• Experium




    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    Het scheppen van de ultieme mens. • •






    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld een zintuigenles voor studieobjecten met supergehoor.
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdiend heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Een leerkracht spreek je aan met dokter of professor. Er wordt les gegeven op school door de verschillende wetenschappers.
    *Elk personage heeft een strict dieet dat speciaal afgestemd is op jou personage en zijn gave
    * Je hebt je gave vanaf je geboorte of is op een bepaalde leeftijd ingespoten via een injectie.
    (Wordt evt. nog verder aangevuld).

    Rollentopic: Klik hier



    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    Onyx. 23 Muziek en dromen Maneur Croweater
    (studieobject) 8175 (Adam) 17 Tijdreizen Margeaux Croweater
    Jester Madcap 20 Overtuiging Cackle ProngsPotter
    (studieobject) 7223 (Michiel) 16 Gedaanteverwisseling Moreau Slughorn

    Vienna 20 Telekinese Williams Slughorn
    Fayr Fixfault 19 Repareren Navkar ProngsPotter
    (studieobject) 8102 15 Helderziend Mentor? ProngsPotter
    Dezi 20 Samenvloeien met draak Naam Croweater
    Fersephone 19 Slopen Gates Slughorn

    Kamerindeling
    Er zijn vijf houses: Panthers, Lions, Elephants, Buffalow and Rhino's. Onze experimenten zitten in het Panthers house.


    Panthers:
    Jongens
    • Onyx en Jester
    • 7223 en 8175

    Meisjes:
    • Vienna en Fayr
    • Dezi en 8102

    Rooster


    Directeur Dubois
    Maandag
    * Geschiedenis      Sogat
    * Muziek /Creatief      Wish
    * Les rondom je gave      Eigen Mentor
    * Lunch
    * Wiskunde     
    * Engels     

    Dinsdag
    * Sociale training     
    * Gymnastiek     
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde     
    * Natuur/scheikunde     

    Woensdag
    * Engels     
    * Maatschappijleer     
    * Gave training      Eigen mentor
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur)     
    * Biologie (Blokuur)     
    * Wiskunde     
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief       Wish
    * Geschiedenis       Sogat

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde     
    * Natuur/scheikunde     
    * Gave training      Eigen Mentor
    * Lunch
    Vrije tijd.


    We beginnen 's ochtends vroeg bij het ontwaken van de campus. De studieobjecten hebben hun eigen kamers op de campus, meiden en jongens apart.

    [ bericht aangepast op 25 feb 2020 - 23:47 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Vienna

    Ergens was ze er nog steeds niet zeker van of ze een goede keuze had gemaakt om het Jester te vertellen. Het was echter dat er haast gemaakt moest worden om 7223 zijn gave te ontwikkelen en Jester was misschien wel de aangewezen persoon om 7223 te helpen. Ze zwaaide Jester ietwat onhandig achterna, maar de jongen keek niet eens meer achterom. Het meisje schrok toen ze achter zich een snaar hoorde snappen. Nieuwsgierig deed het meisje een paar stappen achteruit om in het lokaal de nieuweling te betrappen, die in zijn eentje daar rondzwierf. "Ben je me nu alweer aan het bespioneren?! Heb je niets beters te doen met je leven?!"

    [ bericht aangepast op 27 feb 2020 - 19:52 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



    De huiskamer rook naar verf. Jester stapte over de drempel en zag 7223 meteen al bij de wasbak staan. Nu moest hij echt voorzichtig te werk gaan. Misschien voor de eerste keer had hij ergens een beetje spijt dat hij de jongen zo lang geplaagd had met zijn defecte gave. 7223 verwachtte nu niets anders dan dat Jester hem weer een loer zou draaien, terwijl hij het vertrouwen van de jongen nodig had voordat hij 7223 ooit wat kon leren.
          De deur viel met een luide klik achter hem in het slot. "7223. Meekomen," zei Jester, op een toon die geen weerspraak duldde. Ineens aardig doen zou nóg onheilspellender overkomen, dus misschien was het maar beter om gewoon zichzelf te blijven. En als dat niet werkte, had hij twee paracetamol die de hoofdpijn nog wel even op een afstandje zou houden en een goed functionerende gave.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    ADAM

    Adam keek verschrikt om toen hij een snerpende stem hoorde - eentje die hij al eens eerder had gehoord.
    'Ik wachtte gewoon tot jullie weg waren. Dat - dat leek me netjes,' stamelde hij. 'Ik - ik heb niets gehoord hoor.'

    [ bericht aangepast op 27 feb 2020 - 20:09 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Studieobject 7223

    Hij liet van schrik de verfkwasten uit zijn handen vallen. Gelukkig waren de meeste al schoon, zodat zijn kleding alleen nat werd van het water. "M- maar...." De ogen van Jester waren echter zo dwingend, dat 7223 snel de kraan uitdraaide en zijn handen afdroogde aan de handdoek naast de wastafel. Met een drafje stond hij heel snel naast Jester, angstig voor wat de jongen nu weer verzonnen had. Een streng paars haar viel voor 7223 zijn ogen, wat betekende dat de kracht van zijn gave aan het terugkeren was. Het toontje van Jester beviel 7223 niet en hij was bang voor elke grap die de jongen nu weer verzonnen had.


    It's never gonna happen, Guys.

    Vienna

    "Ik hou je in de gaten, smurf. Als ik er ook maar achter kom dat iets van wat ik gezegd heb rondwaart in de school, zal je dat bezuren." Vienna maakte een gebaar van twee vingers in de richting van haar eigen ogen naar Adam. Ze gooide haar tas nog een keer goed over haar schouder en zette haar bril iets verder op haar neus. Daarna verliet ze het muzieklokaal, om richting haar eigen kamer te gaan. Oh, wat verlangde ze naar haar eigen bed op dit moment.

    [ bericht aangepast op 27 feb 2020 - 20:17 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    ADAM

    Adam wachtte bijna tien minuten om er zeker van te zijn dat Vienna weg was voordat hij zelf ook naar de campus terugkeerde. Met een zucht zakte hij op zijn bed neer. Wat een dag. Michiel was er nog niet, zag hij. Hij wist niet hoe laat ze zouden gaan eten, maar hij ging ervan uit dat hij vast nog wel even een powernap kon doen om weer een beetje energie te krijgen. Hij trok zijn schoenen uit en ging op zijn deken liggen. Zodra zijn hoofd in het kussen wegzakte, viel hij bijna gelijk in slaap.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    In totale stilte liepen ze over het grasveld in de richting van de school. Jester voelde op zijn klompen aan dat 7223 hem eerder verdacht tot het plannen van een moord -zijn moord- dan dat hij van plan was om hem te helpen, dus hoe dit verhaal zich zou uitspelen werd nog... interessant. Ze gingen samen het gebouw binnen en namen de trap richting de derde verdieping. De meeste lokalen zouden nu sowieso leeg zijn, maar om één of andere reden werd de derde haast nooit gebruikt. Het eerste lokaal dat ze tegenkwamen was inderdaad verlaten, maar toen Jester aan de deurklink trok, zat deze op slot.
          "Oh, de ironie," mompelde hij voor zichzelf uit, terwijl hij naar de volgende deur liep. Deze ging zonder problemen open en Jester gebaarde naar 7223 om hem te volgen. Het licht sprong aan toen ze het lokaal binnenliepen.
          "Alright," Jester ging op het lege bureau zitten en keek 7223 aan. "Belangrijke zaken eerst. Vandaag geen grappen, ik heb toch al mietersveel koppijn en daar kan geen lol tegenop. Het draait nu een keertje om jou." Holy shit, kon hij nog iets vijandiger klinken? Dit begon al lekker. "Je was niet bij de aankondiging van Dubois tijdens de lunch, of wel?" zei hij en deed nu bewust zijn best om wat relaxter te klinken. Hij was hier immers om te helpen, wat 7223 ook mocht denken. "Is je ondertussen verteld wat de Zuivering precies inhoudt?"


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Studieobject 7223

    Nerveus was 7223 achter Jester aangelopen. Ergens had hij gehoopt Adam ergens te spotten, in de hoop dat zijn beste vriend hem heldhaftig kwam redden van Jester. Aangekomen bij het lege lokaal liep 7223 braaf achter Jester aan, waar hij bijna niet naar zijn rug durfde te kijken. Terwijl Jester op het bureau ging zitten, nam 7223 rustig plaats op één van de stoelen. Hierdoor kon hij gewoon vooruit kijken en zat hij niet op gelijke hoogte met Jester. Zo werd de kans dat hij Jester in de ogen keek veel kleiner. Zodra Jester bruusk was begonnen aan zijn pleidooi keek 7223 een beetje verward naar hem op. Alle vragen overvielen hem een beetje, niet wetende wat hij met deze Jester aan moest. Omdat hij toch nog bang was dat Jester boos zou worden, reageerde hij instinctief op het eerste ding wat Jester zei. "Uhm. Ik maak geen grapjes?"


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



          Jester knipperde met zijn ogen en het duurde vijf lange seconden voordat hij überhaupt doorhad wat 7223 bedoelde. "Ik-" hij schudde zijn hoofd. "Ik bedoelde mijzelf. Je zit niet in de problemen. Ik ga geen grap met je uithalen en zal mijn gave niet op je gebruiken zonder jouw toestemming. Ik heb je hierheen gehaald om een andere reden. Heeft iemand je de Zuivering uitgelegd?"


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Studieobject 7223

    Oh... Oooh! Huh? 7223 snapte er even geen ene moer van. Was Jester hier niet om grapjes uit te halen? Voor het eerst in twee weken keek de jongen bewust op naar de ogen van Jester, om daar de eerlijkheid in zijn ogen te lezen. Hoewel 7223 zich nog niet volledig veilig voelde, had hij om een of andere reden het idee dat Jester de waarheid vertelde. "Uhm, ja. Vienna heeft me er alles over verteld."


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



          "Mooi." De paarse strengen in 7223 zijn haren waren ondertussen weer verdwenen. Dat moest maar een goed teken zijn. In ieder geval keek 7223 hem weer aan. "Dan snap je ook wat ik hier doe. Jij hebt nog steeds je naam niet, ondanks dat je al een jaar les hebt gehad. De Zuivering moeten we moet zijn allen doorkomen. We zitten bij elkaar in een team en ik houd niet van verliezen. Dus," zei Jester met een glimlach, "ik ga je helpen je gave onder controle te krijgen."


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Studieobject 7223

    7223 zijn mond viel letterlijk open. Hij staarde Jester aan alsof hij net verklaard had dat hij de kerstman was en dat hij dat als bijbaantje deed in zijn vrije tijd. Voor een moment wist de jongen niet wat hij moest zeggen. Jester was degene die hem ging helpen met zijn gave? Voor heel even keek de jongen Jester aan. Dit moest een grap zijn, een hele grote grap. Jester had genoeg bij hem geflikt, maar dit kon gewoon niet waar zijn... "Ik... Wat?!"

    [ bericht aangepast op 27 feb 2020 - 20:48 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



          "Je hoorde me wel." Hij grijnsde. "Let's do this. Als eerste: wat heb je moeten doen tijdens je gaveles? Ik kan je alleen helpen als je echt eerlijk bent, man. Het wordt hoog tijd dat ik je met een naam kan aanspreken, denk je ook niet?"

    [ bericht aangepast op 27 feb 2020 - 20:49 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Studieobject 7223

    Hij keek nog steeds verbluft in de richting van Jester. Maar opeens begon hem iets te dagen, iets zuurs settelde zich in zijn maag. Alsjeblieft, laat het niet waar zijn, dacht hij bij zichzelf. Alsjeblieft, het meisje mocht het hem niet verteld hebben... "Heeft Vienna je gestuurd?" vroeg hij achterdochtig. Hij hoopte zo dat het meisje er niet voor gekozen had hem te helpen zijn gave te ontwikkelden door Jester op hem af te sturen. Hij wilde met alle liefde aan zijn gave werken, maar als dit niet vanuit Jester zelf kwam of als Vienna ervoor gekozen had om hem op deze manier te helpen, dan wilde hij het absoluut niet.

    [ bericht aangepast op 27 feb 2020 - 20:59 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



    Jester fronste. "Nee, hoezo?" De open houding van 7223 was alweer als sneeuw voor de zon verdwenen. "Ze sprak me net wel aan in de gang over jou, maar toen was ik al onderweg. Onyx en ik hebben afgesproken ervoor te zorgen dat iedereen van de Panthers de Zuivering doorkomt met een naam. Ik heb jou voor mijn rekening voor me genomen. Want, eerlijk is eerlijk, als jij eindelijk eens de controle te pakken krijgt, kan je best wel eens een van de krachtigste gaven van ons allemaal hebben." Hij wiebelde met zijn wenkbrauwen. "Maar genoeg complimenten van mijn kant, anders ga ik over m'n nek. Back to business. Hoe voelt het om jouw gave te gebruiken?" vroeg hij. "Wanneer je het expres doet, maar ook wanneer je haren groen kleuren als ik je laat schrikken. Hoe voelt het?"




    Dit topic is gesloten omdat het maximum van 300 berichten is bereikt


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.