-'


    "If there’s one thing that life has taught me, it’s that people fear what they don’t know."

    Oneens!!


    Let's drink Jasmin tea!