• De stelling van deze week luidt:
    Een leiband voor kinderen zou verboden moeten worden.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Wat gaan de stellingen de laatste tijd veel over baby's/kinderen
    Wat naar mijn mening verboden zou moeten worden is de moedermaffia. Ieder kind is anders en zo ook de opvoeding die het nodig heeft. Een ieder moet het zelf bepalen, maar ik zou het zelf niet gebruiken in ieder geval.

    [ bericht aangepast op 14 juli 2019 - 17:31 ]


    26 - 02 - '16

    Dumbo schreef:
    Wat gaan de stellingen de laatste tijd veel over baby's/kinderen
    Wat naar mijn mening verboden zou moeten worden is de moedermaffia. Ieder kind is anders en zo ook de opvoeding die het nodig heeft. Een ieder moet het zelf bepalen, maar ik zou het zelf niet gebruiken in ieder geval.

    Wat is de moedermaffia zelfs? En ja, ieder kind is anders en de opvoeding ook, maar er zijn wel dingen die in geen enkele situatie ooit oké zijn in de opvoeding van je kind.
    Verder vind ik dat zo'n leiband wel afhangt van ieder individu. Als je kind continu wegloopt en zichzelf in gevaar brengt... wel ja, dan is zo'n leiband misschien geen slecht idee :')


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Nee, geweldig ding! Doe ook meteen een enkelband, mocht die kleine dreumes er toch vandoor zijn gegaan.


    No growth of the heart is ever a waste

    Nee, in sommige gevallen is het juist beter te gebruiken ivm veiligheid van t kind


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Nee, daar heb ik niks op tegen. Wat is daar slecht aan?


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Hangt van de situatie en het kind af vind ik. Als je bijvoorbeeld een kind hebt dat al eens durft weg te lopen en je gaat naar een drukke plaats vind ik dit helemaal geen probleem. Maar standaard zo’n harnas ding aan doen vind ik er wel over.


    “No woman gets an orgasm from shining the kitchen floor. ” - Betty Friedan

    Hahahaha ik had schijnbaar zo'n ding vroeger. Kan het me niet eens herinneren maar op foto's heb ik 'm vaak wel aan.

    Het is denk ik niet schadelijk voor het kind, I mean, anders had ik me er echt wel wat van herinnerd, dus waarom verbieden?


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Het is toch alleen maar voor de veiligheid van je kind? I mean als je op drukke plekken bent en je je kind niet kwijt wil raken etc. Dan kunnen ze wel gewoon een stuk vrij lopen, wat niet kan als ze de hele tijd je had vast houden. Ik vind het helemaal geen probleem zo'n ding.


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    Liever een leiband dan een kind onder de auto.


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Leiband klinkt ook wel weer apart :') Toen mijn zusje een peuter was, kreeg ze een soort riempje om haar middel want ze was super nieuwsgierig en als je knipperde met je ogen was ze weg. Beter dat, dan dat we elke keer in paniek alles konden afzoeken.


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Ik denk dat sommige mensen aanstoot eraan nemen, omdat ze het associëren met een hond aan de leiband. Maar je moet het ook helemaal niet associëren met een hond. 🙄
    In drukke of gevaarlijke plaatsen vind ik het geschikt als ouders ervoor kiezen dat te gebruiken. Een kind verlies je makkelijk uit het oog, ze zijn sneller dan je denkt. Het gaat om hun veiligheid. Om het altijd te gaan gebruiken wanneer je buiten gaat is dan weer geen goed idee.
    Het zit aan de buik van het kind, dus het is niet dat het kind er last kan van hebben. (Tenzij het te straks zit, maar dat bedoel ik niet.)

    [ bericht aangepast op 24 juli 2019 - 14:05 ]


    Ik wil een tuin vol egels

    Dumbo schreef:
    Wat gaan de stellingen de laatste tijd veel over baby's/kinderen
    Wat naar mijn mening verboden zou moeten worden is de moedermaffia. Ieder kind is anders en zo ook de opvoeding die het nodig heeft. Een ieder moet het zelf bepalen, maar ik zou het zelf niet gebruiken in ieder geval.


    Ja, inderdaad dit. Verschrikkelijk hoe moeders andere moeders gaan lopen afzeiken omdat ze het nét even anders doen. Ze denken het altijd beter te weten.

    Maar om terug te komen op de stelling, ik zie er niets verkeerds in. Een ouder kent zijn of haar kind het beste en zal zoiets niet voor niets doen.


    Every scrap of you would be taken from me, watched as you signed your name Marjorie

    Als ik mijn hond op sommige plaatsen verplicht moet aanlijnen, vind ik dat dit ook voor kinderen moet kunnen.
    Ik heb er namelijk een schurfthekel aan als andermans kinderen te pas en te onpas op/aan/in/onder mij en/of mijn hond hangen als we bijvoorbeeld rustig op het terras of een bankje zitten. Ik sta er nog steeds van te kijken hoe asociaal het merendeel van de kinderen vandaag de dag worden opgevoed. En als mijn hond zou bijten omdat er een ongeleid krijsend projectiel letterlijk bovenop haar springt zou zij de boosdoener zijn? Echt niet...


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Dreadful schreef:
    Als ik mijn hond op sommige plaatsen verplicht moet aanlijnen, vind ik dat dit ook voor kinderen moet kunnen.
    Ik heb er namelijk een schurfthekel aan als andermans kinderen te pas en te onpas op/aan/in/onder mij en/of mijn hond hangen als we bijvoorbeeld rustig op het terras of een bankje zitten. Ik sta er nog steeds van te kijken hoe asociaal het merendeel van de kinderen vandaag de dag worden opgevoed. En als mijn hond zou bijten omdat er een ongeleid krijsend projectiel letterlijk bovenop haar springt zou zij de boosdoener zijn? Echt niet...

    Om nog maar niet te spreken over jankende, rennende, gillende kleuters in de Ikea...

    Ik wist niet eens dat dit een ding was? Ik ging even in shock door het beeld van een leiband rond de nek van een kind, en nog meer in shock toen ik de positieve reacties erop las :'). Gotta say, ik was opgelucht toen ik de foto's op Google zag.

    Het concept van een harnas vind ik nog steeds een beetje vreemd, maar zo'n systeem waarbij er een armband rond de pols van ouder en kind zit, vind ik best wel slim. Hetzelfde principe als de hand vasthouden, alleen meer beweegruimte. Ik weet dat ik als kind op drukke plaatsen altijd aan de jas van mijn moeder trok om haar niet kwijt te raken, which is basically the same thing. De term mag daarentegen wel ingeruild worden voor een neutraler woord, want die gaf me echt een foute indruk.


    Words are loaded pistols. Sometimes it's just better not to pull the trigger. | Vertrouwenspersoon