• Hoi allemaal,

    Na meer dan 15 jaar is het voor mij tijd geworden om het stokje als baas van Q door te geven aan een nieuw persoon.

    Zoals jullie ongetwijfeld hebben gemerkt heb ik de laatste jaren Quizlet gruwelijk verwaarloosd, voornamelijk uit tijdgebrek. Om de toekomst van Q te waarborgen ben ik afgelopen weken achter de schermen op zoek gegaan naar iemand die de boel over wil nemen en nieuw leven in kan blazen.

    Deze heb ik gevonden in de persoon van Guido. Hij zal vanaf vandaag de nieuwe eigenaar zijn. Hij heeft leuke ideeën voor de site en een lange termijn strategie. Ook vindt hij Quizlet uniek en wil hij er zorg voor dragen dat de site komende jaren blijft bestaan.

    Mijn tijd op Quizlet heb ik fantastisch gevonden. Ik heb veel voldoening gehaald uit het opbouwen van de site en te zien wat voor fantastische creaties er gemaakt werden door de leden. Erg veel dank hiervoor!

    Voel je vrij om vragen te stellen of om Guido welkom te heten.


    Dit is mijn signature...

    SPECS schreef:
    Ik zag dus net de actie op de homepage nadat ik diezelfde pagina al super vaak heb bezocht vandaag. Hoelang staat hij al online? Want ik vind hem niet gelijk op vallen. Nu hoeft het ook geen rood knipperend neon uithangbord te zijn dat trilt en beweegt alsof je een trojam horse gaat binnen halen als je er op klikt, maar iets wat meer uit het standaard template komt is wellicht handig.
    En ik maar kwaad zijn dat mijn adblocker niet meer werkte, oops. Ik zag het ook pas nadat ik de pagina zo'n vier keer vernieuwd had dat het van Quizlet was. Het mag inderdaad ook wel wat opzichtiger van mij. c:


    I'm your little ray of pitch black.

    Ik ga even heel hard zijn, maar persoonlijk vind ik wel wat van die doneer-banner. Ik snap dat er geld nodig is om Q draaiende te houden, dat servers geld kosten en dat je er zelf ook graag een zakcentje aan over houdt. Daarom heb ik ook bewust mijn adblocker voor Q uitgeschakeld zodat er nog wat inkomsten zijn via de advertenties. Maar op dit moment vind ik zo'n doneeractie eigenlijk te vroeg.
    Guido heeft nog geen woord gezegd, zelfs niet van 'hallo, ik ben Guido, bedankt voor het warme welkom' of iets dergelijks. Er zijn plannen, maar wat dat inhoudt weten we niet. Het enige wat we weten is of we de portemonnee willen trekken voor Q zonder dat we precies weten waar we voor gaan betalen. Wordt er voor een specifiek doel/eindbedrag gespaard? Is dit een blijvende vraag om Q te betalen of wordt er gewerkt aan een aan andere manier om Q voldoelde te financieren? Wat als we niet genoeg doneren? Met de hoeveelheid mensen die momenteel op Q zijn (en die ook nog moeten willen doneren) vraag ik me echt af of er zoveel aan donaties binnen gaat komen dat Q hierop kan blijven draaien, helemaal op langere termijn.
    Ik zou eigenlijk graag meer concrete informatie over de volgende stappen zien als donaties nu de manier moeten worden om Q draaiende te houden.


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Necessity schreef:
    Ik ga even heel hard zijn, maar persoonlijk vind ik wel wat van die doneer-banner. Ik snap dat er geld nodig is om Q draaiende te houden, dat servers geld kosten en dat je er zelf ook graag een zakcentje aan over houdt. Daarom heb ik ook bewust mijn adblocker voor Q uitgeschakeld zodat er nog wat inkomsten zijn via de advertenties. Maar op dit moment vind ik zo'n doneeractie eigenlijk te vroeg.
    Guido heeft nog geen woord gezegd, zelfs niet van 'hallo, ik ben Guido, bedankt voor het warme welkom' of iets dergelijks. Er zijn plannen, maar wat dat inhoudt weten we niet. Het enige wat we weten is of we de portemonnee willen trekken voor Q zonder dat we precies weten waar we voor gaan betalen. Wordt er voor een specifiek doel/eindbedrag gespaard? Is dit een blijvende vraag om Q te betalen of wordt er gewerkt aan een aan andere manier om Q voldoelde te financieren? Wat als we niet genoeg doneren? Met de hoeveelheid mensen die momenteel op Q zijn (en die ook nog moeten willen doneren) vraag ik me echt af of er zoveel aan donaties binnen gaat komen dat Q hierop kan blijven draaien, helemaal op langere termijn.
    Ik zou eigenlijk graag meer concrete informatie over de volgende stappen zien als donaties nu de manier moeten worden om Q draaiende te houden.


    Ja, hier ben ik het heel erg mee eens. Ik vind het vrij raar. Zeker zonder een uitleg ofzo. En 50 duizend euro? Waar zou dat vandaan moeten komen? Ik vind dit heel raar. Goed begin.


    look at the stars, look how they shine for you;

    Ha mensen, eindelijk een berichtje van Guido. Met excuses voor mijn stilte. Ik heb wat technische problemen gehad, maar op de achtergrond zijn we al volop aan de slag. Er staat een mail klaar aan alle actieve gebruikers, maar die hebben we nog niet kunnen versturen omdat de hoeveelheid zo enorm is. Ik had dus gewoon alvast op het forum een bericht moeten plaatsen, maar heb dat niet gedaan. Sorry!

    Jullie zorgen snap ik trouwens heel goed. Ik zou dezelfde kritische vragen hebben gesteld.

    Eigenlijk is de situatie heel overzichtelijk: of we gaan nog jaren zo door, of we gaan innoveren en verbeteren. Voor optie één hebben we genoeg aan reclame-inkomsten. Optie twee kost veel geld. Mij lijkt optie twee het beste en het leukste.

    Ik probeer € 50.000 op te halen. Daarvan gaat tenminste 93,5% rechtstreeks terug in de site. De rest gebruiken we voor lopende kosten. Zelf zal ik helemaal geen winst gaan maken; ik ben ook vrijwilliger en als mijn kosten zijn gedekt, ben ik al dik tevreden.

    Er is door Rutger - mede op basis van jullie input - een waslijst opgesteld van mogelijke verbeteringen aan de site. Die kunnen alleen worden doorgevoerd als er geld beschikbaar is. Met € 50.000 kunnen we echt mooie dingen doen.

    Afhankelijk van hoeveel we binnenhalen, maken we een prioriteitenoverzicht. Er zal een aantal onvermijdelijke zaken uitkomen en een aantal nice-to-haves. Over die laatste groep kunnen jullie dan stemmen. Op basis van dat stemadvies ga ik dan mensen inhuren om het voor elkaar te krijgen.

    Als we weinig of niets binnenhalen, zullen we ons dus blijven beperken tot reclame-inkomsten. Daarmee kunnen we de site zoals-ie nu is nog jaren draaiende houden én gratis houden. Ook hartstikke leuk! De site is dus sowieso niet in gevaar! We kunnen dan alleen niet - of slechts in heel beperkte mate - innoveren.

    Maar als we met zovelen zijn en we leggen allemaal een paar euro in, dan kan het nog hartstikke leuk gaan worden!

    Ik hoop dat jullie hiermee wat meer duidelijkheid hebben. Ik beloof iig wat vaker van me te laten horen.

    Groetjes, Guido

    Guido schreef:
    Ha mensen, eindelijk een berichtje van Guido. Met excuses voor mijn stilte. Ik heb wat technische problemen gehad, maar op de achtergrond zijn we al volop aan de slag. Er staat een mail klaar aan alle actieve gebruikers, maar die hebben we nog niet kunnen versturen omdat de hoeveelheid zo enorm is. Ik had dus gewoon alvast op het forum een bericht moeten plaatsen, maar heb dat niet gedaan. Sorry!

    Jullie zorgen snap ik trouwens heel goed. Ik zou dezelfde kritische vragen hebben gesteld.

    Eigenlijk is de situatie heel overzichtelijk: of we gaan nog jaren zo door, of we gaan innoveren en verbeteren. Voor optie één hebben we genoeg aan reclame-inkomsten. Optie twee kost veel geld. Mij lijkt optie twee het beste en het leukste.

    Ik probeer € 50.000 op te halen. Daarvan gaat tenminste 93,5% rechtstreeks terug in de site. De rest gebruiken we voor lopende kosten. Zelf zal ik helemaal geen winst gaan maken; ik ben ook vrijwilliger en als mijn kosten zijn gedekt, ben ik al dik tevreden.

    Er is door Rutger - mede op basis van jullie input - een waslijst opgesteld van mogelijke verbeteringen aan de site. Die kunnen alleen worden doorgevoerd als er geld beschikbaar is. Met € 50.000 kunnen we echt mooie dingen doen.

    Afhankelijk van hoeveel we binnenhalen, maken we een prioriteitenoverzicht. Er zal een aantal onvermijdelijke zaken uitkomen en een aantal nice-to-haves. Over die laatste groep kunnen jullie dan stemmen. Op basis van dat stemadvies ga ik dan mensen inhuren om het voor elkaar te krijgen.

    Als we weinig of niets binnenhalen, zullen we ons dus blijven beperken tot reclame-inkomsten. Daarmee kunnen we de site zoals-ie nu is nog jaren draaiende houden én gratis houden. Ook hartstikke leuk! De site is dus sowieso niet in gevaar! We kunnen dan alleen niet - of slechts in heel beperkte mate - innoveren.

    Maar als we met zovelen zijn en we leggen allemaal een paar euro in, dan kan het nog hartstikke leuk gaan worden!

    Ik hoop dat jullie hiermee wat meer duidelijkheid hebben. Ik beloof iig wat vaker van me te laten horen.

    Groetjes, Guido


    Hartstikke fijn dat je wat van je laat horen Guido! Ik zelf zit al aan allerlei mogelijkheden en acties te denken waarmee ik hopelijk mee kan helpen om wat geld in te zamelen. Ik wil hartstikke graag doneren, maar zal alleen eerst even een baantje moeten vinden 😳
    Dat zal hopelijk niet heel lang duren tho😄
    Ik vraag mij wel af, wat deze waslijst is wat er zou gebeuren indien de 50k word behaald en wat zijn specifiek de prioriteiten die als eerst plaatsvinden mits we niet de 50k halen? 😊 Ik denk dat dit soort vragen belangrijk zijn om te beantwoorden als we kijken naar het aantrekken van grotere sponsoren zoals Natascha/Croweater in een apart topic heeft aangekaart. Er zijn best mensen hier op de site die een netwerk hebben maar meer informatie is dan wel zo makkelijk om anderen aan te sporen. 😊


    You were born original, don't die as a copy.

    Bedankt Guido voor je antwoord. Daarmee zijn de eerste vragen beantwoord. Fijn om te horen dat in elk geval de plannen er zijn om Q op deze manier (en gratis) verder te laten draaien. Ik ben benieuwd naar wat voor plannen er allemaal op de lijst staan.
    Ik verwijs je wel graag door naar dit topic. Hier zijn nog wel meer vragen benoemd en ik zag ook al wel suggesties om het einddoel te halen. Voor jou in elk geval belangrijk om even te volgen/mee te praten denk ik zo (:


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Ik ben heel erg benieuwd wat dit gaat worden.
    Bedankt voor de prachtige site en alle moeite daarvoor Rutger!


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    Dat heb ik eerlijk gezegd niet van Bob Ross verwacht.

    En over de donatie. Is er meer duidelijkheid daarvan?

    Darby schreef:
    Zoals iedereen basically zegt — Sad to see you go, Rutger and glad to see you come, Guido! Rutger, bedankt voor het maken van een geweldige site met veel meer potentie, en Guido bedankt dat je die potentie ziet, net als de meeste leden doen. c:


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Zeg, zou de coronatijd niet een goed moment zijn om te adverteren, trouwens? Heel veel mensen zitten thuis en hebben wel tijd voor wat online Quizlet-time.


    look at the stars, look how they shine for you;

    Hey Rutger! Ik wens je het allerbeste! Het klinkt bijna schaamtevol om te zeggen, maar ik heb 13 jaar van mijn leven hier doorgebracht (waarvan 2012-2019 als crewlid). Ik heb al het reilen en zeilen meegemaakt. Je hebt het beste van jezelf gegeven. Maar soms moet je ook iets loslaten, wat ik zelf afgelopen december ook heb moeten doen als admin. Want het leven is een balans tussen loslaten en vasthouden. Soms moet je in je hoofd ruimte maken voor nieuwe dingen. Enorm bedankt voor alle tijd en moeite die je ooit in Quizlet hebt gestoken!

    Veel succes met je verdere leven Rutger!


    Aan Guido:
    Ik wens je veel succes met jouw nieuwe uitdaging op Quizlet.nl. Zoals ik al heb gelezen en jezelf vast ook hebt gemerkt, zijn de users hier zeer begaan met de website. Dus zeer benieuwd naar wat je hen wil gaan aanbieden. Ikzelf ben ook uitermate benieuwd! Ik wacht vol spanning op de e-mail die je zal versturen. We zijn niet nieuwsgierig, we weten gewoon graag alles! ;-)
    Laat je zeker goed begeleiden door het modteam. Ik heb het volste vertrouwen in hen! Sinds de start van deze website zijn er moderators geweest en die hebben elkaar steeds opgeleid en begeleid. Dus ook al zit er niemand meer in het team van 2004, de ervaring en de knowhow zit er wel in!
    Maar luister ook naar de users. En als je er zelf geen tijd voor hebt, vraag je aan de mods om raad omtrent die zaken. Ik lees in een ander topic bijvoorbeeld wat over sponsoringen en dergelijke. Neem deze ideeën zeker mee! Zoiets uitproberen kan enkel maar in je voordeel werken. Mijn advies: open een topic voor de users waar zij jou ideeën kunnen geven over alternatieve manieren die kunnen bijdragen aan de donatiegoal die je hebt gezet. Ook ikzelf heb wel een ideetje gebaseerd op mijn jarenlange ervaring op Quizlet en indien je geïnteresseerd bent in zulke ideeën: maak zeker een topic! Liever teveel vragen/communicatie naar users toe dan te weinig. Maar goed, laat je helpen door de modjes!


    Goed, ik kijk uit naar de mailing en mogelijks doneer ik dan wel een centje als sympathisant! Want ik wil echt graag weten op welk spoor je Quizlet wil zetten! Succes Guido!

    Dank voor je warme woorden en waardevolle tips!

    [ bericht aangepast door een moderator op 18 maart 2020 - 11:53 ]


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Dag Rutger, heel erg bedankt om met Quizlet eigenlijk een groot deel van mijn jeugd te hebben uitgemaakt. Ik heb hier heel veel geleerd. Ik leerde hoe ik het best mijn zinnen kon formuleren en AN typen, ik leerde verhalen schrijven en heb ook ontelbare verhalen gelezen die soms niet zo braaf waren voor een jonge tiener. :’D
    Ik heb hier ook vooral geleerd wat assertiviteit is. Ik ben vijf jaar moderator geweest en dat is een tijd waar ik nog heel trots op terug kijk. Dat was een functie waar ik vandaag de vruchten nog steeds van draag. Ik weet wat teamwork is, ik heb een beetje ervaring met leiderschap, ik heb geleerd hoe ik met mensen moet omgaan en hoe ik dingen best tegen mensen zeg. ‘t Is eigenlijk een ervaring die ik zelfs heb gebruikt bij sollicitatiegesprekken.

    Ik heb op Q ook enorm leuke mensen leren kennen waar ik vandaag nog steeds nostalgisch aan terugdenk.

    Super bedankt voor de mooie tijd Rutger. (flower)


    Let the Night embrace you

    Geen idee of dit een goede plek is, maar er is inderdaad een mail geweest van Guido en ik vind het netjes! Ik word er eerlijk gezegd enthousiast van en de zin 'ook niet tijdens deze idiote Coronacrisis.' maakte het beter. Excuus voor mijn sceptische reactie. Ik ben tevreden.

    Wat een feest, ik heb de mail zojuist nog eens gekregen!


    look at the stars, look how they shine for you;

    Goed om te horen, Zee!

    Wel even iets om alert op te zijn: bij mij was de mail in de spam terecht gekomen. Ik vermoed dat ik niet de enige zal zijn waarbij dat gebeurt. Dus als iemand geen mail gekregen denkt te hebben, check je spam.


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.