• POLL

    Liefste users,

    Graag hadden we nog eens gepeild naar jullie interesse in de columns en de columnistenfunctie. Erica (Scandal) heeft een tijd geleden achter de schermen een idee geopperd dat we graag aan jullie willen voorleggen.

    Gezien het lage aantal columnisten worden er nog maar weinig columns gepubliceerd. Daarom willen we een systeem voorstellen waarbij alle users columns kunnen inzenden. Deze zouden dan nagelezen worden door een of meerdere mods, waarna ze na goedkeuring gepubliceerd zullen worden op een algemeen, nieuw columnistenaccount. Op die manier verschijnen alle columns nog steeds op de gekende columnistenpagina en op de voorpagina.
    Users die een column inzenden zullen dus niet als officiële columnist aangesteld worden. In plaats daarvan zal de naam van de user die de column geschreven heeft verschijnen in de titel of bovenaan de column. Het voordeel hiervan is dat er geen verplichting meer vasthangt aan columns schrijven (zoals om het x-aantal weken publiceren) zonder dat de kwaliteit van de columns daaronder lijdt..

    Voor we dit systeem invoeren, moeten we natuurlijk zeker weten dat er ook mensen onder jullie columns zullen doorsturen. Dus als je geregeld columns schrijft, of je hebt het altijd al eens willen doen, dan horen we dat graag!

    Groetjes,
    De mods

    Liefste users,

    Het is een tijdje geleden dat er nog een nieuwstopic verscheen, maar hier zijn we weer! Zoals jullie misschien wel gemerkt hebben, is het aantal columnisten de laatste tijd opnieuw afgenomen. Als gevolg daarvan zijn er natuurlijk ook minder columns gepubliceerd. Nu vroegen we ons af of er nood is aan nieuwe columnisten. Aangezien jullie de columns natuurlijk ook lezen, hadden we graag jullie mening gehoord. Jullie kunnen voor of tegen een verkiezing stemmen via deze poll. Een uitgebreidere mening mag je natuurlijk altijd hier achterlaten, graag zelfs!

    In het geval er weinig interesse blijkt te zijn, zullen er vanaf dan wel spontane sollicitaties mogelijk zijn. Meer info daarover volgt nog.

    Alvast bedankt,
    De mods

    [ bericht aangepast op 15 maart 2020 - 14:22 ]


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Lorem schreef:
    Ik weet niet of het verstandig is het hier nog over te hebben na 175 dagen, maar ik hoor hier te weinig over.
    Om eerlijk te zijn, las ik de columns nooit, tot Romi laatst nog een column had geschreven.
    Ik zou ze persoonlijk graag vaker zien. Misschien zelfs deelnemen, als ik meer zekerheid had over mijzelf en mijn grammatica. Iets waar ik altijd moeite mee heb gehad, maar dat was het punt niet van deze topic.
    Zoals ik net al zei, ik hoor hier te weinig over.
    Zijn er nog plannen in werking gezet in de tussentijd? Of heb ik de topics hierna compleet gemist.
    Want het zou zonde zijn aangezien zover ik weet, maar 1 columnist over is gebleven. En ik weet hoe demotiverend is om columns te schrijven, als je in je eentje bent.

    Door verschillende omstandigheden heeft het eventjes stil gelegen, maar onlangs hebben we dit weer opgepakt en contact gehad met de columnisten.
    Over exact twee minuten volgt een update. :Y)


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    UPDATE

    Liefste users,

    Graag hadden we nog eens gepeild naar jullie interesse in de columns en de columnistenfunctie. Erica (Scandal) heeft een tijd geleden achter de schermen een idee geopperd dat we graag aan jullie willen voorleggen.

    Gezien het lage aantal columnisten worden er nog maar weinig columns gepubliceerd. Daarom willen we een systeem voorstellen waarbij alle users columns kunnen inzenden. Deze zouden dan nagelezen worden door een of meerdere mods, waarna ze na goedkeuring gepubliceerd zullen worden op een algemeen, nieuw columnistenaccount. Op die manier verschijnen alle columns nog steeds op de gekende columnistenpagina en op de voorpagina.
    Users die een column inzenden zullen dus niet als officiële columnist aangesteld worden. In plaats daarvan zal de naam van de user die de column geschreven heeft verschijnen in de titel of bovenaan de column. Het voordeel hiervan is dat er geen verplichting meer vasthangt aan columns schrijven (zoals om het x-aantal weken publiceren) zonder dat de kwaliteit van de columns daaronder lijdt..

    Voor we dit systeem invoeren, moeten we natuurlijk zeker weten dat er ook mensen onder jullie columns zullen doorsturen. Dus als je geregeld columns schrijft, of je hebt het altijd al eens willen doen, dan horen we dat graag!

    Groetjes,
    De mods


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Het lijkt mij best tof om eens een keer wat te schrijven over stage, of een van mijn reizen of mijn diabetes ofzo, maar een vaste verplichting kan ik er zelf niet echt bij hebben. Ik denk dat veel mensen dit hebben dus dit lijkt mij absoluut geen slecht idee. (:


    You were born original, don't die as a copy.

    Ledecky schreef:
    UPDATE

    Liefste users,

    Graag hadden we nog eens gepeild naar jullie interesse in de columns en de columnistenfunctie. Erica (Scandal) heeft een tijd geleden achter de schermen een idee geopperd dat we graag aan jullie willen voorleggen.

    Gezien het lage aantal columnisten worden er nog maar weinig columns gepubliceerd. Daarom willen we een systeem voorstellen waarbij alle users columns kunnen inzenden. Deze zouden dan nagelezen worden door een of meerdere mods, waarna ze na goedkeuring gepubliceerd zullen worden op een algemeen, nieuw columnistenaccount. Op die manier verschijnen alle columns nog steeds op de gekende columnistenpagina en op de voorpagina.
    Users die een column inzenden zullen dus niet als officiële columnist aangesteld worden. In plaats daarvan zal de naam van de user die de column geschreven heeft verschijnen in de titel of bovenaan de column. Het voordeel hiervan is dat er geen verplichting meer vasthangt aan columns schrijven (zoals om het x-aantal weken publiceren) zonder dat de kwaliteit van de columns daaronder lijdt..

    Voor we dit systeem invoeren, moeten we natuurlijk zeker weten dat er ook mensen onder jullie columns zullen doorsturen. Dus als je geregeld columns schrijft, of je hebt het altijd al eens willen doen, dan horen we dat graag!

    Groetjes,
    De mods


    Om eerlijk te zijn zou het mij best leuk lijken zelf een columnist te zijn. Ik heb de tijd ervoor, alleen de ervaring nog niet. :'D


    "If there’s one thing that life has taught me, it’s that people fear what they don’t know."

    Oh, dit is heel tof! Zou graag een leer een column schrijven, maar heb echt de tijd niet om dat regelmatig te doen. Ideaal!


    look at the stars, look how they shine for you;

    Ik denk dat dit een heel tof idee is. Zelf ben ik qua spelling en grammatica niet goed genoeg vind ik zelf en met een verplichting, nee dat is niets voor mij.
    Echter heb ik best wel vaak onderwerpen die ik nu op een blog gooi, maar waarvan ik het tof zou vinden als het makkelijk aan een groot publiek gegeven kan worden.

    Ik denk dat het niet vast zitten aan verplichtingen en nu een variatie van verschillende soorten column het een stuk aantrekkelijker maakt. Ik zou het daarbij ook gewoon heel leuk vinden om mensen op die manier te leren 'kennen' of dat zij bijzonderheden als beperkingen/ ziektes/ talenten hierin kwijt kunnen

    Ik merk dat ik er erg enthousiast van word en er graag een zou willen schrijven. Echter heb ik werkelijk waar geen enkel idee hoe het in elkaar steekt en hoe dit werk =)
    Dus mocht iemand daarin/ daarover tijd over hebben of er tijd en moeite in te willen steken, dan lijkt het mij reuze interessant.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Ik denk dat dit best een interessante ontwikkeling kan zijn. Hierdoor hebben mensen de kans om een keer over een onderwerp dat hen nauw aan het hart ligt te schrijven.
    Het moeten alleen geen verkapte blogs worden, of dat het er zoveel worden dat het niet meer bij te houden is qua lezen. Dan zou dat beter naar het blog-gedeelte verhuisd kunnen worden. Maar ik ben benieuwd!


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Wat een ontzettend goed idee, ik ben benieuwd


    SIC | PARVIS | MAGNA

    Blijf ik dan wel gewoon columnist of moet ik mijn vaste functie hiervoor opgeven?


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Necessity schreef:
    Ik denk dat dit best een interessante ontwikkeling kan zijn. Hierdoor hebben mensen de kans om een keer over een onderwerp dat hen nauw aan het hart ligt te schrijven.
    Het moeten alleen geen verkapte blogs worden, of dat het er zoveel worden dat het niet meer bij te houden is qua lezen. Dan zou dat beter naar het blog-gedeelte verhuisd kunnen worden. Maar ik ben benieuwd!


    Dit vind ik wel een punt.
    Hoe ik het nu allemaal zo lees, veel mensen zouden graag een column willen schrijven. Als er echt zoveel inzendingen zouden zijn, ben ik bang dat niet alles gelezen kan worden. Ook omdat de moderators vaak zeggen dat ze het al druk genoeg hebben.
    Mijn voorstel is, om te gaan kijken of er uberhaupt columnist-kandidaten zijn, (misschien is dit eerder gebeurd, maar ik zou het zelf graag willen proberen. XD) en dan alsnog over gaan naar deze tweede optie.


    "If there’s one thing that life has taught me, it’s that people fear what they don’t know."

    Lorem schreef:
    (...)

    Dit vind ik wel een punt.
    Hoe ik het nu allemaal zo lees, veel mensen zouden graag een column willen schrijven. Als er echt zoveel inzendingen zouden zijn, ben ik bang dat niet alles gelezen kan worden. Ook omdat de moderators vaak zeggen dat ze het al druk genoeg hebben.
    Mijn voorstel is, om te gaan kijken of er uberhaupt columnist-kandidaten zijn, (misschien is dit eerder gebeurd, maar ik zou het zelf graag willen proberen. XD) en dan alsnog over gaan naar deze tweede optie.

    Ik weet niet wanneer we voor de laatste keer zeiden dat we het druk hadden, maar op Quizlet is het intussen al lang niet meer zo druk helaas.
    Wat bedoel je dan exact? Gewoon een standaard verkiezing?

    De laatste dateert al van een aantal jaar terug en toen waren er heel weinig inzendingen. Dat zal er in tussentijd nier beter op geworden zijn vrees ik. :/


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Necessity schreef:
    Ik denk dat dit best een interessante ontwikkeling kan zijn. Hierdoor hebben mensen de kans om een keer over een onderwerp dat hen nauw aan het hart ligt te schrijven.
    Het moeten alleen geen verkapte blogs worden, of dat het er zoveel worden dat het niet meer bij te houden is qua lezen. Dan zou dat beter naar het blog-gedeelte verhuisd kunnen worden. Maar ik ben benieuwd!


    We zullen er zeker over waken dat de kwaliteit behouden blijft en dat er niet elke week 5 columns online staan. Met de huidige activiteit denk ik dat we dat we nooit echt een overmaat aan columns zullen hebben.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Promare schreef:
    Blijf ik dan wel gewoon columnist of moet ik mijn vaste functie hiervoor opgeven?

    Hier hebben we het nog niet over gehad, maar hoe ik het zie zou je die gewoon mogen houden.
    Dan zullen we misschien wel een duidelijk onderscheid moeten maken, in de zin van het aantal columns dat je 'moet' schrijven. Dus om de x-aantal weken. (:


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Lorem schreef:
    (...)

    Dit vind ik wel een punt.
    Hoe ik het nu allemaal zo lees, veel mensen zouden graag een column willen schrijven. Als er echt zoveel inzendingen zouden zijn, ben ik bang dat niet alles gelezen kan worden. Ook omdat de moderators vaak zeggen dat ze het al druk genoeg hebben.
    Mijn voorstel is, om te gaan kijken of er uberhaupt columnist-kandidaten zijn, (misschien is dit eerder gebeurd, maar ik zou het zelf graag willen proberen. XD) en dan alsnog over gaan naar deze tweede optie.

    Ik denk dat het aantal inzendingen wel zal meevallen, dat het vrij gespreid zal zijn. Niet iedereen gaat massaal op hetzelfde moment zijn of haar column opsturen denk ik :p


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ledecky schreef:
    (...)
    Ik weet niet wanneer we voor de laatste keer zeiden dat we het druk hadden, maar op Quizlet is het intussen al lang niet meer zo druk helaas.
    Wat bedoel je dan exact? Gewoon een standaard verkiezing?

    De laatste dateert al van een aantal jaar terug en toen waren er heel weinig inzendingen. Dat zal er in tussentijd nier beter op geworden zijn vrees ik. :/


    Njah, het is een beetje standaard geworden dat, als ik een moderator zie praten op forums. Heel vaak hoor ik dan over hoe druk ze het wel niet hebben. En aangezien ik best weinig moderators zie, tegenwoordig. Voelt het bijna aan alsof ze geen tijd meer willen steken in Q. Misschien ben ik wel de enige die het zo aanvoelt, geen idee eigenlijk.

    En ja, lijkt mij leuk om aan een verkiezing mee te kunnen doen. Zelfs al ben ik misschien er echt niet geschikt voor. Zelfs al zijn er maar 3 inzendingen. Het hoeft niet te betekenen dat er persé één erdoor heen moet komen. Misschien wel geen een, maar dan krijgen de mensen die het wel echt graag willen wel hun kans nog.

    En inderdaad, het zal inderdaad niet beter worden als een aantal jaar geleden.
    Ik denk dat iedereen wel ziet dat de site begint uit te sterven, de meeste mensen die er nog zijn, zitten al jaren lang op de site.
    De sfeer is ook anders dan vroeger, iedereen werd verwelkomt door een ander, en mensen namen meer tijd op Q om daadwerkelijk de mensen op te zoeken om mee te praten. Er is niet veel wat we eraan kunnen doen, ieder geval, ik zou het niet echt weten. De site zelf is namelijk nooit dat drastisch veranderd geweest waarvan ik zeg; oh, dat is de reden waarom het zo slecht gaat.
    Welp, ik ben nu geloof ik meer aan zagen dan echt iets nuttigs neer te zetten, sorry daarvoor. :'D


    "If there’s one thing that life has taught me, it’s that people fear what they don’t know."