• POLL

    Liefste users,

    Graag hadden we nog eens gepeild naar jullie interesse in de columns en de columnistenfunctie. Erica (Scandal) heeft een tijd geleden achter de schermen een idee geopperd dat we graag aan jullie willen voorleggen.

    Gezien het lage aantal columnisten worden er nog maar weinig columns gepubliceerd. Daarom willen we een systeem voorstellen waarbij alle users columns kunnen inzenden. Deze zouden dan nagelezen worden door een of meerdere mods, waarna ze na goedkeuring gepubliceerd zullen worden op een algemeen, nieuw columnistenaccount. Op die manier verschijnen alle columns nog steeds op de gekende columnistenpagina en op de voorpagina.
    Users die een column inzenden zullen dus niet als officiële columnist aangesteld worden. In plaats daarvan zal de naam van de user die de column geschreven heeft verschijnen in de titel of bovenaan de column. Het voordeel hiervan is dat er geen verplichting meer vasthangt aan columns schrijven (zoals om het x-aantal weken publiceren) zonder dat de kwaliteit van de columns daaronder lijdt..

    Voor we dit systeem invoeren, moeten we natuurlijk zeker weten dat er ook mensen onder jullie columns zullen doorsturen. Dus als je geregeld columns schrijft, of je hebt het altijd al eens willen doen, dan horen we dat graag!

    Groetjes,
    De mods

    Liefste users,

    Het is een tijdje geleden dat er nog een nieuwstopic verscheen, maar hier zijn we weer! Zoals jullie misschien wel gemerkt hebben, is het aantal columnisten de laatste tijd opnieuw afgenomen. Als gevolg daarvan zijn er natuurlijk ook minder columns gepubliceerd. Nu vroegen we ons af of er nood is aan nieuwe columnisten. Aangezien jullie de columns natuurlijk ook lezen, hadden we graag jullie mening gehoord. Jullie kunnen voor of tegen een verkiezing stemmen via deze poll. Een uitgebreidere mening mag je natuurlijk altijd hier achterlaten, graag zelfs!

    In het geval er weinig interesse blijkt te zijn, zullen er vanaf dan wel spontane sollicitaties mogelijk zijn. Meer info daarover volgt nog.

    Alvast bedankt,
    De mods

    [ bericht aangepast op 15 maart 2020 - 14:22 ]


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Promare schreef:
    (...)
    Ik denk dat het aantal inzendingen wel zal meevallen, dat het vrij gespreid zal zijn. Niet iedereen gaat massaal op hetzelfde moment zijn of haar column opsturen denk ik :p


    Weet ik ook wel, waarschijnlijk iets van 10% van de mensen die hier sturen. "Oh, dat lijkt mij geweldig." zullen het misschien ooit eens proberen, of misschien alleen in het begin. Daarna sterft het weer uit.


    "If there’s one thing that life has taught me, it’s that people fear what they don’t know."

    Lorem schreef:
    (...)

    Njah, het is een beetje standaard geworden dat, als ik een moderator zie praten op forums. Heel vaak hoor ik dan over hoe druk ze het wel niet hebben. En aangezien ik best weinig moderators zie, tegenwoordig. Voelt het bijna aan alsof ze geen tijd meer willen steken in Q. Misschien ben ik wel de enige die het zo aanvoelt, geen idee eigenlijk.

    En ja, lijkt mij leuk om aan een verkiezing mee te kunnen doen. Zelfs al ben ik misschien er echt niet geschikt voor. Zelfs al zijn er maar 3 inzendingen. Het hoeft niet te betekenen dat er persé één erdoor heen moet komen. Misschien wel geen een, maar dan krijgen de mensen die het wel echt graag willen wel hun kans nog.

    En inderdaad, het zal inderdaad niet beter worden als een aantal jaar geleden.
    Ik denk dat iedereen wel ziet dat de site begint uit te sterven, de meeste mensen die er nog zijn, zitten al jaren lang op de site.
    De sfeer is ook anders dan vroeger, iedereen werd verwelkomt door een ander, en mensen namen meer tijd op Q om daadwerkelijk de mensen op te zoeken om mee te praten. Er is niet veel wat we eraan kunnen doen, ieder geval, ik zou het niet echt weten. De site zelf is namelijk nooit dat drastisch veranderd geweest waarvan ik zeg; oh, dat is de reden waarom het zo slecht gaat.
    Welp, ik ben nu geloof ik meer aan zagen dan echt iets nuttigs neer te zetten, sorry daarvoor. :'D

    Het is niet omdat je ze niet direct dagelijks ziet, dat ze achter de schermen niets doen. (: Zoals je zegt is Q veel stiller dan vroeger, dus is het ook niet nodig dat we 24/24 online zijn. Bovendien is het voor ons ook niet tof dat er leuke ideetjes worden aangebracht waar nooit iets mee gedaan wordt. Dat werkt niet alleen voor de users demotiverend. Dus ik zou niet direct zeggen dat wij degenen zijn die geen tijd meer in Q willen steken. We kunnen gewoon niet veel doen. Maar dat is een kwestie die niet echt in dit topic thuis hoort. ^^

    Over verkiezingen: Is het niet leuker om bijvoorbeeld twintig mensen de kans te geven om een column te schrijven, dan om één iemand te benoemen tot vaste columnist? Los daarvan krijg je ook meer variatie in de thema's en de verschillende schrijfstijlen. Mensen zijn niet verplicht om een bepaald aantal columns te schrijven, waardoor je ze vrijer laat en ze het minder snel beu worden. Vroeger had je nog wel eens dat mensen stopten omdat ze simpelweg geen inspiratie meer hadden.
    Als we verkiezingen houden, zouden we ook niet minder streng zijn dan vroeger. Als het Nederlands van iemand niet goed genoeg is, dan maak je al maar weinig kans. Terwijl dit nu zou kunnen opgelost worden door de fouten er simpelweg uit te halen (eventueel met hulp van een bèta). Ik zie zelf eigenlijk maar weinig voordelen van een nieuwe verkiezing. Het enige verschil is dat je geen officiele functie hebt, maar nu moet je ook al een serieuze omweg maken om op de columnistenpagina te geraken.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ledecky schreef:
    (...)
    Het is niet omdat je ze niet direct dagelijks ziet, dat ze achter de schermen niets doen. (: Zoals je zegt is Q veel stiller dan vroeger, dus is het ook niet nodig dat we 24/24 online zijn. Bovendien is het voor ons ook niet tof dat er leuke ideetjes worden aangebracht waar nooit iets mee gedaan wordt. Dat werkt niet alleen voor de users demotiverend. Dus ik zou niet direct zeggen dat wij degenen zijn die geen tijd meer in Q willen steken. We kunnen gewoon niet veel doen. Maar dat is een kwestie die niet echt in dit topic thuis hoort. ^^

    Over verkiezingen: Is het niet leuker om bijvoorbeeld twintig mensen de kans te geven om een column te schrijven, dan om één iemand te benoemen tot vaste columnist? Los daarvan krijg je ook meer variatie in de thema's en de verschillende schrijfstijlen. Mensen zijn niet verplicht om een bepaald aantal columns te schrijven, waardoor je ze vrijer laat en ze het minder snel beu worden. Vroeger had je nog wel eens dat mensen stopten omdat ze simpelweg geen inspiratie meer hadden.
    Als we verkiezingen houden, zouden we ook niet minder streng zijn dan vroeger. Als het Nederlands van iemand niet goed genoeg is, dan maak je al maar weinig kans. Terwijl dit nu zou kunnen opgelost worden door de fouten er simpelweg uit te halen (eventueel met hulp van een bèta). Ik zie zelf eigenlijk maar weinig voordelen van een nieuwe verkiezing. Het enige verschil is dat je geen officiele functie hebt, maar nu moet je ook al een serieuze omweg maken om op de columnistenpagina te geraken.


    Ik weet niet wat er achter de schermen gebeurt. En ik snap best dat er minder activiteit is, omdat Q zelf minder actief is, maar voor de mensen die nog wel redelijk actief zijn, lijkt het er alleen op alsof er weinig staff iets doen. '-' (Is daar een topic voor dan? XD)

    Misschien kan beide, ieder geval, dat lijkt mij leuk. Ik snap best dat een actieve columnist uiteindelijk stopt met welke reden dan ook, maar dat kan je van alle functies zeggen. Kijk maar naar de mega lijst aan staff dat Quizlet allemaal gekend heeft. :'D
    Het lijkt mij leuk om meerdere stylen te kunnen zien, maar het lijkt mij ook leuk dat het nog mogelijk is als vaste functie een columnist te kunnen worden.
    Ik zie niet waarom niet beide kan. :'D


    "If there’s one thing that life has taught me, it’s that people fear what they don’t know."

    Ik denk dat als er in het begin teveel columns zouden zijn ze toch gewoon in de 'wacht' kunnen worden gezet voor later. Dan kun je het op die manier nog een beetje verdelen ook. Niks mis mee lijkt me.


    You were born original, don't die as a copy.

    Klinkt als een goed idee! Het lijkt me best wel leuk om nog een keertje een column te schrijven, maar de functie was erg veel werk.


    I am an idiot, I move.

    Lorem schreef:
    (...)

    Ik weet niet wat er achter de schermen gebeurt. En ik snap best dat er minder activiteit is, omdat Q zelf minder actief is, maar voor de mensen die nog wel redelijk actief zijn, lijkt het er alleen op alsof er weinig staff iets doen. '-' (Is daar een topic voor dan? XD)

    Misschien kan beide, ieder geval, dat lijkt mij leuk. Ik snap best dat een actieve columnist uiteindelijk stopt met welke reden dan ook, maar dat kan je van alle functies zeggen. Kijk maar naar de mega lijst aan staff dat Quizlet allemaal gekend heeft. :'D
    Het lijkt mij leuk om meerdere stylen te kunnen zien, maar het lijkt mij ook leuk dat het nog mogelijk is als vaste functie een columnist te kunnen worden.
    Ik zie niet waarom niet beide kan. :'D


    Jullie zien dan ook niet wat er achter de schermen gebeurd. Voor iedere post op het actieve forum, zijn er minstens 20 op het mod-forum. We moeten alles wikken en wegen en bespreken.
    Ik ging niet reageren en toen deed ik het toch, oeps


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Lorem schreef:
    (...)

    Ik weet niet wat er achter de schermen gebeurt. En ik snap best dat er minder activiteit is, omdat Q zelf minder actief is, maar voor de mensen die nog wel redelijk actief zijn, lijkt het er alleen op alsof er weinig staff iets doen. '-' (Is daar een topic voor dan? XD)

    Misschien kan beide, ieder geval, dat lijkt mij leuk. Ik snap best dat een actieve columnist uiteindelijk stopt met welke reden dan ook, maar dat kan je van alle functies zeggen. Kijk maar naar de mega lijst aan staff dat Quizlet allemaal gekend heeft. :'D
    Het lijkt mij leuk om meerdere stylen te kunnen zien, maar het lijkt mij ook leuk dat het nog mogelijk is als vaste functie een columnist te kunnen worden.
    Ik zie niet waarom niet beide kan. :'D

    Maar als je zo graag columns schrijft, dan kan je er ook veel inzenden naar ons? Dus ik snap nog steeds het nut niet van verkiezingen als we eindigen met twee deelnemers, bij wijze van spreke.
    Hoe ik het nu zie zijn er wel mensen die af en toe iets zouden willen schrijven, zonder die verplichting te hebben. Jij bent voorlopig de enige die voor verkiezingen is. We zullen zien wat er nog gezegd wordt, maar uiteindelijk zullen wij bepalen wat er gebeurt.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ledecky schreef:
    (...)
    Maar als je zo graag columns schrijft, dan kan je er ook veel inzenden naar ons? Dus ik snap nog steeds het nut niet van verkiezingen als we eindigen met twee deelnemers, bij wijze van spreke.
    Hoe ik het nu zie zijn er wel mensen die af en toe iets zouden willen schrijven, zonder die verplichting te hebben. Jij bent voorlopig de enige die voor verkiezingen is. We zullen zien wat er nog gezegd wordt, maar uiteindelijk zullen wij bepalen wat er gebeurt.


    Pssst, ik ben 't eens met wat je zegt, maar dat laatste zinnetje komt er niet helemal lekker uit geloof ik 🙈


    You were born original, don't die as a copy.

    SPECS schreef:
    (...)

    Pssst, ik ben 't eens met wat je zegt, maar dat laatste zinnetje komt er niet helemal lekker uit geloof ik 🙈

    Het is niet slecht bedoeld hoor. (: Maar het blijft wel zo dat wij uiteindelijk de knoop zullen doorhakken, na zo veel mogelijk meningen van users te horen.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Met wat vertraging hebben we een poll aangemaakt. Zo kunnen we iets makkelijker zien waar jullie voorkeur naaruit gaat. Ga dus zeker stemmen. (:

    POLL.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ledecky schreef:
    Met wat vertraging hebben we een poll aangemaakt. Zo kunnen we iets makkelijker zien waar jullie voorkeur naaruit gaat. Ga dus zeker stemmen. (:

    POLL.


    Top, ik heb iig gestemd :)


    You were born original, don't die as a copy.

    Ik kwam dit topic toevallig een aantal dagen geleden tegen, maar omdat er al even geen reacties op geweest waren heb ik niet meteen geantwoord. Met de nieuwe poll, toch maar even een berichtje achterlaten...
    Toevallig was ik er vorige week over bezig tegen mijn vriendin dat ik eigenlijk wel graag eens wil proberen om columns te schrijven, zeker ook omdat er niet erg veel columns meer geplaatst worden. In deze huidige poll heb ik aangegeven dat ik graag vast columnist wil zijn (omdat dat de vorm is die er nu is), maar ook de tweede optie zonder de verplichtingen zie ik helemaal zitten.


    There are no strangers in your life, only friends you haven't met yet...

    We zijn intussen een week later dus delen we graag de uitslag van de poll.


    Het aantal stemmen is vrij beperkt, maar over het algemeen lijken meer columns zeker welkom. *O*
    Gezien er slechts twee mensen graag vaste columnist worden zullen we geen verkiezingen organiseren. Het lijkt ons beter het eerder genoemde idee door te voeren, waarbij iedereen naar hartelust columns kan inzenden, maar zonder enige verplichting.

    Jullie zullen binnenkort een topic zien verschijnen waarin alles uitgebreid zal uitgelegd worden. Hartelijk dank voor het stemmen en de andere feedback. ^^


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ledecky schreef:
    We zijn intussen een week later dus delen we graag de uitslag van de poll.


    Het aantal stemmen is vrij beperkt, maar over het algemeen lijken meer columns zeker welkom. *O*
    Gezien er slechts twee mensen graag vaste columnist worden zullen we geen verkiezingen organiseren. Het lijkt ons beter het eerder genoemde idee door te voeren, waarbij iedereen naar hartelust columns kan inzenden, maar zonder enige verplichting.

    Jullie zullen binnenkort een topic zien verschijnen waarin alles uitgebreid zal uitgelegd worden. Hartelijk dank voor het stemmen en de andere feedback. ^^


    Ah tof! Ik zie er naar uit, zeker met deze hele corona shit heb ik genoeg tijd 🙈


    You were born original, don't die as a copy.

    Fijn om te horen dat er snel weer wat meer columns zullen komen! Ik vind het wel een beetje jammer voor de mensen die misschien toch graag de vaste functie van columnist hadden gehad, is het geen idee om (op termijn) de mensen die relatief vaak inzenden toch een vaste functie te geven, of spontane applicaties aan te nemen?


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.